Opel Insignia (facelift v.a. € 36.699)

Gepost door Rutger DC 










1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-11-2017 13:06 door Bird Nerd.
Ik heb alleen nog maar enkele keren de Insignia Grand Sport zien rijden of staan en dit model doet mij echt werkelijks niets. Natuurlijk met grote wielen en goeie kleur wel het gluren waard maar dat geldt ook voor een Passat, Mazda6, Mondeo, Talisman e.d. Ik vind de verhoudingen bij de Opel gewoon niet zo mooi, het mist een eigen smoel en ik vind hem eerlijk gezegd een beetje gedateerd ogen.
Ik vind 'm ook niet zo spannend, de oude was een sterker ontwerp naar mijn mening, net als bij de Astra. Anderzijds vind ik de auto niet onderdoen voor de meeste concurrenten, de Passat en Superb hebben te scherpe lijnen van opzij, de Mondeo vind ik ondergewaardeerd, want oogt goed (maar heeft een goedkoop interieur), de Talisman vind ik erg geslaagd, de Mazda6 alleen als sedan echt mooi (ondanks het minder geslaagde achterwerk) en de oude Optima vond ik mooier (sedan) en de oplopende raamlijn van de stationcar vind ik niet fraai, terwijl de auto verder juist een fraaie achterkant heeft.
Tsja. Ik zag laatst een donkergroende Grandsport met 18" bi-color velgen, opc-pakket en donkerbruin leer. Absoluut een mooi ding, maar veel van z'n concurrenten maken meer indruk doordat ze net wat meer uitgesproken zijn, zoals de Talisman. Anderzijds mist 'ie de scherpe lijnen van de Superb en de Passat, die ik juist daarom erg mooi vind. En de Insignia heeft gewoon géén kont, wat ook niet echt helpt. En, geheel terzijde, als ik aspirant-kopers een tip mag geven: Bestel 'm zonder achterruitwisser.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-11-2017 08:49 door [D2].


Ik vind de Mazda6 ook wel mooi maar ze zien er toch altijd weer snel iel uit. Helpt ook niet dat de concurrerende importeurs goed aangeklede modellen meegeven en Mazda een standaardding met kleine wielen. Ik kan die strakke lijnen van VAG soms juist wel waarderen. Je krijgt veel meer dieptewerking en kleurverschillen wat hem toch wel wat chiquer maakt



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-11-2017 10:04 door Bird Nerd.
Quote
Bird Nerd
Ik kan die strakke lijnen van VAG soms juist wel waarderen. Je krijgt veel meer dieptewerking en kleurverschillen wat hem toch wel wat chiquer maakt

Eens, de Superb en Passat sedan (en niet in GTE outfit) zijn ook wat mij betreft erg geslaagd. Maar vanuit deze hoek gefotografeerd vind ik de Insignia zeker niet minder indrukwekkend dan z'n concurrenten, maar dat zit 'm meer in de fotografie vrees ik...
Smaken verschillen I guess. Ik vind de Insignia wél een mooie auto. Een Passat daarentegen niet en de Superb zit er een beetje tussenin maar beide zijn vreselijk saai. Dan liever een Mazda 6, wat ik een prachtige auto vind.
Zo ervaar ik dat ook, als ik onderweg ben met de fiets, dan sla ik de auto's gade en constateer dat de Passat (de laatste versie) nog steeds eigenlijk helemaal geen indruk bij me achterlaat ; bij de Insignia daarentegen heb ik het gevoel, wat een elegante auto. Maar ja, inderdaad, over smaak valt nou eenmaal nooit te twisten..
Quote
[D2]
Quote
Bird Nerd
Ik kan die strakke lijnen van VAG soms juist wel waarderen. Je krijgt veel meer dieptewerking en kleurverschillen wat hem toch wel wat chiquer maakt

Eens, de Superb en Passat sedan (en niet in GTE outfit) zijn ook wat mij betreft erg geslaagd. Maar vanuit deze hoek gefotografeerd vind ik de Insignia zeker niet minder indrukwekkend dan z'n concurrenten, maar dat zit 'm meer in de fotografie vrees ik...

