Audi Q2

Gepost door Carfanatic 
Audi Q2
01-03-2016 09:49

Een kleine crossover uit Ingolstadt, deze nieuwe Audi Q2.
Audi heeft zijn antwoord op de Mercedes GLA en consoorten klaar, met deze Q2, te koop vanaf de zomer. De Audi Q2 kiest voor een redelijk vernieuwende vormtaal, met brutale hoeken in de neus en een anders gekleurde C-stijl. Dat laatste is wellicht een optie, want de Duitsers kondigen aan voluit voor de personaliseringsmogelijkheden te gaan.
MQB-platform
De 4,2 meter lange Q2 staat op het MQB-platform en krijgt een breed motorenpalet, gaande van een 1.0 TFSI-driecilinder over een 1.4 tot een krachtige 2.0. Dieselen kan met de welbekende 1.6 en 2.0 TDI. Vierwielaandrijving is een optie, net als een zeventraps-DSG en adaptieve dempers.
Ook de welbekende toeters en bellen van het merk zijn beschikbaar, gaande van een head-updisplay en de volledig digitale tellerpartij tot het MMI-systeem met draadloos internet. De koffer is 405 tot 1/050 liter groot. Een automatisch remsysteem voor in de stad is standaard.
- See more at: [www.autowereld.be]
Anonieme bezoeker
Re: Audi Q2
01-03-2016 09:49

[www.motor1.com]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-03-2016 09:53 door JP2010.
01-03-2016 09:52
What were they thinking???
01-03-2016 09:57
Joël D.
What were they thinking???

als we nou een c4 cactus zonder airbumps maken?
01-03-2016 09:58
Dit is wel met stipt de slechtst uitgevoerde variant op het zwart gelakte C-stijl thema. Alsof de auto nog langs de Carglass moet. Het interieur en de achterkant zien er goed uit, maar verder...
01-03-2016 10:05

DÍT IS DE AUDI Q2

KLEINE BROER Q3 IS LOS. Einde invuloefening: Audi heeft de Q2 aan de wereld voorgesteld, een nieuwe cross-over die een trede onder de Q3 gepositioneerd is. Na een hele reeks teasers heeft Audi nu het doek getrokken van de complete Q2, de kleine broer van de Q3. We zien een Q2 met een iets aflopende daklijn en voor Audi-begrippen forse lichtunits aan de voorzijde. Ook de achterzijde wijkt af van die van de reeds bekende Q-modellen. In plaats van horizontaal georiënteerde lichtunits zien we hier vierkante exemplaren. Boven aan de bilpartij komen we een spoiler tegen. Audi meldt trots 'techniek uit hogere segmenten' naar de Q2 te hebben gehaald. We lezen over een optioneel touchpad om het infotainmentsysteem mee te bedienen. Wi-Fi hotspot, een digitaal instrumentenpaneel (12,3-inch metend) en een head-up display: alles is te krijgen. Adaptieve cruise-control, verkeersbordherkenning, veiligheidssystemen genoeg. De 4,19 meter lange en 1.205 kilo wegende cross-over - Audi noemt het nu een SUV - kan zelfstandig parkeren. De bagageruimte meet 405 liter. Met de bank plat kan 1.050 liter meegezeuld worden. Op de motorenlijst komen drie TFSI- en drie TDI-motoren te staan die in vermogen variëren tussen de 116 en 190 pk. DSG-transmissies en vierwielaandrijving staan op de optielijst. Deze herfst verschijnt de Audi Q2 bij de dealers.
[www.autoweek.nl]

Leuk, die Polo-achterlichten...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-03-2016 10:06 door Wouter82.
01-03-2016 10:07

Uiteraard zijn de Duitse redacteurs van Autobild immer kritisch smiling bouncing smiley

Autobild
Klein, kantig, knuffig. Das Design des Q2 finde ich komplett überzeugend, gerade weil es nicht so total dem Audi Mainstream entspricht. Der Q2 hat eine besonders sympathische Größe und bewährte Technik an Bord. Dazu kommt noch ein bildschöner Innenraum – so weit, so gut, aber macht ihn bloß nicht zu teuer, Audi!

