Bentley Continental GT (+ Convertible)

Gepost door Bird Nerd 

Alle foto's en info: [www.carscoops.com]

Ik moet er nog erg aan wennen. Oogt wat grof naar mijn mening en de achterzijde '60 Amerikaans. Interieur is wel weer fantastisch!

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2018 16:23 door Bird Nerd.
De concept car oogde toch een stuk chiquer en slanker

Meeste plaatjes doen het niet.
Raar. Heb het inmiddels aangepast door het van een andere website te halen
Ik vind 'm prachtig geworden, veel stijlvoller dan het afgeloste model. Ook de achterkant vind ik mooi, ingetogen chic.
Bird Nerd
De concept car oogde toch een stuk chiquer en slanker

Dat is geen Concept voor de Continental, bedoeld als model er ondereye rolling smiley...
Kan er niet warm van worden.
Tsja, de Continental GT...Je kunt wat mij betreft altijd iets te goed aan de proporties zien dat er een generiek toegepast platform voor gebruikt wordt. Zo'n soort auto hoort een lange neus te hebben, maar bij de Bentley zitten er wat mij betreft altijd net iets te weinig centimeters tussen onderkant A-stijl en het begin van de voorste wielkuip. Qua proporties is het dan net iets te truttig voor het segment.

Maar op deze foto vind ik het dessalniettemin een beauty. Wat ook helpt is de (optisch?) zeer korte vooroverhang.

Maar dat interieur...tsja. Het is allemaal prachtig gemaakt, maar waarom moet het bij Bentley altijd zo druk? Ook de Mulsanne heeft daar last van wat mij betreft. Alsof de glimmertjes, kleurtjes en variatie aan materiaalsoorten moeten verhullen dat het dashboardontwerp een afdankertje is, ofzo. Bij deze Continental is het helemaal een dolle boel. Net als die kitscherige ovalen achterlichten doet het mij denken aan een retro-Amerikaan van een tijdje terug, kan me alleen even niet herinneren welke ook alweer. Rolls doet dat met die strakke Art Nouveau-achtige vormen veel knapper. Al zijn ze bij de nieuwe Phantom erg gemakzuchtig geweest.

Daarnaast: Enkel touch-screenbediening voor het infotainment hoort wat mij betreft echt niet in dit segment. En een scherm dat zo vlak ligt, is ook verre van optimaal. De Astra (en daarvoor de Mondeo) heeft ook, en als het zonlicht van opzij binnenkomt (of door het dakraam), is het gewoon matig afleesbaar. Maar goed, daar maken wel meer fabrikanten zich schuldig aan.
De configurator is online! Niet zoveel keuzes nog maar je kunt al aardig spelen, vooral met het interieur. Zoiets zou mijn keuze zijn:

Erg fraai. Behalve de achterlichten sad smiley

Voetballers en rappers kunnen weer bestellen!
[D2]

Daarnaast: Enkel touch-screenbediening voor het infotainment hoort wat mij betreft echt niet in dit segment. En een scherm dat zo vlak ligt, is ook verre van optimaal. De Astra (en daarvoor de Mondeo) heeft ook, en als het zonlicht van opzij binnenkomt (of door het dakraam), is het gewoon matig afleesbaar. Maar goed, daar maken wel meer fabrikanten zich schuldig aan.

Zo te zien zit er nog een MMI-achtig systeem onder. Lijkt een beetje op de bediening in de Audi Q3.
Digitaal instrumentarium hoort wat mij betreft niet thuis in zo'n Bentley. Gewoon ouderwetse klokken en meters ipv zo'n goedkoop ogend display met nep klokken. Was een leuke gimmick toen het door Audi werd geïntroduceerd maar inmiddels zie je het overal toegepast worden.
Anonieme bezoeker
Re: Bentley Continental GT
01-09-2017 00:04
929V6
ingetogen chic.

sinds audi de scepter zwaait is ingetogen chic niet meer van toepassing op bentley.
Misschien dat het irl nog meevalt, maar ik vind het niks.
Gullwing
929V6
ingetogen chic.

sinds audi de scepter zwaait is ingetogen chic niet meer van toepassing op bentley.
Misschien dat het irl nog meevalt, maar ik vind het niks.