Of het feit dat ie een OPC line pakket heeft of hoe die skirts ook mogen heten












1. VW Passat (omdat het een goeie allrounder is)
2. Opel Insignia (nieuwe aandrijfcombinatie overtuigt niet)
3. Renault Talisman (mist ruimte en fijnafstemming)
@ Test autobild: Ik geloof direct dat de TDI in de Passat verfijnder is als de CDTI in de Insignia. Dus ook logisch dat de Passat hier op scoort. Kwa onderstel vind ik het wel vreemd dat de Insignia de ene keer lovende kritiek krijgt over het onderstel en dat Autobild nu negatief is. Wat mij het meeste opvalt is dat Autobild wel erg makkelijk over het prijsverschil van bijna 20% praat tussen de Insignia en de Passat. Die 8000 euro is niet niks!
Quote

Van de nieuwe Opel Insignia komt er een sportieve versie waarvoor een oude naam uit de grabbelbox is gehaald: de GSi. Deze versie heeft nu een prijskaartje gekregen!

De prijzen van de Insignia GSi beginnen bij € 64.999. Hiervoor krijg je de 2,0-liter turbo-benzinemotor met 260 pk en 400 Nm die in de vijfdeurs hatchback wordt gelegd. Liever iets meer ruimte? Voor € 66.499 staat de stationwagon in de vorm van een Insignia Sports Tourer GSi voor de deur. Dieselen kan ook met de 2,0-liter BiTurbo. In de Grand Sport kost deze versie € 72.999. Voor de stationwagon vraagt Opel dan minimaal € 74.499.

De Insignia is de eerste Opel die sinds 2010 weer met GSi-label wordt bestickerd. Destijds verdween de naam met de Corsa 1.6 Turbo GSi. Elke Insignia GSi krijg vierwielaandrijving en schakelen gaat door middel van een achttrapsautomaat, waarbij de schakelflippers aan het stuur zitten. Speciale leren stoelen worden er voor de GSi vermaakt. Vanaf nu is de GSi te bestellen. Een 'normale' Opel Insignia met 1,5-liter benzinemotor staat vanaf € 33.999 voor de deur.





















Mooi hoor, ik hoop wel dat er een skiluik op de optielijst staat...winking smiley
Insignia Exclusive in de kleur Power Blue.









Zo jammer dat velen toch voor een Mercedes C, BMW 3 of Audi A4 gaan. Daar staat een weergaloze wagen.
In deze kleur en uitvoering echt een nekkendraaier. thumbs up
Quote
nack
Zo jammer dat velen toch voor een Mercedes C, BMW 3 of Audi A4 gaan. Daar staat een weergaloze wagen.

Zet je nu niet wat hoog in? Ik zie het meer als mondeo/passat concurrent, en dan doet de Insignia het niet slecht

2018
Mondeo - 461
Insignia - 795
Passat - 1340

In de verkoopcijfers kun je wel zien dat vergelijkbaar geprijsde SUV's het veel beter doen (Grandland X zit op 1400).



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-06-2018 12:48 door Carfanatic.
@Carfanatic, "voor dat geld" had ik er nog bij moeten zetten. Ik heb er geen cijfers van maar volgens mij kiezen er veel in plaats van een high-end Mondeo, Talisman of Insignia toch snel voor merk met meer uitstraling. Zoveel Vignales of Initiales Paris zie ik niet. De Passat zal daar minder last van hebben.
Quote

Nieuwe 1.6 benzinemotor voor Opel Insignia

3 augustus 2018 | Opel voegt de nieuwe versie van de 1.6 Direct Injection Turbo benzinemotor toe aan het motorengamma van zijn topmodel, de Insignia. De viercilindermotor heeft een vermogen van 147 kW (200 pk) bij 5.500 toeren per minuut (tpm). De motor levert 300 Nm koppel van 1.650 tot 4.500 tpm en kan gekoppeld worden aan een automatische of handmatig te bedienen zesversnellingsbak. De Insignia 1.6 Direct Injection Turbo heeft een topsnelheid van 235 km/u en de acceleratie vanuit stilstand tot 100 km/u kost 7,7 seconden.

