Kia Picanto III | Nieuw: facelift 2020

Gepost door Wouter82 








Quote

KIA ONTHULT NIEUWE PICANTO!

KOREAANS SUCCESNUMMER GROEIT DOOR. Kia heeft zojuist de hagelnieuwe Picanto gepresenteerd! In Genève kunnen we de kleine Koreaan van dichtbij bekijken. Al diverse keren verschenen op internet afbeeldingen van de compleet nieuwe derde generatie Picanto. Nu heeft ook Kia zelf het doek verwijderd van de nieuwe A-segmenter die tijdens de Autosalon van Genève in maart zijn publieksdebuut beleeft. Designtechnisch is de nieuwe Picanto een doorontwikkeling van het model dat Kia momenteel geen windeieren legt. De wielbasis neemt met 1,5 centimeter toe, waardoor ruimte tussen de wielen op 2,4 meter ligt. De lengte van de auto zelf is met 3,6 meter identiek aan die van het huidige exemplaar. Technische details blijven ons even onthouden. Wel meldt Kia dat de Picanto in 11 kleuren beschikbaar komt. De getoonde Picanto beschikt over een GT-Line pakket waarmee de nieuweling sportief voor de dag komt. Verwacht een meer bescheiden uiterlijk voor de basisversies. Vanbinnen vinden we een volwassen ogend interieur met een, optioneel, zevend infotainmentscherm. In Nederland heeft Kia sinds 2004 87.485 Picanto's verkocht, verspreid over twee generaties. Daarmee is het in ons land de best verkochte Kia. Op plek twee staat de Rio, die met een ruime 40.000 stuks nog niet half zo goed verkoopt als zijn kleinere broer. In het tweede kwartaal van dit jaar verschijnt de nieuwe Kia Picanto in de Nederlandse showrooms.
[www.autoweek.nl]



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-05-2020 19:41 door Wouter82.
Re: Kia Picanto II
04-01-2017 09:13
Heel geslaagd, wat mij betreft. Ik ben benieuwd naar de versie zonder GT pakket, maar de getoonde versie is toch wel één van de mooiste A-segmenters.
Wielbasis van 2,40 is wel stevig, een Golf 4 heeft maar 9 centimeter meer tussen de wielen.

En Kia stapt over op evolutie in plaats van revolutie. Goed voor de restwaarde, waardoor ze ook zakelijk interessanter worden.
Mooie doorontwikkeling van het huidige sympathieke model.
Re: Kia Picanto II
04-01-2017 09:38
Beter gelukte doorontwikkeling dan bij de Rio, denk ik. Het verlies aan karakter valt hier mee, de auto is iets minder onderscheidend dan voorheen, maar nog steeds in een oogopslag herkenbaar als Picanto (of Morning zoals de auto in sommige markten heet) en door de toegenomen breedte oogt de auto ook volwassener. Wat een buitengewoon fraai interieur ook voor dit segment. Niet alleen hoogwaardig om te zien zoals bij de Hyundai i10, maar ook nog eens strak ogend. Hier gaat Kia er in Nederland natuurlijk weer veel van verkopen.

Hopelijk debuteren er wel nieuwe motoren; de driecilinder 1.0 blijkt in de praktijk niet zo zuinig als de concurrenten en de 1.2 kan prima worden vervangen door de 1.0 T-GDi als concurrent van de Renault Twingo TCe/GT en Volkswagen up! TSI. Nu is het niet de vraag of Kia de Picanto met die motor uitrust, maar of de Picanto Turbo ook in Europa leverbaar wordt. Het huidige model wordt op de thuismarkt namelijk al twee jaar met die motor geleverd (106 pk).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-01-2017 11:59 door D-C.
Re: Kia Picanto II
04-01-2017 10:07
leuk ding, maar vrees een beetje voor de prijzen. valt me op dat het prijsverschil tussen a-en b-segmenters steeds kleiner wordt.
Re: Kia Picanto II
04-01-2017 10:28
@ Wouter82: Dit is overigens alweer de derde generatie Picanto smiling smiley

De nieuwe Kia Morning staat al op de Koreaanse website:











Bron: [www.kia.com]
Re: Kia Picanto II
04-01-2017 10:35
Quote
D-C
Beter gelukte doorontwikkeling dan bij de Rio, denk ik. Het verlies aan karakter valt hier mee, de auto is iets minder onderscheidend dan voorheen, maar nog steeds in een oogopslag herkenbaar als Picanto.

