Hyundai Santa Fe

Gepost door MattCurlew 
Hyundai Santa Fe
06-02-2018 12:56








3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2019 01:58 door MattCurlew.
Ik vind de huidige voor de facelift nog altijd een zeer fraaie verschijning, met name de Sport. De huidige vind ik qua raamlijn niet zo fraai. Neus is wel indrukwekkend



Re: Hyundai Santa Fe
06-02-2018 14:59
Is dit de vervanger van de korte variant, de lange variant (in Europa Grand Santa Fe) of beide? Hyundai zou nog met een extra grote crossover komen, wellicht wordt dat de tegenhanger van de Toyota Highlander, Honda Pilot, Subaru Ascent & Co.

De huidige Santa Fe vind ik op het eerste gezicht fraaier. Het nieuwe dashboard doet erg Amerikaans aan.
De nieuwe heeft een imposante grille die duidelijk homogener overkomt dan het wat rommelige front van de Kona. Is net of als Hyundai het bij deze nieuwe Santa Fé het beter is gelukt om de nieuwe designtaal van de crossovers in het ontwerp te integreren.

Het is overigens nog niet zeker of deze naar Nederland komt aldus de Nederlandse importeur. En daar zit wat in want de huidige zie je ook al bijna niet. Het ongunstige belasting klimaat in Nederland zorgt er voor dat deze auto waarschijnlijk toch nauwelijks verkocht wordt.
Quote

Is dit de vervanger van de korte variant, de lange variant (in Europa Grand Santa Fe) of beide? Hyundai zou nog met een extra grote crossover komen, wellicht wordt dat de tegenhanger van de Toyota Highlander, Honda Pilot, Subaru Ascent & Co

Santa Fe is al tegenhanger van de Highlander, Pilot, Ascent, CX-9, Sorento ed. Ik denk dat er geen Santa Fe Sport meer komt.
Re: Hyundai Santa Fe
07-02-2018 22:29
Quote
Bird Nerd
Santa Fe is al tegenhanger van de Highlander, Pilot, Ascent, CX-9, Sorento ed. Ik denk dat er geen Santa Fe Sport meer komt.

Ah oké, nou ja de Santa Fe Sport en Sorento zijn een half maatje kleiner, waar de langere Santa Fe (ofwel Grand Santa Fe) meer overeenkomt met de genoemde grote crossovers.

Voor de Nederlandse markt is de auto met de 2.0 T-GDI en 2.2 CRDi motoren in ieder geval kansloos. De CO2-uitstoot van de Hyundai-motoren is over het algemeen gewoon niet concurrerend. De Kia Stinger 2.0 T-GDI stoot al ongeveer 45 g/km meer uit dan de Audi Q5 2.0 TFSI. Met een kleinere motor (1.6 T-GDI) zou de auto wellicht beter tot zijn recht komen. Of als Hybrid. Tot die tijd heeft de Santa Fe geen toekomst in Nederland.
















Bron: [thekoreancarblog.com] via [worldscoop.forumpro.fr]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-02-2021 13:12 door Rutger DC.
Re: Hyundai Santa Fe
22-02-2018 22:42
EU-spec:











Quote

Hyundai Santa Fe in Europese trim, Alleen als diesel

Gisteren lanceerde Hyundai de Santa Fe al in thuisland Zuid-Korea, nu is het tijd voor de Europese uitvoering. Groot zijn de verschillen met de Koreaanse versie natuurlijk niet. Voor de gelegenheid laat Hyundai een rode auto zien en natuurlijk zijn er Duitse kentekenplaten, maar verder is dit gewoon de Sante Fe zoals we die gisteren zagen. Wel is duidelijk in welke uitvoeringen we de auto hier mogen verwachten. Elders op de wereld bestond er van het uitgaande model ook een grotere variant en dat is bij de nieuwe niet anders. Vooralsnog is de Santa Fe er alleen met een lengte van 4,77 meter en een wielbasis van 2,77 meter. Dat acht Hyundai voldoende voor een derde zitrij, waar we nu voor het eerst een blik op kunnen werpen. Volgens zijn makers is er op zowel de tweede als de derde zitrij voldoende ruimte voor volwassenen. Passagiers op de middelste rij zouden zelfs 38 mm meer beenruimte hebben dan voorheen, terwijl mensen die helemaal achterin moeten plaatsnemen gemakkelijker kunnen instappen dankzij een nieuw omklapsysteem voor de achterbank. Wie aan vijf zitplaatsen genoeg heeft, krijgt bovendien meer bagageruimte: in dat geval is er maar liefst 625 liter beschikbaar, 40 liter meer dan voorheen.