Het brandstofverbruik van de Insignia Grand Sport 1.6 Turbo met handgeschakelde versnellingsbak bedraagt 7,7-8,0 l/100 km in de stad, 5,1-5,3 l/100 km op buitenwegen en 6,0-6,3 l/100 km gecombineerd; de gecombineerde CO2-emissie bedraagt 138-145 g/km (WLTP-metingen zijn omgerekend naar NEDC-waarden voor vergelijkingsdoeleinden). Voor een vergelijkbare Sports Tourer zijn de cijfers1 8,0-8,3 l/100 km (stad), 5,3-5,6 l/100 km (buitenwegen) en 6,3-6,6 l/100 km (gecombineerd); de gecombineerde CO2-emissie bedraagt 145-151 g/km. Varianten met de automatische transmissie bieden standaard het extra comfort van FlexRide.

De nieuwe 1.6 Turbomotor is in de stoere Country Tourer standaard gekoppeld aan een 6-trapsautomaat. Het verbruik1 van de Insignia Country Tourer 1.6 Direct Injection Turbo is 8,1 l/100 km (stad), 6,0 l/100 km (buitenweg) en 6,7 l/100 km (gecombineerd); de gecombineerde CO2-emissie is 155 g/km.

Om de emissie van fijnstof tot een minimum te beperken, is de 1.6 Direct Injection Turbo benzinemotor (die onlangs debuteerde in de Astra) voorzien van een benzinepartikelfilter (GPF) voor optimale regeneratie (oxidatie van de partikels die zich in het filter verzamelen). De Insignia 1.6 Direct Injection Turbo voldoet daardoor aan de strenge Euro 6d-TEMP-emissienorm, die ook de emissiewaarden in de praktijk (Real Driving Emissions, RDE) omvat en die vanaf september 2019 geldt voor alle nieuwe auto's.

De Opel Insignia 1.6 Direct Injection Turbo is standaard voorzien van de nieuwste generatie "Multimedia Navi Pro"- connected-navigatiesystemen. Dit geïntegreerd navigatiesysteem is niet alleen state-of-the-art op het gebied van functionaliteit, de systemen zijn ook fraai vormgegeven en intuïtief te bedienen. Klanten hebben de beschikking over een groot kleurentouchscreen van 8 inch, terwijl de bestuurder bovendien profiteert van een overzichtelijk ingedeeld Driver Information Cluster, dat in combinatie met Multimedia Navi Pro nog uitgebreid kan worden met het optionele head-up display.

Ter introductie van deze nieuwe motor is de 1.6 Direct Injection Turbo tijdelijk extra aantrekkelijk geprijsd. De prijzen beginnen bij € 35.349 (inclusief BTW/BPM én afleverkosten) voor de rijk uitgeruste Opel Insignia Grand Sport Business Executive 1.6 Turbo met handgeschakelde versnellingsbak. Dit betekent dat de 1.6 Turbo 147kW / 200pk tijdelijk verkijgbaar is voor de prijs van een vergelijkbare 1.5 Turbo met 121kW / 165pk.

Bron: [www.autozine.nl]

Mooie introductieprijs lijkt me, 200 pk voor 35.000 euro. Dit is dus de eerste GM Opel met PSA-motor, lijkt mij.
Gewoonweg laag, deze prijs!
Wel vreemd dat er nog een oude 6-trapsautomaat gebruikt wordt.
Quote

Dit is dus de eerste GM Opel met PSA-motor, lijkt mij.

Is dit niet gewoon nog de 1.6 met 200 pk die ook al in de Astra zit maar dan van een benzinepartikelfilter voorzien?
( en voorheen ook in de Cascada en Zafira )
Specificaties die we kunnen checken lijken me verder exact hetzelfde ( 300Nm ).
Aangezien er binnen PSA verder niks met een 1.6 met 200 pk te vinden is lijkt me dit gewoon nog de bekende GM motor met kleine aanpassingen.

