Suzuki Swift / Dzire (IN) | Nieuw: update 2021

Gepost door Wouter82 

Dít is de nieuwe Suzuki Swift!

Vierde generatie Swift is los. Suzuki pakt stevig door. Zojuist heeft het merk in het thuisland de hagelnieuwe Swift naar voren geschoven! Dit jaar kregen we de compleet nieuwe vierde generatie Swift al diverse keren in beeld. Suzuki's B-segmenter verschijnt op 7 januari al op de Japanse prijslijsten. In Europa moeten we er iets langer op wachten, maar we kunnen de compacte Suzuki vandaag al vanuit alle hoeken bekijken. Zoals eerder al goed zichtbaar werd, is de nieuwe Suzuki Swift duidelijk een speelse evolutie van het ontwerp dat we momenteel op het model tegenkomen. De auto krijgt rondere vormen en een opvallende lijn in de C-stijl. Opmerkelijk is het feit dat Suzuki niet vast lijkt te houden aan één designtaal. Zowel de Ignis als de Baleno en S-Cross hebben allemaal een compleet eigen gezicht. Suzuki spreekt al over de komst van een 1.2 met SHVS (Smart Hybrid)-techniek. Iets dat we al kennen van zowel de Baleno als de Ignis. De RS-modellen krijgen een 1,0-liter metende Boosterjet turbomotor onder de kap gemonteerd. Schakelen gaat in die laatste versie met een handgeschakelde zesbak. Een compleet nieuw platform, Heartect geheten, dient als basis voor de vierde generatie Swift. Ook op het gebied van veiligheidssystemen lijkt het wel snor te zitten. Bepaalde uitvoeringen, de Europese specificaties worden later bekendgemaakt, krijgen Collision Alert, Adaptieve Cruise Control en een reeks sensoren mee die de omgeving in de gaten houden. In maart debuteert de nieuwe Swift in Genève. Tegen die tijd verwachten we ook de eerste informatie voor de Nederlandse markt.
[www.autoweek.nl]

6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-07-2020 09:58 door Wouter82.
Wat een mislukte poging tot "zwevend" dak, met een afschuwelijke C-stijl met lelijke deurkruk er bovenop.
Lijkt me vooral een tweede gezinswagen; die hoge deurkruk achteraan lijkt me dan nogal onhandig voor kinderen die willen instappen.
Re: Suzuki Swift
27-12-2016 11:37
matig. exterieur is wat saai en het interieur van de gemiddelde koreaan ziet er fraaier uit.
27-12-2016 11:44
De Swift lijkt er bij iedere generatiewissel wat minder mooi uit te zien, zonde. Sowieso is het bij Suzuki de laatste tijd hit or miss voor wat betreft de ontwerpen. De Ignis is erg leuk, de Baleno valt goed mee en de hier niet geleverde Alivio/Ciaz ziet er ook goed uit, anderzijds is de Celerio te banaal voor worden en missen de Vitara en S-Cross finesse.

Bij de Swift zijn de golvende lijnen op zich leuk gevonden, maar ik vind het geen mooie combinatie met de hoekige A-stijl en het dak, terwijl de C-stijl te gecompliceerd oogt. Het interieur vind ik ook een nogal goedkope indruk maken.
Hele mooie en logische doorontwikkeling van de huidige modelserie.
Een absolute misser is het lullige plastic flapje als achterdeurgreep.
Een deur hoort een echte greep te hebben. Probeert u maar eens bij
calamiteiten de achterdeur open te krijgen om de achterpassagiers
te bevrijden, met als enige houvast dat plastic flapje. Gaat u niet lukken.
27-12-2016 16:55
De meest opvallende kleuren in het Japanse kleurenpalet:

Bron: [car.watch.impress.co.jp]

Deze hoek doet 'm geen goed:

Fotogalerij: [car.watch.impress.co.jp]

