en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Mini Countryman | Nieuw: facelift 2020 26-10-2016 09:13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [www.autoweek.nl] 3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-05-2020 20:40 door Wouter82. |
Re: Mini Countryman 26-10-2016 09:23 |
Met een flink Nederlands tintje. Knap wat VDL heeft gedaan met Nedcar. Van zulke bedrijven mogen er nog best wel wat meer zijn. |
Re: Mini Countryman 26-10-2016 09:27 |
Die blauwe vind ik in ieder geval verschrikkelijk, met die hoogglans zwarte bumpers naast de matzwarte omlijsting. Die oranje vind ik al iets fraaier, maar voor mijn gevoel kijk ik naar een verhoogde stationcar en niet naar een SUV. |
Re: Mini Countryman 26-10-2016 09:35 |
draak van een auto, maar leuk nieuws voor vdl |
Re: Mini Countryman 26-10-2016 09:35 |
Leuk voor de Nederlandse werkgelegenheid inderdaad. Overigens vind ik deze nieuwe Countryman qua design niet interessant: het is ten opzichte van de oude Countryman allemaal wat hoekiger en minder speels, met wat elementen die we al hebben gezien bij de andere reeds vervangen Minimodellen (de neus en steeds grote wordende achterlichten bijvoorbeeld). Nu is en blijft het Mini-gamma als geheel natuurlijk een verkooptopper en zit je altijd met wat traditionele Mini-elementen als uitgangspunt, maar met elke nieuwe modelgeneratie vind ik het wat uitgekauwder overkomen. |
Re: Mini Countryman 26-10-2016 11:40 |
Het wordt er allemaal niet fraaier op bij Mini naar mijn mening. Vind dit op zich nog best te pruimen maar de vorige vond ik leuker. |
Re: Mini Countryman 26-10-2016 13:35 |
Wat maakt een Mini tot een Mini? Tegenwoordig lijkt het vooral een karikatuur. De koplampen, het zwevende dak, achterlichten, (te)veel glimmers, prullaria (die nep-koelsleuven aan de zijkanten) en ronde elementen in het dashboard maken de Countryman onmiddellijk herkenbaar als een lid van de Mini-familie, maar enige gelijkenis met de originele Mini is er niet. Nu hoeft dat ook niet, maar die elementen maken er wat mij betreft een nogal geforceerd ogend geheel van. De proporties vind ik dan wel beter gelukt dan bij de vijfdeurs Mini of Clubman, maar ja, dat is nu ook geen prestatie. |
Re: Mini Countryman 26-10-2016 18:30 |
Dat ding is groter dan een Austin Maxi, maar dat ter zijde natuurlijk. Ben er geen fan van, ben wel uitgekeken op de inmiddels uitgemolken "wat kunnen we nog meer van de Mini bakken" styling. Lijkt een beetje op de design verveling zoals bij Porsche dat 'one way or the other' een afleiding is van 'die ene'. |
Re: Mini Countryman 26-10-2016 19:43 |
Smaken verschillen, maar ik vind de nieuwe Countryman een plaatje, veel stoerder uiterlijk, achterzijde veel fraaier en het interieur is helemaal 'af', sterk verbeterd vwb materiaalgebruik dat is op de foto's al wel te zien. Ik denk (zeker in de uitvoeringen zoals op de foto's) dat deze Countryman ook weer fors aan de prijs zal zijn, de uitvoeringen op de foto's gaan zeker richting 50k denk ik want met het huidige model zit je daar al zo op. Maar goed dan heb je ook wel een erg fraaie wagen. |
Re: Mini Countryman 26-10-2016 23:49 |
Jeetje. Misschien moeten ze bij Mini maar eens nieuwe designers in dienst nemen. Dit is weer zo'n raar geval. De vorige oogt veel meer in balans. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-10-2016 23:49 door Lancia Lover. |
Re: Mini Countryman 27-10-2016 01:15 |
Die grille met naar beneden gekrulde hoeken is het probleem. Jalopnik heeft dat prima verwoord: [jalopnik.com] ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Mini Countryman 02-11-2016 16:22 |
