Mercedes-Benz G-klasse

Gepost door Bird Nerd 
Blijkbaar zit er niet veel revolutie in de nieuwe modellen waardoor ze het interieur eerst willen tonen..

The late night news continues as Mercedes has released the first interior photos of the 2019 G-Class.

Set to be unveiled at the North American International Auto Show next month, the redesigned G-Class will have an all-new cabin which is significantly more modern and luxurious than its predecessor.

Once seated behind the all-new steering wheel, drivers will find themselves surrounded by leather upholstery, open-pore wood trim, and carbon fiber or metal accents. The niceties don't stop there as the model comes equipped with heated seats, a seven-speaker audio system, and numerous new storage compartments including an illuminated area underneath the armrest.

The standard model comes equipped with analogue gauges but customers can order a digital instrument cluster with a 12.3-inch display. When the latter option is selected, the digital instrument cluster combines with the 12.3-inch infotainment display to create a widescreen appearance.

Speaking of options, Mercedes confirmed the G-Class will be offered with a 16-speaker Burmester surround sound system as well as an Active Multicontour Seat package that includes special front seats that feature heating, ventilation, and massage functions. There will also be an assortment of designo options such as Lugano leather in Black, Nut Brown or Macchiato Beige. Other choices include the Exclusive Interior Plus package which adds things such as Nappa leather upholstery on the doors, center console, and dashboard.

Despite embracing newer technology, the interior has some classic design touches including a passenger side grab handle and chrome-accented switches for the differential locks. There are also two removable cup holders for the center console and round air vents that mimic the SUV's round headlights.

The 2019 G-Class is larger than its predecessor and this gives drivers and passengers additional leg, shoulder, and elbow room. The most significant increase goes to rear seat passengers who will find an additional 5.9 inches (150 mm) of legroom.

Mercedes is keeping a lid on exterior photos but the automaker confirmed the G-Class will retain its iconic design which has largely stayed the same for decades. In particular, the company said the model will keeps its distinctive door handles, protection strips, and rear tire carrier.

Following its unveiling Detroit, the G-Class will go on sale in the United States in late 2018. [www.carscoops.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-01-2018 02:12 door Bird Nerd.
Dat ziet er goed uit. Op de een of andere manier vind ik dat brede display in deze auto beter staan dan in de E en CLS. Het lijkt beter te passen in het ontwerp van het dashboard. En de buitenzijde zal inderdaad niet revolutionair veranderen. Maar is dat erg?
Ik vind het wel knap hoe Mercedes het toch weer voor elkaar heeft dat alle dashboards in één oogopslag zijn te herkennen als Mercedes-dashboards. Waren het ooit de wijzerplaten met 3 grote klokken met witte belettering en fel oranje wijzers, nu zijn het de strakke brede schermen die je (tot nu toe, maar wanneer komt het eerste Chinese of Koreaanse merk ermee...??) in geen enkel ander merk auto aantreft. En ook de ronde ventilatieroosters (die we ook kennen van historische modellen als de W123 en R107) typeren tegenwoordig alle nieuwe dashboards van Mercedes.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-12-2017 08:31 door BENZine.
BENZine
Ik vind het wel knap hoe Mercedes het toch weer voor elkaar heeft dat alle dashboards in één oogopslag zijn te herkennen als Mercedes-dashboards.

Eens. In dat opzicht doet Mercedes-Benz het gewoon weer erg goed.
Ziet er prima uit. Wel is het erg gelijk aan het huidige dashboard. De 3 meest prominent geplaatste knoppen zullen vrijwel de minst gebruikte knoppen zijn (diff).
Dat stukje carbon op die beugel aan de passagierszijde vind ik wel heerlijk cynisch.

Ben benieuwd naar de buitenkant. Krijg van het interieur toch grotendeels het gevoel dat het vooral een (grote) facelift is, dan een compleet nieuwe auto.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Wel is het erg gelijk aan het huidige dashboard.