Doe mij maar een Baleno.
Hele mooie doorontwikkeling van de huidige Swift, die er ook al patent uitzag.
Mooie, vrolijke kleuren ook op bovenstaande foto's.
Een grote misser zijn de plastic flapjes als achterdeurgrepen in de raamstijlen.
Bij calamiteiten zijn aan deze flapjes de deuren niet van buitenaf te openen.
Een deur hoort een fatsoenlijke, stevige traditionele greep te hebben, waarop
krachten zijn uit te oefenen als dat onverhoopt nodig mocht zijn.
De RDW zou om deze reden eigenlijk geen typegoedkeuring mogen afgeven.
27-12-2016 19:42
Lada Niva Urban
Een grote misser zijn de plastic flapjes als achterdeurgrepen in de raamstijlen.
Bij calamiteiten zijn aan deze flapjes de deuren niet van buitenaf te openen.
Een deur hoort een fatsoenlijke, stevige traditionele greep te hebben, waarop
krachten zijn uit te oefenen als dat onverhoopt nodig mocht zijn.
De RDW zou om deze reden eigenlijk geen typegoedkeuring mogen afgeven.

Niemand heeft de "flapjes" nog in de hand gehad, niemand weet of de "flapjes" plastic of metaal zijn, maar....
27-12-2016 19:48
Ik heb de vorige generatie nog gereden als vervangwagen. Vlot wagentje met een goede wegligging én een leuke vormgeving. Op dat laatste vlak vind ik de nieuwe erg teleurstellend. Het spannende is helemaal uit het ontwerp verdwenen. Niet mijn ding.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2016 19:49 door iDS.
27-12-2016 20:18
Wat mij betreft mogen ze het designteam per direct ontslaan. Wordt er allemaal niet beter op.
27-12-2016 21:31
Ik vindt hem wel mooi
27-12-2016 23:51
Niet echt heel geslaagd, niet echt heel lelijk. Ik vind hem er eerlijk gezegd (van buiten gezien dan) ouder uitzien dan de huidige generatie swift... Maar de techniek en het interieur zijn mooi en Suzuki is een sympathiek merk, komt vast goed met de verkopen. De oerlelijke celerio zie ik ook regelmatig.
28-12-2016 07:56
Ik ben niet wild enthousiast van deze doorontwikkeling van het Swift ontwerp. De generatie 2005-2010 vind ik nog het fraaist. De tweede generatie heb ik een keer mee gehad als vervangauto bij een pechgeval met een Peugeot. Het reed heel goed maar toch had ik er geen klik mee. Het uiterlijk van de tweede generatie kan ik pas mooi vinden met een mooie set velgen. De uitgaande Bandit uitvoering kan ik wel pruimen, al is het ontwerp an sich zwakker dan het origineel.

De derde generatie? De combinatie van bolle en strakke lijnen gaat niet goed samen. De achterste deurstijl vind ik zoals zo velen hier ook niet mooi. Ik zie ook het aangehaalde veiligheidspunt ook. Maar hierin staat Suzuki natuurlijk niet alleen. Alfa Romeo is hier ooit mee begonnen met de 156.

Het kleurenpalet is natuurlijk wel toe te juichen: eindelijk wat kleur op de weg. Maar deze Swift kan het natuurlijk niet halen bij die ontzettend leuke Ignis. Wel lijkt het grootste minpunt van de Swift te zijn aangepakt: de kofferruimte lijkt meer inhoud te hebben dan de huidige 211 liter. Hulde!
28-12-2016 08:26
De vorige was gewoon een tof karretje om te zien en het stuurde ook aardig. Dit is weer zo'n quasi-leuk-bol design waar ik van gruwel. De pit is eruit, het is een opgeblazen Space Star geworden. Vreselijk.
28-12-2016 10:02
verlichting2
Het kleurenpalet is natuurlijk wel toe te juichen: eindelijk wat kleur op de weg.

Niet te vroeg juichen, dit zijn de kleuren voor de thuismarkt zoals DC al aangeeft. De Toyota C-HR is in Japan bijvoorbeeld ook in geel en turkoois te krijgen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-12-2016 10:12 door Wouter82.
28-12-2016 13:11
Wat een tuttig ouderwets ding. Laat maar mooi in Japan.
En weer het afgezaagde idee van een onpraktisch op de deur ontbrekende deurgreep.
Interieur is ook al gedateerd en goedkoop plastiekerig.
28-12-2016 14:06
Wheel Critic
Wat een tuttig ouderwets ding....
...Interieur is ook al gedateerd en goedkoop plastiekerig.

