Alpine A110

Gepost door Roder 
Re: Alpine A110
10-06-2019 22:28
Ik heb de frontpage niet bezocht afgelopen week zie ik al wel grinning smiley
Re: Alpine A110
12-06-2019 10:07
Quote
straatos
Ik zou voor nog kleinere velgen en dus dikkere bandwangen pleiten...


Niemand die het idee van nog kleinere diameter wielen met (dus) hogere bandwangen ziet zitten? 15 of 16 inch.
Re: Alpine A110
12-06-2019 11:03
Quote
straatos
Quote
straatos
Ik zou voor nog kleinere velgen en dus dikkere bandwangen pleiten...


Niemand die het idee van nog kleinere diameter wielen met (dus) hogere bandwangen ziet zitten? 15 of 16 inch.

Jawel hoor. Enorme velgen zijn een modeverschijnsel met imo meer nadelen dan voordelen. Ook voor zo'n sportief karretje.
Re: Alpine A110
12-06-2019 12:07
Ik vind een hoge bandwang echt hélemaal niks. Doet zo oud en retro aan. Nee, maatje 18" voor mij ook al betekent dat niet altijd een betere wegligging / stuurrespons inderdaad.
Re: Alpine A110
12-06-2019 12:53
Ik vind dikkere banden ook mooier. Het moet een beetje in verhouding zijn. Tegenwoordig vaak te weinig rubber. Verder moet de grootte van het wiel plus band in verhouding zijn met de auto. Tegenwoordig vaak het wiel te klein. Amerikanen noemen het stance, hoe een auto op z'n wielen staat. Ik vind dat vaak met iets dikkere banden beter uitkomen.
Re: Alpine A110
12-06-2019 13:27
Quote
dickey
Ik vind dikkere banden ook mooier. Het moet een beetje in verhouding zijn. Tegenwoordig vaak te weinig rubber. Verder moet de grootte van het wiel plus band in verhouding zijn met de auto. Tegenwoordig vaak het wiel te klein. Amerikanen noemen het stance, hoe een auto op z'n wielen staat. Ik vind dat vaak met iets dikkere banden beter uitkomen.

Kun je nagaan, de ouwe A110 reed op 13" wielen.

Re: Alpine A110
12-06-2019 15:30
De eerste A110's reden op 15" wielen, later is dat pas 13" geworden. Zie deze A110 1100.

Re: Alpine A110
12-06-2019 17:03
Fraai die foto van die met 15" wielen.
Re: Alpine A110
12-06-2019 19:40
Afgelopen week zag ik in Spa deze Alpine:


ik weet niet of het eigenlijk bijzonder is of niet, ik had nog niet eerder een race-Alpine gezien.
Re: Alpine A110
12-06-2019 19:45
Bijzonder zeker, Maar de Alpine Elf Europa Cup is inmiddels aan zijn tweede seizoen bezig: [www.alpineelfeuropacup.com]
Re: Alpine A110
13-06-2019 19:26
A110S al te zien bij autoblog:
[www.autoblog.nl]
292 pk
[www.autocar.co.uk]




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2019 20:37 door straatos.
Re: Alpine A110
13-06-2019 23:25
Quote
straatos
A110S al te zien bij autoblog:
[www.autoblog.nl]
292 pk
[www.autocar.co.uk]

Persbericht viel 18:30 op de digitale mat, relatief laat om nog flink aandacht te trekken van redacties.

Wel een echte verfijning van de al goed beoordeelde A110 thumbs up.
Re: Alpine A110
14-06-2019 08:26
Quote
adinsx
Persbericht viel 18:30 op de digitale mat, relatief laat om nog flink aandacht te trekken van redacties.

Wel een echte verfijning van de al goed beoordeelde A110 thumbs up.

Dat was dan ook de (aangekondigde) tijd van onthulling op Le Manswinking smiley

Leuk dat 't eindelijk officieel is. Mooie toevoeging!
Re: Alpine A110
14-06-2019 22:52
Hele leuke pure auto. Is het een succes qua aantallen, iemand enig idee?
Re: Alpine A110
14-06-2019 23:17
Ik ben ook wel benieuwd, volgens mij zijn er een hele zooi in collecties beland, want ik zie ze echt nooit op de weg.
Re: Alpine A110
14-06-2019 23:21
Quote
FH126560
Hele leuke pure auto. Is het een succes qua aantallen, iemand enig idee?