Meer foto's: [www.autobild.de]

De Mini Countryman is zo gek nog niet.
01-03-2016 10:12
D-C
Dit is wel met stipt de slechtst uitgevoerde variant op het zwart gelakte C-stijl thema.

Inderdaad zeg! Ik ben al geen fan van die trend, maar dit slaat alles.
01-03-2016 10:23
Tering, die C-stijl....
01-03-2016 10:23
Lol, zeker in zilvergrijs ziet die c-stijl er echt verschrikkelijk uit. En van de voor- en achterkant ben ik al evenmin gecharmeerd...
01-03-2016 10:34
Ik vind 'm leuk. Eindelijk eens een Audi design waarbij een model niet een exacte kopie is van een ander model. En graag met de onderkant in het zwart, dus niet zoals die rode alles meegespoten.
Helaas zullen we 'm vaak in zwart en grijs gaan zien, waardoor het design weer doodslaat. Ben ook benieuwd of die geel en oranje wel leverbaar zullen zijn. Laten we het hopen!
01-03-2016 10:35
Hé een Audi die er behoorlijk anders uitziet dan de rest van het gamma. Ik vind de auto niet mooi, maar ik waardeer Audi's inzet. thumbs up
Anonieme bezoeker
01-03-2016 10:48
Erg mooie auto, een hebbeding! thumbs up
01-03-2016 10:52
Niet zo smaakvol de zilvergrijze c-stijl en de grille in dezelfde kleur. Eigenlijk lijkt het een SUV Polo.
01-03-2016 11:04
speedtouch
Niet zo smaakvol de zilvergrijze c-stijl en de grille in dezelfde kleur. Eigenlijk lijkt het een SUV Polo.

Ik moest ook aan de Polo denken. Bijzonder dat de achterlichten zo anders zijn uitgevoerd dan tot nu toe bij dat merk gebruikelijk was, dit type achterlicht doet inderdaad meer aan VW denken.
01-03-2016 11:16
Ik vind de achterzijde (de lampunits) juist erg Audi: doet mij denken aan de A3 van rond 2005/2008.
Ik zie me eerlijk gezegd hoe langer hoe minder ooit in een Audi rondrijden...
Maar ja, er zal wel een niche markt voor bestaan.
01-03-2016 11:46
Wat een lelijk hok..

Maar er staat Audi op, dus het zal wel weer verkopen winking smiley
01-03-2016 11:58
R W D
OMG eye popping smileycrying smilie

hij is mooi hè grinning smiley
01-03-2016 12:01
D-C

Is die man zo groot, of is die auto echt zo klein?

En joepie: ze hebben een designelement toegepast bij VAG! En hoe!
01-03-2016 15:27
Oei, die C-stijl is wel een afknapper zeg. Voor het overige is het wel een leuk ding.
01-03-2016 15:53
Die C-stijl is alleen te pruimen als ie zwart is.
Verder zijn die achterlichten meer Polo dan dat die van de 1-serie (voor de facelift) ooit zijn geweest. En ook die spijl in de achterdeuren vind ik lelijk met dat hoekje onderin, had de spijl iets rechterop gezet dan was dat niet nodig geweest.
Ach, en verder is het best een leuk bejaarden-bakkie voor wie een hogere instap prefereert.
01-03-2016 16:56
Vind hem er eigenlijk uitzien als een speelgoed wagen. Ziet er langs buiten zeer goedkoop uit langs achter, die lichten zijn de slechtste van audi in lange tijd. Dat is dan ook mijn mening van de buitenkant.
01-03-2016 17:05
[www.autobild.de]

Zo vind ik hem toch iets mooier, al blijft het uitzicht naar achter matigjes.
01-03-2016 17:55
Bij VAG lijken ze de boel helemaal door elkaar te halen. Heeft deze Q2 een Polo-achterkant...