Goed, zetten we bijvoorbeeld de Polo er eens naast:

Meer info: [www.suzuki.co.jp]
Voor wie het Japans niet machtig is: plaatjes en videootjes kijken. winking smiley

Tsja.... een wereld van verschil..???

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-12-2016 15:31 door Jazzik.
30-12-2016 15:14
^beetje slecht vergelijk. De Polo is al 7 jaar op de markt. Dashboard design en kwaliteit heeft in die een enorme vlucht genomen bij de meeste merken (ook bij sommige Japanse zoals Mazda).
En de buitenkant: vorige Swift was een vlot karretje om te zien naast tijdgenoten, maar deze opvolger is een stap terug in de tijd, naar Japanse truttigheid. Net als de vorige Nissan Micra of de Mitshubishi Space Star van die oubollige hokken zijn.
30-12-2016 16:02
Dikke teleurstelling deze, van het huidige model zou ik wel een 5-deurs Sport willen.
18-01-2017 05:16
Op het Tokyo Auto Salon heeft Suzuki de Swift Racer RS getoond:

Meer foto's: [car.watch.impress.co.jp]
23-01-2017 04:38
Meer foto's van de Tokyo Auto Salon: [autozine.nl]

10-02-2017 08:11
Foto's van de introductie:

Meer foto's: [car.watch.impress.co.jp]
10-02-2017 08:54
Leuk karretje. Zeker die grijze op de laatste foto's oogt fraai. Suzuki heeft zich nooit druk genaakt over zachte materialen in het interieur. Bij mijn Swift is het ook allemaal hard plastic. Maar aangezien Suzuki er ook nooit de hoofdprijs voor vraagt en het wel degelijk en heel slijtvast is vind ik het geen probleem. Gewoon prima.
07-03-2017 18:30
Euro-spec

Nieuwe Suzuki Swift nu ook in Europa

Eind april in de showroom. De gloednieuwe Suzuki Swift beleeft vandaag zijn Europese debuut in Genève. Eind vorig jaar trok Suzuki al het doek van de gloednieuwe, vierde generatie van de Swift. Vandaag heeft het Europese publiek in Genève de auto voor het eerst van dichtbij kunnen bekijken. Zoals we al wisten borduurt de nieuwe Swift qua uiterlijk voort op de vorige generatie. De auto is iets ronder van vorm. De 3,84 meter lange Suzuki weegt in de basisversie volgens Suzuki slechts 815 kilo en is daarmee fors lichter dan de uitgaande generatie. Dankzij een iets langere wielbasis is de auto vanbinnen wat ruimer geworden. Er is nu 265 liter bagageruimte voorhanden. Er komen twee benzineversies op de prijslijst: de 112 pk sterke 1.0 BoosterJet driecilinder en de 1.2 DualJet viercilinder met een vermogen van 90 pk. Nieuw is de hybrideversie; de 1.0 BoosterJet SVHS. Prestatiecijfers blijven nog even achterwege, maar Suzuki meldt al wel dat de 1.2 vijf procent zuiniger is dan in de huidige Swift. Eind april staat de nieuwe Swift bij de dealer. Prijzen volgen.
[www.autoweek.nl]
09-03-2017 08:01
Live @ Autosalon van Genève:

Meer foto's: [www.autokopen.nl]
Suzuki stand: [www.omniauto.it]
21-03-2017 16:45

DIT KOST DE SUZUKI SWIFT!

IETS DUURDER DAN DE BALENO. Suzuki heeft bekendgemaakt wat de geheel nieuwe Swift moet opbrengen. De voordeligste uitvoering is vooralsnog wat duurder dan de basisversie van Suzuki’s andere aanbod in dit segment, de Baleno. Waar die Baleno als 1.2 Comfort namelijk voor €14.709 mee naar huis mag, kost de nieuwe Swift met de 1.2 DualJet €15.499. Deze Comfort krijgt standaard airco, een radio-cd-speler met Bluetooth en verwarmde en elektrisch verstelbare buitenspiegels mee. Wie meer wil, stapt voor €16.749 in een Swift Select. Mistlampen voor, privacy glass, stoelverwarming, een achteruitrijcamera en een uitgebreid multimediasysteem mee. Topversie Stijl kost €18.999, maar krijgt dan gelijk het van de Ignis bekende Smart Hybrid-systeem mee. Dat betekent meer vermogen en een lager verbruik. Actieve cruise control, led-koplampen en een automatische noodrem zijn eveneens aanwezig op de Stijl.

