VW Phideon (China)

Gepost door Flipje1977 
VW Phideon (China)
29-02-2016 21:45

VW Phideon auf dem Genfer Autosalon
Oberklasse-Limousine für China

Nein, kein Schreibfehler. Er heißt VW Phideon, ist eine Limousine im Fünf-Meter-Format und soll ab dem dritten Quartal 2016 in China auf Kundenjagd im Oberklasse-Segment gehen. Premiere feiert der VW Phideon allerdings auf dem Genfer Autosalon.

AUTO-MOTOR-UND-SPORT
Anonieme bezoeker
Re: VW Phideon (China)
29-02-2016 22:02
sad smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-02-2016 22:03 door Thiago.
Anonieme bezoeker
29-02-2016 22:03
Wat een fantasieloos gebeuren, sorry.
29-02-2016 22:15
Het lijkt op deze foto's wel een karikatuur van de Passat, een uiteen getrokken variant of zo. Ik ben benieuwd naar meer foto's.
Anonieme bezoeker
29-02-2016 22:23
Een Passat XL met een hele slecht gekozen naam.
29-02-2016 23:41
Een Flauw aftreksel van de Amerikaanse Passat. Hadden ze nu de Europese versie genomen dan had het nog iets kunnen worden.
Tja, gewoon een slechte kopie van de DongFeng number one grinning smiley
01-03-2016 07:43
Ik vind het wel een aardig geslaagd model. Het is zoals het een VW betaamd: ingetogen en zonder teveel fantasie doch degelijk. Het heeft een vertrouwelijk uiterlijk. Dit is dus een concurrent voor de Citroen C6, BMW 5, Volvo S90, etc..

Het doet toch wel pijn dat een Europees merk moeite doet voor andere continenten om luxueuze machine te bouwen terwijl wij Europeanen daar niets van zullen zien. sad smiley
Hier doet men alles om ons te trekken tot de nieuwe Polo of nieuwe Up!
Anonieme bezoeker
01-03-2016 07:46
M. X
Ik vind het wel een aardig geslaagd model. Het is zoals het een VW betaamd: ingetogen en zonder teveel fantasie doch degelijk. Het heeft een vertrouwelijk uiterlijk. Dit is dus een concurrent voor de Citroen C6, BMW 5, Volvo S90, etc..

Het doet toch wel pijn dat een Europees merk moeite doet voor andere continenten om luxueuze machine te bouwen terwijl wij Europeanen daar niets van zullen zien. sad smiley
Hier doet men alles om ons te trekken tot de nieuwe Polo of nieuwe Up!

Als een merk hier geen markt voor bepaalde modellen ziet, waarom zou het dan toch die modellen in de markt zetten? Uit liefhebberij?
Men kijkt naar de vraag en past en aanbod daarop aan, lijkt mij. smiling smiley
01-03-2016 08:47
Op zich was dit natuurlijk te verwachten. VW had wel een F-segmenter, maar nog geen E-segmenter.
Ik vind m alleen niet zo geslaagd. Een rommelig design. Niet gewend van VW. Ik vind het een gemiste kans, maar goed. Misschien vinden de Chinezen deze Phideon wel te pruimen.
01-03-2016 10:41
Ik vind hem wel fraai! In Europa wordt het ook tijd voor een E-segmenter van VW.
01-03-2016 11:13

Lekker fantasieloos weer. Behoorlijk ouderwets ook, BMW introduceerde dit design 22 jaar geleden al bij de E38 thumbs down.
Hoe die vouw over de flank meebuigt naar de achterkant en dan boven de achterlichten langsloopt vind ik wel goed bedacht, en ook bijzonder frivool voor een VW thumbs up
Anonieme bezoeker
01-03-2016 11:58
Een lange lel plaatwerk, één "schouder"plooi, dat was het.
Moet het hebben van zijn - zeker voor Chinezen - o m v a n g.

Maar zoals genoegzaam bekend: lengte zegt niets over ..... enfin, ik laat het Pha..., herstel, Phideon gebeuren rusten.
Anonieme bezoeker
01-03-2016 11:59
R W D

Lekker fantasieloos weer. Behoorlijk ouderwets ook, BMW introduceerde dit design 22 jaar geleden al bij de E38 thumbs down.

Tijdloos dus. Ik vind m mooi! (Tu) smiling smiley
02-03-2016 00:14
Deze dateert van 27 jaren geleden (sorry BMW):

Zo had het ook gekund VW. Ik vind de verhoudingen van de Peugeot véél beter in even wicht dan die van de Phideon. Die is teveel gericht op de 'lange' benen van de Chinezen (die kunnen er maar gelukkig mee zijn).
03-03-2016 11:14
Ik heb de feiten nog eventjes bekeken en dit is, in tegenstelling tot wat ik eerst dacht, geen E-segmenter maar een F-segmenter. Gewoon de opvolger voor de Phaeton dus in China.

