Mercedes-Benz Sprinter

Gepost door Rutger DC 
Dit zijn de eerste foto's van de vernieuwde Mercedes-Benz Sprinter. Voorlopig zijn er twee dieselmotoren: de oude, vertrouwde 2,1-liter dieselmotor met 114, 143 of 163-177 pk (dus niet de nieuwe 2,0-liter dieselmotor) en een 3,0-liter zescilinder dieselmotor met 190 pk en 440 Nm koppel. De vernieuwde Sprinter staat in Duitsland vanaf juni 2018 bij de dealer.

Bron: [www.autobild.de]

Huidig model:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2018 16:45 door D-C.
Die motorkap lijkt me meer liggend dan bij de huidige generatie, verder niet verrassend en niets mis mee. Wel vraag ik me af of de gemiddelde Sprinterbestuurder veel heeft met die schermpjeshype, ik zou zo'n ding toch niet gebruiken om te patsen. Die enkele keer dat ik in een busje zit heb ik enkel het praktisch nut nodig.
Wat is die eerste voor een gek ding? Zelfs lengte, maar dan de achteras een stuk naar achteren.
Barri
Wat is die eerste voor een gek ding? Zelfs lengte, maar dan de achteras een stuk naar achteren.

Dat viel mij ook al op.
Ik vermoed dat dat de voorwielaandrijving variant is.
Dan kunnen ze wat meer spelen met de as en aslast denk ik.
Barri

Ik denk dat er iets mis is gegaan met photoshoppen.
Die op de derde foto is nog vreemder. Maar wel handig om mee te koerieren op krappe plekken.drinking smiley
rzasa
Barri

Nee hoor is niks mis gegaan.

Bijna hetzelfde..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-02-2018 02:21 door Bird Nerd.
Ik heb er nu meerdere nieuwsberichten over gelezen, en elke keer als de foto's voorbij zie komen doet hij me direct denken aan de Ford Transit.

Het interieur vind ik overigens echt verschrikkelijk lelijk. Bah, dan liever een VW Crafter/MAN TGE of Ford Transit.

rzasa
Barri

Dat hoopte ik ook. Natuurlijk kan je bij een voorwielaandrijver meer spelen met de locatie van de achteras, maar je krijgt hier wel een enorme draaicirkel mee.
Nette bus! Een mooi visitekaartje voor koeriers en taxibedrijven. thumbs up
Barri
rzasa
Barri

Dat hoopte ik ook. Natuurlijk kan je bij een voorwielaandrijver meer spelen met de locatie van de achteras, maar je krijgt hier wel een enorme draaicirkel mee.

Het ziet er ook wat raar uit, een Crafter ziet er qua verhoudingen een stuk beter uit.

Carfanatic
Barri
rzasa
Barri

Het ziet er ook wat raar uit, een Crafter ziet er qua verhoudingen een stuk beter uit.

Maar ik zie hier verschillende wielbasis-sen bij eenzelfde lengte, dat is gek. Geef je deze de gewone wielbasis bij deze lengte (zoals bij de personenversie) dan kloppen de verhoudingen ook weer.
Ik ben echt benieuwd naar de reden van die verschillende wielbasis-sen.

Mercedes-Benz Sprinter in het nieuw
Autonieuws • 7 februari 2018 • Tekst: Bob Kroese

Ondernemers, hier is de nieuwe Mercedes-Benz Sprinter! De grootste bus van het merk krijgt diverse luxe functies van de personenwagens van Mercedes-Benz.

De Mercedes-Benz Sprinter is vernieuwd. Je herkent de derde generatie Sprinter aan de nieuwe neus met slankere koplampen en aan de afgeronde vouwen in het plaatwerk. Het interieur biedt meer luxe dan voorheen, door de introductie van opties die voorheen alleen aan de personenauto’s van Mercedes-Benz waren voorbehouden. Je moet dan denken aan het nieuwe MBUX infotainmentsysteem, adaptieve cruise control en een 360 graden-camera. Ook actieve veiligheidssystemen, zoals een spoorassistent en een dodehoeksensor, zijn beschikbaar in de nieuwe Sprinter.

De nieuwe Sprinter is er in heel veel smaken. Als je de mix van lengtes, hoogtes, carrosserievarianten, motoren, versnellingsbakken en soorten aandrijving in de rekenmachine gooit, dan komt het getal 1.700 eruit. Daarmee biedt het merk nóg meer keuze dan voorheen. Zo is er nu bijvoorbeeld de mogelijkheid om te kiezen voor aandrijving op de voorwielen, in plaats achter of op vier wielen. Het voordeel: een lagere laadvloer en meer laadvermogen. De maximale laadruimte is 17 m3 en het laadvermogen 5,5 ton.