De Santa Fe wordt 'bij ons' alleen leverbaar met dieselmotoren, waarbij er keuze is uit drie varianten. De kleinste R 2.0-diesel is er met naar keuze 150 of 182 pk, waarbij beide varianten 397 Nm koppel leveren. Wie meer wil, kan opteren voor een 2.2 met 197 pk en 436 Nm. Alle motoren zijn gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of een achttrapsautomaat, waarbij laatstgenoemde bij de 2,0-litermotor automatisch resulteert in vierwielaandrijving. De 2.2 is er ook met automaat en voorwielaandrijving, handgeschakelde versies kunnen altijd worden gecombineerd met voorwielaandrijving. Met de sterkste dieselmotor moet de Santa Fe in 9,7 seconden van 0 naar 100 kunnen accelereren en behoort een snelheid van 205 km/h tot de mogelijkheden. De 182 pk-variant houdt het bij 201 km/h voor gezien en rijdt in 10 seconden naar 100 km/h. Van de basismotor zijn deze cijfers nog niet bekendgemaakt.
[www.autoweek.nl]
Re: Hyundai Santa Fe
06-03-2018 18:45
Live @ Autosalon van Genève:









Quote

Mooiboy: Hyundai Santa Fe
Autonieuws • 6 maart 2018 • Tekst: Bob Kroese • Foto's: Elco van der Meer

Hyundai heeft op de autosalon van Genève meerdere primeurs, de nieuwe Santa Fe is letterlijk de grootste. Het nieuwe vlaggenschip van het merk in Europa staat hier vooral om mooi te zijn.

“Hij ziet er echt ontzettend goed uit hè?” De woordvoerder van het merk is te spreken over het design van het nieuwe model. “Het is echt een design-statement, daarom halen we de auto ook naar Nederland.” Er was nog even twijfel of dat zou gebeuren, vanwege de relatief hoge CO2-uitstoot van de grote SUV. Met ons belastingstelsel wordt de auto daardoor niet zo betaalbaar als Hyundai graag zou willen. “Er komt ook een plug-in hybride, maar die volgt pas later. Dan kunnen we Santa Fe bereikbaarder maken.”

Op de beursvloer leren we dat het nieuwe model weer een flinke stap vooruit is ten opzichte van de uitgaande Santa Fe. Hij ziet er niet alleen goed uit maar heeft ook een keurig dashboard, het nieuwste infotainmentsysteem van Hyundai en fijne, comfortabele stoelen. Ruimte is er als vanouds in overvloed, zowel voor- als achterin en ook in de kofferruimte.

De woordvoerder geeft dat de Santa Fe vooral een imagobuilder is voor Hyundai in Nederland. Hij kan nog niet zeggen wanneer het nieuwe model hier verschijnt: “We hebben een vol programma met enkele belangrijke nieuwe modellen, de focus ligt eerst daarop.”

Bron: [www.autokopen.nl]
Meer foto's: [www.omniauto.it]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2018 18:45 door D-C.
Zo, heldhaftig om hem wel naar NL te halen. Het vorige model (wat ik net als deze mooi vind) zie je al nauwelijks rijden, met die nieuwe WLPT zal het nog een klap duurder worden.
Ik zie er hier in de buurt (platte land, nabij Utrecht) enorm veel rijden. Lijkt een populaire auto bij boeren/ mensen met paarden.
Dacht eerst steeds dat het de Kona was, maar had me vergist smiling smiley
Re: Hyundai Santa Fe
17-10-2018 22:19
Duitse test:





1. Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4
2. Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi

Vergelijkingstest: [www.autobild.de]

Australische test:



1. Hyundai Santa Fe
2. Skoda Kodiaq
3. Mazda CX-8
4. Volkswagen Tiguan Allspace
5. Kia Sorento
6. Peugeot 5008

Vergelijkingstest: [www.caradvice.com.au]

Quote

EDIT: Linken naar artikelen van AW-concurrenten gaan we natuurlijk niet doen.

Wat zou dat te betekenen hebben in de openingspost? We doen bijna niets anders op dit forum!
Onnodige reactie. Laatste waarschuwing.

Terence
Autoweek moderator




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-10-2018 09:37 door Terence.
Het wordt steeds erger bij AW..

Ik ben nu in Canada en heb de nieuwe een paar keer gezien. Niet verkeerd. Maar de CX-9 en Highlander zien er een stuk beter uit
Re: Hyundai Santa Fe
18-10-2018 00:32
Quote
Foie Gras
Moet je daar nou zó'n oud topic voor omhoog schoppen?...

