Opel Insignia (facelift v.a. € 36.699)

Gepost door Rutger DC 
Maakt in principe ook niet zoveel uit, PSA-motoren zijn zeker niet minderwaardig aan de Opel-motoren. Zo is die term fluisterdiesel ook meer gebakken lucht dan waarheid. De Astra is superieur aan de 308, met de driecilinder motor van PSA heeft Opel helemaal een winnende combinatie. Maar we moeten nog maar eens zien waar PSA allemaal interesse in heeft en wat GM wil afstoten, als daar het ontwikkelingscentrum in Rüsselsheim en de Europese motorenfabrieken bij horen ligt het helemaal niet voor de hand dat de Opel-motoren verleden tijd zijn, vanaf dan zwaait de nieuwe combinatie PSA-Opel echter de scepter. En wie weet gaat het allemaal niet door.
Quote
Roder
Lijkt me niet meer dan logisch dat Opelmotoren verleden tijd zijn als PSA ze heeft overgenomen.

In volgende generaties misschien, maar zeker niet in de huidige Astra/Insignia generatie.
Quote
D-C
Maakt in principe ook niet zoveel uit, PSA-motoren zijn zeker niet minderwaardig aan de Opel-motoren. Zo is die term fluisterdiesel ook meer gebakken lucht dan waarheid.

Die term 'fluisterdiesel' is inderdaad wat wonderlijk, maar een schreeuwlelijk is het ook niet. Als totaalpakket prefereer ik de Opel-diesel toch duidelijk boven het PSA/Ford blok. Het levert vast een hoop moois op als PSA en Opel de handen ineenslaan voor het ontwikkelen van motoren. Dat is, als het R&D onderdeel van Opel ook in de verkoop mee gaat.
Quote
LM.
^ Opel heeft zelf genoeg motoren in huis die ze zelf hebben ontwikkeld, zoals de gloednieuwe 1.5 turbo waar autojournalisten al lovend over waren.

Het ging mij er meer om dat de Insignia prima een V6 diesel kan hebben. Die heeft Opel niet, PSA wel (JLR/Ford gebruiken ze nog steeds).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-02-2017 21:23 door Lancia Lover.
Dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn. Opel heeft net een aantal gloednieuwe motoren ontwikkeld en als daar goede/betere motoren bij zitten in termen van minder gewicht, lager geluidsniveau, trillingsvrijer etc. dan zou je als fabrikant gek zijn als je die niet zou gebruiken en zelf opnieuw gimg ontwikkelen. Neem de nog vrij nieuwe 1,0 3 cilinder sidi motor die door autojournalisten nog prettiger wordt bevonden dan die 1,0 3 cilinder van Ford. Die kun je met gmak in de kleinere auto's van PSA hangen en je hoeft er niets voor te ontwikkelen...
Oei, die skirts rondom hadden niet misstaan (nouja, eigenlijk wel natuurlijk) onder een getjoende Manta.

Ik word zo blij van deze auto. Rood, blauw of grijs ik vind ze allemaal prachtig en statig.
De eerste rij-impressies met de nieuwe Insignia zijn opgedoken in de Europese autopers en iedereen lijkt behoorlijk positief, zoals verwacht.

Hier die van Auto Motor und Sport

PS: overigens grappig om op te merken dat ook in Duitsland, zoals dat eigenlijk hier ook gebeurt, men kritiek heeft op de autopers dat een ander merk altijd meer onterechte kritiek krijgt dan een product uit de VAG-familie.
Als ik de specs lees dan valt het me op dat de station alleen leverbaar is met de 2.0 diesel en niet met de 1.6 diesel.
Voor mij jammer, want ik zoek een diesel met automaat.

Weet iemand waarom de station alleen met de dikste diesel leverbaar is en of de station nog met 1.6d automaat geleverd zal worden ?




Testmapje:
[autovandaag.nl]
[www.autowereld.be]

[www.autocar.co.uk]
[www.autocar.co.uk]
[www.autoexpress.co.uk]
[www.carbuyer.co.uk]
[www.carmagazine.co.uk]
[www.parkers.co.uk]
[www.topgear.com]
[www.whatcar.com]

[www.autobild.de]
[www.auto-motor-und-sport.de]
[www.auto-news.de]
[www.autozeitung.de]
[www.spiegel.de]

[www.motoring.com.au]

Video:
(AutoWeek.nl)
(Autovisie.nl)
(Autoblog.nl)

Goede auto, maar ik vind het ontwerp lang niet zo sterk als dat van de Talisman. Opvallend veel tests die erover vallen dat de auto niet premium genoeg voelt voor een auto die volgens diezelfde tests veel goedkoper is dan die premium concurrenten.
Gisteren een nieuwe Insignia zien rijden in Warschau. Is dat een test model geweest of worden ze al aan klanten geleverd?
Quote
Held
Als ik de specs lees dan valt het me op dat de station alleen leverbaar is met de 2.0 diesel en niet met de 1.6 diesel.
Voor mij jammer, want ik zoek een diesel met automaat.