Kan ik mij wel in vinden. Wel vind ik de achterkant recht van opzij bekeken nogal Polo-achtig.
Re: Kia Picanto III
04-01-2017 16:25
Mooie evolutie al vind ik het met al die accenten maar druk.
Re: Kia Picanto III
04-01-2017 16:35
In ieder geval een heel volwassen wagentje geworden dat doet Kia toch wel heel erg goed, in zijn klasse m.i. de beste aanbieding met de mooiste afwerking.
Met kop en schouders het mooiste dashboard van alle auto's in het A-segment. Dit dash misstaat niet in een B-segmenter.

Mooie kar, zou er zo eentje voor mijn huis parkeren. Liefst dan met de 1 liter turbomotor.
Re: Kia Picanto III
05-01-2017 08:52
Volgens het bericht van Autoweek zouden er 11 kleuren komen, dat plaatje komt niet verder dan 7...
Re: Kia Picanto III
14-01-2017 13:47
Ziet er een stuk beter uit zonder al die frutsels
Re: Kia Picanto III
14-01-2017 15:46
De portierruitlijsten zouden eigenlijk op alle uitvoeringen zwart moeten zijn, dat staat echt een stuk beter en minder goedkoop.
Re: Kia Picanto III
14-01-2017 20:21
Ja inderdaad, in kleur staat niet echt mooi. Een auto als de Xsara Picasso had daar ook last van: ruitframes in kleur verpest de lijn van de auto.
Maar gelukkig is dit goed met folie op te lossen. Dan zou ik het gelijk hoogglans zwart doen!
Re: Kia Picanto III
14-01-2017 20:27
Ze kunnen wel tekenen ondertussen zeg!

Nu maar hopen dat niet half Nederland het hok in t zwart besteld. Zo zonde vind ik altijd.
Re: Kia Picanto III
15-01-2017 02:21
Quote
929V6
De portierruitlijsten zouden eigenlijk op alle uitvoeringen zwart moeten zijn, dat staat echt een stuk beter en minder goedkoop.

Da's een afwijking van Hyundai-Kia helaas. Als het nu in het ontwerp geïntegreerd was zoals bij de S60/V70 van na de eeuwwisseling of de tweede generatie Skoda Octavia... Maar helaas.

Ik mis stiekem de forummer die zich erover beklaagt dat de auto zoveel op een Austin Allegro lijkt.
Re: Kia Picanto III
15-01-2017 13:27
Quote
Nico GTR
Ze kunnen wel tekenen ondertussen zeg!

Nu maar hopen dat niet half Nederland het hok in t zwart besteld. Zo zonde vind ik altijd.

Quote
929V6
De portierruitlijsten zouden eigenlijk op alle uitvoeringen zwart moeten zijn, dat staat echt een stuk beter en minder goedkoop.

Een zwarte heeft in ieder geval...

Re: Kia Picanto III
09-02-2017 10:38
Foto's van de Koreaanse introductie:











Waag het eens om deze kleur niet in Nederland aan te bieden, Kia! yawning smiley













Evolutie der Picanto (of Morning):





Fotogalerij: [global-autonews.com]

In tegenstelling tot de Rio oogt de Picanto wel fris en als een mooie doorontwikkeling van het oude model. Helaas vrees ik dat de kans zeer groot is dat de cee'd, nu nog een van mijn favorieten in het C-segment, veel aan uitstraling gaat moeten inboeten. Maar goed, de Picanto is wat mij betreft wel geslaagd, ook het interieur mag er zijn: volwassen en toch onderscheidend. Leuk vind ik de ventilatieroosters in de vorm van een pil en het centrale gedeelte dat gescheiden wordt in twee delen door een afwijkend gekleurde 'stang' die over een aanzienlijk deel van het dashboard loopt. Slechts het multimediasysteem detoneert hier, maar dat schijnt tegenwoordig te horen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-02-2017 05:41 door D-C.
Hoe kleiner de auto des te groter de koplampen lijkt wel. Hoezo? Staalbesparing?
Re: Kia Picanto III
12-02-2017 17:37
Toch wel een verbetering als ze zo naast elkaar staan. Ik vind die lichtgrijze/beige er echt goed uit zien. Alleen de deurstijlen nog zwart maken.
Re: Kia Picanto III
12-02-2017 18:21
Ik ben fan. Het lijkt haast wel een gekrompen en verfraaide Polo.
Re: Kia Picanto III
12-02-2017 19:33
Ik vind het absoluut een van de mooiste auto's in het A segment, de huidige zag er ook nog top uit dus gelukkig niet radicaal gewijzigd. Ze moeten alleen de verlichting niet nóg groter maken zoals sommige fabrikanten wel doen.