Verder zeker een prima motor voor deze auto en met die intro-prijs een goede aanbieding!
Klopt. Er komt überhaupt geen PSA-spul in de Insignia.
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn, zeker op de langere termijn lijkt het mij heel waarschijnlijk dat dit wel gebeurt.
Quote
BENZine
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn, zeker op de langere termijn lijkt het mij heel waarschijnlijk dat dit wel gebeurt.

Mij lijkt dat niet geheel logisch.

Dit hele platform inc motoren en elektronica is nog binnen GM ontwikkeld. Mijn verwachting is dat deze Insignia een GM-product blijft, dat Opel mag blijven bouwen en verkopen gedurende de hele levenscyclus van dit model, of wellicht tot aan de (eerste) facelift. Recentelijk is er nieuw infotainment aangekondigd voor de Insignia, en ook dit is, net als de 1.6 turbo benzinemotor, geen PSA technologie.

Mijn verwachting: Óf Opel blijft de Insignia bouwen en verkopen zolang de cyclus voor deze generatie nog loopt, en blijft daarbij 100% op GM-techniek leunen, óf Opel haalt 'm voortijdig uit het gamma en vervangt 'm door een nieuwe generatie die op PSA-techniek gebaseerd is. Een soort Frankenstein-variatie, met techniek uit beide concerns in 1 auto verwerkt, lijkt mij kostentechnisch helemaal niet interessant voor Opel.

Wat dit wellicht tegenspreekt is het scenario bij de Volvo V40. Die leunde aanvankelijk op Ford-techniek maar kreeg gaandeweg Volvomotoren.

Uiteraard zijn bronnen meer dan wenselijk. Maar binnenkort komt er een facelift van de Astra, en ook hier verwacht ik dat het een 100% GM-product blijft. Maar als blijkt dat hier ineens PSA-componenten in verwerkt zijn zal ik hier netjes een puntje humble pie komen eten.












Alle info: [www.carscoops.com]

Huidige:






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-12-2019 16:10 door Curlevv.
Een subtiele facelift, met een mooie, nieuwe grille, maar de oude koplampen vind ik mooier. Ben vooral benieuwd welke motoren de Insignia krijgt, de motoren van de Astra lijken me te licht bemeten (1.2/1.4 driecilinder turbo, 1.5 driecilinder diesel).
Deze zal ook nog geen PSA motoren krijgen lijkt me.

De PureTech 225 zou anders wel een mooie zijn.
Hopelijk laten ze de 110PK dieselversie ook achterwege - collega heeft deze als vervangwagen momenteel. Een mooie auto, maar is echt niet vooruit te branden.
Quote
Persbericht Opel
Ook op het vlak van efficiëntie maakt de Opel Insignia een stap voorwaarts, dankzij lichtere constructies en volledig nieuwe benzine- en dieselmotoren.

Verwacht eigenlijk wel dat het gamma flink wordt teruggesnoeid. De Astra is er ook nog maar met een paar motoren, krachtige versies zijn er niet meer. De Chevrolet Malibu, de technische evenknie van de Insignia, heeft in Zuid-Korea en China een 1.3 Turbo driecilinder benzinemotor aan de basis, volgens mij dezelfde krachtbron als de 1.4 Turbo in de Astra (wat eigenlijk ook een 1.3 is). In de Malibu levert die motor 121 kW/165 pk, de motor in de Astra heeft 107 kW/145 pk. Verwacht dat deze motor aan de basis komt te staan, met daarboven een aangepaste versie van de bestaande 1.5 Turbo. De 1.6 Turbo is volgens de Duitse Wikipedia sinds september uit productie. Qua dieselmotoren zou Opel kunnen kiezen voor de 1.5 driecilinder uit de Astra met 90 kW/122 pk aan de basis en een aangepaste 2.0 Turbo D daarboven.
Quote
Rutger DC
Een subtiele facelift, met een mooie, nieuwe grille, maar de oude koplampen vind ik mooier. Ben vooral benieuwd welke motoren de Insignia krijgt, de motoren van de Astra lijken me te licht bemeten (1.2/1.4 driecilinder turbo, 1.5 driecilinder diesel).

Die koplampen lijken nu een afgebroken Peugeot slagtand te hebben. Toch nog ergens een verwijzing naar PSA smiling smiley.

