Renault Koleos / Samsung QM6

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Re: Renault Koleos
27-04-2016 21:45
Vezes

Ik geef alleen maar aan hoe ik het huidige modellengamma van Renault zie, ik vind de auto's stuk voor stuk mooie wagens maar ze beginnen voor mij hun herkenbaarheid op zichzelf te verliezen. En rationeel gezien heeft JP2010 ook gelijk, maar autoliefhebberij draait volgens mij niet alleen om ratio, anders waren wij hier met zijn allen ook niet over auto's aan het discussiëren maar liepen we ook alleen maar elkaar te vertellen hoe rationeel die lagebijtellingshokjes wel niet zijn.

Snap ik, de waardering in een merk komt voort uit de moeite die het merk stopt in het creeeren van de diverste bouwstenen waaruit een model bestaat.
Hoe creatiever, hoe hoger de waardering (algemeen gesproken).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-04-2016 21:45 door JP2010.
Anonieme bezoeker
30-04-2016 20:47
Video Autogefühl (12 m):

[www.youtube.com]

(dat roostertje in de flank heeft de Bentayga afgekeken. winking smiley )

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-04-2016 20:52 door Thiago.
Anonieme bezoeker
02-05-2016 13:59
[www.youtube.com]

Intro in China door Chief Carlos Ghosn.
Is al met al een hele dikke auto, ook letterlijk.
Master Ghosn dwarfs in comparison.

Is bij mijn weten de eerste full blown SUV van de Fransen in een hele lange tijd.
Anonieme bezoeker
02-05-2016 14:16
Yellow Cab
JP2010
Die chroomstrip in het spatbord had van mij niet gehoeven..

Nee, daar kan ik ook maar moeilijk aan wennen, net als aan dat (neppe?) luchtroostertje in de deur. Doet sowieso wat rommelig aan met die golvende naad van de motorkap erboven.

Als je 't mij vraagt, zou het ontwerp beter af zijn zónder die strip. Maar ja, niemand vraagt het aan mij. big smile smiley

idd, dat stripje en roostertje heeft het model helemaal niet nodig.
Nu lijkt het net alsof er van hogerhand nog 'iets leuks en glimmends' moest worden toegevoegd.
02-05-2016 20:02
Op sommige markten zijn dergelijke 'chroom' accenten het een pre en het lijkt me geen toeval dat dit model in China is geïntroduceerd.
Anonieme bezoeker
02-05-2016 21:13
Dankzij die strip/dat rooster springt ie er kolossaal tussen uit.
Zonder zijn de flanken 15 in een dozijn.
Zo werden alleen al vorige week in China 25 nieuwe SUV's geintroduceerd - je moet dus wat om je te onderscheiden.

Dat deed/doet Renault volgens Matt Gasnier van BSCB.com op de Beijing beurs met verve. Wand grote buitenreclames, videowalls, etc.
Staat ook veel op het spel voor de Fransen. Pas nu mengen zij zich met Captur/Kadjar/Koleos in een exploderende markt.
02-05-2016 21:17
Gullwing
Yellow Cab
JP2010
Die chroomstrip in het spatbord had van mij niet gehoeven..

Nee, daar kan ik ook maar moeilijk aan wennen, net als aan dat (neppe?) luchtroostertje in de deur. Doet sowieso wat rommelig aan met die golvende naad van de motorkap erboven.

Als je 't mij vraagt, zou het ontwerp beter af zijn zónder die strip. Maar ja, niemand vraagt het aan mij. big smile smiley

idd, dat stripje en roostertje heeft het model helemaal niet nodig.
Nu lijkt het net alsof er van hogerhand nog 'iets leuks en glimmends' moest worden toegevoegd.

Mee eens. Sterker nog, het heeft zoals hier al is gezegd een hoog Chinees/aftermarket gehalte.

Wordt die dCi 175 met CVT trouwens de M9R of is dat ook gewoon de 1.6?
Anonieme bezoeker
12-05-2016 06:17
Anonieme bezoeker
12-05-2016 08:25
3 jaar geleden associeerde niemand Renault met cross-overs / SUV's.
Met C/Kaptur, C/Kaptur en C/Koleos staat het inmiddels aardig op de kaart.
De eerste 2 verkopen veel beter dan Renault verwachtte.
Benieuwd hoe de Koleos aanslaat in China - model ziet er i.i.g. goed uit.
12-05-2016 11:08
Thiago

misschien helpt ook wel mee dat citroën en peugeot geen alternatieven hebben voor de kadjar en koleos.
Anonieme bezoeker
12-05-2016 12:11
Carfanatic
Thiago

misschien helpt ook wel mee dat citroën en peugeot geen alternatieven hebben voor de kadjar en koleos.

joe bet!
des te opmerkelijker dat PSA winst maakt.

op dit moment is het veelal cross-over loze 'ouwe meuk'.
maar ook PSA gaat los - stuks of 5 nieuwe hoge rakkers binnen 12 maanden.
06-06-2016 12:52
Op de autoshow van Busan is de grote primeur op de Samsung-stand de nieuwe QM6, de evenknie van de Koleos. De auto volgt de QM5 op, ofwel de vorige generatie Koleos. De Kadjar wordt in Zuid-Korea niet verkocht.

