Lexus UX (300e EV v.a. € 49.990)

Gepost door Rutger DC 
Eerste foto van de Lexus UX 250h, de indirecte opvolger van de CT 200h die binnenkort verdwijnt en de concurrentie moet aangaan met de Audi Q3, BMW X1, Infiniti Q30/QX30, Jaguar E-Pace, Land Rover Range Rover Evoque, Mercedes-Benz GLA en Volvo XC40.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2020 11:56 door Rutger DC.
Re: Lexus UX
27-02-2018 14:07
Zo op het eerste gezicht niet de meest vreselijke Lexus, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
01-03-2018 12:20
Kom op waar blijven de andere foto's!
06-03-2018 14:28

Dít is de Lexus UX!
Lars Krijgsman | 6 maart 2018 10:15

Lexus breidt zijn modellenfamilie uit met deze hagelnieuwe UX, een cross-over voor in het C-segment!

De UX is de productieversie van de UX Concept die Lexus in 2016 in Parijs presenteerde. De auto valt volgens Lexus in het C-segment en het is daarmee de eerste keer dat Lexus in die klasse een cross-over in zijn line-up heeft. Het merk steekt niet onder stoelen of banken dat het millennials in het vizier heeft als belangrijkste doelgroep. De UX staat op het volledig nieuwe Global Architecture C-platform, een nieuwe basis waarbij tijdens de ontwikkeling veel aandacht is besteed aan het thema dynamiek.

Lexus' jongste telg meet 4,5 meter in de lengte, is 1,84 meter breed en 1,52 meter hoog. Tussen de voor- en achteras bevindt zich een afstand van 2,64 meter. De UX draagt het Lexus-kenmerkende familiegezicht, compleet met Spindle Grille en scherp getekende koplampunits. Aan de achterzijde heeft Lexus Aero Stabilizing Blade Lights gemonteerd, lichtunits die zich over de gehele breedte van de auto uitstrekken. De strook die de linker- en rechterunit met elkaar verbindt is uit 120 ledjes opgebouwd. Verwacht dit designelement later op meer modellen van het merk terug te zien. Uiteraard levert Lexus de UX straks ook als sportief aangeklede F-Sport, een smaak waarbij zaken als de grille, wielen en bumpers sportiever zijn vormgegeven dan die van de non F-Sports. Aangepaste schokdempers en stabilisatorstangen maken bij deze variant het sportieve plaatje compleet.

De UX komt beschikbaar in twee smaken: als UX 200 én als UX 250h. Jazeker, ook een non-hybride verschijnt op de prijslijst. Die eerste variant beschikt over een 2,0-liter grote viercilinder als kloppend hart. Dit benzineblok is gekoppeld aan een volledig nieuwe Direct Shift CVT-transmissie, een sportievere variatie op het CVT-thema. Bij de 250h bestaat de aandrijflijn uit een andere 2.0, een blok dat in dit geval dus gekoppeld is aan een elektromotor. Het systeemvermogen komt uit op 178 pk. Het accupakket heeft een plek gekregen onder de achterste zitrij. In de basis is de UX 250h een voorwielaandrijver, wie vierwielaandrijving wenst, kan de UX 250h E-Four bestellen. Deze variant krijgt een extra elektromotor mee die de achteras aandrijft. Schakelen geschiedt middels een CVT-transmissie. Een opvallende noviteit is Predictive State of Charge (SOC) gedoopt, een slim systeem dat, indien je navigatie aan hebt staan, detecteert wanneer een omlaag lopende weg nadert. SOC schakelt in dat geval de elektrische rijmodus in om brandstof te besparen en direct het accupakket bij te laden.

Geen nieuw model zonder een rits actieve en passieve veiligheidssystemen. Zodoende komt de UX over Lexus Safety System+ te beschikken, een pakket dat zaken omvat als botspreventie, Lexus Co Drive, een grootlichtassistent, verkeersborddetectie en Parking Support Brake (noodstop bij achterlangs kruisend verkeer). Informatie voor de Nederlandse markt volgt spoedig.

Bron: [www.autoweek.nl]
06-03-2018 14:34
D. Elzinga
Zo op het eerste gezicht niet de meest vreselijke Lexus, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Het wordt nog een lastige keuze om de minst lelijke lexus te kiezen, als ik dit nu zo zie....nut smiley
06-03-2018 14:38

In terms of the dimensions, the UX is 4495mm long, 1520mm tall, and 1840mm wide, with a 2640mm wheelbase. The cargo area measures 880mm deep, although the volume hasn’t been confirmed.