Weet iemand waarom de station alleen met de dikste diesel leverbaar is en of de station nog met 1.6d automaat geleverd zal worden ?
Ik heb exact hetzelfde en verbaas me ook over het beperkte diesel-automaten aanbod. Echt een gemiste kans, vooralsnog. Als iemand weet wanneer de station 1.6 diesel automaat leverbaar wordt hoor ik het graag. Als het te lang duurt wordt het een Optima waarschijnlijk.
Quote
Jan Jan
Ik heb exact hetzelfde en verbaas me ook over het beperkte diesel-automaten aanbod. Echt een gemiste kans, vooralsnog. Als iemand weet wanneer de station 1.6 diesel automaat leverbaar wordt hoor ik het graag. Als het te lang duurt wordt het een Optima waarschijnlijk.

Zaterdag bij de dealer kwam ik erachter dat voor de Zafira hetzelfde geldt. Enige diesel automaat is de 2.0CDTI van 170PK, zal best lekker rijden, maar qua leasekosten veel duurder dan de 1.6.
Wat mij opvalt is dat de 2.0 CDTI in de nieuwe Insignia veel minder koppel heeft dan in de oude, of de Zafira. Namelijk 320 Nm ipv 400, evenveel als de 1.6 en bovendien bij dezelfde toerentallen...Afgeknepen om zo dezelfde versnellingsbak te kunnen monteren als in de lichtere diesels?
Buick presenteert op de New York International Auto Show de nieuwe generatie Regal. In de VS komen er twee carrosserievarianten beschikbaar: de bekende hatchback en een stationcar, maar de laatste heeft standaard een cross-pakket en vierwielaandrijving en moet het opnemen tegen de Audi A4 Allroad, Subaru Outback en Volvo V60 Cross Country. Het is tevens een voorbode van de nieuwe Insignia Country Tourer. Er is slechts een motor beschikbaar: een 2.0 Turbo met 250 hp (253 pk) en standaard een negentraps automaat op de voorwielaangedreven versie van de hatchback, waar de vierwielaangedreven hatchback en TourX dezelfde aandrijflijn hebben, maar dan gekoppeld aan een achttraps automaat. De productie vindt in Duitsland plaats. Exclusief voor de Chinese markt komt er dus een sedan koetswerk.











Bron: [www.motor1.com]
En de Opel/Vauxhall Insignia Country Tourer:




[www.autoweek.nl]

Merkwaardig dat de Regal sedan niet naar de VS komt confused smiley
Quote
Wouter82
Merkwaardig dat de Regal sedan niet naar de VS komt confused smiley

De Regal voor Noord-Amerika komt voortaan uit Duitsland, waarschijnlijk ziet men onvoldoende potentieel om die speciaal voor Buick van de band te laten rollen en ik kan me voorstellen dat Buick de Regal een beetje apart wil positioneren, met zijn praktische achterklep onderscheidt de auto zich van veel concurrenten en van de eigen LaCrosse, die slechts 12 cm langer is en de Regal prijstechnisch vast niet veel zal ontlopen.

Hier is de Regal sedan voor China in ieder geval:







Bron: [info.xcar.com.cn]

Ik vind 'm geloof ik mooier dan de hatchback...
Vanmiddag de Insignia zien rijden. Weliswaar op de snelweg als tegenligger, maar zag er toch goed uit van voren. Achterkant leek wat minder modern/origineel.
De sedan is prachtig maar niet per se mooier dan de Grand Sport. Ik snap het wel van Opel. Groot-Brittanie is een van de grootste afzetmarkten van de Insignia en daar heeft de liftback het grootste aandeel. In NL en Duitsland zullen het ongetwijfeld de Sports Tourers zijn. Waar heb je dan nog een sedan voor nodig..?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-04-2017 13:11 door LM..
Toch wel jammer hoor.
Bij het huidige model was wat mij betreft de Sedan echt wel de mooiere vergeleken met de Hatchback.
Verschil was niet heel groot maar naast elkaar gezien is de sedan echt de slankere en sportievere.
Heb niets met stationwagens dus voor mij zou een Sedan echt eerste keus zijn.
Ik heb hem ook al in nederland gespot, wel met duitse platen, 2 weken geleden.