Pardon ?? confused smiley

Ik hoop dat het met je ogen beter gesteld is als je straks full speed in je 4C onderweg bent grinning smiley
BENZine
Wel is het erg gelijk aan het huidige dashboard.

Pardon ?? confused smiley

Ik hoop dat het met je ogen beter gesteld is als je straks full speed in je 4C onderweg bent grinning smiley

Het gaat mij niet zozeer om de vormgeving van de luchtroosters en het plaatsen van het digitale display. Het gaat mij erom dat bijna alle functies wederom op exact dezelfde plek zitten (elk luchtroostertje zit op dezelfde plek), de exacte hoogte waarop zaken wederom zijn geplaatst en bijvoorbeeld de pedalen.

Nogmaals, ik vermoed een zeer rigoureuze facelift. Het dashboard is vernieuwd, maar het ziet er naar uit dat de onderliggende architectuur grotendeels hetzelfde is.

Het gaat mij niet zozeer om de vormgeving van de luchtroosters en het plaatsen van het digitale display. Het gaat mij erom dat bijna alle functies wederom op exact dezelfde plek zitten (elk luchtroostertje zit op dezelfde plek), de exacte hoogte waarop zaken wederom zijn geplaatst en bijvoorbeeld de pedalen.

Inderdaad zeg, de pedalen zitten op dezelfde plek. En het stuur ook! eye popping smiley

Nee, ik zie toch echt een compleet nieuw dashboard. Uiteraard hoekig en qua indeling niet radicaal anders, maar daarvoor is het dan ook een G-Klasse. Zeg maar de 911 onder de terreinwagens. Ook al gezien dat de automaathandel verhuist van de middenconsole naar de stuurkolom? Toch wel weer een dingetje winking smiley

Die analoge tellers vind ik in de G trouwens heel goed kunnen. Waar ik het er niet uit vind zien in de E of de CLS past het eigenlijk wel goed bij de G en misstaat het zeker niet.
BENZine

Inderdaad zeg, de pedalen zitten op dezelfde plek. En het stuur ook! eye popping smiley

Nee, ik zie toch echt een compleet nieuw dashboard. Uiteraard hoekig en qua indeling niet radicaal anders, maar daarvoor is het dan ook een G-Klasse. Zeg maar de 911 onder de terreinwagens. Ook al gezien dat de automaathandel verhuist van de middenconsole naar de stuurkolom? Toch wel weer een dingetje winking smiley

Die analoge tellers vind ik in de G trouwens heel goed kunnen. Waar ik het er niet uit vind zien in de E of de CLS past het eigenlijk wel goed bij de G en misstaat het zeker niet.

Bedoel dat deze exact hetzelfde zijn. Maakt verder ook niet uit. Esthetisch is het echt een grote verandering, onderliggend lijkt het gelijk aan elkaar. Let eens op hoe het dashboard nog altijd een hap uit de deur neemt. Geen enkele moderne Mercedes die dat nog heeft.

Over die analoge tellers ben ik het volledig eens. Dat staat veel mooier dan dat digitale dashboard. Zelf vind ik analoge tellers veel mooier dan een digitaal scherm (ja ik weet het, laat de opmerkingen maar komen). Ik loop ook liever met een Breitling dan met een Casio om de arm.
Esthetisch is het echt een grote verandering, onderliggend lijkt het gelijk aan elkaar. Let eens op hoe het dashboard nog altijd een hap uit de deur neemt. Geen enkele moderne Mercedes die dat nog heeft.

De G is dan ook geen moderne Mercedes. Het is een klassieker die voortdurend wordt gemoderniseerd. Zoals in een S of een E de ronde belijningen vanuit het dashboard doorlopen in de portieren, dat zou in de hoekige G natuurlijk geen gezicht zijn.