Ik blijf het vreemd vinden dat PSA de Opel versie niet een iets ander en meer eigen gezicht heeft gegeven. Na de facelift hebben de Chinese Regal en Europese Insignia nog steeds een identiek front, op het logo na. Ik begrijp niet dat PSA dat zo wil. De Holden Commodore wordt net als de US Regal in Rüsselsheim gebouwd dus dat kan ik nog begrijpen. De gefacelifte Commodore is nog niet geïntroduceerd. De US Regal is overigens al geschrapt.

"De reden dat Buick de Regal na een betrekkelijk korte periode van de Amerikaanse markt haalt, is dat General Motors tegenwoordig Opel moet betalen voor de licentie van de auto. Vlak na de introductie van de Regal werd Opel overgenomen door de PSA Group en kreeg het Franse concern ook de rechten van de als Insignia ontworpen auto in handen. De productiekosten pakken voor Buick daardoor hoger uit en dat is in combinatie met de dalende vraag naar het model genoeg om de stekker eruit te trekken. In China ziet men er echter nog wel heil in, dus daar komt de gefacelifte versie van de Regal gewoon op de markt.'



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-12-2019 19:53 door MBdoubleyou.
Ik snap niet wie nou wie betaalt. Dacht dat Opel royalties moest afdragen aan GM voor de modellen met GM-techniek. Misschien is dat ook zo, maar moest GM op zijn beurt ook betalen voor de productie van auto's in Opel-fabrieken (dus PSA sinds de overname). De Buick Regal, Holden Commodore en Buick/Holden Cascada voor Noord-Amerika werden in Duitsland respectievelijk Polen gemaakt. Omdat de vraag toch al tegenvalt stopt GM kennelijk met de Buick Regal in Noord-Amerika, de aankondiging van het einde van de Holden Commodore volgt waarschijnlijk snel, de Australische tak van GM verkeert namelijk in zwaar weer, in november halveerden de verkopen en eindigde het merk buiten de top tien met het slechtste maandresultaat in de 71-jarige geschiedenis van het merk. De Chinese Buick Regal is weliswaar vrijwel gelijk aan onze Opel Insignia, behalve dat het een vierdeurs sedan is, maar wordt in een Chinese (SAIC) GM-fabriek gemaakt, dus daar hoeven vast geen licentiekosten voor worden gemaakt. De Chinese Buick Regal krijgt echter vrijwel dezelfde facelift, dus dan ben ik ook benieuwd wie heeft mogen dokken voor de nieuwe set koplampen, bumpers en andere wijzigingen, of dat kosten mogelijk zijn gedeeld.
Het zou me niets verbazen als GM ook nog moet betalen voor de Chinese Regal aangezien het in de basis gewoon een Insignia is. Maar het blijft een erg vreemde en wat ondoorzichtige constructie. En dat was het ten tijde van Opel ook al. Daar lijken ze rare financiële constructies gebruikt te hebben waardoor Opel steeds verlies leed. De rechten op de Insignia en Astra waren dus al van Opel of GM heeft ze meeverkocht aan PSA zodat deze doorgeproduceerd konden worden.
Opel Insignia GSi facelift:











Voortaan met 230 in plaats van 260 pk.

Quote

Die des bis zuletzt angebotenen Diesels siedelten sich deutlich niedriger an. Diesen gibt es fortan allerdings nicht mehr. Dafür kehrt der Benziner zurück, allerdings mit geringerer Leistung als bisher. Statt auf 260 PS und maximal 400 Newtonmeter bringt es der Zweiliter-Vierzylinder-Turbobenziner künftig auf 230 PS und höchstens 350 Newtonmeter. Fahrleistungen nennt Opel für den modellgepflegten Insignia bislang nicht, aber die Werte des Vorgängers (7,3 Sekunden von Null auf Hundert, 250 km/h Topspeed beim Grand Sport) wird der Neuling wohl nicht ganz halten können.