Was wel een grijze, wat hem wel gelijk een wat anonieme auto maakt maar zag er zeker goed uit. Persoonlijk denk ik dat de donkere kleuren wat beter uit komen, zeker de tourer.
Die donkergrijze ziet er beeldschoon uit. Toch hoop ik dat een paar kopers het lef hebben om voor een knalrode met sportvelgen te gaan.
Quote

Tijdens de uitreiking van de Plus X Awards 2017 zijn de nieuwe volledig elektrische Opel Ampera-e en de Insignia Grand Sport overladen met onderscheidingen. De internationale jury van Europa’s grootste technologiecompetitie was zelfs zó onder de indruk van de Ampera-e dat de volledig elektrische auto werd bekroond tot ‘Best Product of 2017’.

De nieuwe Ampera-e won (natuurlijk) de voor dit model belangrijkste categorie: ‘Ecologie’. Beide Opel modellen wonnen verder de categorieën ‘High Quality’, ‘Design’ en ‘Functionality’. Opel won bij eerdere Plus X Awards al diverse keren de titel ‘Most Innovative Brand’. “Alleen producten die synoniem zijn voor trendsettende innovatie ontvangen een Plus X Award. We zijn daarom heel trots dat onze modellen regelmatig worden onderscheiden. Dit toont ook aan dat we aan een automobiele toekomst werken waarvan onze klanten kunnen profiteren. Onze nieuwe Ampera-e is daarvan een perfect voorbeeld”, zegt Jürgen Keller, verkoopdirecteur bij Opel.

De nieuwe Opel Ampera-e pakte om diverse redenen de titel ‘Best Product of 2017’. Hij maakt indruk met een ongeëvenaarde actieradius van meer dan 520 kilometer volgens de New European Driving Cycle (NEDC) op een enkele lading van de 60 kWh lithium/ion batterij. Dat komt neer op minstens 30 procent meer range dan zijn naaste rivalen. De Ampera-e biedt ook aansprekende prestaties dankzij de 204 pk sterke elektromotor. De Opel biedt hiermee een acceleratiekracht die tot enkele jaren geleden een sportauto niet zou hebben misstaan, maar is tegelijkertijd erg praktisch. In de 4,17 meter lange Ampera-e is plaats voor 5 personen en de bagageruimte meet 381 liter, of 1.271 liter met de achterbank neergeklapt.

De nieuwe Insignia Grand Sport maakte indruk op de Plus X Award jury met de combinatie van dynamische elegantie, praktisch gebruiksgemak en hoge kwaliteit. De nieuwkomer biedt innovatieve technologieën, zoals IntelliLux LED matrixverlichting, vierwielaandrijving met torque vectoring, diverse rij hulpsystemen en voorruitprojectie. De Insignia is ook leverbaar met Opel OnStar, de persoonlijke internet & serviceassistent. Dat systeem heeft een aantal nieuwe functies, zoals het boeken van een hotelkamer en het reserveren van een parkeerplaats.
Erg geslaagd en in het wit valt die chromen strip ook niet zo op.
Ben normaal niet zo van het wit maar deze kan het prima hebben !




Zondag zag ik voor het eerst een Insiginia B Grand Sport rijden, mooi, maar vooral "wat is ie groot" was mijn eerste gedachte.
Vandaag bij de dealer in Capelle geweest om te passen. Idd een erg grote wagen. Zit is voor grote mensen (1m90 110kilo) wel goed. Was een BusinessExec versie met AGR stoelen. Zeker de moeite waard om een proefrit te maken.
Ik heb de Insignia vorig week tijdens het wachten even bekeken. Mooie grote auto en ik vond hem gelukkig in het echt mooier dan op de foto's!
Multimediasysteem is vrijwel identiek aan de Astra en dat kan opzich geen kwaad, wel vond ik de knopjes op het stuur een fractie goedkoper aan doen dan bij de Astra.

Voor de rest gewoon een prima wagen, met een zee aan binnenruimte. Ben erg benieuwd hoe de auto rijd met bijv. de nieuwe 1.5T en met name de vernieuwde Intelilux verlichting, maar dat komt vast nog wel.

Quote
Pjötr

Zondag zag ik voor het eerst een Insiginia B Grand Sport rijden, mooi, maar vooral "wat is ie groot" was mijn eerste gedachte.

Dat was ook mijn gedachte, maar aan de andere kant had ik die gedachte ook toen ik de Talisman en S90 voor het eerst zag.
Kan door de foto komen, maar wat een grote 'overhang'.
Volgens mij niet veel meer dan anders stations. Misschien door het design? De Astra heeft ook een behoorlijke kont maar het stoort me niet.
Vind de hatch toch veel mooier. Gisteren in Duitsland zien rijden, schitterend.