Niet slecht dat ze een andere naam gebruiken: in de Griekse myhtologie was Phaeton, de zoon van de god van de zon, Helios. Hij werd uitgedaagd door zijn makkers en uit hoogmoed, om zich te bewijzen is hij gaan rijden met de zonnekar. Hij kon de paarden niet controleren en omdat de aarde daardoor in gevaar was werd hij neergebklisemd door Zeus..

Feiten over de Phideon:
- Lengte 5,05 meter - breedte 1,87 meter - hoogte 1,48 meter - wielbasis 3,00 meter
- Motor 3.0 V6 TSI met 300 pk en 440 Nm - 4-motion
- De eerste VW op het Modular Longitudinal Matrix (MLcool smiley platform
- Volgens VW design team is deze wagen direct afgeleid van het C Coupé GTE concept car
- Het gezicht van de Phideon is het nieuw gezicht voor luxewagens van VW
- De wagen is in Duitsland ontwikkeld met hulp van Chinese partner SAIC
iDS
Deze dateert van 27 jaren geleden (sorry BMW):

Sorry Peugeot, Alfa was eerder. De 605 lijkt bij nader inzien van de zijkant een rip off van de 164...

Anonieme bezoeker
03-03-2016 12:29
P. Klieder

Sorry Peugeot, Alfa was eerder. De 605 lijkt bij nader inzien van de zijkant een rip off van de 164...

Beiden ontworpen door pinninfarina.
Anonieme bezoeker
03-03-2016 12:36
JP2010
P. Klieder

Beiden ontworpen door pinninfarina.

PininFarina inderdaad door beiden ingehuurd.
Peu en AR werden binnen 1,5 jaar na elkaar geintroduceerd.
Dat betekent dat er niet/amper is afgekeken.
De 605, die na de AR op de markt kwam, was sowieso ruim voor 1989 af, het jaar van de officiele intro.
03-03-2016 13:05
En dan was er ook nog de Peugeot 405...

Het maakt ook niet zo uit welke van die drie de eerste was want ze kwamen alledrie uit dezelfde pen. De VW is gewoon een goedkope kopie van 29 jaar later. Kopie en China, dat klinkt goed bij elkaar!
Ah dus 1 overeenkomstig lijntje 29 jaar later maakt het direct in z'n gehele een goedkope kopie....eye popping smiley
Anonieme bezoeker
03-03-2016 14:10
P. Klieder
Ah dus 1 overeenkomstig lijntje 29 jaar later maakt het direct in z'n gehele een goedkope kopie....eye popping smiley

Zegt degene die "Sorry Peugeot, Alfa was eerder. De 605 lijkt bij nader inzien van de zijkant een rip off van de 164..." postte.
03-03-2016 14:39
Ik vind het wel een mooie bolide deze Phideon. Velen zijn misschien niet mee eens, maar dat begrijp ik ook. Europa is helemaal niet luxe-wagen minded. Daarom investeert men ook niet voor dure wagens in Europa. Dat wij dan een andere smaak hebben, boeit heb helemaal niet.

Chinezen hebben er blijkbaar geen aanstoot aan dat het om een grote Passat gaat. Voor hen hebben ze hetzelfde gevoel als wij bij het zien van een A8: het is een grote A4 en dat is helemaal in orde!

Nu moet ik wel zeggen dat het interieur van de Phideon een klasse lager lijkt dan de Phaeton in zijn tijd. Misschien dat het te maken heeft dat het hetzelfde infotainement gebruikt zoals in de een Golf.

03-03-2016 16:35
Ik ben in vele Aziatische landen geweest en Aziaten hebben echt wel een andere kijk op wagens als we het hebben over een merk of model. Het merk zelf vind men minder belangrijk dan het model waarin men rijdt. In Japan zit het bv vol met Toyota's. Rij je nu in een Corolla of een Celsior (onze Lexus LS430), dan maakt dat groot verschil. Beiden hebben wel gewoon Toyota het kofferdeksel.

Ook in Cambodja zie je dit: er zijn vele Corolla's voor de gewone man. De Camry als je het wat beter hebt. Maar je staat wel aan de top als je rijdt met een Land Cruiser V8 en tegenwoordig meer en meer Tundra's 5.7 wat monsterlijke machine's zijn. Maar niemand die Corolla linkt aan de Land Cruiser of Camry. Je ziet nu ook vaker luxe sedans rond rijden van Hyundai daar.