Bron: [www.carmedia.co.kr]

Ziet er wel goed uit zo in het blauw eigenlijk smiling smiley
Anonieme bezoeker
06-06-2016 16:34
Zondag las ik de ZuidKoreaanse verkoopcijfers van Samsung (auto) over Mei: 8.000 SM6's (=Talismannen!)
De 2 maanden daarvoor scoorde dat model ook al extreem goed.

Dat belooft veel goeds voor de SUV versie QM6.
Ziet er sterk & serieus uit.
Anonieme bezoeker
Re: Renault Koleos / Samsung QM6
23-06-2016 21:42
De Samsung QM6:

En een video van de introductie:
[m.youtube.com]

Via:
[www.autoevolution.com]
Anonieme bezoeker
27-07-2016 16:23
Bar Club & Spa in Korea (QM6)? Of in Europa?
Anonieme bezoeker
28-07-2016 02:15
In Korea heb je geen kasseien. :-)
Nog niet gezien iig.
Anonieme bezoeker
28-07-2016 10:17
herman m
In Korea heb je geen kasseien. :-)
Nog niet gezien iig.

De Koleos / QM6 productie gaat bij mijn weten eerder van start in Korea en China dan EU, vandaar.
Ik heb zowel in Korea, China, op Pluto als in mijn grot kasseien gezien, dus dat zegt niet zoveel.
Maar aan de kentekens op Clio en Peu te zien is het ergens op het Iberisch schiereiland - in Vallodolid werd/wordt de Koleos ook gefixt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-07-2016 10:24 door Thiago.
Een beetje inzoemen op de foto met het front en je ziet het Renaultlogo op de voorplecht. De Koleos dus.
Initiale Paris

RENAULT KOLEOS ALS INITIALE PARIS IN PARIJS

EUROPEES DEBUUT MET LUXUEUZE VERSIE. Renault heeft de nieuwe Koleos in Parijs een Europees debuut gegund. De nieuwe cross-over krijgt gezelschap van een weelderige Initiale Paris-uitvoering. In april stelde Renault in China de nieuwe Koleos aan de wereld voor, een model dat een trede boven de Kadjar op de SUV-ladder komt te staan. In Parijs staat de Europese versie van de hoge Fransman op de bühne en wordt daar vergezeld door een Paris Initiale-uitvoering. Geheel volgens Renault-traditie is de Initiale Paris een luxueus aangeklede versie. De rijker uitgeruste variant is Noir Améthyste (donkerpaars) gespoten en heeft Metallic Prune-kleurige accenten. Daarbij staat de auto op donker 19-inch metend lichtmetaal en krijgt hij, naast verbrede wielkasten en Led-koplampen, een verzameling Initiale Paris-badges mee.

Het interieur is grondiger opgewaardeerd. Renault vouwt zwart- of grijskleurig nappaleer om de stoelen, het stuurwiel en de pookknop. Zesvoudig elektrisch verstelbare en verwarmbare stoelen maken deel uit van het luxefeest. Ook gelamineerde zijruiten, R-Link en een Bose audiosysteem met 13 luidsprekers zijn aanwezig. Hetzelfde geldt voor een hele rits veiligheidssystemen. We komen onder andere zaken als Emergency Braking, Lane Departure Warning, Safe Distance Warning, verkeersbordherkenning, vermoeidheidsherkenning en een achteruitrijcamera met parkeersensoren op de lijst tegen.

In de zomer van volgend jaar moet de nieuwe Koleos in de Nederlandse showrooms te vinden zijn.
[www.autoweek.nl]
wat een mooie wagen zeg. De oude was zo spuuglelijk. Renault trok mij vroeger eigenlijk nooit aan. eigenwijze onafhankelijk modellen ( te hoekig en basic). Zo komen ze nu toch met een aardig cohorent aantrekkelijk wagenparkje in de showrooms te staan. clio, talisman, de estates, de nieuwe scenics ,koleos.
Wat een puinhoop, dat spatscherm voor.
Het Australische Caradvice heeft de Renault Koleos vergeleken met de Hyundai Tucson, Mazda CX-5 en Volkswagen Tiguan. In Australië wordt de Kadjar niet geleverd en de Koleos wordt er tegen scherpe tarieven aangeboden. Saillant detail: de Koreaanse Tucson komt uit Tsjechië, de Franse Koleos uit Zuid-Korea.