De overhang achter lijkt wel fors, maar kan mogelijk aan de foto liggen.
Waarom heb ik toch steeds het idee dat ik naar een 2017 versie van de 2008 Mazda 6 zit te kijken? Vind er weinig origineels aan en de station heeft dan weer met een schuin oog naar de Optima SW gekeken. Zal vast een uitstekende auto zijn maar denk dat we er snel op uitgekeken zijn. De vorige Insignia had voor mij juist een heel eigen ontwerp












[www.motor1.com]

Vind de GSi/GS overigens mooi aangepakt! Duidelijk sportief model maar relatief subtiel dikker zonder overdreven kieren, gaten, lijnen ed.. de Buick heeft overigens 3.6 V6 met 310pk tegenover de 2.0 viercilinder 260pk van de Opel
TERUGKEER VAN GSI-LABEL! DÍT IS DE OPEL INSIGNIA GSI

Opel trekt het GSi-naamplaatje uit de mottenballen en plakt het voor het eerst in jaren weer achterop een sportieve variant van een van zijn modellen. We heten welkom: de Opel Insignia GSi!
De Insignia is de eerste Opel sinds het verdwijnen van de Corsa 1.6 Turbo GSi in 2010 die weer van het GSi-label wordt voorzien. Opel plakt het GSi-label op een sportiever ingestelde variant van de vierwielaangedreven Insignia met 260 pk en 400 Nm sterke 2,0-liter grote viercilinder als kloppend hart. Schakelen gaat middels een achttrapsautomaat waarmee ook middels schakelflippers aan het stuur kan worden geschakeld. Deze benzineversie blijft niet de enige Insignia die als GSi verschijnt. In een later stadium schuift Opel ook een dieselversie naar voren.

In het interieur plaatst Opel met leer beklede sportstoelen die speciaal bestemd zijn voor de GSi. Ook maakt het reguliere stuurwiel plaatst voor een met leer bekleed stuurwiel. De pedalen zijn in de GSi uitgevoerd in aluminium.

De Insignia GSi is meer dan een op optisch vlak aangeklede variant. Zo spreekt Opel over de aanwezigheid van een sportonderstel met kortere veren. Het zorgt er tevens voor dat de Insignia GSi een centimeter dichter bij het asfalt ligt dan de reguliere versies. De remmerij is afkomstig van Brembo. Het FlexRide-onderstel is standaard aanwezig. Speciaal voor de GSi is de Competition-modus bedacht. Hiermee is de tractiecontrole uit te schakelen en moet er zelfs gedrift kunnen worden, zo claimt Opel.

Opel heeft in zijn gamma al OPC-line, een pakket waarmee een model van uiterlijke aankleding is te voorzien. Het is nog onduidelijk of Opel nog met een OPC-versie van de Insignia komt, gezien deze 260 pk sterke GSi beduidend minder krachtig is dan de OPC van de vorige generatie Insignia, een model met een 325 pk sterke 2,8-liter grote V6 onder de kap. Opel haalt die laatste sportieveling in het persbericht aan als 'voorganger OPC'. Het lagere gewicht van de Insignia GSi zorgt er wel voor dat hij op de Nordschleife "[...] duidelijk sneller is" dan de OPC-versie van de vorige Insignia. Ter informatie: de Regal GS is vandaag gepresenteerd met een dik 300 pk sterke atmosferische V6 als kloppend hart. Wie weet komt die krachtbron op termijn tóch naar de Insignia. Opel Nederland wil verder niets kwijt over een mogelijk OPC-model.

Eerder deze week gaf de Buick Regal GS al een zeer goed beeld van wat we op optisch vlak van deze GSi konden verwachten. We zien een van sportief bumperwerk voorziene Insignia die op 20-inch wielen is geplaatst. Eromheen zijn Michelin Pilot Sport 4 S-banden gevouwen.

De Insignia GSi beleeft zijn publieksdebuut tijdens de IAA van Frankfurt in september. In het vierde kwartaal van dit jaar opent Opel Nederland de orderboeken. Prijzen en specificaties volgen in een later stadium.

Bron: AutoWeek













Gisteren een wit exemplaar gekruist ( standaard, geen GSI) en ik vind hem veel minder indruk maken dan de voorgaande versie. Diens carrosserie is veel 'sculpturaler'. De voorzijde van de huidige is dan weer wel mooier, het interieur schitterend (zeker vergeleken met de Duitse concurrentie).
Ik heb er ook al een aantal gezien en ik vind hem, zolang ie niet grijs is, wel erg mooi.

De vorige was inderdaad erg tijdloos en prachtig, daarom vind ik het ook raar dat er in de multitest van deze week (die de Insignia trouwens makkelijk heeft gewonnen) wordt gezegd dat de vorige generatie "Amerikaans design" had omdat hij ook als Buick geleverd werd. Dat was echter pas een flink aantal jaar na de lancering van de in Duitsland ontworpen en ontwikkelde Insignia.
De huidige wordt ook als Buick geleverd, in China zelfs als sedan:een Amerikaans design dus of zelfs Chinees?nut smiley
Maar de auto is door Opel ontwikkeld en ontworpen, niet door Buick.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.