Afgelopen week is de honderdste in Nederland afgeleverd in ieder geval thumbs up. Zal even kijken of ik dat bericht van een Alpine Center kan terugvinden.
RDW Open Data zegt hetzelfde.

9 april publiceerde o.a. Autoweek dat de 5.000ste A110 is geproduceerd:




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-06-2019 23:27 door adinsx.
Re: Alpine A110
14-06-2019 23:55
Zo, dat valt mij niet tegen!
Re: Alpine A110
15-06-2019 09:14


Je ziet dat de sleufjes boven op de achterkant niet werken als inlets voor binnenlaten van koele lucht, want ze zijn dicht. Je kan je zo voortstellen dat bij nog potentere versies de warmte huishouding een probleem kan worden. Dan zou je die geinige scoops erop kunnen doen die de originele A110 wel had, en dus de sleuven wel open kunnen maken.

Quote
FH126560
Zo, dat valt mij niet tegen!

En er komen maandelijks 500 st bij.
NB: Vind binnen de alles dominerende transitie discussie zo'n back-to-basics fabrikant een hele verademing.
Re: Alpine A110
15-06-2019 13:57
Quote
adinsx
Ik vind een hoge bandwang echt hélemaal niks. Doet zo oud en retro aan. Nee, maatje 18" voor mij ook al betekent dat niet altijd een betere wegligging / stuurrespons inderdaad.
En deze auto heeft niets, maar dan ook niets met retro te maken?

Ik heb tegenwoordig 19" met 2cm wangen - het zat er al op - en ik vind het eerlijk gezegd 3x niets. Elke kiezel komt binnen. En met die hype om stoelen hard te maken ook al is het leer krijg je alles door naar je kont en rug. Op biljartasfalt prima, maar op woonwijk klinkers en drempels enzovoorts, ook dagelijkse kost, is het ruk. Meer lucht is prima, nuttig, comfortabel, en kan in goede verhoudingen ook gewoon goed rijgedrag opleveren.
Re: Alpine A110
15-06-2019 18:40
Quote
Anderson
Quote
adinsx
Ik vind een hoge bandwang echt hélemaal niks. Doet zo oud en retro aan. Nee, maatje 18" voor mij ook al betekent dat niet altijd een betere wegligging / stuurrespons inderdaad.
En deze auto heeft niets, maar dan ook niets met retro te maken?

Ik heb tegenwoordig 19" met 2cm wangen - het zat er al op - en ik vind het eerlijk gezegd 3x niets. Elke kiezel komt binnen. En met die hype om stoelen hard te maken ook al is het leer krijg je alles door naar je kont en rug. Op biljartasfalt prima, maar op woonwijk klinkers en drempels enzovoorts, ook dagelijkse kost, is het ruk. Meer lucht is prima, nuttig, comfortabel, en kan in goede verhoudingen ook gewoon goed rijgedrag opleveren.

ZEVEN redenen waarom bij doorsnee (sportief) gebruik een hogere bandwang en smallere band beter is.
1. door de inherent grotere flexibiliteit is de handling beter (behalve dan bij hard boenderen op een droog circuit);
vering, demping en in- en uit 'flexen' van de band werken in conjunctie
2. onderstel heeft minder grote klappen te verwerken, zal minder wringen, hetgeen de levensduur ten goede komt
(overigens reden waarom je nooit een laagprofiel band op zeg een 60-er jaren Giulia moet zetten
3. de band+velg zal o.h.a. lichter zijn; m.a.w. het onafgeveerd gewicht gaat omlaag
4. minder kans op beschadigen van de velg (stoepranden e.d.)
5. minder neiging te gaan aquaplaneren dan bij een brede band
6. comfort is beter
7. minder kans op plotsklaps verbreken van de adhesie in bochten
(laagprofiel banden hebben wat dat betreft veel meer een aan- en uit stand).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-06-2019 09:55 door straatos.
Re: Alpine A110
16-06-2019 15:03
Quote
straatos


Je ziet dat de sleufjes boven op de achterkant niet werken als inlets voor binnenlaten van koele lucht, want ze zijn dicht. Je kan je zo voortstellen dat bij nog potentere versies de warmte huishouding een probleem kan worden. Dan zou je die geinige scoops erop kunnen doen die de originele A110 wel had, en dus de sleuven wel open kunnen maken.


Om de kofferruimte te luchten?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close