Meer vermogen is er in de vorm van de 1.0 Boosterjet, een blok dat we in de Baleno leerden kennen als een prettige metgezel. Deze versie kost in z'n goedkoopste uitvoering, opnieuw de Select, €17.999. De Stijl moet in combinatie met deze motor én het SHVS-hybridesysteem €20.499 opbrengen. Wie liever niet zelf schakelt, kan opteren voor een Swift met de 1.2 en een CVT-automaat. De Select is dan het minimale uitrustingsniveau en kost in deze configuratie €18.749, bij de Stijl met CVT vermeldt het prijskaartje €20.499. Dat is exact wat de 1.0 Boosterjet als Stijl met een handbak kost. De duurste Swift is de combinatie van de turbomotor met de automatische versnellingsbak. In dit geval gaat het niet om een CVT, maar om een exemplaar met zes verzetten. Deze voorlopige top-Swift kost €21.999.
[www.autoweek.nl]

1.2 DualJet Comfort € 15.499
1.2 DualJet Select € 16.749
1.2 DualJet SHVS Stijl € 18.999
1.0 BoosterJet Select € 17.999
1.0 Boosterjet SHVS Stijl € 20.499
1.2 Dualjet Select CVT € 18.749
1.2 Dualjet Stijl CVT € 20.499
1.0 Boosterjet Stijl A6 € 21.999

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-03-2017 16:50 door Wouter82.
21-03-2017 16:55
De vanafprijs is gelijk aan die van de Baleno! In dat geval zou ik zelf voor de Baleno gaan, die vind ik iets harmonieuzer ogen en is toch een stukje groter en ruimer. De vanafprijs is gelijk aan die van veel concurrenten, maar Suzuki doet niet aan karig uitgeruste prijslokkers.
21-03-2017 17:57
misschien dat het dashboard er in het echt beter uit ziet, maar doet nu wat goedkoop aan. vreemde zet ook om de prijzen vrijwel gelijk aan die van de baleno te houden.
Dit is de nieuwe, derde generatie Suzuki Dzire voor India, voortaan zonder toevoeging Swift, die uiteraard door Maruti-Suzuki gebouwd gaat worden. Het interieur oogt wat volwassener dan dat van de Swift.

Bron: [www.team-bhp.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-04-2017 16:13 door D-C.
Wat geinig, dat hout op dashboard en stuur big smile smiley
Dat hout is misschien wat te, maar het dashboard vind ik met die traditionele roosters eigenlijk mooier dan die met de ronde exemplaren.

Meer Dzire:

Bron: [car.watch.impress.co.jp]

Bron: [indiatoday.intoday.in]

AutoExpress heeft de Swift ondertussen vergeleken met de vernieuwde Toyota Yaris 1.5 en de Skoda Fabia 1.2 TSI: [www.autoexpress.co.uk]

Verder heeft Autobild de Suzuki Swift vergeleken met de drie andere nieuwkomers in deze klasse, de Kia Rio, Nissan Micra en gloednieuwe Seat Ibiza, maar nog geen uitslag hier (al laat die zich raden): [www.autobild.de]

Zo valt wel op hoe saai en zelfs oubollig die Rio is zeg!
Leuk dat de rest in het B-segment er steeds frisser uitziet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-05-2017 09:26 door Roder.
Niet iedereen wil een vooruitstrevend design. De nieuwe Micra is gewoon niet mijn ding, ik ga veel liever voor het rustige en strakke design van de Rio. De Ibiza is ook mooi en ook de Swift is leuk. Op uiterlijk eindigt de Micra echt bij mij op de vierde plaats. Het design is te onrustig, teveel aan lijntjes.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-05-2017 10:30 door verlichting2.