Zelf vind ik analoge tellers veel mooier dan een digitaal scherm (ja ik weet het, laat de opmerkingen maar komen). Ik loop ook liever met een Breitling dan met een Casio om de arm.

Dan heb je straks wel pech in je 4C met die Casio voor je neus grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-12-2017 10:35 door BENZine.
BENZine
Esthetisch is het echt een grote verandering, onderliggend lijkt het gelijk aan elkaar. Let eens op hoe het dashboard nog altijd een hap uit de deur neemt. Geen enkele moderne Mercedes die dat nog heeft.

De G is dan ook geen moderne Mercedes. Het is een klassieker die voortdurend wordt gemoderniseerd. Zoals in een S of een E de ronde belijningen vanuit het dashboard doorlopen in de portieren, dat zou in de hoekige G natuurlijk geen gezicht zijn.

Zelf vind ik analoge tellers veel mooier dan een digitaal scherm (ja ik weet het, laat de opmerkingen maar komen). Ik loop ook liever met een Breitling dan met een Casio om de arm.

Dat verbloemen we maar onder het motto "alles voor de gewichtsbesparing" winking smiley
BENZine

Dat verbloemen we maar onder het motto "alles voor de gewichtsbesparing" winking smiley
grinning smiley

Jammer alleen dat ze ook tweedehands niet te betalen zijn. Voor wat betreft het dashboard. Zeer geslaagd.
Zal wel een leuk prijskaartje aan hangen.
Ik vind de dashboards van de huidige MB's echt verschrikkelijk. Door bepaalde kleurstellingen is er nog wel wat van te maken, maar de basis (grote schermen, kitscherige ventilatieroosters) is drie keer niks wat mij betreft.
Lancia Lover
Ik vind de dashboards van de huidige MB's echt verschrikkelijk. Door bepaalde kleurstellingen is er nog wel wat van te maken, maar de basis (grote schermen, kitscherige ventilatieroosters) is drie keer niks wat mij betreft.

Mee eens maar Azië en USA, Midden-Oosten dicteren het design van Mercedes, BMW etc. En daar is bling bling en kitscherig design de norm.

Autoweek
ROUW AAN GOUWE OUWE

Mercedes-Benz heeft de onthulling van de G-klasse pas voor 15 januari gepland staan. Toch kunnen we de auto nu al vanuit alle hoeken bekijken. Drie keer kijken voor de verschillen.

Een reeks gelekte afbeeldingen geeft het uiterlijk van de nieuwe G-klasse al volledig weg. Een grote verrassing is het misschien niet, want eerdere spyshots wezen er al op dat Mercedes-Benz het ontwerp van misschien wel zijn meest kenmerkende model intact houdt. Onlangs nog werd een nieuwe generatie van de Jeep Wrangler gepresenteerd. Ook dat model kreeg een design mee dat zeer sterk lijkt op dat van zijn voorganger.

Hoe behoudend het uiterlijk ook is, zo vernieuwend is het binnenste van de G-klasse. Mercedes-Benz voorziet de cockpit van een breed digitaal display, dat een plek krijgt pal naast het instrumentarium. Twee exemplaren in de maat 12,3 inch, al zijn de 'lagere' uitrustingsniveaus net als bij de al genoemde E-klasse voorzien van twee analoge klokken achter het stuur. Wel krijg je in dat geval een 12,3-inch groot infotainmentscherm.

Voor de bijrijder is op het dashboard een handgreep geplaatst, iets wat we ook bij de huidige G-klasse tegenkomen. Ook de knoppen waarmee het differentieel zich laat bedienen, krijgen een herkenbare plek tussen de ventilatieroosters. Die zijn op hun beurt weer een knipoog naar de koplampunits van de huidige G-klasse.