Belangrijker is dat de auto veel schoner is geworden:

Quote

Wichtiger sind Verbesserungen bei Verbrauch und CO2-Ausstoß. Und da macht der Opel Insignia GSi nach seinem Facelift, das kürzlich schon für die 0815-Varianten vorgestellt wurde, einen großen Schritt nach vorne: 6,9 Liter und 161 g/km lauten die neuen Normwerte nach NEFZ. 8,3 bis 8,5 und 193 bis 198 g/km sind es nach WLTP. Zum Vergleich: Die NEFZ-Werte des Auslaufmodells mit Benzinmotor lagen bei 8,6 bis 8,7 Liter und 197 bis 199 g/km.

Bron: [www.auto-motor-und-sport.de]

Wellicht dat de Nederlandse importeur de Insignia GSi daarmee weer terug in het gamma opneemt. Door de hoge CO2-uitstoot leverde Opel hier alleen de GSi diesel, die is komen te vervallen.

Het nieuwe motorenaanbod van de Insignia is nu bekend: de 1.4T 3-cilinder, 2.0T 4-cilinder en 1.5D 3-cilinder. De 3-cilinder motoren hebben standaard een handgeschakelde zesbak, de twee 2.0T versies een 9-traps automaat.

1.4T | 107 kW/145 pk | CO2-uitstoot v.a. 115 g/km (NEDC) / 135 g/km (WLTP)
2.0T | 147 kW/200 pk | CO2-uitstoot v.a. 144 g/km (NEDC) / 171 g/km (WLTP)
GSi 2.0T | 169 KW/230 pk | CO2-uitstoot v.a. 161 g/km (NEDC) / 193 g/km (WLTP)
1.5D | 90 kW/122 pk | CO2-uitstoot v.a. 100 g/km (NEDC) / 121 g/km (WLTP)

Persbericht: [nl-media.opel.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-01-2020 13:11 door Rutger DC.
Best een mooie auto hoor, zo’n Insignia. Al vind ik de achterkant niet zo geslaagd.

Maar is 230pk en 350nm het label GSI waardig? Persoonlijk vind ik dat magere specificaties in een grote en zware auto als de Insignia is.
Quote

Maar is 230pk en 350nm het label GSI waardig? Persoonlijk vind ik dat magere specificaties in een grote en zware auto als de Insignia is.

Aparte conclusie. Had er OPC op deze auto gestaan had ik je opmerking nog kunnen begrijpen maar met 230 pk en 350 Nm voor het semi topmodel is denk ik prima te leven.
Op de vorige Insignia na is dit ook nog eens de sterkste en snelste GSI ooit.
Geen idee of er nog een OPC zou gaan komen in de toekomst maar zo heel erg veel concurrenten heeft deze auto sowieso niet.
Leuk juist dat Opel deze uitvoering brengt, het is ook niet puur de motor maar ook de technische aanpassingen/upgrades en uiterlijk vertoon die het hem doen ( Recaro's, Brembo, etc. )
Met GSI associeer ik een snelle Opel. En dat lijkt het niet echt te worden met deze specificaties. Begrijp me niet verkeerd: langzaam is ie ook niet, maar ik verwacht meer van een GSI.
“Snel” is uiteraard een subjectief begrip, maar daarom is het ook mijn persoonlijke mening. winking smiley
Quote
Fransosowitz
Met GSI associeer ik een snelle Opel. En dat lijkt het niet echt te worden met deze specificaties. Begrijp me niet verkeerd: langzaam is ie ook niet, maar ik verwacht meer van een GSI.
“Snel” is uiteraard een subjectief begrip, maar daarom is het ook mijn persoonlijke mening. winking smiley
+1

Ga vandeweek ook even kijken voor de Insignia. Ik ben niet echt een Opel man maar het is wel een D segmenter voor de prijs van een C. Eerst maar een kijken of de achterbak voldoet.
Live @ Autosalon Brussel:



















Bronnen: [www.autozine.nl] & [lenouvelautomobiliste.fr]

Jammer dat er niet eens een mooi sportstuur in de GSi zit. Het interieur is sowieso niet zijn sterkste kant, beetje gedateerd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-01-2020 18:10 door Rutger DC.
Facelift staat 'm goed. In het blauw in Brussel vind ik 'm zeer geslaagd. Doe maar hier.
Waar blijven in NL de nieuwe benzine torretjes waar hier over werd gesproken [www.autoweek.nl]?
Keuze is nog steeds slechts tussen een 1,5 benzine en 1,6 en 2,0 Diesel...


mmm, het lijkt er meer op dat Opel NL geen zin (meer) heeft de configurator te updaten... :')

Alhoewel, in Duitsland is ook alleen nog maar de 2.0 Benzine tor te krijgen in twee verschillende vermogens... Die 1,4 en 1,6 komt nergens tevoorschijn. Wat een bende.