Bron: [performancedrive.com.au]
06-03-2018 14:51
funf
D. Elzinga

Het wordt nog een lastige keuze om de minst lelijke lexus te kiezen, als ik dit nu zo zie....nut smiley

Ik beschouw de LC als minst lelijke Lexus, op een futuristische coupe werkt het huidige design en zelfs die gapende muil best goed. Dit daarentegen... nou ja, iig is de RX is nog erger.
06-03-2018 15:04
Ik ben benieuwd of dit nu veel kopers in NL gaat trekken.
06-03-2018 15:09
funf
Ik ben benieuwd of dit nu veel kopers in NL gaat trekken.

Ik heb de indruk dat Lexus hier alleen scoort met modellen waar een (financieel) voordeeltje mee valt te behalen, zoals een paar jaar terug met de CT 200h. Zodra dat er niet is gaat men over het algemeen gewoon voor een Europese concurrent.
06-03-2018 15:20
Mijn idee ook. Het design is wel erg gericht op Azië, wat mij betreft.
06-03-2018 16:06
Kont lijkt wel raar vanaf de zijkant. Verder strak model al vind ik de NX mooier.
06-03-2018 16:28
Live @ Autosalon van Genève:

(...) de UX komt pas begin 2019 naar Nederland dus het merk heeft nog even de tijd om meer informatie bekend te maken.

Meer foto's: [www.autokopen.nl]
06-03-2018 16:52
Tja wat een bizar van design weer, jmmr, vind het beslist geen mooie Lexus nu ik ook deze foto's zie. Na de bloedmooie LS en LC had ik meer verwacht maar de crossovers/suv's van Lexus zijn m.i. veel te bizar gestyled. Ook interieur ziet er rommelig uit en qua materiaalgebruik, afgaande op foto's, weet ik het ook niet of dit Lexus niveau heeft..., met name de zwarte strook over het dashboard, lijkt goedkoop plastic.

Wat dan ook zo opvallend is dat deze wagens, RX, NX en ook al de UX neergesabeld worden door 'reageerders' op diverse (ook internationale) forums (en dat al jaren lang!), en de verkopen van juist deze modellen ook niet echt geweldig zijn, Lexus/Toyota doet daar blijkbaar dus helemaal niets mee.
06-03-2018 21:59
Hm ik vind het maar niks. De NX vind ik irl gewoon kloppen en ook modern ogen, deze oogt (ondanks al zijn gekkigheid) wat gedateerd. Interieurs van Lexus kunnen mij zelden echt bekoren, dit is geen uitzondering.. overal weer verschillende knopjes
06-03-2018 22:37
Ik kan al die rare vouwen niet plaatsen. De grill is al genoeg over gezegd.
Het is net een Renegade die gefotoshopt is. En dan wel een hele slechte fotoshop.
07-03-2018 22:11
Wat een tragedie. Werkelijk niets lijkt te kloppen aan deze auto zo op de foto's.

Aan de andere kant, de NX vond ik op foto's ook wanstaltig maar is in het echt prima, dus misschien valt het mee. Maar ik houd m'n hart vast.
26-03-2018 16:20

eye rolling smiley

Konden de middentunnel en binnenzijde achterportieren niet nog goedkoper? Man man man, en dit is een premiummerk.. eye rolling smiley
27-03-2018 20:19
Ik zie het probleem niet? Kun jij doior je scherm voelen of de materialen premium zijn ofwat. Achterlicht is lekker apart.
27-03-2018 22:05
De Lexus Uggs. Net zo elegant als het schoeisel zelf.
27-03-2018 23:28
Arno S
Ik zie het probleem niet? Kun jij doior je scherm voelen of de materialen premium zijn ofwat. Achterlicht is lekker apart.

Nee dat zíe ik. Zelfs een Mazda heeft fraaiere materialen op de portieren en middentunnel
28-03-2018 10:47
Achterin alleen geschikt voor tuinkabouters zo te zien.
15-09-2018 16:36

Lexus UX eind maart naar Nederland
Autonieuws • 11 september 2018 • Tekst: Bob Kroese

De Lexus UX komt eind maart 2019 naar Nederland. Het merk maakt nu iets meer informatie over de SUV bekend.

Hij stond al op de autosalon van Genève begin dit jaar, maar het duurt nog even voordat je de Lexus UX bij de dealers kunt bewonderen. Eind maart 2019 staat de nieuwe SUV van Lexus bij de dealer en je kunt dan kiezen uit twee motorversies: UX 200 en UX 250h. Het belangrijkste verschil? Een elektromotor.

