Toyota Corolla / Suzuki Swace (nieuw: Allion/Levin Plus voor China @ p.10)

Gepost door Rutger DC 
Re: Toyota Auris
30-03-2018 22:18
Kijk dat zijn duidelijke foto's van interieur! thumbs up

Het interieur zelf vind ik een beetje neutraal ogen. Toyota is m.i. toch nooit echt sterk in het bouwen van mooie interieurs. Vaak veel verschillende soorten (harde) kunststoffen, structuren, typografieën en schermpjes door elkaar. Het blijft wel weer tot in de oneindigheid heel allemaal.
30-03-2018 22:29
Interieur is netjes en strak, beetje saai. Maar hiermee maak je niemand echt teleurgesteld.
30-03-2018 22:56
Ze moeten nog wel aan de deursloten werken.
31-03-2018 13:38
De auto bovenaan deze pagina staat me meer aan dan zoals de Auris getoond werd op Genéve. De koplampen met drie gebogen lijntjes is dan weer net te druk. Het interieur is keurig, maar redelijk behouden.
31-03-2018 14:51
De Toyota Corolla is de budget auto van Toyota in de USA. Ik verwacht dat de Europese Auris zal afwijken op gebied van bekledingsmaterialen e.d en hoogwaardiger kunststoffen. Dit is ook het geval bij de USA Ch-r en Euro Ch-r, maar blijft afwachten of dit ook voor de Auris zal opgaan... .
01-04-2018 10:19
Waarom in hemelsnaam zo'n verschrikkelijk lomp scherm, echt niet fraai.
01-04-2018 11:37
Scherm is prima, zit op juiste hoogte. Heb begrepen dat het multimedia systeem in de huidige Auris bij de betere hoort dus dat zal wel goed zitten verder.
01-04-2018 21:54
Plek is goed, ziet er alleen niet uit
04-04-2018 13:29
dca492
De Toyota Corolla is de budget auto van Toyota in de USA. Ik verwacht dat de Europese Auris zal afwijken op gebied van bekledingsmaterialen e.d en hoogwaardiger kunststoffen. Dit is ook het geval bij de USA Ch-r en Euro Ch-r, maar blijft afwachten of dit ook voor de Auris zal opgaan... .

Is al jaren zo, de EU-Corolla was aanzienlijk mooier van binnen omdat 'ie hier niet als kleine auto geldt.

Wat niet tegenstaat dat het op de achterbank wel érg donker lijkt, net als in de C-HR (helaas).
04-04-2018 16:32
BeWo
dca492

Is al jaren zo, de EU-Corolla was aanzienlijk mooier van binnen omdat 'ie hier niet als kleine auto geldt.

Wat niet tegenstaat dat het op de achterbank wel érg donker lijkt, net als in de C-HR (helaas).

We wachten het gewoon af. TOYOTA heeft in ieder geval zeer veel meer werk gemaakt van de nieuwe Auris dan het huidige model. TOYOTA moet ook want ze hebben zeer veel terrein verloren aan Kia en Hyundai, maar in Europa gelukkig niet weggevaagd zoals Honda bijv. De Duitse dealerorganisatie van TOYOTA heeft drie jaar geleden zware strijd geleverd met TOYOTA Europe, ze waren de zeer gemiddelde producten zat en zagen klandizie naar met name Kia en Hyundai vertrekken. Met als resultaat de zeer succesvolle CH-r en ongetwijfeld ook zeer succesvolle nieuwe Auris.
04-04-2018 19:08
Bij TOYOTA (wtf...) schrijven ze het als C-HR..
30-04-2018 15:05

Helemaal niet onaardig, al betwijfel ik of we zo'n lekkere uitvoering ook in Nederland gaan zien.
30-04-2018 16:47
Zo gaan we hem vooral zien..

30-04-2018 17:16
30-04-2018 17:43
Toyota heeft tegenwoordig de look die ik zou willen omschrijven als:

01-05-2018 22:08
Oei, die neus. Net zoals bij de A-Klasse veel te lang en dus uit proportie.
Anonieme bezoeker
02-05-2018 07:53
Vind het een mooie auto. Ben zeker ook benieuwd naar de 180pk hybrid. Misschien een mooie opvolger voor mijn huidige auto smiling smiley.
02-05-2018 12:44
"Alex on Autos" heeft er ook mee gereden, in Californië: [www.youtube.com]
Benieuwd hoe dit zich verhoudt tot de Focus.
06-05-2018 12:48
Positieve reviews, had ook niet anders verwacht maar ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe motor.
06-05-2018 13:06
Npu Leftlanenews heeft er ook mee gereden in de USA, bepaald niet positief. Maar USA versie niet vergelijkbaar met Euro spec versie. Dus nog even afwachten wanneer de Euro versie getest gaat worden. Zal zeker een goede wagen zijn want Toyota heeft duidelijk meer werk gemaakt van de nieuwe Auris. 180 pk hybrid zal geweldig zijn, kan niet anders.
08-05-2018 14:22

beetje re-incarnatie van de eerste Auris.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2018 14:23 door Reyner.
02-06-2018 23:15
In Japan hebben journalisten nu ook kennis kunnen maken met de nieuwe Auris.

