Genesis G70 (nieuw: Shooting Brake)

Gepost door Rutger DC 

Genesis G70 losgebroken
Lars Krijgsman | 15 september 2017 07:52

Hyundai's luxedivisie Genesis heeft de G70 officieel gepresenteerd, een auto die het leven van bekende namen als de BMW 3-serie en Audi A4 en Mercedes-Benz C-klasse moeilijk moet gaan maken.

In maart 2016 schoof het inmiddels van Hyundai losgeweekte Genesis de New York Concept, een voorbode op een auto die in het D-segment moet gaan opereren. Vandaag is de uiteindelijke productieversie gepresenteerd: de G70. Zijn naam geeft direct de plaatsing in het Genesis-gamma aan, een trede onder de G80 (voorheen Genesis) en twee stappen onder de G90 (voorheen Equus).

Genesis' nieuwste wapen met 4,69 meter in de lente, is 1,85 meter breed en 1,40 meter hoog. Tussen de wielen bevindt zich een afstand van 2.84 meter. Wat formaat betreft komt de auto overeen met Kia's Stinger, en dat is geen wonder. De twee delen immers dezelfde technische basis.

Op de internationale bestellijst wordt een 370 pk sterke 3,3-liter grote biturbo V6 gezet, een blok dat we uit de reeds genoemde Kia kennen. Met dat hart moet de G70, als Sport, in 4,7 tellen naar een snelheid van 100 km/h kunnen sprinten. Deze Sport heeft behoorlijk heftige ambities. Het model beschikt over een sperdifferentieel, launch control en torque vectoring.

Ook krijgt de G70 de beschikking over een 254 pk sterke 2,0-liter grote geblazen viercilinder benzinemotor én over een dik 200 pk sterke 2,0-liter dieselmotor.

In het interieur wordt fabriek-af een 8,0-inch groot scherm gemonteerd, behorend bij een infotainmentsysteem dat zaken als Apple CarPlay en Android Auto ondersteund.

Wat veiligheidssystemen betreft, brengt Genesis zaken als Forward Collision Avoidance Assist, Highway Driving Assist, Blind Spot Collision Warning en Driver Awareness Warning naar zijn Benjamin.

Tijdens de LA Auto Show, die in december plaatsvindt, is de G70 van dichtbij te bewonderen. Over een mogelijke komst naar Europa houdt Genesis de lippen nog stijf op elkaar. Wel moet Genesis op termijn naar ons continent komen. Dat lijkt nog even te gaan duren. Mocht het zover zijn, dan is deze G70 natuurlijk een ultieme manier om het merk in ons deel van de wereld op de kaart te zetten.

Bron: [www.autoweek.nl]

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-05-2021 11:42 door Rutger DC.
Re: Genesis G70
15-09-2017 10:32

Interieur is best aardig maar de rest is echt een grote teleurstelling. Voorkant is ontzettend rommelig en de rest heeft geen eigen gezicht
15-09-2017 10:34

Bijna hetzelfde... nut smiley
15-09-2017 11:01
Mist inderdaad een eigen gezicht, nu is het een beetje Maserati Ghibli (neus) en Mercedes-Benz CLS (achterkant). Ziet er desalniettemin beter uit dan veel concurrenten. Maar een Kia Stinger maakt veel meer visuele indruk.
15-09-2017 11:24
Inderdaad vrij veel elementen van andere merken, maar met een minder hyperactieve voorkant zou het nog wat kunnen zijn. Gemiste kans.
15-09-2017 11:28
Een weinig onderscheidende auto. Dat hoeft geen nadeel te zijn, maar erg uitnodigend ziet het er allemaal niet uit. Dat interieur is leuk opgedoft, maar in de basis vind ik het niet mooi. In welke prijsklasse mogen we deze auto schatten?
15-09-2017 11:31
D-C
Hyundai's luxedivisie Genesis heeft de G70 officieel gepresenteerd, een auto die het leven van bekende namen als de BMW 3-serie en Audi A4 en Mercedes-Benz C-klasse moeilijk moet gaan maken.

Ai, dit lees ik nu. Nou, dat lijkt me wat te ambitieus.
15-09-2017 11:34
funf
Ai, dit lees ik nu. Nou, dat lijkt me wat te ambitieus.

Dat zal niet de verwachting van Hyundai zelf zijn. Overigens had Hyundai/Genesis wel voor een fatsoenlijk logo mogen zorgen, dit Bentley-achtige logo kan echt niet, het doet me denken aan het voormalige automerk Riich van Chery. Het moet luxe uitstralen, maar het is vooral heel kitscherig.
15-09-2017 11:38

Over een mogelijke komst naar Europa houdt Genesis de lippen nog stijf op elkaar. Wel moet Genesis op termijn naar ons continent komen. Dat lijkt nog even te gaan duren. Mocht het zover zijn, dan is deze G70 natuurlijk een ultieme manier om het merk in ons deel van de wereld op de kaart te zetten.

