Lexus LS (facelift @ pag. 3)

Gepost door Rutger DC 
Re: Lexus LS (XF50)
06-03-2018 14:19
Positief is dat Lexus langzaam maar zeker een geheel eigen gezicht ontwikkelt. Dat is prijzenswaardig en zal ongetwijfeld klanten gaan opleveren die de designtaal van Lexus waarderen en kiezen voor een kwalitatief hoogwaardige auto. Ik vraag me echter wel of er in NL veel mensen zullen zijn die nu zingend naar de Lexusdealer vertrekken. Ik vrees dat de Duitse Drie in deze klasse toch beter zullen blijven verkopen.
10-03-2018 10:12
Nog een review van Nederlandse bodem:

[www.artsenauto.nl]
10-03-2018 13:04
Ook ANWB heeft de LS getest, tegen de 7-serie: [youtu.be] en geschreven tekst: [www.anwb.nl]
10-03-2018 13:21
Is hier al gepost (5-3 om 19.31)
10-03-2018 16:44
Jmmr dat Lexus alleen de hybrid uitvoering levert in Nederland. Geluidsniveau bij (vol) accelereren blijft bij deze LS een minpunt, onvoorstelbaar overigens van een merk als Lexus. Lexus is juist synoniem voor zeer stille wagens, zeker de 8 cilinders. Hebben ze zo'n geweldig mooie en perfect afgewerkte wagen gemaakt en dan heb je een aspect als geluidsniveau, niet voor elkaar in deze klasse, onbegrijpelijk. Lever je de wagen maar met 1 motor variant dit terwijl de concurrentie diverse alternatieven bieden...... . Soms denk je toch dat de Japanners in een parallel universum verkeren, veel langs ze heen gaat, ze trekken zich in ieder geval niets aan van kritieken, dat is wel opmerkelijk. LS verkoopt overigens met name in de USA en Canada op dit moment als een tierelier, net zoals de LC.

Facelift:

Alle foto's en info: [www.motor1.com]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-07-2020 11:08 door MCDubbellU.
De vormgeving van de koplampen is iets simpeler geworden, maar in combinatie met de luchtinlaten aan de voorkant oogde dat niet misplaatst. Het scherm is verder niet bepaald fraai geïntegreerd in het interieurontwerp.
Idd geen fraaie oplossing voor het display, in 2024 komt de opvolger van deze LS dan ook met brandstofcel
Op de grill na prima te pruimen.
Verschrikkelijk dashboard, onsamenhangend, zit geen lijn in, en dan ook nog die goedkope knoppen.....
Van buiten een veelvoud aan vergezochte belijningen. Kansloze auto waar BMW en Mercedes met een gerust hart hun neus voor kunnen ophalen.
Kan niet zeggen dat ik het optisch een verbetering vind. Multimedia systeem lijkt eindelijk bij de tijd. Vorige week nog een rooie F-Sport zien rijden, blijft bijzonder. Auto had helaas die lelijke black chrome trim.
Facelift @ Auto Guangzhou:

Bijzondere bekleding op de deuren...

Bron: [news.bitauto.com]
Ik ben nu wel een beetje klaar met die roosters die optisch doorlopen over het dashboard. VAG is er volgens mij mee begonnen (Passat?) en nu zie je het bij veel merken (sowieso Mazda, Hyundai, Lexus, Nissan en Renault)
Noem je dit een facelift? Ik zie geen enkel verschil, zowel van buiten als van binnen niet.
Sport Leicht
Noem je dit een facelift? Ik zie geen enkel verschil, zowel van buiten als van binnen niet.

Heel andere koplampen, nieuwe voorbumper, veel groter multimediascherm. Gewoon een standaard facelift.
Rutger DC
Sport Leicht

Heel andere koplampen, nieuwe voorbumper, veel groter multimediascherm. Gewoon een standaard facelift.
Daarnaast aanpassingen aan onderstel, extra geluidsisolatie, dikkere bekledingsmaterialen, en nog veel technische aanpassingen. De facelift LS is stuk stiller en comfortabeler geworden, meer zoals zijn voorgangers.