Ben heel benieuwd hoe deze zich houd tot de gevestigde orde van de i10 en karl.
Die deurranden maken de auto heel goedkoop, of ze nou gekleurd zijn of niet. Daar hebben helaas veel Aziatische auto's last van. Net zoals het feit dat de deuren heel erg licht/dun (en dus fragiel) aanvoelen. Verder is het wel een kek karretje geworden. Hopelijk hebben ze iets aan het hoge verbruik gedaan.
Re: Kia Picanto III
16-02-2017 09:51












Eerste indruk van Autokopen.nl: [www.autokopen.nl]

Samenvatting: loopt voorop in zijn klasse, een van de ruimste in zijn klasse, prettige zitpositie en een goed afgewerkt en relatief hoogwaardig dashboard. De bagageruimte is met 55 liter toegenomen tot 255 liter.

Motorengamma: 1.0 66 pk & 96 Nm, 1.2 84 pk & 122 Nm en 1.0 T-GDI met 100 pk & 172 Nm



















Zo'n niet GT Line vind ik geslaagder dan de GT Line. Verder is het gewoon een knap ogende auto.
GT Line? Gek dat Renault dit 'toestaat'. Die maakt al jaren gebruik van deze naam.

Als ik de foto's zo bekijk moet je toch wel heel erg veel vertrouwen in het VW-imago hebben wil je de Picanto laten staan voor een Up. Ik vind 'm erg leuk geworden!
Re: Kia Picanto III
16-02-2017 11:13
Quote
Lancia Lover
GT Line? Gek dat Renault dit 'toestaat'. Die maakt al jaren gebruik van deze naam.

Dat vind ik niet zo gek, Kia gebruikt net als Renault én Peugeot de namen GT voor de snelle uitvoeringen en GT Line voor de sportief uitgemonsterde versies. Namen als GT, GTI, RS e.d. zijn net zo amorf als DL, GL en GLS vroeger en zijn waarschijnlijk niet vast te leggen.
Quote
D-C
Quote
Lancia Lover
GT Line? Gek dat Renault dit 'toestaat'. Die maakt al jaren gebruik van deze naam.

Dat vind ik niet zo gek, Kia gebruikt net als Renault én Peugeot de namen GT voor de snelle uitvoeringen en GT Line voor de sportief uitgemonsterde versies. Namen als GT, GTI, RS e.d. zijn net zo amorf als DL, GL en GLS vroeger en zijn waarschijnlijk niet vast te leggen.

Dat de naam GT niet vast is te leggen snap ik wel (daar hebben de Italianen liggen slapen...), maar in combinatie met 'line' moet dat toch wel kunnen lijkt me.
Re: Kia Picanto III
16-02-2017 12:31
Quote
Lancia Lover
Quote
D-C
Quote
Lancia Lover
GT Line? Gek dat Renault dit 'toestaat'. Die maakt al jaren gebruik van deze naam.

Dat vind ik niet zo gek, Kia gebruikt net als Renault én Peugeot de namen GT voor de snelle uitvoeringen en GT Line voor de sportief uitgemonsterde versies. Namen als GT, GTI, RS e.d. zijn net zo amorf als DL, GL en GLS vroeger en zijn waarschijnlijk niet vast te leggen.

Dat de naam GT niet vast is te leggen snap ik wel (daar hebben de Italianen liggen slapen...), maar in combinatie met 'line' moet dat toch wel kunnen lijkt me.

Dat moet vast wel kunnen, maar als nou niemand dat ooit eens gedaan heeft, dan... tongue sticking out smiley
Re: Kia Picanto III
16-02-2017 12:44
Quote
D-C
Verder is het gewoon een knap ogende auto.

Niet.
Quote
Roder
Quote
D-C
Verder is het gewoon een knap ogende auto.

Niet.

Jawel. D-C heeft gesproken.
Re: Kia Picanto III
16-02-2017 13:05
Quote
Carfanatic
Jawel. D-C heeft gesproken.

Daar heb ik niets aan toe te voegen thumbs upsmiling bouncing smiley
Re: Kia Picanto III
16-02-2017 13:24
Quote
Roder
Quote
D-C
Verder is het gewoon een knap ogende auto.

Niet.

Ik moet D-C even verbeteren: het is een ongewoon knap ogende auto! In mijn ogen de fraaiste in het A-segment. (Zet hier maar eens een Up! Down! naast...)
Re: Kia Picanto III
16-02-2017 13:26
Quote
Jazzik
Quote
Roder
Quote
D-C
Verder is het gewoon een knap ogende auto.

Niet.

Ik moet D-C even verbeteren: het is een ongewoon knap ogende auto! In mijn ogen de fraaiste in het A-segment. (Zet hier maar eens een Up! Down! naast...)