Maar keuze voor de consument is natuurlijk prima, maar ik denk dat ze zich de moeite wel kunnen besparen. Infiniti, Lexus en Cadillac proberen het hier al jaren in dit segment zonder echt succes, en dan zou men wel een luxeproduct van Hyundai blieven?
15-09-2017 12:24
Er zal wellicht wel markt voor zijn, maar noem dan de juiste concurrenten. Infiniti, Lexus en Cadillac. Voor kopers die wat anders willen dan een Duitse auto.
15-09-2017 14:47
Leuke mengelmoes van C, 3 en Giulia. Daardoor een hele nette auto, maar potentiele kopers zullen liever voor origineel gaan. En dat Bentley-achtige logo maakt het er niet beter op.
15-09-2017 16:13
Voorkant beetje Giulia gemixed met Mazda 6 , moet er even aan wennen maar overall zou ik zeggen geslaagd! Hier waarschijnlijk onbetaalbaar kijkend naar de prijzen van de Stinger sad smiley
19-09-2017 01:38

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-09-2017 01:38 door Bird Nerd.
20-09-2017 11:00

Rij-impressie: [www.caradvice.com.au]

Wel een erg mooie auto. Ook een auto die vijf jaar geleden het daglicht gezien had kunnen hebben, maar toch.
20-09-2017 16:13
Ik vind 'm erg mooi zeg! Of het komt door de vele Britse details (logo, bekleding, de kleur groen) weet ik niet, maar ik word er wel hebberig van. Van een Koreaan! nut smiley
21-09-2017 08:56
Lancia Lover
Van een Koreaan! nut smiley

Die worden tegenwoordig ook in Europa gebouwd en ontwikkeld door Europeanen winking smiley
21-09-2017 11:51
Wat deze auto af had gemaakt was het logo in de grille en niet erboven. Nu oogt de grille leeg en best wel goedkoop.

Verder een prachtige auto.
21-09-2017 19:35

Genesis G70 losgebroken
Lars Krijgsman | 15 september 2017 07:52

...
Op de internationale bestellijst wordt een 370 pk sterke 3,3-liter grote biturbo V6 gezet, een blok dat we uit de reeds genoemde Kia kennen.

Nou, met die motor gaan ze het de Duitse 3 zeker niet moeilijk maken.

De netto catalogusprijs van de Kia Stinger met deze motor bedraagt €40.872. Hier komen echter €8.583 aan BTW en €49.565!!!! aan BPM bij drinking smiley. Je betaalt 60% belasting voor de Stinger met deze motor.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-09-2017 19:35 door Driver 69.
21-09-2017 20:43
Je betaalt zelfs 140% belasting. winking smiley
22-09-2017 08:42
Ja, die BPM tikt lekker aan, maar die motor is ook gewoon niet schoon.

stinger v6 - 440i xDrive Gran Coupé - CLS 400 4MATIC - S5 Sportback 3.0 TFSI quattro
Carfanatic
Ja, die BPM tikt lekker aan, maar die motor is ook gewoon niet schoon.

stinger v6 - 440i xDrive Gran Coupé - CLS 400 4MATIC - S5 Sportback 3.0 TFSI quattro

Ja, maar dat is sjoemelen he? winking smiley
12-12-2018 23:14

Meer foto's: [global-autonews.com]

Wel een echt knappe auto, ondanks het missen van een heel eigen gezicht.
11-07-2019 21:04
Genesis G70 3.3T Sport v BMW 330i M Sport v Lexus IS350 F Sport comparison

1. BMW 330i M Sport 8.5/10
2. Genesis G70 3.3T Sport 8.0/10
3. Lexus IS 350 F Sport 7.5/10

Does the Genesis G70 truly measure up on critical merit to key rivals from Germany and Japan? As far as this scribe's introduction to a newcomer is concerned, the answer is a crystal-clear yes.

The Korean luxury sedan surprised us in how closely it pushed the 330i. Both cars are exceptional all-rounders, combining high levels of comfort and enjoyment expected of properly premium machinery.

As for the better luxury executive four-door? That really depends on whether you prefer the G70’s more muscular bent or the BMW’s sportier and techier approach – a choice that heavily hinges on individual buyer taste. But for the Genesis to make for a closer match to the recently revamped 3 Series than we’d anticipated straight out of the box is quite an accolade in itself.