Mercedes-Benz meldt dat de stoelen achterin verder naar achteren zijn geplaatst, iets wat vijftien centimeter extra beenruimte oplevert ten opzichte van de huidige G-klasse. De achterbank kan tevens in de verhouding 40:60 worden neergeklapt. Verder belooft Mercedes-Benz meer ruimte in de breedte, hoewel de auto vanbuiten in de breedte niet groeit. Voorin moet er tevens meer beenruimte zijn, pak hem beet vier centimeter.

De op een ladderchassis geplaatste G is ongetwijfeld stukken lichter dan zijn voorganger en krijgt een starre achteras, terwijl de ophanging aan de voorzijde onafhankelijk is. De G-klasse kan een aanrijhoek van 31 graden aan en moet door tot 70 centimeter diep water kunnen rijden. Voor modder ligt die waarde op 80 centimeter.

Nieuw is de 'G-Mode', een functie waar de auto zichzelf in zet zodra de lage gearing is ingeschakeld. De demping en stuurinrichting passen zich in deze modus optimaal aan offroadrijden aan.

Schakelen gaat door middel van een negentrapsautomaat, een transmissie die 40 procent van het koppel naar de voorwielen stuurt. De overige 60 procent gaat naar de achteras. Verder laat Mercedes-Benz weten dat de G-klasse over camera's rondom zal beschikken, camera's die niet alleen bij het parkeren, maar ook tijdens het offroaden van pas komen.

Nieuw? Da's gewoon een facelift...
s velthuis

Gelukkig maar. Wat een heerlijk onzinnig en asociaal ding is zo'n G toch! thumbs up
s velthuis

Uiterlijk wel. Ik neem aan dat hij technisch heel anders is en daardoor beter en goedkoper is te produceren.
Een modern interieur gecombineerd met een exterieur dan nog steeds uit de jaren 70 lijkt te stammen. Het begint een beetje een karikatuur te worden zoals nieuwe Mini's.
Carfanatic
Een modern interieur gecombineerd met een exterieur dan nog steeds uit de jaren 70 lijkt te stammen. Het begint een beetje een karikatuur te worden zoals nieuwe Mini's.

Maar zakelijk gezien misschien best handig?
Zoals je eerder ook al van het interieur kon opmerken: een facelift.
De mensen die de test van Doug hebben gezien weten hoe verschrikkelijk deze auto aan een update toe is. Vraag me af of dit grondig genoeg is.
Joël D.
s velthuis

Uiterlijk wel. Ik neem aan dat hij technisch heel anders is en daardoor beter en goedkoper is te produceren.

Volgens mij valt ook dat enorm mee, aangezien hij nog steeds op een ladderchassis staat met een identieke achterasconstructie. Wel zijn er nieuwe fusees gebruikt, aangezien de plek van de remklauwen iets gewijzigd is. Maar verder lijkt de positie van de belangrijkste elementen nog gewoon hetzelfde te zijn. Ik snap niet waarom hier zo groots over gedaan wordt. Ze hebben gewoon het standaard dash uit de andere modellen ook in deze gezet. Ook niets nieuws, de G heeft al langer de dashboardlijn van de E/S gevolgd. Aangezien het een dure niche is, een begrijpelijke keuze. Is gewoon goedkoper en beter te verkopen.
Dan had ik zoiets:

[www.4wheelsnews.com]

of zoiets:

[www.benzinsider.com]

véél interessanter gevonden. Dat is echt een moderne interpretatie van de oude genen. En dan wel met een dashboard wat met een Kärcher is te reinigen...

De Ener-G-Force Concept (2012) is er dus voor niets geweest..
Dat weet je niet, wellicht waren de reacties uit de klantenkring wel helemaal niet zo positief over de Ener-G-Force concept?
Voordeel is wel dat er weer een Wheeler Dealers aflevering uit een oude G te halen is...