Opmerkelijk, Autovisie test de Lc met de Porsche Targa en ook nu blijkt de bouwkwaliteit weer ongevenaard, vlgs Autovisie op niveau RR..... , sluit ik me bij aan.
.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-11-2020 18:58 door Sport Leicht.
Ja, dat zijn dus allebei foto's van de LS facelift...

Ik zag het (excuses), heb ze al weggehaald.
Verschil is er inderdaad. Qua interieur geen vooruitgang, lelijk hoe dat raar gevormde scherm nu voor het dashboard staat ipv geïntegreerd.

The value argument for the LS is stronger than ever in 2021, but we can't help but feel there are cracks showing. Even with the mechanical improvements, it's very easy to argue that the LS feels older and less progressive (...) But for customers that merely want a big, ultra-plush luxury sedan and can happily pass on the technological tinsel, the 2021 LS marks a dramatic improvement where it counts: comfort and refinement.

Meer foto's en gehele rijtest: [www.motor1.com]

Ik zou toch gewoon voor de S-klasse gaan..
De S is brandnieuw en de LS al wat jaartjes op de markt. Infotainment en besturing hiervan blijft eeuwige strijd van journalisten met Lexus, dat zal wel altijd zo blijven. Wij hebben een ES en er totaal geen problemen mee. Hoewel uiterlijk nauwelijks verandert is comfort van de LS weer subliem, zoals het hoort. De spagaat tussen sportief en comfortabel ging het pre facelift model niet goed af. De nieuwe LS komt overigens in 2024 met in ieder geval ook brandstofcel 3.0, verdere ontwikkelingen van de aandrijflijn van de nieuwe Mirai 2.0. En uiteraard hybrid.
Wit en F Sport is geen gelukkige combinatie met de LS. Die sportievere uitstraling past toch niet bij het karakter van de LS (hybride). Die kleur die het midden houdt tussen grijs en bruin vind ik het mooist.

Cd6lop
Infotainment en besturing hiervan blijft eeuwige strijd van journalisten met Lexus, dat zal wel altijd zo blijven.

Totdat Lexus er iets aan doet. De Aziatische collega's van Hyundai, Kia, Genesis, zelfs SsangYong en Mazda oogsten wel lof met hun bedieningsgemak/infotainment.

Niet heel erg gerelateerd, maar ik las ergens dat de nieuwe Mirai eigenlijk voor Lexus was bedoeld als opvolger van de GS.
Lexus is en blijft eigenwijs Japans, zijn zelf zeer tevreden over infotainment...., tja keuze. De Mirai krijgt een Lexus variant, pp basis ES, tevens zal de opvolger van de huidige LS een brandstofcel optie krijgen, naast hubridcen v6 twin turbo. F sport is niet chique m.i. voor de LS. Gewoon president line kiezen met mooi rood leren bekleding en zilver metallic lak. Comfort van facelift model is er zeer op vooruit gegaan overigens.
Cd6lop
De nieuwe LS komt overigens in 2024 met in ieder geval ook brandstofcel 3.0, verdere ontwikkelingen van de aandrijflijn van de nieuwe Mirai 2.0. En uiteraard hybrid.

Dan al?! Net op tijd voor de W223 facelift en BMW i7 LCInut smiley
Tja, dan loopt de LS weer vppr op de Duitsers die dan na 2 jr wel weer bervanger krijgen, planning in Azie is nu eenmaal niet gelijk aan de planning bij de Duitsers. Eerst krijgen wij nog de NX, en de EV, de brandstofcel sedan en de grote LQ en LX600 en een kleine Lexus....op basis Toyota cross.
Wat ik zo dom vind aan die F-sport lijn is dat de raamomlijsting chroom is en de rest donker.

Tja, dan loopt de LS weer vppr op de Duitsers

Zelfs jij krijgt deze woorden niet uit je mond. grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.