Volledige vergelijkingstest: [www.caradvice.com.au]

Ik vind de Genesis alvast de mooiste van het drietal, alleen de neus kan me minder bekoren. De achterkant doet me denken aan de eerste Mercedes CLS en vind ik erg fraai, net als het profiel van de auto. In Nederland zou de auto ongetwijfeld net als de Kia Stinger onbetaalbaar worden door de ongunstige verbruikscijfers (CO2 en daarmee gepaard gaande torenhoge BPM. Genesis/Hyundai is alvast gewaarschuwd door het fiasco Infiniti voor wat betreft een Europese introductie van het merk.
Anonieme bezoeker
11-07-2019 21:12
Lexus is ook geen succes in de Benelux
Anonieme bezoeker
15-07-2019 12:57
BostonWheeler
Lexus is ook geen succes in de Benelux

Nieuwe IS komt vlgd jaar als sedan, coupe en SW.... . Huidige model is op leeftijd.
09-09-2020 03:17

Bron: [www.carscoops.com]

eye popping smiley damn die is opgeknapt! Alles wat ik mislukt vond van de huidige (hockeystick op de flank, rare neus en wat saaie kont zijn allemaal mooi aangepakt. Prachtige auto zeg
09-09-2020 11:14
Ja, erg geslaagde facelift. Gewoon een fraaie sedan met een karakteristieke en zeker ook stijlvolle voorkant.
Genesis G70 Launch Edition: [www.motor1.com]

Prachtige station, speciaal voor Europa thumbs up Alle foto's en info: [www.carscoops.com]
Schitterend maar kansloos.
Hoe vaak zie je bijvoorbeeld een Kia Stinger?
Neen, als er geen Duits merklogo opstaat lust de Europese consument het niet in deze klasse.
Ha, wat een gaaf ding. Speciaal voor Europa ook, dat laat zien hoe ambitieus Hyundai/Genesis is en benadrukt hoe weinig er door Toyota wordt geïnvesteerd om Lexus in Europa te laten floreren... Met plug-in hybride-aandrijflijn of als EV (zoals de G80 ook in elektrische vorm op de markt komt) kan Genesis er wel wat van verkopen. Met alleen de onzuinige motor(en) uit de Stinger is de auto in Nederland volkomen kansloos.
Oeh, dat is niet mijn kopje thee. De sedan vind ik erg geslaagd, maar dit... Nee.
Rutger DC
Met plug-in hybride-aandrijflijn of als EV (zoals de G80 ook in elektrische vorm op de markt komt) kan Genesis er wel wat van verkopen. Met alleen de onzuinige motor(en) uit de Stinger is de auto in Nederland volkomen kansloos.

Inderdaad! Zelf denk ik een mogelijke plug-in hybrid niet voldoende is voor Nederland. (er zijn immers al PHEVs station modellen beschikbaar van b.v. de Duitse merken). Maar als volledige EV zouden de kaarten ineens heel anders liggen! Maar dan moet die versie wel komen voordat de Duitsers met een BEV station komen.
Wel een lekker eigenzinnig ding. Niet per se erg elegant, maar in elk geval niet anoniem en hij ziet er wat mij betreft "dik" genoeg uit voor Europa. Inderdaad hopen dat hij hier met een geschikte aandrijflijn op de markt komt. Ik denk dat hij niet moet worden vergeleken met de traditionele Duitse stations (alleen al omdat het geen echte stationwagon is maar meer een fastback met een bolle achterklep) en dat hij daarom ook als plug-in hybrid nog wel een niche kan vullen.
De achterzijde doet erg denken aan wat Lexus eens met de IS heeft uitgehaald - was geen succes.
Het interieur is nogal druk, in detail wat achterhaald en afschuwelijke stiksels op die stoelen nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-05-2021 20:34 door iDS.
Die Lexus had wel gewoon derde zijruitjes en een vlakke achterruit, heel ander concept dus.
Erg fraaie en origineel gelijnde wagen!thumbs up Met m'n ogen dicht zie ik er meer van een Suzuki Baleno Wagon in dan van de genoemde Lexus al begrijp ik de associatie met de Lexus wel.
Glane 3737723
Jimie 4549086
Spice 8135829
etc... wat is nou precies het doel van deze spamprofielen?
MCW
Glane 3737723
Jimie 4549086
Spice 8135829

Het is duidelijk uit het Engels vertaald gewauwel. De vraag is inderdaad waarom, ik zie geen linkjes naar reclame/oplichterij oid...
MCW
Glane 3737723
Jimie 4549086
Spice 8135829

Als jij het weet? Ik snap er niets van...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.