Leuk project, dash van een sloop E erin zetten.
Tja, veel design kan je natuurlijk niet kwijt in een rijdende zeecontainer smiling smiley
Interieur vind ik wel erg mooi moet ik zeggen.
s velthuis
Dan had ik zoiets:

[www.4wheelsnews.com]

of zoiets:

[www.benzinsider.com]

véél interessanter gevonden. Dat is echt een moderne interpretatie van de oude genen. En dan wel met een dashboard wat met een Kärcher is te reinigen...
Die interpretaties lijken veel te veel op de andere suv's uit het programma. Heel goed dat het design van de G-klasse zo weinig gewijzigd is en daarmee zo lekker afwijkend van de rest.
Dakloos

Die interpretaties lijken veel te veel op de andere suv's uit het programma. Heel goed dat het design van de G-klasse zo weinig gewijzigd is en daarmee zo lekker afwijkend van de rest.

Maar noem hem dan niet nieuw. Als je dezelfde persmatrijzen kunt gebruiken, kun je gewoon niet van iets nieuws spreken. Soms moet je ook een keer afscheid durven nemen. Landrover durfde het in elk geval wel. Zou ook wel eens een crashtest van de 'nieuwe' G willen zien. Iedereen heeft hier altijd erg de mond vol van het feit dat het allemaal veiliger moet, maar zo'n ouderwetse ladderchassis mastodont gaat dat nooit worden.
De 'nieuwe' G mag ook niet afgeschilderd worden als SUV, maar moet gezien worden als een echte terreinwagen. Met zo'n prijs, dashboard en interieur is het alleen geen terreinwagen, maar gewoon een SUV als ieder ander. Hij mag dan wel een doorwaaddiepte hebben van 70 cm, je bent gek als je het er ook daadwerkelijk mee gaat proberen. Een echte terreinwagen moet zo lek zijn als een zeef (anders gaat hij drijven) en dat is met zo'n interieur niet aan te raden.

Dit zijn wel terreinwagens:

Dit zijn SUV's:

Bij de Porsche op 4.25 zie je het probleem van een waterdichte SUV.
s velthuis
De 'nieuwe' G mag ook niet afgeschilderd worden als SUV, maar moet gezien worden als een echte terreinwagen. Met zo'n prijs, dashboard en interieur is het alleen geen terreinwagen, maar gewoon een SUV als ieder ander. Hij mag dan wel een doorwaaddiepte hebben van 70 cm, je bent gek als je het er ook daadwerkelijk mee gaat proberen. Een echte terreinwagen moet zo lek zijn als een zeef (anders gaat hij drijven) en dat is met zo'n interieur niet aan te raden.

Een G is een terreinwagen, want zo wordt hij gepositioneerd en hij kan het kennelijk ook. Daar doet een mooi afgewerkt interieur niet aan af. Jouw overwegingen zullen door de meeste G-eigenaren worden gedeeld, maar dat wordt minder ingegeven door de beperkingen van de auto dan door de inhoud van de beurs. En eigenlijk is dat jammer, deze terreinwagen wordt dus meestal niet ingezet waarvoor hij bedoeld is.
funf

Een G is een terreinwagen, want zo wordt hij gepositioneerd en hij kan het kennelijk ook. Daar doet een mooi afgewerkt interieur niet aan af. Jouw overwegingen zullen door de meeste G-eigenaren worden gedeeld, maar dat wordt minder ingegeven door de beperkingen van de auto dan door de inhoud van de beurs. En eigenlijk is dat jammer, deze terreinwagen wordt dus meestal niet ingezet waarvoor hij bedoeld is.

welnee, dat kan hij helemaal niet. Dit is ook zo'n moderne 'terreinwagen':

Die Lexus (omgebouwde LandCruiser) ervoor is het riviertje wel overgestoken, wilden ze met deze nieuwe Discovery 4 ook doen. En vervolgens staat de hightech middenconsole onder water. Ga maar uit van een TL, die auto is afgeschreven, binnen een jaar zit dat ding vol met de gekste elektronische storingen.