Hier een Volkswagen met een Audi achterkant. grinning smiley

Ach wat maakt het ook uit, is toch allemaal één pot nat grinning smiley
01-03-2016 19:28
Tja, het spreekt me niet aan. Doe mij dan maar gewoon een lekker Golfje.
02-03-2016 21:26
[www.audi.de]

Zo wordt het ineens een hele leuke auto. Daar wordt ik best wel hebberig van. Deze mag van mij voor de deur staan.
02-03-2016 21:56
Laat ik eerst zeggen dat ik het kan waarderen dat Audi eens iets anders doet. Jammer dat het niet goed uitpakt. Dit is echt de lelijkste Audi... ooit!
Hij doet me zelfs denken aan een Cactus. Terwijl ik een Cactus een sympathiek karretje vind, mis ik dat gevoel bij deze Q2 wel. Net als de Q3 en Q5 oogt deze vreemd. Nee, doe mij maar een A6\A7 qua lijnen en vorm.
02-03-2016 21:58
Inderdaad beter te pruimen zo. Echter, ik zie er 0,0 Audi in. Andere ruitlijnen, andere achterlichten, slechts de grill maakt duidelijk welk merk het is.
02-03-2016 22:02
Een Audi hoort geen spijlen in de achterste zijruiten te hebben en hij moet derde zijruiten hebben, in plaats van zilver-, of zwartkleurig plaatwerk.
Anonieme bezoeker
02-03-2016 22:13
zeebra
[www.audi.de]

Zo wordt het ineens een hele leuke auto. Daar wordt ik best wel hebberig van. Deze mag van mij voor de deur staan.

Inderdaad smakelijk zo, in die kleur en uitvoering.

Wennen blijft de vorm v/d onderzijde v/d grille. Die is rechthoekig, waar de rest dat niet is.
02-03-2016 22:18
Komt hij ook op grijs kenteken? Veel meer dan de C-stijlen hoeft niet meer geblindeerd te worden.
02-03-2016 22:29
Brengt Audi eens een onderscheidend en minder behoudend model op de markt, begint iedereen weer te piepen. Het is ook nooit goed...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-03-2016 22:30 door Elco.
02-03-2016 22:36
Het lijkt wel een slechte photoshop, bij elkaar geraapte elementen die niet lekker op elkaar aansluiten en zéker niet in het geheel van de carrosserie passen. De achterkant is gewoon A3 met Polo-lichten, om de vergelijkingsmongool uit te hangen.

Maar goed, leuk dat er weer een extra segment is gevonden om lekker premium in te zijn.
02-03-2016 22:36
Elco
Brengt Audi eens een onderscheidend en minder behoudend model op de markt, begint iedereen weer te piepen. Het is ook nooit goed...

Dit is nog minder onderscheidend en meer behoudend dan een Polo, of een Fabia. Dus geef mijn portie maar aan Fikkie. Deze auto mag Audi houden.
02-03-2016 22:45
Meer 2003-model a3 in de kont dan Polo of Fabia, dus dat geneuzel snap ik niet zo. Ik vond 'm wel verfrissend en leuk om te zien, zeker voor een Audi en ik blief die C-stijl wel. En qua interieur: dat is haas 1-op-1 dat van de A3. Klasse-overstijgend dus, maar niet bijster origineel meer.
02-03-2016 22:49
Doe mij maar een Trabant. Geheid veel meer onderscheid, karakter, plezier en lol.
02-03-2016 22:51
En toen diskwalificeerde je jezelf in deze discussie. Wel zo gemakkelijk.
02-03-2016 23:00
Elco

De enige die zich diskwalificeert is de auto. Als een Fabia drie keer zo goedkoop is en zelfs minder lelijk, dan lijkt mij de keuze wel duidelijk. Dat wordt niet de Audi met plaatwerk waar ramen hadden moeten zitten.
02-03-2016 23:04
---GT---
Elco

Dit is nog minder onderscheidend en meer behoudend dan een Polo, of een Fabia. Dus geef mijn portie maar aan Fikkie. Deze auto mag Audi houden.