Mercedes-Benz biedt vijf verschillende motorsmaken aan: een 2,1 liter diesel met 114, 143, 163 en 177 pk en een 3.0 V6 met 190 pk en 440 Nm koppel. In 2019 volgt de elektrisch aangedreven eSprinter. Nieuw is een negentraps automaat, die beschikbaar is bij bepaalde aandrijving/motor-combinaties. Een zeventraps automaat blijft ook onderdeel van het assortiment, net als een handgeschakelde zesbak.

De nieuwe Sprinter is per direct te bestellen vanaf 20.990 euro, exclusief btw en BPM. De leveringen starten in juni.

Bron: [www.autokopen.nl]
Deze ziet er dus wel 'normaal' uit smiling smiley
Prima ding verder. Net als de Crafter een soort evolutie. Wel weer - net als de Crafter - dat logo in het midden achterop, dat lijkt me niet ideaal.

Waarom is het exemplaar op de foto overigens rechtsgestuurd terwijl ie een Duits kenteken heeft? Fotosoep?
Barri
Deze ziet er dus wel 'normaal' uit smiling smiley
Prima ding verder. Net als de Crafter een soort evolutie. Wel weer - net als de Crafter - dat logo in het midden achterop, dat lijkt me niet ideaal.

Waarom is het exemplaar op de foto overigens rechtsgestuurd terwijl ie een Duits kenteken heeft? Fotosoep?

Wellicht is het persmateriaal voor de landen met het stuur rechts. Het Duitse kenteken lijkt me meer een prestigekwestie, zoals een Franse auto een Frans kenteken heeft op persmateriaal.
Erg wennen deze generatie. Maar zal in het echt wel een beetje meevallen, zeker in de juiste uitvoering. Interieur is als kale versie wel erg kaal (klinkt logisch).

D-C

Deze overhang achter is ook al leverbaar bij de huidige generatie, als L1H1. Alleen is dan het achterste hoekje zwart en lijkt het beter door de kortere wielbasis + lager dak.

Audi80Coupé
Deze overhang achter is ook al leverbaar bij de huidige generatie, als L1H1. Alleen is dan het achterste hoekje zwart en lijkt het beter door de kortere wielbasis + lager dak.

Juist, maar het gekke is dat bij de L2 niet alleen de lengte toeneemt, maar ook de wielbasis. De rode versie hierboven is net zo lang, maar dan met de achteras een stuk meer naar voren. Er lijken dus twee verschillende wielbasissen te zijn bij eenzelfde lengte (al wordt me dat uit de prijslijst niet duidelijk).
Bird Nerd

Deze twee lijken inderdaad dezelfde lengte te hebben maar een verschillende wielbasis! Waarschijnlijk het verschil tussen FWD en RWD?
Onderste is duidelijk FWD. Het zou kunnen wat je zegt maar volgens mij is dat niet op te maken uit de prijslijst. Nog eens in duiken.
Klopt. De zwarte is dan weer duidelijk een RWD, en die lijkt me weer dezelfde lengtes te hebben als de grijze.
Reclame.

Terence
Autoweek moderator

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-10-2018 15:19 door Terence.
Nieuwe Freightliner Sprinter

@ Fun4Cars: wat een subtiele reclame! Het valt bíjna niet op smiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-10-2018 13:32 door Wouter82.
Wat ik mij afvraag; zal de FWD Sprinter techniek delen met de Renault Master? Aangezien dit ook bij de Vito en (zeker bij de) Citan is gebeurd.
'k heb zakelijk 4 nieuwe Sprinters besteld zodra deze bestelbaar waren. Chassis-cabines overigens.
Wat me opviel is dat ze zo'n 3500 Euro duurder zijn geworden bij min of meer de gelijke optiecodes. Echter... vorige week de eerste binnen gekregen van de opbouwer en wat een verschil van binnen. Chassis is gelukkig grotendeels gelijk dus de opbouwen hoeven niet aangepast te worden, maar het interieur is duidelijk een paar tredes hoger gezet. Mooie materialen (in ons geval met extra geluidsisolatie), mooie antracite hemelbekleding, comfortstoel met verstelbare zitting (ook qua lengte!), erg mooi. Hoe die rijdt nog even afwachten tot het kenteken binnen is. Moor valt tot nu toe niet tegen.
De Freightliner zwaait af.

Ik ben toch benieuwd of er plannen gemaakt worden om de opvolger van de Renault Master bij Mercedes te betrekken of samen te ontwikkelen. Het lijkt er op dat Mercedes het niet nodig heeft, maar waarom dan die jarenlange samenwerking met Volkswagen?
Je ziet die Freightliners inderdaad nauwelijks. De markt voor 'Europese' bestelwagens is hier flink gegroeid, je ziet ze meer en meer
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.