Roewe i6 (CN)

Gepost door D-C 
Roewe i6 (CN)
19-11-2016 03:47

New Roewe i6 to become next-generation MG 6
Chinese brand Roewe has revealed its new i6 saloon at the Guangzhou motor show; the MG 6 is expected to borrow heavily from it

18 November 2016

The next-generation MG 6 is expected to be based on the Roewe i6, which was unveiled at the Guangzhou motor show today.

In China, the i6 will have three powertrain options: a 123bhp 1.0-litre three-cylinder petrol engine with 125lb ft of torque; a 1.5-litre petrol unit also used in the MG GS, which produces 164bhp and 184lb ft of torque; and a plug-in hybrid option, which combines the 1.0-litre petrol unit with an 82bhp electric motor.

These engines are also likely to feature in the MG ZS small SUV, which will also come to the UK after a London motor show launch in May 2017.

The current MG 6 is based on the Roewe 550, which arrived in 2008 using a shortened Rover 75 platform. By 2010, the saloon had morphed into the MG 6 hatchback.

Reports suggest that MG may drop the 6 model name and use ZT instead as it moves back towards a lettering system to define its cars.

Bron: [www.autocar.co.uk]

Fotogalerij: [car.autohome.com.cn]

Ik vind 'm lang niet zo mooi als zijn voorganger, die had nog wat herkenbaars en zag er lekker dik uit.
Schitterende robuuste limousine.
Een waardige Rover opvolger.
Rustig gelijnde kloeke sedan. Alleen zie ik er erg weinig "Engels design" in. Mooi vind ik vooral de dunne hoge lijn in de zijkant als markant profiel en de op een heel mooie wijze geïntegreerde achterspoiler.
Re: Roewe i6 (CN)
17-03-2017 07:34
Inmiddels leverbaar:

Fotogalerij: [photo.bitauto.com]

Beetje een vreemd ogend model. Alle Britse chic heeft plaatsgemaakt voor iets inwisselbaars, een soort Nissan Sylphy/Sentra met vreemde proporties. Jammer, want het interieur vind ik wel erg geslaagd. Beetje Volvo nieuwe stijl.
17-03-2017 08:32
@DC

Zijn er zo je weet nog nieuwe modellen bij Geely? Met name Geely lijkt mij ook leuk om te volgen omdat Geely aan heeft gegeven op termijn ook naar Europa en de USA te komen. De modellen van Geely maken reuze sprongen voorwaarts, niet in de laatste plaats als gevolg van de kennis van Volvo. Jij weet goed de weg om nieuwe Chinese ontwikkelingen te volgen, wat ik overigens erg leuk vind, een verrijking van het forum.
17-03-2017 14:34
Totaal inspiratieloos ontwerp zonder enige uitstraling en eigenheid. Dit soort blik graag in China houden!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2017 14:35 door MBdoubleyou.
17-03-2017 21:11
MBdoubleyou
Totaal inspiratieloos ontwerp zonder enige uitstraling en eigenheid. Dit soort blik graag in China houden!

Heb je de nieuwste Audi A4 al eens zien rijden?
18-03-2017 01:57
ab123cd
@DC
Zijn er zo je weet nog nieuwe modellen bij Geely?

Geely heeft het afgelopen jaar de volgende nieuwe modellen gelanceerd:
Boyue SUV
Emgrand GL sedan
Emgrand GS hatchback/crossover

En een facelift voor de Vision X6 SUV. Al deze 4 hebben de nieuwe merkidentiteit, ontworpen door Peter Horbury. Er volgen nog 2 kleinere hatchback/crossovers dit jaar. Het merk is op weg om dit jaar 1 miljoen auto's te verkopen in China. Exports naar de VS en Europa zullen in eerste instantie achterwege blijven om het nieuwe merk Lynk & Co daarvoor de ruimte te geven. Dit merk komt qua positionering tussen Geely en Volvo in, en bij bewezen succes zullen de Geely modellen wellicht volgen.
18-03-2017 06:44
@Bart81

Hartelijk dank voor je uitgebreide toelichting, in ieder geval een Chinees merk om ook goed te volgen, thanks.
18-03-2017 08:29
ab123cd
in ieder geval een Chinees merk om ook goed te volgen, thanks.