Uitslag:
1. Volkswagen Tiguan
2. Hyundai Tucson
3. Mazda CX-5
4. Renault Koleos

Vergelijkingstest: [www.caradvice.com.au]

De Renault draagt de rode lantaarn, maar dat komt vooral door de motorisering: een atmosferische 2.5 gekoppeld aan een CVT. De auto heeft namelijk heus wel potentie. Trouwens, die nieuwe Tiguan ontbreekt het wat mij betreft wel aan uitstraling, wat een suf ding! Wel goed, dat wel.
D-C
Het Australische Caradvice heeft de Renault Koleos vergeleken met de Hyundai Tucson, Mazda CX-5 en Volkswagen Tiguan. In Australië wordt de Kadjar niet geleverd en de Koleos wordt er tegen scherpe tarieven aangeboden. Saillant detail: de Koreaanse Tucson komt uit Tsjechië, de Franse Koleos uit Zuid-Korea.

Uitslag:
1. Volkswagen Tiguan
2. Hyundai Tucson
3. Mazda CX-5
4. Renault Koleos

Vergelijkingstest: [www.caradvice.com.au]

De Renault draagt de rode lantaarn, maar dat komt vooral door de motorisering: een atmosferische 2.5 gekoppeld aan een CVT. De auto heeft namelijk heus wel potentie. Trouwens, die nieuwe Tiguan ontbreekt het wat mij betreft wel aan uitstraling, wat een suf ding! Wel goed, dat wel.

Zoals de tester (we lezen dus de mening van 1 persoon) aangeeft liggen onder deze Koleos inferieure banden. Een merk genaamd Nexes. Funest voor afrolcomfort / vering & demping e.d. schrijft hij. Dan zou ik denken, doe er andere banden onder. Menigeen laat zich leiden door zo'n test, en mijden de rode lantaarndrager. Zonde. Want de package is op zich goed, zo lees ik. De Tiguan wordt juist erg geholpen door top banden.

Koleos (aka QM6) is afgelopen maand in de verkoop gegaan in het land waar hij gebouwd wordt, ZKorea. 2500 stuks.

Prijzen nieuwe Renault Koleos
02-05-2017 PERSONENAUTO'S
Nieuwe Koleos verbreedt Crossover-aanbod van Renault
Leverbaar vanaf € 42.790,- per direct te bestellen, begin juni bij de Renault dealer.
SCHIPHOL-RIJK – Renault introduceert de nieuwe Koleos in Nederland. De eerste Crossover van Renault in het D-segment combineert een robuuste uitstraling met bijzonder veel comfort en luxe. De prijslijst toont twee uitvoeringen, waaronder de exclusieve INITIALE PARIS. De prijzen beginnen bij € 42.790,-. De nieuwe Koleos is per direct te bestellen en staat in juni bij de Renault dealer.

De Renault Koleos Intens heeft de Energy dCi 130-motor met handbediende zesversnellingsbak en voorwielaandrijving. De standaarduitrusting omvat onder meer 18-inch lichtmetalen wielen, LED PURE VISION koplampen, een achteruitrijcamera en het omvangrijke R-LINK 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7-inch touchscreen. Optioneel kan gekozen worden voor het Easy Life Pack, lederen bekleding in 3 verschillende kleuren of een glazen schuif- en kanteldak.

Voor de Renault Koleos INITIALE PARIS selecteerde Renault de Energy dCi 175-dieselmotor gekoppeld aan een automatische transmissie en naar wens leverbaar met vierwielaandrijving. Behalve 19-inch lichtmetalen wielen en Nappa-lederen bekleding is deze versie ook voorzien van een uitgebreide reeks veiligheid- en assistentiesystemen en het state-of-the-art Bose® audiosysteem. Tevens is de metaalkleur ’Noir Améthyste’ exclusief aan de INITIALE PARIS voorbehouden.

Prijzen nieuwe Renault Koleos:

MOTOR UITVOERING kW / pk ENERGIELABEL CO21 CONSUMENTEN-ADVIESPRIJS €2
DIESEL
Energy dCi 130 Intens 96 / 130 E 128 42.790,00
Energy dCi 175 Initiale Paris 130 / 175 G 146 53.290,00
4×2 X-Tronic
Energy dCi 175 Initiale Paris 130 / 175 G 156 56.790,00
4×4 X-Tronic
Komt er ook nog een Koleos met benzinemotor? Op deze manier wordt het namelijk niets in Nederland.
De Talisman Estate dCi 160 I.P. kost ongeveer €49.300, dus een meerprijs van zo'n €4000 voor de Koleos.
Ik keek even naar Passat/Touareg ter vergelijking, maar de Touaereg lijkt toch meer binnen het E-segment te opereren (met een vanafprijs van €92.000).
Binnen Alfa Romeo (Giulia/Stelvio) lukt dat al beter: €54.300 voor een Giulia 2.2JTD 210 en de Giulia kost dan €62.235, daar is het prijsverschil dus al zo'n €8000. Ten slotte, bij Peugeot zijn de prijzen ongeveer gelijk maar daar vergeleek ik een 508RXH met een 5008 GT Hdi (beide rond €51.000).
D-C
Komt er ook nog een Koleos met benzinemotor? Op deze manier wordt het namelijk niets in Nederland.

