Land Rover Discovery V

Gepost door Anonieme bezoeker 

Ik verlang toch terug naar deze vorm. Het is een Disco for crying out loud! Geen Evoque. Waarom is die achterdeur niet recht bij de nieuwe? Waar is t roofrack?

Sorry, ik vind hem nog steeds niet bijzonder geslaagd.
Ik vind 'm nu al minder mooi dan toen ik 'm vanmiddag zag. Hij zal vast goed verkopen, maar ik vind het teveel een compromis tussen RR-design en de Discovery-vorm. De Discovery Sport vind ik nog best geslaagd, maar deze oogt voor mij te pompeus.
De Range Rovers zijn, in mijn ogen, vergroeid tot paupermobielen. De Discovery's hadden nog wel wat stijl en klasse achter de hand. Nu helaas niet meer.
En ik maar denken dat de Aziaten degenen zijn die altijd dingen kopiëren... ...
Tsja, Land Rover is dan ook een Indiaas bedrijf tegenwoordig. winking smiley

Maar treffende gelijkenis zeg!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-09-2016 14:11 door RobEU.
Live @ Mondial de l'Automobile Parijs:

Meer foto's en info: [www.autokopen.nl]

De oude Discovery is een soort Bang en Olufsen afstandsbediening op wielen, een waar en strak designicoon zou ik bijna willen zeggen, zelfs ondanks de glimmers die er in de loop van de 35 updates zijn aangebracht. De nieuwe Discovery heeft wel heel veel aan karakter ingeboet, zonde. De Discovery had toch zeker wel meer kenmerken dan een asymmetrisch vormgegeven achterzijde. Bovendien vind ik de nieuwste generatie Land Rovers en Jaguars er vanaf de introductie al een beetje gedateerd uit zien.
Prijzen: [www.landrover.nl]
3.0 V6 Supercharged SE € 116.100,-
3.0 V6 Supercharged HSE € 124.650,-
3.0 V6 Supercharged HSE Luxury € 131.300,-
2.0 TD4 S € 74.150,-
2.0 TD4 SE € 76.600,-
2.0 TD4 HSE € 85.100,-
2.0 TD4 HSE Luxury € 91.750,-
2.0 SD4 S € 79.700,-
2.0 SD4 SE € 82.150,-
2.0 SD4 HSE € 90.700,-
2.0 SD4 HSE Luxury € 97.300,-
3.0 TD6 SE € 96.000,-
3.0 TD6 HSE € 104.550,-
3.0 TD6 HSE Luxury € 111.150,-
3.0 TD6 First Edition € 120.500,-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-12-2016 07:41 door D-C.
Ontzettend lelijk model met name driekwart van achteren, en veel en veel te duur, bovendien beginnen al die LR wel erg op elkaar te lijken. De mooiste is en blijft de Range Rover.
ab123cd
Ontzettend lelijk model met name driekwart van achteren, en veel en veel te duur, bovendien beginnen al die LR wel erg op elkaar te lijken. De mooiste is en blijft de Range Rover.

Als ik de prijzen van de Discovery met viercilinder dieselmotoren vergelijk met vergelijkbaar vermogende concurrenten (Q7, X5, Grand Cherokee, GLE, Cayenne, XC90, Touareg), lijkt de Discovery zeker niet te duur.
....maar wel lelijk. Dit is toch geen ding om eens fatsoenlijk te gaan off-roaden? Of een cross-continent reis met uitrusting te gaan doen? Dit is gewoon een comfy highway cruiser waar de RR voor bedoeld is. Met het verscheiden van de Defender en deze verbouwing van de Disco vraag ik me af of er nog muziek zit in LaRo anders dan een Premium overgestyleerde PC Hooftstraat tractor.
Ik moet wel heel erg hieraan denken...

In het echt is 'ie prachtig. Zowel van binnen als buiten. Mooie evolutie van de Discovery, en tegelijkertijd veel moderner en eleganter. Knap gedaan!
@ BRC: absoluut Ssang Yong Rodius look-a-like. Arme, arme LRD.