Dit is een terreinwagen:

Als er geen Kärcher doorheen kan is het niet meer dan een suv. Juist dat mooi afgewerkte interieur maakt de G waardeloos als echte terreinwagen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2018 20:31 door s velthuis.
Wiki over de vorige generatie Geländewagen:

'De Mercedes-Benz G-Klasse kent drie typeringen door de jaren heen: 460, dit was de eerste G-Klasse. In 1990 kwam de luxueuze versie uit met een meer personen wagen interieur, de 463 Baureihe. Doordat de 463 feitelijk te luxe was geworden, kwam de 461 uit, deze simpelere versie was met stoffen bekleding en een simpel interieur is dit model nog lang verkrijgbaar geweest voor de utiliteitsklanten zoals boeren, brandweer, bouw, etc.'

Misschien dat van de nieuwe G ook een utiliteits uitvoering komt?

Enzo Ferrari

Misschien dat van de nieuwe G ook een utiliteits uitvoering komt?

Dat zou natuurlijk kunnen, dat is de uitvoering die het leger ook lang gebruikt heeft.
s velthuis
Dakloos

Maar noem hem dan niet nieuw. Als je dezelfde persmatrijzen kunt gebruiken, kun je gewoon niet van iets nieuws spreken. Soms moet je ook een keer afscheid durven nemen. Landrover durfde het in elk geval wel. Zou ook wel eens een crashtest van de 'nieuwe' G willen zien. Iedereen heeft hier altijd erg de mond vol van het feit dat het allemaal veiliger moet, maar zo'n ouderwetse ladderchassis mastodont gaat dat nooit worden.
Waarom niet nieuw? Ik denk dat de persen (en het grootste deel van de auto) meer verschillen dan jij denkt. Mag je bijvoorbeeld een Wrangler ook niet nieuw noemen? Of een 911? Golf? Waar ligt de grens?

De nieuwe Defender vind ik persoonlijk juist jammer. Veiligheid ben ik ook wel benieuwd naar. Mag hopen dat dit juist wel een groot punt van vooruitgang is.
Dakloos

Waarom niet nieuw? Ik denk dat de persen (en het grootste deel van de auto) meer verschillen dan jij denkt. Mag je bijvoorbeeld een Wrangler ook niet nieuw noemen? Of een 911? Golf? Waar ligt de grens?

De nieuwe Defender vind ik persoonlijk juist jammer. Veiligheid ben ik ook wel benieuwd naar. Mag hopen dat dit juist wel een groot punt van vooruitgang is.

Als een auto niet herkenbaar is als iets nieuws, zou ik het zeker niet nieuw noemen. De G is wat breder geworden (niet zo'n punt met een ladderchassis), maar verder is alles bij het oude gebleven. De externe scharnieren, de lage plaatsing van de deurgrepen, de lichtunits rondom (even afgezien van de gebruikte pitjes), de regengoot, zelfs de ventilatieroosters in de achterste stijl zijn blijven zitten. Allemaal hetzelfde. Het is wat dat betreft minder dan een facelift, dan zie je het verschil nog. De Ibiza 6k2 is de facelift van de 6k. Dat heette toen nog gewoon een facelift, terwijl daar de verschillen in één oogopslag duidelijk waren. Auto's als de Golf 6 en 7, alles van Audi, BMW, etc zou ik ook niet nieuw durven noemen. 99% van de bevolking zal het verschil niet zien met een voorganger. Ik heb nu een poos zitten staren naar een Mercedes G uit 2008 en 2012 en dan de nieuwe uit 2018, naast elkaar op het scherm.