Nieuwe Suzuki Swift Sport debuteert in Frankfurt
Autonieuws • 24 juli 2017 • Tekst: Elco van der Meer

De derde generatie Suzuki Swift Sport komt eraan! In september beleeft dit speeltje zijn publieksdebuut tijdens de IAA in Frankfurt. Hoewel we officieel nog niets weten over de aandrijflijn, verwachten we een turbomotor met ten minste 140 pk. Wel weten we hoe de voorkant eruit ziet, want het merk heeft zojuist een eerste foto vrijgegeven.

Op de eerste foto die Suzuki toont zien we een sportiever gesneden voorbumper met een grotere grille. Ook de zwarte zijskirts en tweekleurige lichtmetalen wielen vallen op. Wat spoilerwerk betreft is Suzuki zeer behoudend, want een geprononceerde achterspoiler lijkt te ontbreken.

Wellicht houdt Suzuki dat nog voor ons geheim, want eerdere Swift Sport-modellen onderscheidden zich aan de achterkant duidelijk van de minder krachtige uitvoeringen. Of de nieuwe Swift Sport weer twee stoere uitlaateindstukken krijgt blijft gissen, al ligt het wel in de lijn der verwachting.

De IAA in Frankfurt vindt plaats van donderdag 14 tot en met zondag 24 september.

Bron: [www.autokopen.nl]
Vreemd, die andere neus op de Sport. De neus van de normale Swift oogt eigenlijk sportiever...

Nieuwe Suzuki Swift Sport gepresenteerd
Lars Krijgsman | 12 september 2017 13:22

Suzuki heeft met de Swift Sport al jaren een sportieve hatchback in de aanbieding die bewijst dat je geen 200 pk of meer nodig hebt om plezier te kunnen hebben. Er is nu een nieuwe generatie van de Swift Sport.

Eerder liet Suzuki al foto's los van het exterieur van de hagelnieuwe Sport-versie van de Swift. We kunnen nu ook melden wat de Japanners onder de kap monteren.

Zoals we al vermoedden, is het de 140 pk sterke 1,4-liter Boosterjet die optreedt als kloppend hart in de Swift Sport, een blok dat we al kennen van de Vitara S. Waar die machine in de Vitara 220 Nm levert, is hij in de Swift Sport goed voor 230 Nm koppel. Het vermogen wordt via een handgeschakelde zesbak naar de voorwielen gestuurd. In Japan komt ook een zestrapsautomaat beschikbaar. De Swift Sport weegt in totaal 80 kilo minder dan zijn voorganger. Het totaalgewicht licht nu op 970 kilo. Tel uit je winst.

De Swift Sport is dankzij zijn sportieve bumpers rondom zo'n vijf centimeter langer dan de reguliere Swift. Suzuki legt de Sport 1,5 centimeter dichter boven het asfalt. De auto staat op 17-inch lichtmetaal, krijgt dubbele uitlaateindstukken en een met rode stiksels aangekleed interieur. In de eerste helft van volgend jaar verwachten we de Swift Sport op de Nederlandse markt. Informatie voor de Nederlandse markt volgt spoedig.

De vorige generatie Swift Sport kreeg een 136 pk sterke atmosferische 1,6-liter viercilinder als krachtcentrale.

Bron: [www.autoweek.nl]
Wat een droefgeestig ontwerp.
Swift Sport live @ IAA Frankfurt 2017:

Suzuki stand: [www.omniauto.it]

Nieuwe Suzuki Swift Sport nu verkrijgbaar
Autonieuws • 15 april 2018 • Tekst: Ellen Kole

De nieuwe Suzuki Swift Sport en Sportline zijn nu bij de dealers te bestellen. Alle uitvoeringen zijn ook verkrijgbaar met private lease.

Begin juni staat de nieuwe Suzuki Swift Sport in de Nederlandse showrooms. Je kunt de sportieve Swift nu al bestellen, de prijs ligt op 24.999 euro. Het model is ook met private lease te rijden.

Heb je geen behoefte aan sportief rijden of wil je voordeliger uitzijn dan heeft Suzuki nu ook de Swift Sportline, die net zo sportief oogt. Die krijg je al mee vanaf 18.799 euro. Deze uitvoering is er ook met automaat. In plaats van de 1,2 liter DualJet-motor van 90 pk is tevens de 1.0 BoosterJet-turbomotor leverbaar - die levert 112 pk.