Onderscheid zich duidelijk met de lage, coupe achtige daklijn en de hoge taille. Heeft iets van de RR Evoque. Dat moet je natuurlijk wel willen zien. De rode met dat grijze vlak vind ik niet mooi. De Gele met de donkere C stijl en de afwijkende onderkant/ wielkasten is daarentegen precies goed. De donkergrijze, zoals op de site van Audi staat met de zwarte wielen vind ik helemaal prachtig. Dit gaat echt een toppertje worden. Daarnaast ook nog zo ruim als een Golf. Dus ook in praktisch opzicht kom je niets te kort.
02-03-2016 23:06
---GT---
Elco

De enige die zich diskwalificeert is de auto. Als een Fabia drie keer zo goedkoop is en zelfs minder lelijk, dan lijkt mij de keuze wel duidelijk. Dat wordt niet de Audi met plaatwerk waar ramen hadden moeten zitten.

Is wel een maatje groter. En lelijk is subjectief. Jouw mening. Niets meer niets minder.
02-03-2016 23:08

Vind ik het origineel toch leukerdrinking smiley
02-03-2016 23:09
Niemand is verplicht om hem te kopen....
Anonieme bezoeker
03-03-2016 07:29
Onder het nieuwsbericht van Autoweek elders op deze site stond een leuke reactie die ik hier even wil aanhalen: "ik ben niet zo gecharmeerd van deze facelift van de Hyundai i20".

Het interieur mag er zijn, de auto zelf is heel erg lelijk. De overeenkomst met de C4 cactus is inderdaad te zien. De Cactus is in mijn ogen ook maar een lelijk ding, maar is tenminste gedurfd. Dat kan je van de zoveelste duffe Audi niet zeggen.
03-03-2016 10:10
Op de website van Audi.de staan toch wel mooie foto's van de Q2, in donkergrijs metallic met een stoere velg erom, dan lijkt de wagen toch wel geslaagd. Wat mij wel opvalt dat het interieur erg eenvoudig oogt qua materiaalgebruik (voor zover je dit kan opmaken van een foto), maar als je goed kijkt veel hard 'plastic', wellicht een offer om de wagen redelijk geprijsd te houden. In Duitsland vanaf 25.000 Euro, dit zal in Nederland een vanafprijs betekenen van rond de 30k, exclusief opties. Een beetje Q2 zal dan ook wel snel richting de 35 a 40K gaan, voor dat geld heb je dan ook een Tuscon, Sportage, RAV4 HYbrid, ongetwijfeld een full spec Toyota C-HR etc etc. Jammer dat Audi met het design van deze Q2 en ook de Q7 de grenzen van de goede smaak opzoekt, want het zijn en blijven erg mooi gemaakte wagens, maar dan moet het uiterlijk wel overeenstemmen hiermee.
Anonieme bezoeker
03-03-2016 11:03
Elco

Een discussie gaat niet over het halen van je gelijk, zeker niet waar auto's worden besproken. In een discussie worden meningen uitgewisseld, ook extreme meningen. Het hebben van een extreme mening diskwalificeert iemand niet voor een discussie winking smiley
03-03-2016 11:34
03-03-2016 13:42
Deze fraai aangeklede versies zullen wel de 50K aantikken of er overheen gaan….., ben benieuwd naar de prijsstelling in Nederland.
05-03-2016 11:46

Dit is de afbeelding van de Audi site. Volgens AMS is de Q2 verkrijgbaar vanaf 21.000 euro. Zou hier dus vanaf 25.000 euro worden. Iets goedkoper dan de A3. Deze uitvoering zal wel behoorlijk veel meer kosten. Mooie auto zo. Ik voorspel een zonnige toekomst

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2016 11:46 door zeebra.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.