Is dat ooit wél van toepassing geweest dan? Het zijn altijd enorme, opzichtige voertuigen geweest. Een Bentley groeit gewoon mee met z'n tijd. Enorme plakkaten chroom kun je tegenwoordig immers al krijgen op een simpel B-segmentertje.
Ik ben dan ook ietwat allergisch voor degenen voor wie het allemaal maar zo ouderwets mogelijk moet zijn. Want feit is wel dat Bentley het idioot goed doet in vergelijking met - pakweg - 20 jaar geleden. Prachtig juist dat Bentley met de tijd meegaat, en dat legt ze duidelijk geen windeieren.
Anonieme bezoeker
Re: Bentley Continental GT
01-09-2017 00:30
Mwah, 20 jaar geleden verkocht bentley idd minder, (net als elk ander duurder merk), maar ze hadden nog wel een bepaalde engelse klasse. Nu is het gewoon een overdreven grommende, glimmende voetballers mobiel. De status is er iig voor mij wel af.

RR volgt dit beleid sinds een jaar of 2 ook, zoland het maar massaal verkoopt.
RobEU

Is dat ooit wél van toepassing geweest dan? Het zijn altijd enorme, opzichtige voertuigen geweest. Een Bentley groeit gewoon mee met z'n tijd. Enorme plakkaten chroom kun je tegenwoordig immers al krijgen op een simpel B-segmentertje.
Ik ben dan ook ietwat allergisch voor degenen voor wie het allemaal maar zo ouderwets mogelijk moet zijn. Want feit is wel dat Bentley het idioot goed doet in vergelijking met - pakweg - 20 jaar geleden. Prachtig juist dat Bentley met de tijd meegaat, en dat legt ze duidelijk geen windeieren.

Precies dat. Het altijd 2500 kg pracht en praal geweest met monsterlijke motoren. Dat is nog steeds zo.

Een Rolls of Bentley stijlvol? Mwoah... Over the top, dat wel. En dat is prima, er is markt voor.

Een nette W123 of Peugeot 604, dat zou ik nog wel stijlvol vinden.
zeebra
[D2]

Zo te zien zit er nog een MMI-achtig systeem onder. Lijkt een beetje op de bediening in de Audi Q3.

Volgens mij niet. Wel een aantal draai- en drukknoppen zo te zien, dus bediening kan daar nog langs, net als mijn Astra. Werkt op zich prima, maar het is geen MMI. Die grote draaiknop vóór de pook is de startknop + keuze rijmodus.

Touchscreen uit de recente Porsches, lijkt me.
Grappig ook die grote knoppen rechts van de versnellingspook: eentje om het kofferdeksel te openen en eentje om het te sluiten nut smiley
Voor het overige een mooie verbetering met vooral het interieur dat er met sprongen op vooruitgaat zonder typische Benteykenmerken over boord te zetten.
iDS
Grappig ook die grote knoppen rechts van de versnellingspook: eentje om het kofferdeksel te openen en eentje om het te sluiten nut smiley

Zijn die niet voor het bedienen van de spoiler, dan? nut smiley Lekker duidelijk iig. En nog steeds opmerkelijk dat er twee knoppen van gemaakt zijn.
[D2]
iDS

Zijn die niet voor het bedienen van de spoiler, dan? nut smiley Lekker duidelijk iig. En nog steeds opmerkelijk dat er twee knoppen van gemaakt zijn.

Dan wil je de koffer openen zodat je nieuwe verovering haar spulletjes daar kan deponeren en gaat er een spoiler de hoogte in...kan het begin zijn van een vurige relatie of ineens het einde ervan big smile smiley
Gullwing
Mwah, 20 jaar geleden verkocht bentley idd minder, (net als elk ander duurder merk), maar ze hadden nog wel een bepaalde engelse klasse. Nu is het gewoon een overdreven grommende, glimmende voetballers mobiel. De status is er iig voor mij wel af.