En geef mij dan maar het sympathieke vorige model SYR met mopsneus en dakkapel.

Voor het echte werk: Land Rover Discovery SVX
Autonieuws • 15 september 2017 • Tekst: Bob Kroese

Land Rover komt volgend jaar met de meest extreme Discovery ooit. De SVX is geschikt voor de ruigste omstandigheden.

Nu de Defender er niet meer is moeten andere Land Rover-modellen het stokje van ‘echte terreinwagen’ overnemen. Met de Discovery SVX laat het merk zien dat dit kan, het is de meest extreme uitvoering van het model ooit. Door de aangepaste wielophanging staat de Discovery hoger op z’n poten. Daardoor heeft de auto langere veerwegen, meer bodemspeling en grotere aan- en afrijhoeken. De 20 inch grote en 275 mm bredere all-tarrain-banden moeten op alle ondergronden uit de voeten kunnen.

Land Rover heeft ook de elektronica aangepast. Een nieuwe versie van het Terrain Response-systeem moet zorgen dat de krachten van de motor optimaal verdeeld worden. Een actief blokkerend middendifferentieel en een elektrisch aangestuurd sperdifferentieel achter helpen daarbij. Ook beschikt de auto over Hydraulic Active Roll Control, voor meer stabiliteit op de weg en in het terrein.

Onder motorkap van de Discovery SVX ligt een 5,0 liter V8-motor met 525 pk vermogen en 625 Nm koppel. De draaiknop van de achttraps automaat is vervangen door een ‘echte’ pook, waarmee de bestuurder sneller kan overschakelen naar een andere stand.

De SVX is aangekleed met speciale bumpers, oranje trekogen, beschermplaten rondom, een matte motorkap en extra lampen op het dak. Vanaf volgend jaar gaat Land Rover de Discovery SVX, die voor de productiestart nog op details wordt aangepast, met hand bouwen in het technische centrum van de afdeling Special Vehicle Operations.

Bron: [www.autokopen.nl]
Discovery SVX live @ IAA Frankfurt 2017:

Land Rover stand: [www.omniauto.it]
Huidig:

Facelift:

Interieur en achterlampen beter maar verder weinig verschil. Vind dit model sowieso niet zo denderend, lijkt teveel op de Sport en de verhoudingen zijn een beetje vreemd. Als ie iets breder was en misschien iets langer was het nog wat
Da's een wel heel beperkte facelift; alleen wat inzetstukken op de bumper zijn gewijzigd, die bumpers zelf zijn verder identiek. Het mocht duidelijk niet teveel kosten, want de verkopen vallen erg tegen. Ik heb het altijd een tamelijk lelijke auto gevonden. Wel strak, maar niet in verhouding. Jammer, want de kleinere Discovery Sport oogt met dezelfde stylingkenmerken wel geslaagd. De taps toelopende, asymmetrische achterkant vind ik nog wel het grootste probleem, maar van opzij oogt de auto ook veel te volumineus vanaf de B-stijl. Het lijkt alsof de Land Rover-ontwerpers per ongeluk een moderne interpretatie van de Safari van moederbedrijf Tata hadden ontworpen...

Het is de achterkant van deze generatie Discovery die het design verpest, in mijn ogen. Juist doordat deze spits uitloopt, ielig uitziet en een gigantische oversteek heeft.

De neus is daarentegen wel heel erg geslaagd, net als het interieur.
R J G Ruiters
Het is de achterkant van deze generatie Discovery die het design verpest, in mijn ogen. Juist doordat deze spits uitloopt, ielig uitziet en een gigantische oversteek heeft.

De neus is daarentegen wel heel erg geslaagd, net als het interieur.

Idd, erg jmmr want verder mooie wagen. Had wel wat stoerder gemogen, hopelijk voor de vlgd generatie.
Normale versie

Luxe HSE + opties

R-Dynamic

R-Dynamic HSE + opties

Normale versie

Luxe HSE + opties

R-Dynamic

R-Dynamic HSE + opties

Normale versie

Luxe HSE + opties

R-Dynamic

R-Dynamic HSE + opties
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.