Acura RDX (VS/CN)

Gepost door D-C 
Acura RDX (VS/CN)
14-01-2018 22:20
Acura heeft de nieuwe, derde generatie RDX gepresenteerd. Het is een van de Honda CR-V afgeleide crossover. Waarschijnlijk gaat de auto ook in China in productie, aangezien de Guangqi Honda-fabriek al de CDX (een crossover speciaal voor China met opgerekt Vezel/HR-V/XR-V-platform) en sinds kort de TLX-L produceert.

Bron: [www.autoweek.nl]

Huidig model:

Hoewel ze Acura meer willen onderscheiden van Honda en een eigen gezicht willen geven, vind ik het model tamelijk inwisselbaar. Zeker niet lelijk maar Acura spreekt gewoon niet zo tot de verbeelding, ook niet bij de Amerikanen geloof ik?
Re: Acura RDX (VS/CN)
16-01-2018 13:32
Ik vind de auto nogal op de Mazda CX-5 lijken, zowel de zijkant als achterkant. Alleen heeft Acura wat meer glimmers. Verder lijken auto's van Honda/Acura net als bij bijvoorbeeld Toyota samen te hangen van details die niet echt in harmonie zijn met elkaar. Het interieur oogt een beetje 2004, maar heeft wel een sportief ogend stuurwiel. Op zich geen gekke auto verder, de verhoudingen kloppen wel.
Na het 'prototype' is het de beurt aan het productiemodel:

Alle foto's en info (bekijkt toch niemand, maar goed..): [www.carscoops.com]
Re: Acura RDX (VS/CN)
29-03-2018 11:35
Een mix van bekende SUV's, maar de auto ziet er wel goed uit. Van een premiummerk mag je toch wel meer een eigen gezicht verwachten, echter.
Ik ben op dit moment in Toronto (Canada) en het stikt hier van de Acura's. Vooral de vorige RDX en vorige en huidige MDX. Ik moet zeggen dat deze RDX in het echt er goed uit ziet. En hoewel hij misschien wat herkenbare elementen heeft valt ie toch redelijk op. Hij oogt een stuk dynamischer dan anderen in zijn klasse
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.