Nissan Serena / Suzuki Landy (JP) facelift 2019

Gepost door Rutger DC 
Nissan heeft de vijfde generatie Serena voorgesteld. De algehele proporties bleven behouden (groot, smal en hoog), maar de vormgeving is een stuk expressiever geworden. De Serena is een van de meest belangrijke modellen voor Nissan in Japan en het is de grote concurrent van de Toyota Noah/Voxy/Esquire en Honda Stepwgn. Informatie over de exacte maten en het motorenaanbod zijn nog niet bekend. Op de Japanse markt verkoopt Suzuki de Nissan Serena als Suzuki Landy.

Huidig model:

Bronnen:
[autoc-one.jp]
[car.watch.impress.co.jp]

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2021 17:37 door Rutger DC.
Ik vind hem vanbuiten minder mooi geworden, maar vanbinnen erg fraai. Als men er één aan mij cadeau zou geven, zou ik er geen nee tegen zeggen. Hij blijft superfunctioneel.
Re: Nissan Serena (JP)
17-07-2016 12:49
Ik mis de versies met vier, vijf of zes lamellengril grinning smiley. Wat een lelijk ding, en dit is dus een verkoopstopper in Japan? Rare jongens die Aziaten!
Anonieme bezoeker
17-07-2016 14:33
iDS
Ik mis de versies met vier, vijf of zes lamellengril grinning smiley. Wat een lelijk ding, en dit is dus een verkoopstopper in Japan? Rare jongens die Aziaten!

Lelijk? crying smilie You ain't see nothing yet: nut smiley
De nwe Prius kwam zag en overwon: gelijk na intro #1 in Japan, en die plek staat die pas af als zijn opvolger er is, over een jaar of 5.
Check Toyota Alphard (grote Serena), Sienta (Japanse Scenic).
17-07-2016 16:16
Thiago
iDS

Lelijk? crying smilie You ain't see nothing yet: nut smiley
De nwe Prius kwam zag en overwon: gelijk na intro #1 in Japan, en die plek staat die pas af als zijn opvolger er is, over een jaar of 5.
Check Toyota Alphard (grote Serena), Sienta (Japanse Scenic).

Inderdaad: stuk voor stuk lelijkerds. Ik had altijd al zo'n vermoeden dat jij je op websites met gore prentjes ophield. Hoe kom je anders aan die informatie?drinking smiley
14-12-2016 06:14
De auto staat nu ook bij de Suzuki-dealers, waar de auto weer Landy heet:

Bron: [car.watch.impress.co.jp]
De vormgeving komt nu al wat gedateerd over. Het lijnenspel vind je ook bij overeenkomstige modellen van Honda.
Lol.smiling bouncing smiley Maar behalve uiterlijke opsmuk ook een sportiever onderstel/ophanging en uitlaatsysteem, dus?
@iDS
Re. de Toyota Sienta: Bobby Ang heeft op zijn YouTube-kanaal een recensie van de Sienta. Vindt het een heel slim bedachte auto (je kunt 6 man kwijt op net 4 meter), maar mooi is inderdaad anders. Kost in Maleisië 90.000 ringgit, omgerekend een 18.000 euro. Tegen het eind van het verhaal (25 minuten) een toelichting waarom de Sienta eigenlijk alleen voor Japan geschikt is: imiteert Japanse manier van autorijden. Rustig, vloeiend, aangepast aan smalle wegen. Wij vergeten dat verschil wel eens denk ik.
Om zoeken te besparen:
Oud nieuws, maar beter laat dan nooit. In 2019 is de Serena opgefrist, maar die was hier nog niet geplaatst.

Begin 2020 volgde de Suzuki Landy facelift:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2021 17:43 door Rutger DC.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.