Van de UX 250h maakte Lexus de specificaties al bij de onthulling bekend. De hybride uitvoering heeft een 2.0 benzinemotor en een elektromotor die samen goed zijn voor 178 pk vermogen. De UX 200 heeft dezelfde benzinemotor, maar dan zonder elektro-ondersteuning. Het vermogen is daardoor iets lager, namelijk 171 pk.

Lexus voorziet beide motorversies van een D-CVT-automaat. Deze heeft geprogrammeerde schakelstanden waardoor het karakter van een normale automaat wordt nagebootst. Met de drie verschillende rijstanden Eco, Normal, Sport zijn de diverse karakteristieken van de UX naar eigen smaak aan te passen. Met het nieuwe, adaptieve onderstel kan ook de demping worden beïnvloed.

De prijzen van de UX worden in aanloop naar de marktintroductie bekend gemaakt.

Bron: [www.autokopen.nl]

Die wielkasten vind ik raar, maar verder vind ik het eigenlijk best een mooie auto.
Anonieme bezoeker
15-09-2018 18:02
Als lexus liefhebber en eigenaar kan ik er niet aan wennen, vind de wagen ontzettend lelijk. Kan er werkelijk niets moois aan ontdekken. De ls en lc vind ik zeer geslaagd maar dit is zo extreem gestyleerd. De kunstof rond de wielkasten oogt goedkoop en doet nog meer afbreuk aan het rommelige ontwerp.
15-09-2018 18:35
Het gedeelte boven de lampen en de portiergrepen vind ik best geslaagd en heeft wel wat van de nieuwe Toyota Auris Corolla. Alles daaronder vind ik erg lelijk. Maken ze hier een gewone hatchback van dan heb je een waardige en waarschijnlijk best fraaie opvolger voor de CT 200.
04-10-2018 09:52
Dit vind ik dus als Lexus fanboy echt helemaal niets, wat een gedrocht, wat een gemiste kans. Er komt een opvolger van de CT200h en de IS staat voor vlgd jaar gepland hopelijk lijken die op de LS en ES
04-10-2018 10:01
Ik vind dit nou juist wel een leuke en onderscheidende auto van Lexus thumbs up.

Lexus UX 250h vanaf 44.495 euro
Autonieuws • 5 december 2018 • Tekst: Bob Kroese

Lexus maakt alvast de vanafprijs van de UX 250h bekend. De nieuwe, compacte SUV van het merk is vanaf komend weekend in Nederland te zien, op het evenement Masters of LXRY.

De vanafprijs van de Lexus UX bedraagt 44.495 euro. De nieuwe, compacte SUV van het merk is in eerste instantie alleen leverbaar met 178 pk sterke hybride aandrijflijn. Later volgt nog een benzineversie zonder elektro-ondersteuning. De prijzen van die motorversie en andere uitvoeringen maakt Lexus binnenkort bekend.

De standaarduitrusting van de UX 250h omvat onder andere adaptieve cruise control, led-koplampen, 17 inch lichtmetalen wielen, een multimediasysteem met aanraakscherm en een achteruitrijcamera. Ook diverse actieve en passieve veiligheids- en rijhulpsystemen behoren altijd tot de uitrusting van de UX.

Lexus toont de UX 250h komend weekend in de Amsterdamse Rai, tijdens het evenement Masters of LXRY. Vanaf maart staat de auto bij de dealers.

Bron: [www.autokopen.nl]
23-12-2018 19:04
Cdlop
Als lexus liefhebber en eigenaar kan ik er niet aan wennen, vind de wagen ontzettend lelijk. Kan er werkelijk niets moois aan ontdekken. De ls en lc vind ik zeer geslaagd maar dit is zo extreem gestyleerd. De kunstof rond de wielkasten oogt goedkoop en doet nog meer afbreuk aan het rommelige ontwerp.

Ik vind de auto zoals hierboven in het blauw getoond toch erg Lexus en erg fraai.
Anonieme bezoeker
24-12-2018 08:22
@gerard Lexus
Zo zie je maar smaken verschillen. Lexus komt met een grote nieuwe SUV vlgd jaar met een minder wilde styling. Ik vind met name de sedans en coupes van Lexus erg fraai.
Lexus Launches Its First-Ever EV In The Form Of The UX 300e

Based on the subcompact SUV, the new EV sports a 201 HP (204 PS) electric motor placed up front and a 54.3 kWh lithium ion battery pack that provides a maximum range of 400 km (248 miles) as per the NEDC standards, which should be enough to relieve prospective owners of range anxiety.