Prima tochwinking smiley
Re: Kia Picanto III
17-02-2017 09:44
Nee, de Picanto is gewoon bloedstollend mooi.

Maar even serieus, je bent zelf niet bepaald consequent hierin. Hier je 'meningen' over de nieuwe Honda Civic: "Die raamlijn, wat verschrikkelijk zeg! Sowieso weer een typisch Japanse auto. Weinig samenhang in het design, en 'less is more' kent blijkbaar nog steeds geen Japanse vertaling.", "Niet alleen ontzettend lelijk maar ook ontzettend duur dus..."

Niet.
Re: Kia Picanto III
17-02-2017 17:17
Mijn ogen gingen toch wel even wijder open bij het zien van het interieur. Wat ziet dat er strak uit zeg! Geslaagd karretje. Vrees echter wel wat zo'n GT-Line 1.0 100hp kost.
Re: Kia Picanto III
02-03-2017 02:28
Ik zie hier in zuid-korea de nieuwe picanto al wel hier en daar al rijden. Ik dacht dat de productie nog van start moest gaan aangezien de beelden onlangs zjin vrijgegeven, maar dat draait dus al op volle toeren waarschijnlijk.
Re: Kia Picanto III
06-03-2017 18:44
Quote

Kia prijst nieuwe Picanto

Instappen vanaf € 11.725. Terwijl het grote nieuws uit Genève los begint te barsten is Kia van mening dat dat hét moment is om de prijzen van de nieuwe Picanto te presenteren. Instappen kan vanaf € 11.725 euro. Kia luidde 2017 in met de presentatie van de compleet nieuwe Picanto en nu weten we ook welke bedragen voor de derde generatie van de compacte Koreaan neergeteld moeten worden. Kia maakt een deel van de prijslijst van de nieuwe Picanto alvast bekend. De compacte Koreaan komt beschikbaar met opgewaardeerde versies van de huidige 1.0 en 1.25, respectievelijk drie- en viercilinders. De vanafprijs van de 67 pk sterke 1.0 in EconomyLine-trim, de basisversie, is in ieder geval alvast bekend: € 11.725. Ook weten we wat de Picanto als EconoyPlusLine en als ComfortLine gaat kosten: € 12.475 en € 13.325. Hoger op de ladder staan de DynamicLine en de ExecutiveLine. Deze mogen weg vanaf respectievelijk € 14.825 en € 16.075. De sportieve GT-Line kent een prijskaartje van € 17.075.

Het is op moment van schrijven nog onduidelijk of bepaalde uitvoeringen zijn weggelegd voor specifiek de 1.0 of de 1.25. We wachten op een reactie van Kia Nederland. De 100 pk sterke 1.0 T-GDI komt in het vierde kwartaal van dit jaar op de markt.
[www.autoweek.nl]
Benieuwd naar de 1.0t, lijkt mij een heerlijk wagentje. Sowieso een stukje mooier vanbinnen, en met een vaste ingebouwde navigatie! Samen met de up turbo wier eenvoudig naar golf tsi waarden te brengen is zonder chip, 115pk en 200nm de leukste in het segment naar mijn mening.
Auto's zijn toch duur geworden, het is nog niet eens zo lang geleden dat je voor 3.000 euro minder een (heel kale) instap Picanto had. De prijzen liggen over de hele linie zo'n 1.000 euro hoger dan zijn voorganger momenteel moet kosten en dat is toch wel een forse prijsstijging in deze klasse. Nu denk ik dat de nieuwe Picanto dat wel waard is, maar de vraag is of de kopers nu niet deels overlopen naar de concurrentie. Het is een gok die Hyundai en Kia ook in andere segmenten wagen, er wordt niet meer op prijs geconcurreerd, maar de auto moet het nu echt van zijn kwaliteiten hebben. Bij de Picanto zal dat beter gaan dan bij de teleurstellende en matig gerecenseerde Rio.
Live @ Autosalon van Genève:













Kia stand: [www.omniauto.it]
Quote
D-C
Auto's zijn toch duur geworden, het is nog niet eens zo lang geleden dat je voor 3.000 euro minder een (heel kale) instap Picanto had. De prijzen liggen over de hele linie zo'n 1.000 euro hoger dan zijn voorganger momenteel moet kosten en dat is toch wel een forse prijsstijging in deze klasse. Nu denk ik dat de nieuwe Picanto dat wel waard is, maar de vraag is of de kopers nu niet deels overlopen naar de concurrentie. Het is een gok die Hyundai en Kia ook in andere segmenten wagen, er wordt niet meer op prijs geconcurreerd, maar de auto moet het nu echt van zijn kwaliteiten hebben. Bij de Picanto zal dat beter gaan dan bij de teleurstellende en matig gerecenseerde Rio.