Wel een 1.6b te koop als occasion..?
[www.autoweek.nl]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-03-2020 14:48 door Warhamstr.
De prijslijst van de vernieuwde Insignia staat inmiddels online (per 13 maart 2020): [view.publitas.com]

1.4 Turbo 145 pk Edition 37.499
1.4 Turbo 145 pk Ultimate 41.249
1.4 Turbo 145 pk Business 36.699
1.4 Turbo 145 pk Business Elegance 36.699
1.4 Turbo 145 pk CVT Edition 39.999
1.4 Turbo 145 pk CVT Ultimate 43.749
1.4 Turbo 145 pk CVT Business 39.199
1.4 Turbo 145 pk CVT Business Elegance 39.199
2.0 Turbo 200 pk automaat GS Line 50.449
2.0 Turbo 200 pk automaat Business Elegance 44.199
2.0 Turbo 230 pk automaat 4x4 GSi 61.899
1.5 CDTI 122 pk Edition 39.599
1.5 CDTI 122 pk Ultimate 43.349
1.5 CDTI 122 pk Business 38.799
1.5 CDTI 122 pk Business Elegance 38.799
2.0 CDTI 174 pk Ultimate 46.849
2.0 CDTI 174 pk GS Line 48.549
2.0 CDTI 174 pk Business Elegance 42.299
2.0 CDTI 174 pk automaat Ultimate 49.899
2.0 CDTI 174 pk automaat GS Line 51.599
2.0 CDTI 174 pk automaat 4x4 Ultimate 54.849
Meerprijs Sports Tourer: 1.500

De Country Tourer lijkt te zijn geschrapt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-03-2020 16:15 door Rutger DC.
Voor 37k een business elegance, zeer nette prijsstelling voor zo'n grote wagen. De corsa in de test van AW, gedrukte versie van AW, kost zomaar 31k..... .
Blijft vreemd dat de huidige Insignia zo slecht verkoopt in NL, terwijl de oude gedurende z'n looptijd steeds een van de populairste 'niet-premium' D-segmenters was.

Wat is trouwens het nut van de Business versie, als de Business Elegance hetzelfde kost?
Ik heb zelf ook met veel interesse naar de Insignia gekeken voor de volgende auto, maar ben afgehaakt door de maten van deze auto. Ik denk dat het een veel te grote auto is, wat voor veel mensen teveel van het goede is.
Eén collega van mij rijdt in de station en dat is echt een enorme auto, ongeveer 20 cm meer dan bijvoorbeeld een Volkswagen Passat. Dat is gewoon teveel van het goede voor iemand als ik die in de stad woont.
Quote
Lancia Lover
Blijft vreemd dat de huidige Insignia zo slecht verkoopt in NL, terwijl de oude gedurende z'n looptijd steeds een van de populairste 'niet-premium' D-segmenters was.



De Insignia was in 2019 de populairste niet-premium D-segmenter. smiling smiley
Wat doet de Camry het toch slecht, ook 0,0 promotie door Louwman, onvoorstelbaar.
Quote
Rutger DC
Quote
Lancia Lover
Blijft vreemd dat de huidige Insignia zo slecht verkoopt in NL, terwijl de oude gedurende z'n looptijd steeds een van de populairste 'niet-premium' D-segmenters was.


De Insignia was in 2019 de populairste niet-premium D-segmenter. smiling smiley

Ik zie de auto zo weinig rijden dat ik niet de moeite heb genomen om de cijfers te checken voordat ik m'n comment plaatste. Ik sta hier echt van te kijken. Ook nooit beseft dat de Passat zo gedaald was.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.