Nu is het wel zo dat ook in Azië men gevoelig is aan merk: bv een Europees merk als Audi of BMW heeft natuurlijk meer status. Maar nog steeds niet zoals in Europa waar men echt een model echt linkt aan het merk.
30-04-2016 16:32
Op de Beijing Auto Show heeft Volkswagen de productieversie van de Phideon gepresenteerd:

Bron: [www.carnewschina.com]
Anonieme bezoeker
30-04-2016 18:33
M. X
Nu is het wel zo dat ook in Azië men gevoelig is aan merk: bv een Europees merk als Audi of BMW heeft natuurlijk meer status. Maar nog steeds niet zoals in Europa waar men echt een model echt linkt aan het merk.

Heeft ook te maken met de invoerrechten, bijv. in Korea zijn BMW's e.d. als import van zichzelf al duurder dan vergelijkbaar luxe Hyundai/Genesis of Samsung-Renaults. Dus hoe duurder hoe meer status.
In Europa heeft een gemiddelde Audi of Mercedes (lijkt mij tenminste) juist minder status dan daar, puur omdat je er zoveel van ziet.
01-05-2016 10:02
Ligt 'ie nou zo laag op de laatste foto's, of heeft 'ie gewoon wat kleine wieltjes?
17-10-2016 10:34
Dat bruine interieur hierboven is echt heel chique. Is eventjes stil geweest rond dit model, er is ook meer officiele informatie bekend.

Positionering en platform
Technisch staat deze op het MLB2 platform, dezelfde als de Audi A6L maar dan verlengd.
Wordt gepositioneerd tussen de Passat en de Phaeton, een concurrent voor de A6L dus, maar dan veel meer ruimte binnenin.

Motoren
2.0 TSI met 250 pk en 350 Nm - DSG8 - FWD
3.0 TSI V6 met 300 pk en 480 Nm - DSG8 - AWD

Prijzen
2.0: 320.000 yuan - 47.500 USD
3.0: 360.000 yuan - 53.400 USD

Audi A6L 3.0: 520.000 yuan - 77.200 USD
Passat: 190.000-340.000 yuan - 28.200-50.000 USD
Phaeton: 760.000-1.880.000 yuan - 112.000-280.000 USD

[www.carnewschina.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2016 11:00 door Bender.
19-10-2016 12:32
Daarom is het dus wel een E segmenter. Chinezen hebben veel behoefte beenruimte achter (daar kunnen wij in Europa nog wat van lereneye rolling smiley ). Daarom zou je denken dat dit een opvolger van de Phaeton (Fsegment) zou kunnen zijn. Segmentendiscussie blijft sowieso lastig. Naast rationele zaken spelen emotionele zaken mee. Ik noem dit upper-E.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2016 12:33 door Ami.
20-10-2016 14:38
Beide redeneringen zijn correct. Ofwel is dit een E segmenter die beestig veel ruimte heeft en heel veel waar voor je geld en kwaliteiten van een F segmenter, ofwel is dit een F segmenter aan de prijs van een E segmenter.
20-10-2016 14:44
Het feit dat deze Phideon zo groot is en VW voor het luxe segment niet afhankelijk is van Europa schept dit wel hoge verwachtingen voor de nieuwe Phaeton. het moet een machtige machine worden.
22-04-2017 11:51
Volkswagen's grote primeur is de I.D. Crozz Concept, maar heeft er nog een: de Phideon PHEV.

Speaking of the powertrain, it consists of a turbocharged 2.0-liter four-cylinder engine, an electric motor, and an undisclosed battery. Volkswagen was coy on specifications but confirmed the model will have a fuel consumption rating of 2.3L/100km (102.2 mpg US) and an overall range of 850 km (528 miles). When the battery is depleted, it can be recharged in approximately two hours.

Three different driving modes will be offered including a traditional hybrid mode which uses both the engine and the electric motor. Drivers looking to go green, can select an E-Mode which delivers emissions free motoring.

Despite looking like the standard model, designers added a handful of styling tweaks to help the Phideon PHEV stand out. Changes include aerodynamic alloy wheels, C-shaped LED daytime running lights, and plenty of GTE badging.

The interior carries over relatively untouched and that's not a bad thing as the model boasts a premium audio system, a head-up display, and an infotainment system with a 9.2-inch screen.

Bron: [www.carscoops.com]

Live @ Auto China Shanghai:

Meer foto's: [chezhan.bitauto.com]
Volkswagens grootste sedan is de uitsluitend in China geproduceerde en verkochte Phideon. De Phideon is gebaseerd op de Audi A6L. Vorig jaar werden er zo'n 14.000 exemplaren van verkocht, het jaar ervoor nog ruim 24.000 stuks. De auto krijgt binnenkort een kleine facelift. De voorbumper wordt aangepast en dan heb je het wel weer zo'n beetje gehad met de verschillen.

Bron: [news.bitauto.com]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.