RR volgt dit beleid sinds een jaar of 2 ook, zoland het maar massaal verkoopt.

Welk exclusief merk heeft daar geen last van?
Ga je kopersgroepen de aankoop van je wagens ontzeggen?
Het is gewoon een trieste trend dat een groep met meer geld dan verstand en/of stijl kapitaalkrachtig genoeg is om deze wagens aan te schaffen en ze dan vakkundig verkracht.
In basis vind ik de meeste van deze wagens wél de moeite om te bekijken. Het is pas met het personaliseren (en vaak niet door de fabrikant) dat het vaak fout loopt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-09-2017 15:19 door iDS.
iDS

Welk exclusief merk heeft daar geen last van?
Ga je kopersgroepen de aankoop van je wagens ontzeggen?
Het is gewoon een trieste trend dat een groep met meer geld dan verstand en/of stijl kapitaalkrachtig genoeg is om deze wagens aan te schaffen en ze dan vakkundig verkracht.
In basis vind ik de meeste van deze wagens wél de moeite om te bekijken. Het is pas met het personaliseren (en vaak niet door de fabrikant) dat het vaak fout loopt.

Alles wat enigzins status geeft heeft een enorme aantrekkingskracht op bepaald volk. Met of zonder geld. In sommige culturen is bezit het grootste goed. Ipv bijvoorbeeld kennis. In achterbuurten zie je vaak overjarige modellen van (voorheen) dure auto's staan/rijden. Impliceert het hebben van geld dunkt me.
Nu verdienen voetballers toch ook veel meer dan vroeger? En vroeger had je geen Kardashians ed. Pas toen Paris Hilton bekend werd begonnen meer mensen rijk te worden om niks of waren ze al rijk door papa en/of mama en kwam dat op televisie..
[D2]
zeebra
[D2]

Volgens mij niet. Wel een aantal draai- en drukknoppen zo te zien, dus bediening kan daar nog langs, net als mijn Astra. Werkt op zich prima, maar het is geen MMI. Die grote draaiknop vóór de pook is de startknop + keuze rijmodus.

Toch wel. De middelste knop onder het scherm is de MMI-bediening. Draaien is selecteren en drukken bevestigen. Zo werkt het ook bij de A1. De knop links daarvan is 1 stap terug in het menu en rechts zit de home-toets.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-09-2017 17:35 door zeebra.
Aha, dus dat mag ook al MMI heten? Dan heeft mijn Opeltje ook MMI winking smiley
MMI is niets anders dan een draai/drukknop waarmee je door het menu kan scrollen. Aan de linkerkant zit een knop om positie terug te gaan. aan de rechterkant zit de home toets. Dit wordt nog aangevuld met sneltoetsen voor de verschillen menu’s en de volumeknop. Dus best kans dat Opel iets vergelijkbaars heeft.
Live @ IAA Frankfurt 2017:

Meer foto's: [www.autokopen.nl]
Bentley stand: [www.omniauto.it]

Mooie auto die een stuk atletischer oogt dan zijn voorganger, maar van zowel de koplampen als achterlichten ben ik geen fan. De achterkant heeft wel wat weg van een Nissan 100NX, zelfs al zal die vergelijking wel volledig mank gaan als ik 'm in het echt zie.
Hoe zit het qua motorpositie bij dit nieuwe model eigenlijk? Bij de oude lag de W12 vlak voor de vooras. Daar lijkt bij deze geen plaats voor. Ligt ie er net achter?
P. Klieder
Ligt ie er net achter?

Volgens mij wel, deze gebruikt het MSB platform toch?

[www.autocar.co.uk]

By adopting the new platform, future Bentleys will have much-improved weight distribution because the engine will be sitting well back in the nose of the car, greatly improving steering response and turn-in.
Wat een kermisattractie. Binnen lijkt het wel een badkuip.
Ja, ik weet het, ik heb het geld ervoor niet liggen, was het maar waar, maar toch, als je naar een begrafenis moet, zul je toch even iets anders moeten gaan huren.
D. Elzinga
Volgens mij wel, deze gebruikt het MSB platform toch?