De nieuwe Rio is zeker geen teleurstelling,integendeel,een behoorlijke verbetering ten opzichte van de vorige,dat ook geen slechte auto is,vooral qua motor,in bepaalde toerengebied was de vorige Rio met de atmosferische 1.2 wat futloos,met de 1.0 T-GDI motor niet,met de Turbo motor hoef je niet meer terug te schakelen bij een inhaalpoging.
En wat ik van de tests van de nieuwe Rio lees,zijn ze over het algemeen erg positief.
Okee,misschien zag de vorige Rio er wat speelser uit,maar de nieuwe Rio vind ik persoonlijk ook erg fraai,en het zicht naar voren en van opzij is echt verbeterd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-04-2017 22:23 door Charger.
Waar ik de Rio niet een vooruitgang vind qua uiterlijk, vind ik de Picanto dat wel. Zag er vandaag eentje geparkeerd staan. Gelukkig stond er met koeienletters op de zijkant dat het om de nieuwe Picanto ging, anders had ik 'm niet eens als zodanig herkend. Maar de minimale (design)wijzigingen maakt 'm wel wat volwassener.
Opvallend vind ik dat de nieuwe Picanto niet breder is geworden dan zijn voorganger: de auto meet nog steeds 1595 mm in de breedte. De Hyundai i10 is met 1660 mm toch een flink stuk breder. Ondanks dat Kia ons doet geloven dat het een geheel nieuw platform heeft gebruikt, heb ik het idee dat het vooral een doorontwikkeling is van zijn voorganger. De Kia Picanto bedient ook deels een andere markt dan de i10. De Picanto (Morning) komt uit Zuid-Korea en wordt daar ook lokaal verkocht, terwijl de i10 in Turkije wordt geproduceerd en niet in Zuid-Korea wordt geleverd en dan is er nog de verlengde i10 voor de Indiase markt, de Grand i10.
@D-C Gisteren even de nieuwe Picanto bij de dealer bekeken, stond daar al in de showroom, de wagen is van binnen ontzettend smal, wellicht een A-segment euvel, ik heb niet in andere A-segmenters gezeten overigens, dus wellicht is een smal interieur
de standaard. Vond de afwerking mooi maar plastics erg hard en niet fraai, in het echt ziet dit er duidelijk minder fraai uit dan op de foto's, al met al wel een vlotte verschijning.
Quote

Extra stoer: Kia Picanto X-Line
Autonieuws • 5 september 2017 • Tekst: Bob Kroese

Kia kleedt de nieuwe Picanto aan als X-Line. Meer bodemspeling, een stoerder uiterlijk, een turbomotor en een rijke uitrusting zijn de belangrijkste wapenfeiten.

Kia onthult de Picanto X-Line. Deze stoere uitvoering van de kleinste Kia heeft 15 mm meer bodemspeling, waardoor er in totaal 15,6 centimeter bodemvrijheid ontstaat. Bij een ‘X’-uitvoering horen natuurlijk ook kunststof beschermingsplaten aan de zijkant en die heeft de Kia dan ook.

De Picanto X-Line is verder te herkennen aan de specifieke bumpers met metaalkleurige skid plates, de speciale 16 inch lichtmetalen wielen en de lime-kleurige accenten in de grille en op de bumpers. Houd je niet van groen? Zilvergijze accenten kan ook.

De Picanto X-Line is de eerste Picanto die leverbaar wordt met de 1.0 T-GDI turbomotor met 100 pk. De auto accelereert met deze motor in slechts 10,1 seconden van 0 naar 100 km/u. De T-GDI-motor wordt later ook leverbaar in de Picanto GT-Line.

De uitrusting van de X-Line is riant, onder andere led-dagrijverlichting, keyless entry, een multimediasysteem met 7 inch beeldscherm en navigatie, een draadloze telefoonlader en een achteruitrijcamera zijn standaard. De Picanto X-Line komt in het laatste kwartaal van dit jaar naar ons land, de prijs is nog niet bekend.







Bron: [www.autokopen.nl]

Een Karl Rocks of Panda City Cross vind ik leuker, die lijken wat meer afwijkend te ogen ten opzichte van de normale uitvoeringen. Dit lijkt meer een pakketje.
Zoals de Huyndai Getz ed. Ziet er niet uit en die gele accenten slaan ook nergens op
Picanto X-Line live @ IAA Frankfurt 2017:











Kia stand: [www.omniauto.it]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.