Chevrolet Equinox (VS, CN) | Nieuw: facelift 2020

Gepost door Wouter82 

Chevrolet Equinox compleet in het nieuw

Derde generatie voor Amerikaanse SUV. Terwijl autoland zich opmaakt voor de Autosalon van Parijs, vond Chevrolet het een goed moment om vandaag een compleet nieuwe Equinox te lanceren. Vorig jaar werd de hier niet leverbare Equinox door Chevrolet gefacelift en vandaag maken we kennis met een compleet nieuwe, derde generatie. De Amerikaanse SUV, een auto die met de Toyota RAV4 en Honda CR-V vergeleken kan worden, krijgt een hele downsizekuur. Naast zijn voorganger oogt de nieuwe Equinox stukken frisser. De voorzijde wordt gekenmerkt door Chevrolet's nieuwe designtaal met een door een balk gescheiden grille. Eerder kwamen we op de Malibu en de Spark dat front al tegen. Zo slankt de auto ruim 180 kilo af ten opzichte van zijn voorganger en weegt hij nu minimaal 1.500 kilo. Waar er op de bestellijst van zijn voorganger ook een V6 was te vinden, is de nieuwe Equinox alleen nog met kleinere turbomotoren leverbaar. Chevrolet een levert niet nader gespecificeerde 1.5 Turbo, 2.0 Turbo en 1.6 turbodiesel in zijn jongste trots. Schakelen gaat in alle gevallen middels een negentrapsautomaat.
[www.autoweek.nl]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-02-2020 19:12 door Wouter82.
Hmm, van de voorzijde lijkt het meer een MPV en aan de achterkant juist weer een vrij typische SUV. Niet heel sterk gebalanceerd, wat mij betreft.
Een auto met alle kenmerken van een moderne Chevrolet, maar echt lekker ogen doet 'ie niet. Ik ben benieuwd of hier inderdaad ook een Opel-versie van komt, die zou dan boven de 'Activa' met Peugeot-Citroën-genen gepositioneerd moeten worden.
Live @ Los Angeles autoshow:

Meer foto's: [car.autohome.com.cn]
De nieuwe Equinox is anders dan zijn voorgangers een wereldauto, omdat de auto tevens de Captiva opvolgt. Ik vermoed dat de auto ook in Zuid-Korea in productie zal gaan voor de lokale markt. De Captiva werd als importauto ook in China verkocht, maar de nieuwe Equinox wordt er nu lokaal gebouwd. Een belangrijk model voor Chevrolet, dat het al lange tijd moeilijk heeft op de Chinese markt, terwijl Buick en Cadillac het er wel goed doen.

Fotogalerij: [car.autohome.com.cn]
De Ssang Yong Rodius heeft wat los gemaakt !

Ook hier weer een kopie van de legendarische dakkapel.
Lada Niva Urban
De Ssang Yong Rodius heeft wat los gemaakt !

Ook hier weer een kopie van de legendarische dakkapel.
Saab 9.5 zegt je niks?
Of om in de familie te blijven :

(1960 Chevy Nomad Station)
Of de versie van 1959:

En nog een Nomad, deze uit 1957:

De eerste (Concept uit 1954):

Maar ook bv:

(Chevrolet Corvair Futura Concept)

Je merkt dat Chevrolet die draak van SsangYong niet nodig heeft voor enige inspiratie winking smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2017 22:02 door iDS.
En nog een Nomad om het af te leren:
1999:

2004:
Nu staan er hier meer foto's van klassieke Chevrolets dan van de Equinox zelf, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Afijn, ik denk dat de dakkapel vooral geïnspireerd is op de Mercedes GLE/M-klasse.
D-C
Nu staan er hier meer foto's van klassieke Chevrolets dan van de Equinox zelf, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Afijn, ik denk dat de dakkapel vooral geïnspireerd is op de Mercedes GLE/M-klasse.
Dat valt wel mee: een 20-tal van de Equinox, 7 van 'zustermodellen'.
Die inspiratiebron bij Mercedes is dan toch ook al een oude, die van Saab ligt verser in het geheugen. Met een beetje goeie wil kan zelfs de 407 SW of de oorspronkelijke A-klasse in aanmerking komen (plaatjes zoek je zelf maar op drinking smiley ).
Het viel me trouwens op dat de achterzijde wel heel wat weg heeft van de actuele Astra station (Sportstourer?). Niet direct een mooie referentie vind ik, men had beter wat meer naar de vorige versie van de Atra gekeken.
Was vanmiddag met mijn Roewe 350 bij de Chevrolet dealer in Zhuhai waar ik terecht kan sinds de Roewe dealer failliet ging. (Allebei Shanghai Motors merken). In de wachtkamer viel mijn oog op een Chevrolet Equinox brochure, en even later werden er twee af fabriek binnen gebracht, zowel de echte als de folder auto's donkerrood net als de foto's hier. Had deze thread nog niet gelezen, maar de folder trok mijn aandacht omdat ik van 2004 tot 2008 zelf een Canadese equinox had grijs geimporteerd in Nederland. Met 3.4 V6 en LPG fijne zakenauto, maar nu niet meer te doen door Co2 heffing.
Maar in de folder zag ik dat althans in China er nu kleinere motoren zijn, een 1490cc turbo met DSS 6traps automaat 1550kg en een 1990cc turbo met hydramatic 9 traps automaat 1710kg. En met een ongelofelijke lijst standaard extra's. Slechts paar opties die tussen 30 en 400 € kosten. In zo'n uitvoering zou de wagen meer kans in Europa maken.
De Equinox is vernieuwd voor (Amerikaans) modeljaar 2021.

Bron: [www.motorauthority.com]

De auto debuteert op de Chicago auto show.

De Holden Equinox zal vast dezelfde facelift krijgen (tenzij GM de stekker uit Holden trekt).

Fotogalerij: [photo.yiche.com]

Het dashboard is wel typisch GM: straalt niks uit, oogt goedkoop.
Bij introductie vond ik hem al suf/gedateerd ogen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.