Venucia D60 (CN)

Gepost door D-C 
Venucia D60 (CN)
15-08-2017 00:19
Venucia, een automerk van de joint-venture Dongfeng-Nissan, brengt de nieuwe D60 mee naar de Chengdu Motor Show. Het is de derde auto die speciaal voor Venucia is ontworpen na de T90 en M50V MPV, eerdere Venucia's zijn afgeleid van de Nissan Micra, Tiida en Qashqai. Technisch is de auto overigens wel gebaseerd op het platform van de Nissan Sentra. Net als de T90 is de D60 een auto met een eigen gezicht. De auto is met 4756 mm behoorlijk lang, 1803 mm breed en 1487 mm hoog, de wielbasis is 2700 mm. Onder de kap ligt een 1,6-liter benzinemotor van Nissan.

Fotogalerij: [car.autohome.com.cn]
Niet verkeerd alleen vind ik het uiterlijk al licht gedateerd. Als we in 2012 hadden geleefd had ik gezegd: "Goh, een mooie kloeke moderne sedan!"
Sympathieke sedan, waarin ik wat Lada Vesta wil herkennen.
Dank voor de foto's. Dat doet u altijd weer goed.
Ziet er netjes uit, ook van binnen. Die benzineklep zit niet perfekt gemonteerd, of misschien niet goed dichtgedaan.
Re: Venucia D60 (CN)
15-12-2017 10:26
De verkoop is gestart en met een dikke 7.800 stuks in de eerste maand doet de D60 het zeker niet verkeerd. Dat is bijna de helft van de gehele merk verkopen en meer dan de R50 ooit heeft gehaald in een maand. Aan de ene kant vind ik dat niet verrassend aangezien de D60 goedkoper is dan de Geely Emgrand GL en de Chevrolet Cavalier (die meer dan 14.000 resp. 21.000 stuks verkochten), maar aan de andere kant zijn er zelfs voor dit geld (70.000 yuan, € 9.000) ook genoeg kleine crossovers te koop, die toch een stuk hipper zijn dan deze wat belegen sedan. Toch blijkt er dus nog steeds wel markt te zijn voor het traditionele "three-box design".
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.