Volkswagen T-Roc

Gepost door Bird Nerd 
Re: Volkswagen T-Roc
14-08-2019 11:21
@Dickey: precies dat! Op de frontpage wordt elke VW afgezeken. Normaliter omdat ie saai is. Nu is het eens een uitbundig model, is het weer niet goed.

Zelf hou ik niet van SUV's dus dit hoeft van mij ook niet, maar in t Gooi is er vast markt voor! De kap hebben ze best aardig weggewerkt en ziet er ook gesloten wel goed uit.
14-08-2019 12:06
Uitbundig is een groot woord. Het concept is niet nieuw maar nog altijd wel bijzonder, een SUV-cabriolet. Maar designtechnisch is het vooral een vierkant ding
14-08-2019 12:45
Curlew

Als je 186 ben heb je nauwelijks beenruimte achterin. Hoofdruimte wel goed. Ik vind het echt een badkuip op wielen om te zien. Lelijk

Dat is dan ook wel heel oud.
Leuk, maar vooral bij gebrek aan andere, enigszins betaalbare vierpersoons cabriolets. Daar zit 'm wat mij betreft het niet doorsnee in, want verder is dit wat mij betreft niet zo bijzonder als je wijlen Beetle cabriolet in het achterhoofd houdt, wat écht een leuke auto was en blijft (wat mij betreft) en die ik ook wel zou willen bezitten mocht ik ervoor in de markt zijn/mijn budget royaler zijn dan het studentenbudget van drie dropsleutels van Jamin.

Wat voor 'betaalbare' vierpersoons cabriolets zijn er verder dan nog? De Audi A3 Cabriolet krijgt geen opvolger, wellicht houdt Audi het bestaande type nog even in het gamma. BMW heeft de 2-serie Cabriolet en de Mini is de goedkoopste echte cabriolet en tja, verder is alles verdwenen (Cascada/Eos/Golf/Beetle/308/Megane/Focus etc.). Dan is het inderdaad wel te prijzen dat Volkswagen überhaupt nog een cabriolet ontwikkelt. Een lage non-premium cabriolet scoort kennelijk niet meer, dus dan is maar de gok gewaagd om het populaire SUV-concept met een cabriolet te mixen. Land Rover probeerde het al zonder succes (Range Rover Evoque), maar de buitenaardse prijzen zullen daar een grote rol in hebben gespeeld. Uiteraard was er ook nog de Nissan Murano, maar die werd hier niet officieel geleverd en is geen compacte auto meer te noemen.
14-08-2019 18:47
Ik vind de T-Roc niet echt een SUV. Hij is slechts iets hoger dan een Golf. Dus vind ik de cabrio er niet zo raar uitzien als bij de Evoque en Murano. Het lijkt meer een Golf Cabrio op grotere wielen.
Overigens waren de eerste terreinwagens cabrio's, dus heel raar is de gedachte van een SUV-cabrio ook weer niet.
Rutger DC

Wat voor 'betaalbare' vierpersoons cabriolets zijn er verder dan nog?.

Geen. En ik kan nog wel een paar klasses noemen die geen opvolging meer hebben. Geen enkele vraag meer naar.
14-08-2019 20:24
Juist van jou had ik wel eens iets positiefs verwacht, aangezien je vind dat er zo weinig durf wordt getoond..
Curlew
Juist van jou had ik wel eens iets positiefs verwacht, aangezien je vind dat er zo weinig durf wordt getoond..

Zeker, ik vind het zeer te prijzen dat VW een keer weer een beetje lef durft te tonen. thumbs up Persoonlijk vind ik het een zeer lelijk apparaat en dat is absoluut goed. Iets waar mensen een uitgesproken mening over hebben. Zullen er wel maar drie van verkocht worden voor het weer van de markt verdwijnt denk ik.
Had persoonlijk liever een opvolger voor de beetle, Eos en Corrado/scirocco gezien, maar dat zal ijdele hoop blijven.
14-08-2019 20:44
De Beetle is veel te onpraktisch. Een Corrado/Scirocco zal er niet meer komen. Wat men nu wil is iets aparts, maar wel wat praktischer. Dan is de T-Roc cabrio de nieuwe praktische Beetle cabrio. Qua verkopen kan het alle kanten op. Bijna geen elk merk verkoopt nog een cabrio. VW zou klanten kunnen trekken wegens merkblindheid, of juist vanwege dat andere merken geen cabrio meer aanbieden. Maar met de schandalen van de afgelopen jaren wordt VW hier meer afgebrand, dan verheiligd.
GT 1973
De Beetle is veel te onpraktisch. Een Corrado/Scirocco zal er niet meer komen. Wat men nu wil is iets aparts, maar wel wat praktischer.

De Evoque had best aardige papieren, maar was kansloos. Een SUV is tamelijk lomp, dat rijmt niet met het ranke dat met een cabrio geassocieerd wordt.
Ik vind dit mooier dan een Beetle / Golf cabrio. Mooie strakke kap in open toestand.
A3 cabrio kont.. maar dan iets hoger. thumbs up

Alleen.. is de Roc nu de 'Polo' klasse of is dat de Cross?
14-08-2019 22:04
Durashift
Alleen.. is de Roc nu de 'Polo' klasse of is dat de Cross?
Lastig. De T-Roc is toch wel aardig richting Golf formaat. De T-Cross is net iets kleiner.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.