Cooper € 32.900 Cooper automaat € 34.731 Cooper All4 € 36.600 Cooper All4 € automaat € 37.996 Cooper S € 39.900 Cooper S automaat € 41.303 Cooper S All4 € 45.600 Cooper S All4 autoaamt € 44.861 Cooper D € 37.500 Cooper D automaat € 39.947 Cooper D All4 € 42.500 Cooper D All4 automaat € 44.251 Cooper SD automaat € 44.500 Cooper SD All4 automaat € 48.500 [www.autoweek.nl] 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-11-2016 16:28 door Wouter82. |
Re: Mini Countryman | Nieuw: prijzen 17-11-2016 11:10 |
Live @ Los Angeles autoshow:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Meer foto's: [car.autohome.com.cn] |
Re: Mini Countryman | Nieuw: prijzen 02-01-2017 19:10 |
Druk, druk, druk. Duur, duur, duur. Leuk meneer BMW, dat je je zo heerlijk hebt uitgeleefd op het thema Mini, maar mogen we nu weer een lekker simpel ragbakkie ? |
Re: Mini Countryman | Nieuw: prijzen 20-01-2017 04:53 |
![]() ![]() ![]() ![]() Bron: [www.autokopen.nl] |
Re: Mini Countryman | Nieuw: prijzen 11-05-2017 20:54 |
DriveNow zet ze hier in München inmiddels in op de weg, en vandaag kwam er toevallig één tegen. Ondanks dat ik met de metro sneller en goedkoper thuis was geweest heb ik de mogelijkheid gegrepen. Bij voorbaat excuus voor de beroerde kwaliteit van de foto's. ![]() Erg mini is 'ie niet voor een MINI. Het is een behoorlijk grote bak, en niet bepaald overzichtelijk. De vormgeving is wat mij betreft wel een stuk beter geslaagd dan theoretische concurrent Fiat 500X. ![]() Omdat de auto echter nogal vierkant is, is inparkeren desondanks niet zo moeilijk. Het is alleen hopen dat er niet ineens een klein kind of een hond achter de auto gaat staan, want je zou ze met geen mogelijkheid kunnen zien. ![]() Door de dikke deurstijlen en het zwarte hemeltje is het binnen nogal donker. Wel zit je prima, in de laagste stand zit je niet heel anders dan in een 'gewone' auto, en de stoel geeft goeie steun. Vanachter het stuur kijk je uit over de vlakke motorkap. In veel hogere auto's krijg je het idee nauwelijks boven de ramen uit te komen met de stoel naar beneden (en ik ben 1.85m lang), dat is hier niet het geval. Ook zit je best ruim, zelfs achterin lijkt het in orde. ![]() Leuk stofje op de deuren. Ook voor de rest zijn er mooie materialen in het interieur verwerkt. Het kleine klokkenwinkeltje, dat met de stuurkolom meebeweegt, oogt een beetje potsierlijk. ![]() En hou rijdt dat nou? Voorzover dat tijdens een stadsrit van een kwartiertje te beoordelen valt: niet slecht. Dieselmotor en automaat reageren meteen wanneer je even op moet schieten, verder blijft hij met 60 op de rondweg keurig stil. De besturing is zoals in andere MINI's: direct, vrij veel tegendruk, maar geen echt gevoel: het voelt allemaal nogal kunstmatig. Dankzij de enorm brede banden moet de bekrachtiging flink aan het werk. Mijn eerdere ervaring met de hatchback en de Clubman is dat wanneer het wat steviger tekeer gaat de besturing wel prettiger wordt. Al bij al: voor wie verliefd is op de quasi-retro styling van de Mini is het in alle opzichten een leuke uitvergrote versie. Daarmee is wat mij betreft alles gezegd. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-05-2017 20:56 door BeWo. |
Re: Mini Countryman | Nieuw: prijzen 21-05-2017 09:58 |
![]() ![]() Bron: [www.autokopen.nl] 102 pk in een C-segment SUV, daar komen toch alleen premiummerken mee weg. En bedankt voor de impressie, BeWo! Ik vind 'm niet zo mooi, de neus is bijvoorbeeld optisch veel te zwaar, maar in het zwart valt dat een beetje weg. |
Re: Mini Countryman | Nieuw: prijzen 27-05-2020 07:44 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alle foto's facelift: [www.motor1.com] |
Re: Mini Countryman | Nieuw: prijzen 27-05-2020 10:47 |
De Countryman kon dus nog drukker worden gemaakt. Wat een zooitje. |