Als je in dit onderwerp geinteresseerd bent, zou ik ook Great Wall in de gaten houden. Die hebben met Haval de ambitie om het grootste SUV-merk ter wereld te worden (dan moeten ze Jeep en Land Rover voorbij) en ze zijn al aardig onderweg. Afgelopen November en December was de Haval H6 al de bestverkochte SUV/crossover ter wereld, alleen al op basis van de respectievelijk 70.000 en 80.000 stuks die er in China verkocht werden. Ook met het nieuw te lanceren "premium" merk Wey will Great Wall de export markten gaan bedienen.
En een derde kansrijk Chinees merk is GAC, dat de afgelopen jaren al op de NAIAS in Detroit heeft gestaan met steeds volwassener ogende modellen. Dit jaar met de GS7/GS8, een grote SUV. GAC is in China de productiepartner van Fiat Chrysler Automobiles en probeert Sergio Marchionne te overtuigen dat een samenwerking de andere kant op ook een goed idee is, aangezien FCA al de dealers in Amerika en de kennis van de markt heeft. Aangezien Marchionne zo graag samen wil gaan met een andere fabrikant maar VW en GM hem allebei blijven afwijzen, waarom niet groeien door met GAC te gaan samenwerken?

Nu even wat zelfpromotie: als je wat meer inzicht in de Chinese markt wil krijgen, kijk dan even hier: [carsalesbase.com]
18-03-2017 09:03
@Bart

Ik wist niet dat GAC partner was van FCA, waardoor ik er vanuit ging dat FCA geen kans heeft op de Chinese markt. Maar dit is blijkbaar dus niet juist. Ik vraag mij af op FCA mag worden overgenomen door VAG, EU regelgeving, maar samenwerking zal wel mogen lijkt mij.

Geely heeft met Volvo laten zien dat de Chinezen zeer voortvarend en ook zeer strategisch kunnen denken en handelen, indrukwekkend. Het zou mooi zijn als GAC dit ook voor FCA zou kunnen gaan betekenen.

In ieder geval lijken de grote Chinese merken heel duidelijk te weten wat ze doen, zich gestaag ontwikkelen op de thuismarkt en straks de vleugels uitslaan wereldwijd. Het is denk ik een kwestie van tijd of dit soort merken gaan echt de markten veroveren zoals ook Kia en Hyundai dit hebben gedaan en nog steeds doen. Ik moet ook zeggen dat de Chinese ontwerpen ook steeds meer een eigen karakter krijgen en op gebied van afwerking (tenminste afgaande op foto's, sprongen vooruit maken. Ik zou geen probleem mee hebben met ene Chinese wagen van goede komaf.

Leuk om te volgen, en weer bedankt voor de zeer informatieve toelichting!
18-03-2017 14:46
Bedankt voor het antwoorden, Bart big smile smiley
@ ab123cd: Bedankt, ik doe het graag! Hier zijn nog linkjes naar de desbetreffende topics van de nieuwe generatie Geely's:

Geely Borui
Geely Boyue
Geely Emgrand GS
Geely Emgrand GL
Lynk & Co 01

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2017 14:52 door D-C.
18-03-2017 15:19
Nogmaals dank, echt geweldig je informatie over de ontwikkelingen in China, we kunnen veel verwachten uit die hoek in de komende jaren. Na het Landwind debacle pakken de Chinezen het nu blijkbaar zeer strategisch en goed aan. Indrukwekkend de stappen die worden gezet en erg leuk en goed van je dat je dit volgt en met ons deelt, er is meer in de wereld dan VAG, BMW etc smiling smiley

Reizen Waes, zie uitzending gemist, heeft twee afleveringen gemaakt over zijn reis door China, zeer informatief en indrukwekkend, een aanrader voor je maar ik denk weinig nieuws onder de zon voor je als China expertsmiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.