Baojun 530 / Wuling Almaz/MG Hector/Chevrolet Captiva [facelift 2021] (CN/ID/IN/TH)

Gepost door Rutger DC 
Geen automerk heeft de afgelopen jaar zo'n stormachtige ontwikkeling beleefd, waar dan ook ter wereld, als Baojun. Baojun, een automerk van de joint venture SAIC-GM-Wuling (General Motors heeft een aandeel van 33% in het bedrijf), verkocht afgelopen maand in China maar liefst 95.218 auto's! Als Baojun zo doorgroeit, zou het zomaar de 1.000.000 grens kunnen passeren dit jaar. Een belangrijk succesnummer is de Baojun 510, die in februari van dit jaar op de markt kwam. Het is een spotgoedkope (vanafprijs is omgerekend zo'n 5.000 euro), maar erg leuk ogende crossover. De nieuwe 530 borduurt voort op de successen van de 510 en is een vol formaat groter: met een lengte van 4655 mm, breedte van 1835 mm, hoogte van 1760 mm en wielbasis van 2750 mm heeft de 530 het gemunt op bewezen successen als de Haval H6, Geely Boyue, Roewe RX5 en Changan CS75. De auto volgt de lijnen van de 510, met het onvermijdelijke C-stijl ontwerp grapje, hier met verspringende raamlijn. Verder heeft ook de 530 de smalle, priemende koplampen. Er komen twee benzinemotoren: een 1.8 met 137 pk en een 1.5T met 150 pk.

Bronnen:
[auto.sina.com.cn]
[m.wanhuajing.com]

De kleinere 510 (eigen foto's):

Laat maar komen, nu GM zich van de Europese markt heeft teruggetrokken (op een handjevol Cadillacs, Camaro's en Corvettes na) zou GM het Baojun wel mogen laten proberen wat mij betreft. Baojun zou als Dacia-concurrent een interessante nieuwe speler op de automarkt kunnen zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-02-2021 15:07 door Rutger DC.
Eens, D-C. Zeker die 510 vind ik een tof en fris model. Ik blijf spelen met het idee in China een auto te kopen en die naar hier te rijden, maar och, het zal wel bij een idee blijven. smiling smiley
Stoere neus. Het lijkt wel een Ford !
Rommelige achterkant, maar dat geldt voor vele suv's.
Als de techniek goed is, kan dit een hele leuke auto worden.

Dank voor het plaatsen van de foto's met Chinese teksten.
Anders hadden we dit toch maar mooi weer niet geweten.
Re: Baojun 530 (CN)
21-11-2017 18:08
Live @ Auto Guangzhou:

Fotogalerij: [oldphoto.bitauto.com]
22-11-2017 15:34
Die 510 in deze kleur is best wel een leuke kar, dia andere 2 vind ik dikke lelijkerds. nut smiley
08-02-2021 00:26
Facelift voor de Mexicaanse Chevrolet Captiva:

De Baojon was ook al gefacelift:

Meer foto's en info: [www.drive.ru]

Van Mazda/Hyundai-achtig dashboard naar Ford-achtig dashboard nut smiley Beetje een eigenaardig model.
08-02-2021 12:02
Mag ik?

Amorfe meuk.
In Indonesië wordt de Baojun 530 als Wuling Almaz verkocht: [wuling.id]
In India als de MG Hector: [www.mgmotor.co.in]

Lekker overzichtelijk. smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.