Fotogalerij:
[car.watch.impress.co.jp]
[car.watch.impress.co.jp]

Is de auto vanuit alle hoeken even fraai? Nee, maar de auto heeft iets wat heel veel auto's in deze klasse tegenwoordig ontberen: een eigen gezicht. Dat vind ik veel belangrijker.
03-06-2018 05:57
Erg fraaie wagen, frisse verschijning en ook eindelijk mooie velgen. Ben zeer benieuwd maar de 180 pk hybrid versie. Toyota heeft duidelijk veel meer werk gemaakt van deze nieuwe Auris zoals ook de CH-R al laat zien. Verkopen gaan dan ook voor Toyota erg goed in Nederland maar ook weer in Duitsland.
03-06-2018 06:06
Die velgen zullen een dure BPM optie worden hier ben ik bang.

Zet die lichtblauwe maar voor de deur. Alleen jammer dat het interieur van alle normale.merken nu zo eenheidsworst worden. Dit had net zo goed de nieuwe Focus of i30 of Ceed kunnen zijn.

Alleen jammer dat Toyota niet overstag gaat wat betreft Android Auto of Appel Carplay.
03-06-2018 18:45

Fraai interieur van de topversie, Toyota heeft werk gemaakt van de nieuwe Auris!
03-06-2018 18:47
Vooral dat vakje waar normaal een scherm hoort te zitten. Prachtig!
03-06-2018 18:51
Foie Gras

Flauw, legio foto's met scherm op de site waar ik ze van heb afgehaald. Ging mij meer om afwerking en kleurcombinatie, m.i. zeer fraai.

Deze Auris gaat een suc6 worden dat kan niet anders.
03-06-2018 19:17
dca492
Foie Gras

Flauw, legio foto's met scherm op de site waar ik ze van heb afgehaald. Ging mij meer om afwerking en kleurcombinatie, m.i. zeer fraai.

Deze Auris gaat een suc6 worden dat kan niet anders.

Nu met scherm, Japanse versie van Auris uiteraard.
04-06-2018 06:31
Is in Japan gebruikelijk dat een auto std geleverd wordt zonder een scherm.

Ik vind de Auris echt een gave neus hebben. Apart maar ook best stoer. De rest oogt ook prima al blijf ik toch steeds maar de Mazda3 II zien in die kont. Interieur vind ik dan weer niks bijzonders maar dat hoeft ook niet perse. Maar ik denk dat de komende Mazda3 er wel een stuk luxer uit zal gaan zien als je de CX-5 en Mazda6 van nu van binnen bekijkt
04-06-2018 06:44
Afgaande op de impressies denk ik dat de nieuwe Mazda 3 een plaatje wordt.
04-06-2018 08:26

Dit is wel weer typisch Toyota winking smiley

04-06-2018 08:59
Tja die knopjes hadden fraaier gekund maar opzich zijn dat geen details die mij echt storen, geen enkele auto is perfect... Waar ik me wel aan stoor bij veel Japanners is de neerklapbare achterbankleuning. Waarom voor links gestuurde landen wel het stuur verplaatsen (en vaak ook de ruitenwissers spiegelen) maar niet het brede en korte deel van de rugleuning van de achterbank, waardoor met een volle bak de achterpassagier genoodzaakt is aan de onveilige straatkant in en uit te stappen. (mijn eigen Mazda 2 is hierop een uitzondering maar dat is dan ook een nep Japanner...)
27-06-2018 07:57
Blijf het een frisse verschijning vinden van buitenaf. Binnenkant is verwisselbaar met bijna elke andere C segmenter. En idd de lokatie van de knoppen van de stoelverwarming. Dat kan echt niet meer. Alsof ze er pas op laatste moment aan gedacht hebben die nog een plek te geven. Dan maar op een niet zo praktische plek eye rolling smiley
28-08-2018 11:42

TOYOTA AURIS WORDT COROLLA
28 AUGUSTUS 2018 10:00
Opvallend en interessant nieuws van Toyota. De in maart dit jaar gepresenteerde nieuwe Auris staat begin volgend jaar bij de Nederlandse dealers, maar krijgt een nieuwe, maar zéér bekende naam!