Voor een update met wat rijtesten en een opmerking? Ja. De Nederlandse prijzen zijn nog niet eens bekend (al mogen we veronderstellen dat die te hoog worden). Welkom terug trouwens op het forum, je negatieve reacties werden alom gemist Roder!
Re: Hyundai Santa Fe
26-11-2018 17:03
Op Auto Guangzhou presenteerde Hyundai de nieuwe Santa Fe voor China. Het lijkt erop dat steeds meer auto's een specifieke behandeling ondergaan eer ze de Chinese markt mogen betreden. Ook ditmaal is de auto herzien voor China. Het is in principe de opvolger van de niet in Nederland verkochte Hyundai Grand Santa Fe en bevindt zich qua formaat tussen de Santa Fe en Palisade (voor de Noord-Amerikaanse markt). De lengte nam toe met 160 mm tot 4930 mm en de wielbasis met 60 mm tot 2865 mm.













Fotogalerij: [chezhan.bitauto.com]







Meer foto's:
[auto.163.com]
[auto.163.com]
Re: Hyundai Santa Fe
26-11-2018 19:47
Wel een vreemde typeaanduiding op de achterklep: "Santafe". Maar dat zegt de Chinezen natuurlijk verder toch niks.
Meer China-spec Santa Fe:













Fotogalerij: [photo.bitauto.com]
Re: Hyundai Santa Fe
05-04-2019 16:44
Ah, daar heeft de Sonata dus de achterlichten vandaan smiling smiley
Re: Hyundai Santa Fe
06-04-2019 19:00
Quote

EDIT: Linken naar artikelen van AW-concurrenten gaan we natuurlijk niet doen.

Wat zou dat te betekenen hebben in de openingspost? We doen bijna niets anders op dit forum![/quote]

Linken naar artikelen van AW-concurrenten gaan we natuurlijk niet doen...............

Is dit serieus?????confused smileyconfused smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-07-2019 16:26 door Mitsfan.
Het heeft ruim een jaar geduurd, maar nu is de auto ook in Nederland leverbaar.

Quote

Nieuwe Hyundai Santa Fe binnenkort verkrijgbaar
Autonieuws • 20 mei 2019 • Tekst: Bob Kroese

Ruim een jaar na de onthulling komt de nieuwe Hyundai Santa Fe naar Nederland. De grote SUV is vanaf nu te bestellen en kost minimaal 59.995 euro.
Hyundai haalt de vierde generatie Santa Fe naar Nederland. De grote SUV is helemaal nieuw en wordt in ons land verkrijgbaar met de 200 pk sterke 2.2 CRDi-dieselmotor. Een automaat in combinatie met vierwielaandrijving is optioneel.

Hyundai biedt twee uitvoeringen aan: Comfort en Premium. Die eerste is uitgerust met onder meer 17 inch lichtmetalen wielen, een multimedia- en navigatiesysteem met 8 inch beeldscherm, cruise control met afstandsradar, een rijbaanassistent, parkeersensoren en stoelverwarming en –ventilatie. De Premium-uitvoering is voorzien van 19 inch lichtmetalen wielen, een 360 graden-camera, een draadloze telefoonlader, een head-up display, een automatisch te openen achterklep en led-koplampen.

De nieuwe Santa Fe wordt standaard geleverd met vijf zitplaatsen, optioneel levert Hyundai de SUV met zeven stoelen. De meerprijs voor twee extra stoelen bedraagt 995 euro.

Prijzen Hyundai Santa Fe
2.2 CRDi 200 pk Comfort € 59.995
2.2 CRDi 200 pk automaat Comfort € 63.995
2.2 CRDi 200 pk Premium € 67.995
2.2 CRDi 200 pk 4WD Premium € 72.995

Bron: [www.autokopen.nl]
Re: Hyundai Santa Fe
10-07-2019 09:27

Wat een ruimte! Zelfs op de 3e zitrij zit je prima






















Alle foto's en info: [www.motor1.com] of [www.netcarshow.com]

De strip tussen achterlampen had niet gehoeven maar de kont is echt enorm opgeknapt. Voorkant mij wat te druk maar oogt wel indrukwekkend. Mooie auto geworden met dito interieur



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2020 09:09 door MCDubbellU.
Re: Hyundai Santa Fe
03-06-2020 09:24
Die koplampen zijn wel erg vergezocht "kijk ons eens creatief zijn", maar de auto in zijn geheel ziet er goed uit m.i. Ben benieuwd naar de specificaties van de Hybrid (geen plug-in?).
Wel raar dat ze het een facelift noemen terwijl het een nieuwe auto is. Exterieur gaat, interieur is mooi, alleen slaan ze door met knopjes op de middenconsole.
Quote
Wouter82
Die koplampen zijn wel erg vergezocht "kijk ons eens creatief zijn", maar de auto in zijn geheel ziet er goed uit m.i. Ben benieuwd naar de specificaties van de Hybrid (geen plug-in?).

