Toyota Corolla / Suzuki Swace (nieuw: Allion/Levin Plus voor China @ p.10)

Gepost door Rutger DC 
Arno
Het is met name voor Suzuki lucratief om relatief zuinige grotere auto’s aan te kunnen bieden. Alles voor de uitstoot en gemiddelde normen. En de importeur, BV NIMAG, valt weer onder de Louwman Group...

Voor een Nederlandse importeur gaat een Japanse fabrikant niet rebadgen.
Qua naamgeving lijken ze in ieder geval al niet echt te weten wat ze met die rebadges aanmoeten...
Had dit niet de Suzuki Swanensang moeten worden? Ik denk dat dit soort rebadges niet echt in het voordeel werken van het merkimago, hoe goed de auto's kwalitatief ook mogen zijn. Ik begin me af te vragen of we ooit nog nieuwe eigen modellen van Suzuki in Europa gaan zien.
Suzuki heeft wel behoefte aan verse modellen, de afgelopen jaren was het verdwijnen van de Celerio en Baleno eigenlijk het grootste nieuws. Als het goed is komt er volgend jaar een nieuwe Vitara, die dan de S-Cross ook wel overbodig zal maken.

Suzuki had ook hier wel betere namen gehad kunnen kiezen volgens mij. Baleno is een beetje vreemd gezien het laatste model, maar dan misschien Liana of Aerio zoals de auto in Noord-Amerika heette. Nu was dat geen hippe modelletje, maar de naam is niet bezoedeld.

En tja, dat er een afdekplaatje op de achterklep moest worden geplakt alvorens het Suzuki-logo gemonteerd kon worden is natuurlijk wel ronduit armoedig. Doet me denken aan de Subaru Justy die een wat charmanter afdekplaatje op de neus had, op de plaats waar bij de Sirion een Daihatsu-logo zat. De laatst in Nederland geleverde Ford Taurus had een stuk plastic of metaal tussen de achterlichten over de plek waar normaal de Amerikaanse platen op gemonteerd zouden worden, zodat er een EU-kentekenplaat tussen zou passen. Voor Chevrolet was het vervangen van de Oldsmobile-logo's op de Alero in eerste instantie teveel moeite, later werd er armoedig een stuk plastic met daarop de bowtie geplakt over waar normaliter het Oldsmobile-logo zat.
Misschien was de naam Reno beter geweest, dat was ooit een rebadge van de Chevrolet Lacetti en kwa formaat vergelijkbaar met een Corolla.

Hoedanook: ik vind dit soort simpele rebadges maar een aanfluiting. Ik hoop niet dat de nieuwe Swift een Yaris met Suzuki logo's wordt.

Misschien was de naam Reno beter geweest

Ik denk dat Renault dat niet leuk vindt.
929V6

Misschien was de naam Reno beter geweest

Ik denk dat Renault dat niet leuk vindt.

Ligt er aan hoe je de klemtoon legt. Ik associeer het iig niet met Renault als je het gewoon uitspreekt als Reeno. De naam Swace past opzich wel naast Swift maar doet mij nogal denken aan de Nissan Sway, een conceptcar die een voorbode was van de huidige Micra (maar die naam zal de gewone autoleek ongetwijfeld niets zeggen)
O ja, de Reno! Gelijk aan de minder bekende gokstad in de staat Nevada zal je het inderdaad als Reen-o (Rieno) uitspreken, maar de naam kan inderdaad ook hetzelfde worden uitgesproken als Renault... Dan maar Suzuki Forenza. smiling smiley
Gut ik was die recente Baleno alweer vergeten moody smiley

Misschien dan Esteem, zoals die in Noord-Amerika heette? Maar dat is wellicht wat ironisch met self esteem big smile smiley

In september presenteerde Suzuki het keiharde bewijs dat het de lakens steeds vaker met Toyota deelt. Suzuki bracht namelijk kort nadat het de Across presenteerde de Swace onder de aandacht. Nu is bekend wat die op de Toyota Corolla gebaseerde hybride stationauto moet gaan kosten. De Suzuki Swace staat vanaf januari 2021 bij de dealers.