In 2006 stelde Toyota de eerste generatie van de Auris aan de wereld voor, in feite de opvolger van de Corolla. Die zou in Europa dus voortaan met een nieuwe naam door het leven gaan, al werd de modelnaam Corolla nog lang gebruikt voor een sedan. In maart dit jaar presenteerde Toyota tijdens de Autosalon van Genève een nieuwe Auris. Nu laat Toyota opvallend genoeg weten dat die derde generatie van het model niet als Auris, maar als Corolla naar Europa komt. Na twaalf jaar gaat er daarmee een streep door de modelnaam Auris, maar dat is niet het enige interessante dat Toyota vandaag meldt.

Waar de huidige generatie Auris leverbaar is als hatchback en als Touring Sports komt opvolger Corolla daarnaast ook als sedan naar ons land. Daarmee lijkt Toyota de Auris- en Corolla-familie op de Europese markt dus samen te voegen. Begin volgend jaar staat de nieuwe Corolla bij de Nederlandse dealers. Vooralsnog kennen we alleen de hatchbackversie. De Touring Sports wordt tijdens de autosalon van Parijs gepresenteerd. De sedanversie zal daarna niet lang meer op zich laten wachten.
28-08-2018 12:03
Best een gaaf design, Toyota/Lexus onderscheid zich goed de laatste tijd. Maar niet altijd met succes. Bij deze Auris/Corolla wel wat mij betreft. En zorg ervoor dat al die kleuren en interieuren ook in Europa beschikbaar komen!
28-08-2018 12:33
Bijzonder dat de naam Corolla weer terug komt. Ben benieuwd of ze het aandurven om de sedan Carina te noemen.smiling smiley Want die zal denk ik voor een groot deel de rol van de geschrapte Avensis op zich nemen. Auris heb ik overigens nooit een sterke naam gevonden wat vooral komt door de nogal lomp ogende eerste generatie, waardoor ik het meer associeerde met Walrus.
28-08-2018 13:03
Gewoon een keurig design, niet al te gewaagd, precies wat ik bij een modelnaam als Corolla zou verwachten. thumbs up
Vooral die sedan vind ik erg leuk, die zou hier zo op de oprit mogen.
28-08-2018 13:17

Bijzonder dat de naam Corolla weer terug komt

Ja, behoorlijk. Kan me zo niet heugen dat er eerder een fabrikant is geweest die de keuze heeft gemaakt om op zo'n manier een oude modelnaam terug te laten keren.
28-08-2018 13:21
Volkswagen deed hetzelfde met de Jetta die Vento werd en later weer Jetta.
28-08-2018 13:27
Kristian

Of de Fiat Tipo.

Ik denk niet dat we de Corolla sedan veel gaan zien, C-segmenter sedans verkopen totaal niet in Nederland, ze zijn niet voor niks grotendeels verdwenen (astra/focus/jetta).
28-08-2018 13:43
Carfanatic
Kristian

Of de Fiat Tipo.

Eerst Bravo en later Tipo, en als je die lijn doortrekt zou de opvolger daarvan zomaar Ritmo kunnen gaan heten!smiling smiley (als die opvolger er ooit komt)
Maar ik had het gevoel dat men bij Toyota definitief afscheid had genomen van de naam Corolla voor hun hatchback in het C-segment dus in die zin verrast mij dit nieuws. Opzich zijn oude namen die terug keren niet heel bijzonder en ik denk dat Suzuki hier wel de kampioen in is: Baleno, Vitara, Ignis, en ook de Swift was korte tijd afwezig, en ik sluit niet uit dat de Alto ook ooit weer terug keert. Maar goed, nu dwaal ik een beetje af...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-08-2018 13:45 door SVF.
04-09-2018 08:43

Waar andere c-segmenters vaak wat vreemde verhoudingen hebben ziet de Auris er wel prima uit imo.
04-09-2018 08:47
Ik vind 'm geslaagd! Samen met de Ceed toch wel de mooiste C-segment stationwagons, naar mijn mening. Wat saai, maar die behoudende vormgeving (behalve het front) mag ik wel. Aan de zijkant gewoon strakke lijnen, geen gekke wulpse vormen over de flank.
04-09-2018 09:45
308, Astra, Focus zien er niet uit als stationwagon, deze Corolla lijkt mij een prachtige toevoeging! Eindelijk weer een station die klopt (Megane is ook fraai)
04-09-2018 09:47
Fraai is heel persoonlijk, ik vind de 308 SW ook heel erg mooi!
04-09-2018 10:01
Nette en praktische auto, gaat het vast goed doen.
04-09-2018 10:07
Kristian

De Bora zat er nog tussen.
04-09-2018 10:09
Zou de Opel Kadett zo ook nog eens terugkomen? grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.