ook in duitsland en zwitserland voorlopig alleen dieselmotoren, dus lijkt me niet.
Eerste Nederlandse Koleos is ook 'gespot':

Carfanatic
ook in duitsland en zwitserland voorlopig alleen dieselmotoren, dus lijkt me niet.

Wellicht volgt die nog op termijn, net als bij de Nissan X-Trail. Die laatste leidde ook een onzichtbaar bestaan (pakweg 20 stuks per maand) toen er nog geen benzinemotor leverbaar was, na het toevoegen van de benzinemotor verveelvoudigden de verkopen echter.

Nu met informatie: Renault Koleos facelift
Jan Lemkes | 6 juni 2019 09:53

Half april kregen we voor het eerst een minimaal gefacelifte Renault Koleos te zien. Die Chinese versie bleef toen zonder nadere toelichting. Inmiddels is de Europese versie gearriveerd en weten we meer.

Veel stelt de facelift van de Koleos niet voor. De auto is aan de buitenkant herkenbaar aan een anders ingedeelde voorbumper, waarbij de verchroomde sierlijsten wat strakker van vorm zijn en de gehele breedte van de auto beslaan. De lamellen van de grille zijn ook net wat anders van vorm. Ook aan de achterkant treffen we iets meer chroom, samen met – jawel- een breder derde remlicht.

Het feestje wordt aan de buitenkant afgerond met nieuwe wielen en kleuren, maar er is meer nieuws te melden. Zo moeten de stoelen meer comfort bieden. Topversie Initiale Paris krijgt bovendien nieuwe leersoorten mee voor een nog luxueuzere uitstraling.

Het grootste nieuws is echter pas zichtbaar als de motorkap wordt geopend. Renault monteert namelijk nieuwe motoren, waarbij het opnieuw alleen om diesels gaat. De ‘oude’ DCi 130 en DCi 175 worden vervangen door de nieuwe Blue DCi-motoren die we ook in onder meer de Talisman aantreffen. Bij de Koleos gaat het om de Blue DCi 150 en de Blue DCi 190. Beide motoren worden nu bovendiens standaard gekoppeld aan een X-Tronic-automaat, waar de Koleos eerder nog wel met een handbak leverbaar was. De 190 pk sterke versie krijgt standaard vierwielaandrijving mee, de minder krachtige variant moet het met voorwielaandrijving doen.

Bron: [www.autoweek.nl]

Nog steeds geen benzinemotor, zelfs nu Renault die excellente 1.3 Turbo in huis heeft? Onbegrijpelijk. Ik verwacht dan binnen afzienbare tijd een berichtje van de Nederlandse importeur die vertelt dat de verkoop is gestaakt.
in Frankrijk is de huidige Koleos leverbaar in Life uitvoering met 175 pk dCi Aut, voor.......34.950 Eur. De Initiale Paris kost daar 42.550. Hier staat ie voor 58.200 in de prijslijst. Niet zo gek dat de auto hier niet te verkopen valt.

Onbegrijpelijk dat Renault de 160pk benzine niet in de Koleos levert..
Zat alternatieven die er beter uit zien. Laat maar lekker in Frankrijk. thumbs up
Carfanatic
Zat alternatieven die er beter uit zien. Laat maar lekker in Frankrijk. thumbs up

Da's nogal kort door de bocht. Moet jij eens wat alternatieven (keuze uit meer dan 100 als je de Chineze cc meeteelt) die je fraaier vindt.
Koleos komt overigens niet uit Frankrijk ....
De vernieuwde Koleos staat inmiddels bij de Chinese dealers:

Fotogalerij: [photo.bitauto.com]

Complete test: [www.auto.cz]

Mooie auto. Ben benieuwd of de vernieuwde Koleos nog naar Nederland komt, op de website staat nog steeds het oude type waarvoor het aantal belangstellenden vorig jaar op een hand te tellen was.
Rutger DC

Mooie auto.
Serieus? Wat vind je er mooi aan? Vind t zo'n rommelig en uit-verhouding model...
Vind het juist een lekker dikke SUV, een beetje ouderwets qua proporties op een goede manier, geen pak cornflakes op wielen zoals een Volksskodat Tirracoq.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.