Zelfs die niet passende spiegels zaten er bijna een decennium geleden dus al op.
Eigenlijk is het dashboard het enige wat er als nieuw uitspringt dus, van wat je kunt zien.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-01-2018 08:35 door speedtouch.
s velthuis
k heb nu een poos zitten staren naar een Mercedes G uit 2008 en 2012 en dan de nieuwe uit 2018, naast elkaar op het scherm.
Ik moet ook goed kijken, maar zie toch wel wat minder eenvoudige veranderingen. Andere hoeken van de deuren, hoek van de auto achter lijkt ook ronder, tankdop verplaatst, dakgoot is er nog maar lijkt bij voorruit toch anders. Geen schokkende dingen, maar ook niet de simpelste aanpassingen.

s velthuis
Zelfs die niet passende spiegels zaten er bijna een decennium geleden dus al op.
Ook die lijken me toch iets anders. Maar nog steeds niet passend. winking smiley
speedtouch
Eigenlijk is het dashboard het enige wat er als nieuw uitspringt dus, van wat je kunt zien.

Maar ook dat is niets nieuws. Door de eeuwen heen heeft de g klasse altijd meegelift op de dasboardstijl zoals die per moment gangbaar waren in de e en s klasse.
Dakloos
s velthuis
k heb nu een poos zitten staren naar een Mercedes G uit 2008 en 2012 en dan de nieuwe uit 2018, naast elkaar op het scherm.
Ik moet ook goed kijken, maar zie toch wel wat minder eenvoudige veranderingen. Andere hoeken van de deuren, hoek van de auto achter lijkt ook ronder, tankdop verplaatst, dakgoot is er nog maar lijkt bij voorruit toch anders. Geen schokkende dingen, maar ook niet de simpelste aanpassingen.

s velthuis
Ook die lijken me toch iets anders. Maar nog steeds niet passend. winking smiley

Dat eerste zie ik niet zo, dat laatste klopt wel. Maar vwb de spiegels denk ik dat doe van model 2008 zo op 2018 geschroefd kunnen worden.

Overigens over de G als terreinwagen: ik heb wat terreinrijders in de familie en vriendenkring. Zelf ook een keer een dagje mogen rijden in Nuenen. Onvoorstelbaar hoeveel schade je oploopt in het terrein. Ik vind die schades week wat hebben (werkpaarden, geen luxepaarden), maar bv in Nuenen reed een mitsubishi pick-up waar echt geen plaatdeel meer recht aan was. Dat ding had 2700 km op de teller, de helft van m'n atb... Lijkt me niet tof met een auto van meer dan 50k euro.

ivm oud model

Alle foto's en info: [www.carscoops.com]
Bird Nerd

ivm oud model

Jemig, dan haal je het dash erbij van de wagen waar Julius Caesar nog mee opgetrokken is ten strijde tegen de Batavieren...

Dit is het 'uitlopende' dashboard:

en zo zag het er al uit in 2006:

Conclusie: zelfs het dashboard is eigenlijk maar een facelift. De bedieningselementen, uitstroomopeningen en bevestigingspunten zitten allemaal nog op exact dezelfde plek, de technische architectuur achter het dash zal zeer waarschijnlijk dus ongewijzigd zijn overgenomen. Zelfs het Mercedes stoeltje zat al op de deur.

Eén grote wijziging zie ik wel: deze 'terreinwagen' lijkt z'n mechanische handrem ingeruild te hebben voor een elektronisch exemplaar, met een elektrische actuator onder de auto...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-01-2018 08:54 door s velthuis.
s velthuis
Conclusie: zelfs het dashboard is eigenlijk maar een facelift. De bedieningselementen, uitstroomopeningen en bevestigingspunten zitten allemaal nog op exact dezelfde plek
Toch knap, gezien de auto een paar cm groter breder is geworden...
Hier een item waar je makkelijk de verschillen kunt zien: [www.motor1.com]

Ik weet niet of s velthuis zijn bril is vergeten maar interieur is juist compleet anders. Algemene dingen zitten over natuurlijk ongeveer op dezelfde plek maar dat is gewoon logisch waar ze zitten. Ik vind dat stukje bij de middelste roosters trouwens ontzettend storend. Het ziet er imo goedkoop en breekbaar uit
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.