Alpine A110

Gepost door Roder 
Re: Alpine A110
04-03-2020 16:28
Renault15 17
Eindelijk kun je de A110 nu ook personaliseren en in andere kleuren dan wit, zwart en blauw kiezen. thumbs up Met 29 historisch verantwoorde kleuren, velgen en remklauwen in meerdere kleuren, kan je echt naar eigen smaak je A110 samenstellen.

Wat gaaf! thumbs up Hoeveel kleuren zouden daarvan bij elkaar te krijgen zijn op een meeting? smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2020 16:28 door 929V6.
04-03-2020 18:32
eye rolling smiley Ik zie een uitdaging, in het introductiejaar is het ons gelukt om alle op dat moment geleverde Alpine A110's in Nederland bij elkaar te krijgen. Zelfs het exemplaar dat destijds nog geen kenteken had gekregen was er!

Afgelopen jaar waren er zeker 15! Als we dit jaar een verdubbeling hebben zie ik het nog wel gebeuren dat het lukt om die kleuren ooit eens bij elkaar te krijgen.
Anders gaat het op een van de grote Franse evenementen ook zeker weten wel lukken!
06-03-2020 12:19
De A110S color edition 2020.
Alleen dit jaar is de A110S in deze kleur "Jaune Tournesol" leverbaar. De kleur komt daarna ook niet meer terug. En in 2021 komt er een andere color edition, andere kleur en andere uitvoering.

06-03-2020 18:43
Nico GTR
eye rolling smiley Ik zie een uitdaging, in het introductiejaar is het ons gelukt om alle op dat moment geleverde Alpine A110's in Nederland bij elkaar te krijgen. Zelfs het exemplaar dat destijds nog geen kenteken had gekregen was er!

Afgelopen jaar waren er zeker 15! Als we dit jaar een verdubbeling hebben zie ik het nog wel gebeuren dat het lukt om die kleuren ooit eens bij elkaar te krijgen.
Anders gaat het op een van de grote Franse evenementen ook zeker weten wel lukken!

De kans dat het op een Frans evenement lukt lijkt me zo'n 1000x groter, zie het in NL niet zo snel gebeuren.
30-10-2020 19:16
Inmiddels verschijnen er op Franse en social media de eerste foto's van A110's in (leuke) kleuren uit het personalisatie programma Atelier Alpine

A110S in Vert Jardin

Tulipe Noir

En minimaal een klant heeft ook al gekozen voor roze spinning smiley sticking its tongue out :

A110S in "Rose Bruyere 792"
30-10-2020 19:20
Die paarse graag. Nee, inruil hoeft niet en hij gaat zo wel mee thumbs up
30-10-2020 19:28
En om de opmerking "een Alpine hoort blauw te zijn" maar even voor te zijn, dit is een foto uit de productie eind jaren '60

30-10-2020 22:54
en deze is 791 Rouge Rubis. Met gouden velgen eye popping smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-10-2020 11:31 door MBdoubleyou.
31-10-2020 11:06
MBdoubleyou
en deze is 791 Rouge Rubis. Met gouden velden eye popping smiley

Flink fout samengesteld inderdaadbig smile smiley.
Leuk dat het kan, maar zo'n versie bestellen getuigt niet bepaald van smaakgrinning smiley
09-12-2020 16:12
Toch jammer dat we deze auto niet vaker op de (Nederlandse) wegen zien rijden. Al die uitermate positieve reviews zijn blijkbaar geen garantie op verkoopsucces.sad smiley

Ik droom nog even verder met behulp van de configurator winking smiley:

Voorlopig mijn favoriet, een Legende in Vert Clair 207 met Fuchs wielen en carbon dak.

09-12-2020 18:00
MBdoubleyou
en deze is 791 Rouge Rubis. Met gouden velgen eye popping smiley

Ik ben blij dat ik geen goede smaak heb: ziet er erg mooi uit deze combinatie, toch beter dan die zwarte velgen van Renault 15.17 hierbovern.
09-12-2020 21:06
Renault15 17
Toch jammer dat we deze auto niet vaker op de (Nederlandse) wegen zien rijden. Al die uitermate positieve reviews zijn blijkbaar geen garantie op verkoopsucces.sad smiley

Hij is al enig tijd op de markt, maar ik heb hem ook idd weinig gezien op de Nederlandse wegen. Om duidelijk te zijn nog geen 1.
Wel jammer want hij ziet er wel leuk uit.thumbs up
10-12-2020 13:27
iDS

Ik ben blij dat ik geen goede smaak heb: ziet er erg mooi uit deze combinatie, toch beter dan die zwarte velgen van Renault 15.17 hierbovern.