De Suzuki Swace heeft een Nederlandse vanafprijs van €31.800 gekregen. Veel valt er op de Suzuki-prijslijst overigens niet te kiezen. De Suzuki Swace heeft in alle gevallen de 122 pk sterke hybride aandrijflijn die uit een 96 pk sterke 1.8 viercilinder benzinemotor en een 72 pk sterke elektromotor bestaat. Een prima aandrijflijn die natuurlijk ook in zijn tweelingbroer van Toyota ligt: de Toyota Corolla (Touring Sports). Hoewel de Corolla ook met een non-hybrid 1.2 Turbo en met een krachtigere 2.0 Hybrid-aandrijflijn beschikbaar is, gaan die versies aan de neus van de Swace voorbij.

De vanafprijs van €31.800 is voor de Select-uitvoering. De Swace Select heeft standaard al ledkoplampen met grootlichtassistent, climate control, 16-inch lichtmetaal, stoelverwarming, een verwarmbaar stuurwiel en een infotainmentsysteem met 8-inch display. Wat veiligheidssystemen betreft, zit het in de Swace Select ook wel snor. Adaptieve cruise control zijn samen met verkeersbordherkenning en Lane Tracing Assist namelijk standaard. Opvallend hierbij: deze uitvoering lijkt min of meer vergelijkbaar met de Active-uitvoering van de Corolla, al moet die het zonder bijvoorbeeld 8-inch grote display en stuurverwarming doen. Sterker nog, een verwarmbaar stuurwiel is bij de Corolla alleen in de sedan te krijgen. De Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Active en de daarboven geplaatste Dynamic kosten respectievelijk €31.095 en €33.345.

De Swace Style zorgt voor net wat meer verwennerij. Deze €33.800 kostende versie voegt namelijk bi-ledkoplampen, parkeersensoren rondom, keyless entry, sfeerverlichting en een inductielader aan de uitrusting van de Select toe. Ook heeft de Swace Style Rear Cross Traffic Alert en uitgebreide parkeerhulp. De uitrusting van deze variant lijkt ten dele overeen te komen met die van de Corolla Touring Sports Executive. Deze kost als Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid €37.795.

Bron: [www.autoweek.nl]
Ondertussen staat in China een nieuwe Toyota klaar voor de onthulling: de nieuwe Allion. De Toyota Allion (en zustermodel Premio) was in Japan ooit de vervanger van de Corona. Het huidige Japanse model werd in 2007 onthuld en in 2016 voor het laatst gewijzigd, een stokoud model dus. Met dat Japanse model heeft de nieuwe, Chinese Allion helemaal niets te maken. Het gaat om een sedan met Toyota's TNGA-platform. Toyota heeft twee joint-ventures voor personenauto's in China: FAW Toyota en GAC Toyota. De Corolla wordt bijvoorbeeld door FAW Toyota gebouwd, maar met een iets afwijkend uiterlijk ook door GAC Toyota als Toyota Levin. De Camry wordt door GAC Toyota gebouwd, de Avalon door FAW Toyota. FAW Toyota komt nu met een sedan die tussen de Corolla/Levin en Camry wordt gepositioneerd. Het is gewoon een Corolla/Levin met een tot 2750 mm (+50 mm) opgerekte wielbasis en een afwijkende neus, de achterkant wijkt minder sterk af. De auto krijgt standaard een 2,0-liter benzinemotor.

Bron: [info.xcar.com.cn]
D-C
"ooit de vervanger van de Corona"

Dat leest heel gek nu ineens.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-11-2020 18:54 door nack.
GAC Toyota krijgt een eigen versie van de Allion. De Chinese naam van deze Toyota is Lingshang, maar de Engelstalige naam waarschijnlijk Levin Plus. De gewone Levin (met neus meer in de stijl van de Corolla hatchback en Touring Sports in Europa) is dus GAC Toyota's versie van de FAW Toyota Corolla.

Bron: [info.xcar.com.cn]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.