Alle foto's en info: [www.carscoops.com]
Dat zijn nog verrassend aardige specificaties, kijkende naar wat landgenoot Mazda bijvoorbeeld voortbrengt. Na de CT heeft Lexus eindelijk weer een Nederlands succesnummer in handen.
Gezien het interview in de Autoweek was dit geen verrassing meer winking smiley
Rutger DC
Dat zijn nog verrassend aardige specificaties, kijkende naar wat landgenoot Mazda bijvoorbeeld voortbrengt. Na de CT heeft Lexus eindelijk weer een Nederlands succesnummer in handen.

Blijft me toch altijd verbazen dat men zo gefixeerd is op de prijs, en dan het uiterlijk maar 'vergeet'. Wie zou er anders objectief gezien nog voor deze auto kiezen...
Foie Gras
Blijft me toch altijd verbazen dat men zo gefixeerd is op de prijs, en dan het uiterlijk maar 'vergeet'. Wie zou er anders objectief gezien nog voor deze auto kiezen...

Nou, ik bijvoorbeeld... grinning smiley
Jazzik
Foie Gras

Nou, ik bijvoorbeeld... grinning smiley

+1 cool smiley
Welke hebben jullie in bestelling staan?
Foie Gras

Wie heeft het over de prijs? Leg je nu een link tussen het uiterlijk en objectiviteit? Zoveel vragen. In het laatste geval zit je er vermoedelijk objectief naast met al je subjectiviteit. Sommige mensen vinden de UX mooi, da's heel subjectief. Jij zo te zien niet, ook heel subjectief.
Anonieme bezoeker
Re: Lexus UX (nieuw: 300e EV)
22-11-2019 18:25
Paar keer zien rijden en dan is het toch wel een mooie wagen, heel erg Lexus en heel Japans maar m.i. straalt de wagen wel topklasse uit. Wat mij opvalt is de prachtige lakfinish van Lexus, prachtige glans. In de Autovisie staat een test met een rode UX, de foto's maken deze prachtige lakafwerking meer dan duidelijk.
Echt zo'n auto wat ik op foto's vind maar irl helemaal klopt. Leuk ding!
Curlevv
Echt zo'n auto wat ik op foto's vind maar irl helemaal klopt.

Dat komt voor mijn gevoel vaker voor bij Japanse auto's.
UX 300e @ Auto Guangzhou:

Meer foto's: [data.auto.ifeng.com]
Prijzen UX300E

Basis € 49.990
Business € 52.790
Luxury € 56.990
Executive € 63.190
[www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-01-2020 21:50 door Wouter82.

Hoe kan Lexus zo achter lopen met de laadopties, snelladen met 50kW. Onbegrijpelijk.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-04-2020 11:38 door Carfanatic.
Lexus UX 300e Comes With 10-Year/1 Million Kilometer Battery Warranty

"Air-cooling system

10-years/1 million km warranty with capacity/range fade not more than 30% from its initial value sounds pretty encouraging, especially if we consider that the battery pack is air-cooled.

According to Lexus, air-cooling is "safer and lighter than water-cooled systems" (possibly also cheaper) and should be good enough "even at high speed and during repeated rapid charging"."
Carfanatic

Hoe kan Lexus zo achter lopen met de laadopties, snelladen met 50kW. Onbegrijpelijk.

Dieselgate heeft bij Europese fabrikanten voor versnelde ontwikkeling hezorgd van EV's. Met wisselend en over algemeen matig resultaat. Toyota en Lexus geloven niet in EV met huidige accu technologie. Deze UX is een modelletje tussendoor om maar wat te kunnen bieden. Toyota heeft tijd nodig en wil solid state accu"s, goedkope EV"s, en veel meer actieradius. Ze hebben afgelopen jaren allianties en samenwerking opgetuigd met Byd, Mazda, Suzuki , Subaru , Panasonic etc om generatie 2.0 EV te ontwikkelen. Ze slaan simpelweg de eerste fase over en deze UX is zoethoudertje.de verkopen nemen alleen maar toe want de EV hype wordt vooral fiscaal afgedwongen, hybrid aandeel van Toyota stijgt wereldwijd enorm... . Vlgd generatie Lexus Ls krijgt hybrid optie, brandstofcel optie en EV variant. Er komen 10 volledige EV's aan van Toyota voor 2025. Deze UX hadden ze niet moeten opnemen in programma, te weinig actieradius net zoals de Mazda EV en Honda EV.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.