De Swift Sport heeft een 1.4 BoosterJet-turbokrachtbron die bij 5.500 tpm het piekvermogen van 140 pk genereert. De trekkracht is al maximaal 230 Nm vanaf 2.500 tpm. Dankzij het nieuwe, lichtgewicht platform resulteert de forse kracht van de Sport in aansprekende rijeigenschappen, zo belooft Suzuki ons. Het onderstel is volledig aangepast, de body is stijver dan voorheen en standaard voegt Suzuki een sportpakket toe.

Aan de buitenkant herken je de nieuwe Swift Sport aan de voorspoiler met carbonlook, de zijskirts, de deels in zwart uitgevoerde 17 inch lichtmetalen wielen, de diffuser achteraan en de verchroomde, dubbele uitlaten. In het interieur vind je sportstoelen, sportpedalen en rode afwerkingsaccenten. Ter introductie biedt Suzuki de Swift Sport aan in de exclusieve lakkleur Champion Yellow.

Prijzen Suzuki Swift Sport en Sportline 2018
Uitvoering Motorisering Koop vanaf Private lease vanaf
Sport 1.4 BoosterJet Turbo 24.999 euro 399 euro per maand
Sportline 1.2 DualJet 18.799 euro 299 euro per maand
Sportline 1.2 DualJet automaat 20.799 euro 329 euro per maand
Sportline 1.0 BoosterJet Turbo 19.999 euro 309 euro per maand

Hoe Sport is een Swift Sport nog? De 1.4 Boosterjet is vervangen door een vernieuwde 1.4 Boosterjet met 48V mildhybride-techniek, maar het vermogen is teruggelopen van 140 naar 130 pk en de acceleratie van 0-100 km/u duurt nu een volle seconden langer: 9,1 sec. Van een hothatch kan nog moeilijk worden gesproken. Met een beetje geluk nemen de prijzen wel af, zodat het in ieder geval een leuk alternatief voor de Ford Fiesta ST-Line is.

Bron: [www.caradisiac.com]
Dat is wel heel teleurstellend. Naar ik meen is zelfs de allereerste Swift Sport (dus inmiddels ook al zo'n 10-15 jaar oud) dan rapper, en die had nog minder vermogen ook.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-02-2020 13:57 door D Elzinga.
D Elzinga
Dat is wel heel teleurstellend. Naar ik meen is zelfs de allereerste Swift Sport (dus inmiddels ook al zo'n 10-15 jaar oud) dan rapper, en die had nog minder vermogen ook.

Zelfs de allereerste Swift GTi van 33 jaar geleden rijdt er rondjes omheen.
Even laten tunen en dan is het met 165 pk zeker geen behelpen meer in dit lichtgewicht scheurijzeetje.
Facelift voor de Suzuki Dzire:

Bron: [www.autocarindia.com]
Spreek je dat nou uit op z'n Engels (desire) of op z'n Senegalees (d'zier)?
De Swift krijgt ook een update. Het gaat om een wel heel beperkte facelift, alleen de indeling van de grille en koplampen is gewijzigd. De 1.0 Boosterjet verdween al eerder, de Sport met 1.4 Boosterjet 48V mildhybride werd al eerder gewijzigd, dus het motorische nieuws zal nu volledig op de 1.2 benzinemotor gericht zijn. mildhybride-techniek is voortaan vermoedelijk standaard en het vermogen zou net als bij de Ignis weleens teruggeschroefd kunnen worden van 90 naar 83 pk. De Japanse brochure:

Bron: [worldscoop.forumpro.fr]

Vernieuwde Suzuki Swift met Smart Hybrid
Autonieuws • 2 september 2020 • Tekst: Ellen Kole

Bij de vernieuwing van de Suzuki Swift voorziet het merk de auto van een mild hybride aandrijflijn. Per direct kun je de topuitvoering Style bestellen.
Suzuki heeft de Swift vernieuwd. Net als eerder met de Swift Sport biedt Suzuki de reguliere Swift voortaan aan met Smart Hybrid. Dat is een milde hybridetechniek waarbij een elektromotortje wordt ingezet als startmotor en generator. Dit 48V-systeem drijft de wielen niet zelf aan, maar zorgt voor extra vermogen bij lage toerentallen.