[www.autocar.co.uk]

By adopting the new platform, future Bentleys will have much-improved weight distribution because the engine will be sitting well back in the nose of the car, greatly improving steering response and turn-in.

Ah thanks!

Motorworld by Andy_BB, on Flickr

Motorworld by Andy_BB, on Flickr

Hmm, ik weet nog niet zo wat ik ervan moet vinden. Is 'ie nu echt mooi?
De coupé doet mij niks, de cabrio vind ik mooi. Vraag me wel af of de cabriolet een echte 4-zitter is, de ruimte achterin lijkt mij vrij beperkt.
Ik zou die bruine cabrio willen met een wit/beige lederen interieur!drinking smiley
Op basis van foto's kon de coupé me niet overtuigen, maar ik heb 'm nu een aantal keer in het echt gezien en het is echt een prachtige auto. Wel in een donkere kleur. Van degene die ik gezien heb, vond ik donkerblauw of donkergroen veruit het mooiste.

De cabriolet is zeker weten ook schitterend. Een vierzitter is het niet. Bij de coupé kan ik (1.85m) nauwelijks achter mezelf zitten.
Flieger
De cabriolet is zeker weten ook schitterend. Een vierzitter is het niet. Bij de coupé kan ik (1.85m) nauwelijks achter mezelf zitten.

Helaas, dan wordt het dus toch een Rolls-Royce Dawn.

Bentley marks 100th anniversary with Continental GT Number 9 Edition
by James Attwood | 4 March 2019

Bentley is celebrating its centenary with a limited-run Continental GT Number 9 Edition by Mulliner, a design that echoes the 4 ½ Litre ‘Blower’ that raced at Le Mans in 1930.

The special edition, on display at the Geneva show, will be made by Bentley’s Mulliner division, and limited to 100 models.

It will be offered in green or black, with a ‘No. 9’ front grille graphic based on the race car driven by Sir Henry ‘Tim’ Birkin. It also features 21in, coloured 10-spoke wheels, and a carbon bodykit.

The interior is offered in a choice of two trim colours, with special logos on the seat headrests and door panels similar to those on the Blower. The dashboard is finished in an ‘Engine Spin’ aluminium finish used in the car. A British Jaeger clock, with a design based on the Blower Bentley’s dials, is mounted in the centre console.

Each model will also feature a wood insert taken from the seat of Birkin’s car, which was removed during a renovation, along with 18k gold-plated organ stops.

The Number 9 Edition is unchanged mechanically, featuring Bentley’s 626bhp 6.0-litre W12 engine. Pricing has not been disclosed, but the special edition will command a premium over the £159,100 starting price of the standard car.

The Bentley 4 ½ Litre was developed in 1927, when Walter Owen Bentley developed the engine by removing two cylinders from a 6 ½ litre model. Birkin then produced five versions fitted with an Amherst Villiers-produced supercharger to race at Le Mans, increasing output to 175bhp.

To mark its centenary year, every Bentley sold in 2019 will feature a number of special features, including a gold finish to the badges on the bonnet, boot and wheels.

Bron: [www.autocar.co.uk]

Bentley Continental GT Speed: Bentley levert de Continental GT met een 550 pk sterke biturbo 4.0 V8, maar het is de 535 pk en 900 Nm krachtige Continental GT met 6.0 W12 die de handen van de pk-liefhebbers het hardst op elkaar krijgt. Die Continental GT Speed moet nu zijn meerdere erkennen in deze Continental GT Speed, een door de heren en dames in het Engelse Crewe tot 659 pk en 900 Nm opgekrikte topversie. 24 pk extra dus. De nieuwe Bentley Continental GT Speed raast met die bonk oerkracht in 3,6 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Z'n topsnelheid: 335 km/h. De reguliere Continental GT met 6.0 W12 heeft in 3,7 seconden de 100 km/h op de digitale tellers staan en heeft een topsnelheid van 333 km/h. Leuk detail: de 6.0 W12 is in de GT Speed identiek aan die van de gelimiteerde Bacalar. Alle info: [www.autoweek.nl]

Alle foto's: [www.netcarshow.com]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.