Dan heb ik bij deze ook geen smaak! Vind hem heel mooi. Letters nog even in zwart en gaan.
10-12-2020 13:38
Joris 6091088
iDS

Dan heb ik bij deze ook geen smaak! Vind hem heel mooi. Letters nog even in zwart en gaan.

Bestel een A110 S, en dat is opgelostwinking smiley
10-12-2020 14:07
Joop 5528328

Bestel een A110 S, en dat is opgelostwinking smiley

Was het maar zo'n feest Joop!
14-01-2021 10:48
Renault/Dacia/Lada hebben hun toekomstplannen gepresenteerd. Ook voor Alpine is er nieuws:

portautomerk Alpine krijgt binnen Groupe Renault een grotere rol om het merk beter op de kaart te kunnen zetten. Een paar highlights: de huidige activiteiten van Alpine, Renault Sport en Renault Sport Racing worden gebundeld onder het merk Alpine (Alpine Business Unit) en er komt een 100 procent elektrische versie van de A110 die in samenwerking met Lotus wordt ontwikkeld.

Alpine F1 team
Alpine en Renault hebben een lange racehistorie met successen in verschillende categorieën, zowel in de Formule 1, rallysport als endurance. Competitie blijft de kern binnen de ambitieuze plannen, met Formule 1 centraal in de autosportstrategie van het merk. Met ingang van 2021 zal het Alpine F1 team de strijd aangaan met een aantal prestigieuze namen in de automotive industrie en zal het merk toetreden tot de exclusieve club van volledige fabrieksteams. Alpine hoopt door alle autosportactiviteiten kennis op te doen voor efficiënte energiemanagementsystemen, veiligheidssystemen en connectiviteitsoplossingen die het weer toe kan passen in productiemodellen.

Alpine kiest voor elektrisch
In de toekomst zal Alpine zich steeds meer richten op elektrische modellen. Wat staat er op de planning? Een kleine greep uit de plannen:

- een 100% elektrische B-segment Hot Hatch gebaseerd op het CMF-B EV platform van de Alliantie
- een 100% elektrische C-segment Sports Cross Over gebaseerd op het CMF-EV platform van de Alliantie
- een 100% EV-versie van de A110, samen met Lotus ontwikkeld

Elektrische Alpine A110
Die laatste is opvallend: een elektrische versie van de Alpine A110. Alpine schakelt voor dit model de hulp van Lotus in. Waarschijnlijk zal Lotus op zijn beurt die opgedane kennis ook weer toepassen in eigen modellen. De teams van Alpine en Lotus zullen in ieder geval de haalbaarheid in kaart brengen voor gezamenlijke engineering, design en ontwikkeling door expertise en faciliteiten van de respectievelijke vestigingen in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk te benutten.

Winstgevend zijn in 2025
Alpine zal ook het gamma en de slagkracht van Groupe Renault en de Alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi vergroten. Onder meer door gebruik te maken van de technologie van het EV-platform van de Alliantie, wereldwijde productiefaciliteiten, gezamenlijke inkoopkracht voor kostenreductie, een wereldwijd distributienetwerk en RCI Financial Services. Het doel is om in 2025 winstgevend te zijn, inclusief de investeringen in de autosport.

Nieuw kleurschema van het Alpine F1 team
Antony Villain, Alpine Design Director: “Het geven van een krachtige en specifieke identiteit aan het Formule 1-team, en ook aan het gehele Alpine autosportprogramma, is daarvan het bewijs en biedt ook een kans. Met autosport in de kern van ons proces is ook grafische identiteit essentieel. Het is te zien aan het nieuwe kleurschema van het Alpine F1 team, zoals vandaag voor het eerst getoond. Enkele structurele grafische elementen blijven in het kleurschema, maar het grote Alpine embleem symboliseert de eigen merkidentiteit in de autosport. De kleuren blauw, wit en rood verwijzen naar de Franse en Britse vlaggen. Talrijke variaties op dit schema zitten nog in het vat voor andere modellen voor de autosport.”

Bron: [autorai.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.