Tevens brengt Smart Hybrid de benzinerekening omlaag. Volgens de WLTP-meting krijgt de Swift daarmee een gemiddeld verbruik van 4,9 l/100 km, dat is 1 op 20,4. Ondanks de nieuwe technologie weegt de auto nog steeds weinig, 840 kg. Dat levert de Swift-rijders een lage aanslag op voor de motorrijtuigenbelasting. In de Swift is de Smart Hybrid-aandrijflijn voor het eerst te combineren met een CVT-automaat. De vernieuwde Swift is er ook met AllGrip-vierwielaandrijving.

Uitrusting en vanafprijs
Voortaan kies je uit elf exterieurkleuren. De nieuwe tinten Rush Yellow Metallic en Flame Orange Pearl Metallic komen met een dak in contrastkleur. De compacte hatchback krijgt meer veiligheidssystemen mee en een completere standaarduitrusting. Per direct is de topuitvoering 1.2 Smart Hybrid Style te bestellen, vanaf 20.650 euro. Later volgen de voordeligere uitrustingsniveaus Comfort en Select.

De Style-uitrusting omvat onder meer 16 inch lichtmetalen wielen, adaptieve cruise control, automatische airconditioning en stoelverwarming. Het infotainmentsysteem biedt navigatie en smartphone-uitwisseling met behulp van Apple CarPlay of Android Auto. In het Suzuki Safety System Pro zitten een blindehoekmonitor, Lane Departure Waring, verkeersbordenherkenning en andere veiligheidssystemen.

Vernieuwde Suzuki Swift nu leverbaar
Autonieuws • 13 februari 2021 • Tekst: Ellen Kole

De vernieuwde Suzuki Swift is per direct leverbaar. De vanafprijs is 17.750 euro gebleven. De standaarduitrusting is daarentegen uitgebreid.
Vanaf nu kun je de vernieuwde Suzuki Swift bestellen. Net als voorheen ligt de vanafprijs op 17.750 euro. Er zijn echter twee verschillen met het uitgaande model. De vernieuwde Swift komt altijd met milde hybride aandrijvingstechniek, Smart Hybrid geheten. En de standaarduitrusting is uitgebreider dan voorheen.

De instapuitvoering, de Swift Comfort, krijgt voortaan led-koplampen, adaptieve cruise control en een snelheidsbegrenzer. Het Suzuki Safety System wordt uitgebreid met de noodremassistent Radar Brake Support. De Swift Select beschikt dankzij Suzuki Safety System Pro ook over rijhulpsystemen als Blind Spot Monitor, Lane Departure Warning, Rear Crossic Traffic Alert en Vehicle Sway Warning.

Dit uitrustingsniveau heeft standaard parkeersensoren achter, een lcd-kleurendisplay in het instrumentenpaneel, privacy glass, achteruitrijcamera, lichtmetalen wielen, stoelverwarming, achteruitkijkcamera en een 7 inch infotainmentdisplay. Vanaf dit niveau kun je de Swift ook bestellen met Continu Variabele Transmissie (CVT) of AllGrip-vierwielaandrijving.

De topniveaus zijn de Style en Sport. De lakkleuren die voorheen eerst alleen leverbaar waren voor deze uitrustingsniveaus zijn voortaan ook te bestellen voor de Swift Comfort en Select. Onderstaande tabel geeft alle prijzen weer.

1.2 Smart Hybrid Comfort 17.750 euro
1.2 Smart Hybrid Select 19.350 euro
1.2 Smart Hybrid CVT Select 21.800 euro
1.2 Smart Hybrid AllGrip Select 22.450 euro
1.2 Smart Hybrid Style 20.650 euro
1.2 Smart Hybrid CVT Style 23.100 euro
1.2 Smart Hybrid AllGrip Style 23.750 euro
1.4 BoosterJet Smart Hybrid Sport 26.049 euro

Importeer 'm en je betaalt 3.000-4.000 euro minder smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.