Officieel: Audi Q5

Gepost door Anonieme bezoeker 
En nu de Sportback:

Alle foto's: [www.motor1.com]

Wat was ie zijn tijd vooruit he winking smiley

Mooi, bescheiden model die Ssang Yong. Die Audi is een druk designdrama, vooral die zilveren beugel in de achterbumper is wel erg aanwezig.
Q5L Sportback live @ Auto China Beijing:

Bron: [info.xcar.com.cn]
Officiele foto's van de verlengde versie voor China

"Kort geleden presenteerde Audi de gefacelifte versie van de reguliere SQ5 en nu is het moment daar dat de kakelverse Audi Q5 Sportback kennismaakt met het S-label. De SQ5 Sportback heeft logischerwijs dezelfde krachtbron als de reguliere uitvoering. Een straf is dat geenszins!

Net als de SQ5 krijgt de SQ5 Sportback een 341 pk en 700 Nm sterke 3.0 V6 TDI onder de kap. Die zescilinder levert zijn maximum trekkracht tussen de 1.750 en 3.250 tpm. Trap je het gaspedaal vol tegen de vloer, dan bereik je in 5,1 seconden de 100 km/h. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h."

Alle foto's: [www.netcarshow.com]

Ik vind hatchback-SUV's bij VAG best geslaagd maar ik vind de Q3 Sportback mooier. Deze kont ook erg lomp en zwaar
Re: Officieel: Audi Q5
26-11-2020 12:17
Die Sportback is niet mijn smaak, maar de concurrentie heeft ook zo'n nutteloos model dus.......
Alleen de E-Tron Sportback vind ik mooi, de Q3 en Q5 Sportback vind ik tamelijk mislukt. De Q8 is een op zichzelf staand model, dus die telt niet mee, maar is natuurlijk honderdmaal fraaier dan de X6 en GLE Coupé, ondanks dat de ontwerpers het front zijn vergeten te ontwerpen, waardoor het nu een groot gat is.
Re: Officieel: Audi Q5
26-11-2020 15:53
E tron Sportback vind ik ook niks, de Q8 weer wel.
Basis

Basis + opties

Black Optik + opties

Basis

Basis + opties

Black Optik + opties
Prijzen

Q5 50 TFSI e Pro Line 299 pk € 67.580
Q5 50 TFSI e Advanced Edition 299 pk € 69.080
Q5 50 TFSI e S Edition 299 pk € 70.580
Q5 55 TFSI e S Edition 367 pk € 79.910
SQ5 TDI 341 pk € 113.765

Q5 50 TFSI e Sportback Advanced Edition 299 pk € 71.280
Q5 50 TFSI e Sportback S Edition 299 pk € 72.780
Q5 55 TFSI e Sportback S Edition 367 pk € 82.110
SQ5 TDI Sportback 341 pk € 115.965

[www.autoweek.nl]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-02-2021 10:58 door Wouter82.
Q5 e-tron (China

AutoWeek heeft uit de database van het Chinese Ministerie van Industrie en Transport de eerste foto's én informatie opgedoken van een volledig nieuwe elektrische SUV van Audi. Het gaat om een auto die Q5 e-tron heet. De Q5 e-tron is een SUV die net als de kleinere maar niet in China geleverde Q4 e-tron en Q4 e-tron Sportback op het MEB-platform staat. Het lijkt er sterk op dat de Q5 e-tron een derde zitrij heeft en dus plek biedt aan tot zeven inzittenden.

De Audi Q5 e-tron is 4,88 meter lang en heeft een wielbasis van 2,97 meter. Die afmetingen hebben we eerder gehoord. De Audi Q5 e-tron is namelijk net zo lang en heeft dezelfde wielbasis als de ID6 die Volkswagen alleen in China levert. De Q5 e-tron verhoudt zich dus op dezelfde manier tot de Q4 e-tron als de ID6 tot de ID4.

Audi levert de Q5 e-tron in China straks als 35 e-tron, als 40 e-tron en als 50 e-tron. De Q5 35 e-tron heeft een 177 pk sterke elektromotor op de achteras. De 40 e-tron heeft de krachtigere 204 pk sterke elektro-unit op de achteras en de 50 e-tron heeft twee samen 299 pk sterke elektromotoren en vierwielaandrijving. In Nederland hoef je de Q5 e-tron overigens niet te verwachten. De Q5 e-tron vervangt in China overigens niet de reguliere Q5(L), hij komt er netjes naast te staan.
[www.autoweek.nl]
Ik zie de Q5 Sportback nu voor het eerst. Wat een ongelukkig vormgegeven achterzijde. Ziet er heel knullig uit.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.