Rolls-Royce Phantom

Gepost door Bird Nerd 
Rolls-Royce Phantom
28-07-2017 14:07

Bron en meer foto's van de nieuwe RR: [www.motor1.com]
Officiele foto's en info zijn al besproken op de homepage: [www.autoweek.nl]
Anonieme bezoeker
Re: Rolls-Royce Phantom
28-07-2017 14:10
Geweldig dat zoiets nog steeds verkocht wordt. big smile smileythumbs up
Erg fraai, goede evolutie van de vorige.thumbs up
Persoonlijk vind ik interieur wederom te massief. Exterieur heb ik nooit echt mooi gevonden maar lelijk ook niet. Gewoon indrukwekkend en statig en zo hoort het
Hier zijn nog meer foto's te vinden van alle kanten en interieur: [www.autoblog.com]
28-07-2017 15:07
Jammer dat ze die geprononceerde wielkasten hebben gladgestreken. Nu lijken bijna alle wielen te klein omdat de spatborden zo massief zijn. Verder veel van hetzelfde, maar dat is niet slecht.
Blijft een imposante verschijning! cool smiley
[icdn-7.motor1.com]

Ik vind de afwerking maar matig, als je kijkt onderaan het klokje, zie je stukjes afgebroken of niet goed afgewerkt.
28-07-2017 15:32
speedtouch
[icdn-7.motor1.com]

Ik vind de afwerking maar matig, als je kijkt onderaan het klokje, zie je stukjes afgebroken of niet goed afgewerkt.

Nee toch?eye rolling smiley
Anonieme bezoeker
28-07-2017 16:13
speedtouch
[icdn-7.motor1.com]

Ja maar jij bent ook een Peugeot 208 gewend, dan valt zoiets op.
28-07-2017 16:20
speedtouch
[icdn-7.motor1.com]

Als je goed zou kijken, zou je merken dat het gewoon de weerspiegeling is van de lijnen van het sierpaneel. Dat heeft nu eenmaal verticale groeven.
Hartelijk dank voor de reakties!winking smiley
Erg mooie en imposante wagen, voor de eerste foto's vind ik mooi, het paars met witte is dan weer niet mijn smaak.
Mèh, op basis van wat ikhier zie vind ik dit wel heel kitsch hoor.
31-07-2017 11:21
Kitsch ga je pas weten als je in real life hebt gezien. Een aantal jaar geleden was ik met een vriend gaan kijken in zo'n wagen, in de showroom als je instap oogt het zeer mooi, degelijk, chique maar eigenlijk ook wel normaal. Materialen zijn wel heel top, wat je ook ziet of aanraakt is leder, aluminium, chroom, glas, hout, ..

Het verschil zie je pas als je dan terug stap in je eigen auto: dan besef je hoe crap je eigen auto wel is met al dat plastiek binnenin, zelfs een Audi A8 zag er maar matig uit vanbinnen big smile smiley
Mooi dat het nog steeds een echte Rolls is! Ik vind 'm dik. Maar kopen doe ik nooit, en ga ik ook nooit doen. Zo rijk ga ik nooit worden. Ik heb de introductie van de auto bij Shmee gezien, het enige waar ik telkens raar tegenaan keek zijn de lampen/reflectoren bij de achterste wielkasten. Net alsof ze er niet ophoren.

Filmpje die ik bedoel:
M. X
Kitsch ga je pas weten als je in real life hebt gezien.(...)

Mwah, een paarswitglinsterinterieur vind ik kitsch, in het echt of op de foto maakt niet uit. Met wat bruin leren, een donkere lak en minder glimmers kan het best een stuk prettiger ogen, daarom baseer ik me ook op wat ik hier zie.
Hier ook een goeie video maar dan in een fatsoenlijk verlichte studio waar je de auto helemaal goed kunt zien:

Zeker als je foto's van de huidige erbij pakt is die nieuwe echt wel een verbetering vind ik. Alleen beetje lompe achterbumper, achterlampen beetje mwa en die 'uitlaten' is ook niet echt nodig. Vind het juist meer passen als uitlaten verstopt waren
Mooie doorontwikkeling van het huidige model.
Met alle glimmers wordt het snel ordinair, maar de Oman - Dubai - Brunei - doelgroep zal het wel prachtig vinden.
19-08-2017 11:21
De roze Rolls ernaast geeft al mooi weer hoe veel stijl en klasse er tegenwoordig nog zit in het merk. thumbs down
Echt een überfraai! Nothing beats a Rolls. Wat een geweldige auto.