Hybride en plug-in hybride; net als bij zijn zustermodel, de Kia Sorento. De hybride heeft een 1.6 T-GDi benzinemotor gekoppeld aan een 44,2 kW/60 pk elektrische motor en een 1,49 kWh lithium-ion-polymeer-accu (systeemvermogen: 230 pk/350 Nm koppel). De PHEV-cijfers zijn nog niet bekend zo te zien.

Vind de Santa Fe een beetje een SUV van de oude stempel om te zien: lomp, onbehouwen en imposant. De facelift vind ik ook geen verbetering, hoewel de grille nu ook weer niet misstaat. Die strip tussen de achterlichten had men wel mogen weglaten, als je zoiets doet, doe het dan goed (en dus geen strip tussen een bestaande set achterlichten). Het interieur vind ik een beetje goedkoop ogen. Vrees voor Hyundai dat Kia weer aan het langste eind trekt en de Sorento populairder wordt. Die heeft meer een crossover-uitstraling, meer een hoge stationcar-achtige, maar oogt vooral chiquer, duurder, verfijnder en met een fraaier interieur. Bovendien is die helemaal nieuw en gaat de Santa Fe al de tweede ronde in, zelfs al heeft men daar in Nederland niet of nauwelijks iets van meegekregen.
Franse prijzen:

- Hybride essence 230 ch > Intuitive : 41 900 €, Creative : 49 300 €, Executive : 53 800 €.
- Diesel 2.2 CRDi 202 ch DCT-8 > Executuve : 52 800 €

De CO2-uitstoot van de hybride bedraagt 149-157 g/km. Dat betekent 6.000-7.000 euro BPM, de Franse prijzen zijn echter ook inclusief een soort CO2-gebaseerde malus. Ter vergelijking: de Toyota RAV4 Hybrid stoot 126-131 g/km uit, de Honda CR-V Hybrid 156-168 g/km (allemaal WLTP). In 2021 volgt de plug-in hybride.
Re: Hyundai Santa Fe
12-08-2020 09:10
Ik denk dat een vanafprijs van ca. €50.000 voor Nederland dan toch netjes is!
Prijzen vanaf € 44.495.



Bron: [www.autoweek.nl]

Ter vergelijking, de Kia Sorento hybride is er vanaf € 45.995 en de PHEV vanaf € 49.595.
Wreed!

De Koreanen gaan als een dolle.
Hyundai Santa Fe vs Kia Sorento:










1. Kia Sorento 8.6/10
2. Hyundai Santa Fe 8.3/10

Vergelijkingstest: [www.carsguide.com.au]
Hyundai Santa Fe vs Peugeot 5008



Hyundai Santa Fe

We love
Presentation, quality of finish and equipment
Hybrid approval in town and comfort
Controlled consumption on the road
Carrying capacity
5 year warranty

We regret
Motorway consumption to monitor
Imposing template for maneuvers
Dynamism down from the 5008

Peugeot 5008

We love
Presentation and equipment in GT Pack
Dynamic driving and performance
Consumption always under control
Carrying capacity and exemplary modularity

We regret
Sound diesel in urban use
Finishing indented in places from the Santa Fe
Dated GPS and slower A / C setting

1. Peugeot 5008 2.0 BlueHDI 180
2. Hyundai Santa Fe Hybrid 230

Vergelijkingstest: [www.largus.fr]

Hyundai Santa Fe vs Kia Sorento









Platz 1 mit 535 von 800 Punkten: Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD. Nuancen bringen den Sieg: leicht bessere Bremswerte, ein kleinerer Wendekreis und minimal weniger Verbrauch.
Platz 2 mit 533 von 800 Punkten: Kia Sorento 2.2 CRDi AWD. Knapp Zweiter: Ohne die schlechtere Versicherungseinstufung hätte der Kia über das Kostenkapitel den Gleichstand erzielt.

Vergelijkingstest: [www.autobild.de]
Re: Hyundai Santa Fe
12-03-2021 21:00
Ik weet dat het qua (binnen)maten vaak niet zo vreselijk veel scheelt maar aangezien de Kia en Hyundai op het N3 platform staan (D-segment/midsized) vind ik het gewoon geen directe concurrent voor de 5008. De Santa Fe en Sorento komen mij ook wel echt over als 'meer auto'. Achterkant wat druk maar vind de Kia toch wat mooier.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.