Die Roze Royce Dawn bedoel je, Rob? Geweldig toch dat het kan? Er is blijkbaar vraag naar. Waarom zou je het dan niet maken?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-08-2017 20:58 door MBdoubleyou.
19-08-2017 20:58
Zo, ik ben in een klap genezen van m'n kleurenblindheid. winking smiley

En waarom niet? RR heeft altijd een ietwat arrogante houding gehad, hield altijd stijl en klasse in het oog. Nu zijn ze slaaf geworden van de wansmaak. Dat iets kán is tot daar aan toe, maar dat men er ook mee te koop gaat lopen...
Het merendeel van de kopers van het hele dure spul wil er juist mee te koop lopen. Het is bijna het bestaansrecht van merken als Rolls Royce, Bentley en Ferrari. Het foute en nieuwe geld komen er op klaar. Dus dan kan je als Rolls Royce wel zeggen dat je geen roze wil verkopen.....dan wrappen ze 'm wel en laten het interieur elders in roze bekleden. Ik vind dit soort kleuren eigenlijk geweldig! Ik vind autoverkloters als Hamann en Mansory veel erger.
Rolls Royce heeft in het verleden wel vaker extravagante klanten gehad.
Denk dat ze het weinig schade heeft gedaan ... winking smiley
19-08-2017 23:06
Volgens mij geen werk van RR zelf....
De dikke chroomplakken om de zijruiten en de nummerbordverlichting maken de auto erg lelijk en gewoontjes.
RobEU

Maakt dat iets uit? Het merk kreeg met of zonder medewerking toch extra publiciteit.
20-08-2017 09:28
Blackadder the 5th
RobEU

Maakt dat iets uit? Het merk kreeg met of zonder medewerking toch extra publiciteit.

So what? Je kunt er wel weer tussendoor walsen, maar als je niet begrijpt waar het over gaat, dan is het misschien beter om te zwijgen.
RobEU
Blackadder the 5th
RobEU

So what? Je kunt er wel weer tussendoor walsen, maar als je niet begrijpt waar het over gaat, dan is het misschien beter om te zwijgen.

Het koppelen van het aanzien van een merk aan de (wan)smaak van de klanten vind ik inderdaad niet te begrijpen ... winking smiley
20-08-2017 09:56
Het was me duidelijk dat je het niet begreep.
RobEU
Het was me duidelijk dat je het niet begreep.

Sommige forummers zitten nu eenmaal vast in de eigen mening/observatie en kunnen daar moeilijk los van komen ... winking smiley
20-08-2017 11:18
Volvo 444
De dikke chroomplakken om de zijruiten en de nummerbordverlichting maken de auto erg lelijk en gewoontjes.

Ik ben benieuwd naar je voorbeelden van alle andere wagens met 'dikke chroomplakken'. Die moeten er bij bisjes zijn aangezien het de auto gewoontjes maakt.
Daarnaast is de roze Rolls iets dat sinds de 60'er jaren regelmatig opduikt. Moet het merk er zich zelf toe 'verlagen'? Ik vind de resultaten over het algemeen nog vrij stijlvol al zou het zeker niet mijn keuze zijnwinking smiley.
Maar het is eens wat anders dan stijlvol grijs of zwart...
Ik heb in juli in BMW-world een donkerblauwe Dawn gezien met oranje lederen interieur: veruit het meest stijlvolle wat in het hele gebouw te vinden was!
@ I DS: vooral after-market aangebracht is het een gruwel en daar lijkt het op bij deze Rolls en dan wordt het een gewone opgesmukte Volkswagen Golf of Mercedes Benz, die door de grote steden met bosjes rijden.
20-08-2017 21:15
Volvo 444: geef eens wat beelden van een Golf met 'grote plakken chroom'
Van een 'ordinaire MB' kan ik je die wel geven:

Dat deed hem er vooral voornamer uitzienwinking smiley
Het gaat natuurlijk om die lompe plakkaat aan de achterzijde. Doet mij ook denken aan wat Japanners op de accessoirelijst hebben/hadden staan. Vind de nieuwe RR op deze foto's recht van voren en achteren niet bepaald fraai
Anonieme bezoeker
09-10-2017 23:12
Wat een rare 'opgelegde' kofferbak? Heel potsierlijk, ik krijg associaties met een BMW E65 van de eerste generatie. Wellicht dat je 'm beter in one-tone kunt hebben, dan valt die opgelegde bak wat minder op.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-10-2017 23:14 door Phaeton V8.
10-10-2017 03:10
Wat is daar zo raar aan? Doen ze al tientallen jaren. En ja, Rolls-Royce is natuurlijk een en al potsierlijkheid.

Anonieme bezoeker
10-10-2017 11:35
Ik vind het niet raar in de zin dat het een stijlinbreuk op het verleden zou zijn. Ik vind het raar in de zin dat ik het niet erg mooi vind. De twee andere Rollsen die je laat zien hebben een andere vorm, daar sluiten de plaatdelen vlak boven de bumper weer mooi op elkaar aan. Bij de nieuwe Phantom lijkt dat niet het geval en lijkt de klep ook op die plaats 'opgelegd'.
Mooi om te zien hoeveel de nieuwe Phantom nog de belijningen heeft van z'n illustere voorgangers. De 911 onder de toplimo's thumbs up.
En uiteraard bestel je een Rolls in two-tone, dan komt het extra mooi uit hoe de motorkap en de kofferbak zijn 'opgelegd' thumbs up
23-11-2017 22:40
Live @ Auto Guangzhou:

Fotogalerij: [oldphoto.bitauto.com]
Prachtige auto. Hij lijkt in het vooraanzicht een beetje op Robert Mugabe cool smiley
Helaas totaal niet en nooit bereikbaar voor me.
Alhoewel, als ik ooit 10 miljoen win, dan komt deze als eerste. smiling smiley

We keep on dreaming.
(ben allang blij dat ik een beetje gewone auto kan rijden die het gewoon doet. winking smiley )
24-11-2017 10:27
Een beetje gewone auto, Jan? Die glanzende, Japanse sloep van je doen moderne middenklassers verbleken waar ze bij staan. Prachtige en tijdloze lijnen tot zover het oog reikt, een bonk, solide, kapitalistisch staal op wielen!
Niets gewoons aan. Precies zoals z'n eigenaar. Helemaal goed. thumbs up
Anonieme bezoeker
24-11-2017 11:23
Soloman

Best bijzonder om dat van jou te horen, Soloman.

#doemaargewoondandoejegekgenoeg
Phaeton V8
Soloman

Best bijzonder om dat van jou te horen, Soloman.

#doemaargewoondandoejegekgenoeg

Ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd al wel een Rolls Royce heb willen rijden (maar ja, het geld he? eye rolling smiley), alleen vind ik het een wel heel erg opzichtige wagen.
Er rijdt hier in Bilthoven een oude (wat is het een Ghost?, die met die vier ronde koplampen) rond. Man doet elke zaterdag boodschappen bij Albert Heijn hier tegenover en dan staat hij hier geparkeerd. Altijd weer een genot om te zien en om even een blik naar binnen te werpen.
1 x in een RR Ghost (modeljaar 2017) meegereden, ook nog volledig zwart met zwart interieur. In Nederland rij je volledig voor schut met een dergelijke wagen, iedereen kijkt naar je. Veel te groot en protserig, vond de afwerking ook niet echt top, goedkoop kunststof her en der in het interieur met dan weer wel topafwerking van het leer en hout. Maar het statement met een RR is, ik heb geld en dat mag iedereen weten. Phantom is nog groter, m.i. echt wagens voor Dubai, HongKong, NY, Monaco etc.
Ik heb ook gelezen dat de meest luxe Mercedes beter is dan een Rolls.
Die interieurkleuren van die Rolls hierboven. Als iets kitsch is.....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2017 18:34 door Soloman.
En erg lompe vlakken in het interieur. Niks stijlvols aan. Dat van de Mulsanne is zoveel fraaier
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.