Mercedes-Benz E-klasse (W213)

Gepost door Anonieme bezoeker 
Ik zie hier wel gewoon de metalen palletjes. En een verschrikkelijk lelijk stuurwiel trouwens.
Aha dus daar zijn de metalen palletjes gebleven, de Chinezen hebben de voorraad opgeëist.

Nieuw is het niet maar mooi was ie al niet

Model klopt van geen kant, verhoudingen zijn zoek. Totaal (door de Chinezen) verprutste E-Klasse.
SportLeicht
Model klopt van geen kant, verhoudingen zijn zoek. Totaal (door de Chinezen) verprutste E-Klasse.

Door de Chinezen? Model komt toch echt uit Sindelfingen.
Joop 5528328
SportLeicht

Door de Chinezen? Model komt toch echt uit Sindelfingen.

Je bent niet goed op de hoogte. De verlengde versie komt uit China, wordt gebouwd door Beijing Benz, een bedrijf waar Daimler AG een minderheidsbelang heeft van 49%.
Ik ben redelijk goed op de hoogtewinking smiley ‘Verprutsen’ gebeurt in een stadium dan productie lijkt me. Dat is niet (alleen) in China😉
De E-Klasse W213 is prachtig, en die komt uit Sindelfingen. Maar elke auto kun je verprutsen, wat met de verlengde E ook het geval is. En die is getekend in China en rolt daar van de band. Dussss ...
SportLeicht
De E-Klasse W213 is prachtig, en die komt uit Sindelfingen

Helemaal eenswinking smiley

SportLeicht
En die is getekend in China

Oh jawinking smiley? Ik durf wel te beweren dat er ook wel een paar Duitse handen aan te pas zijn gekomen.
Wel bijzonder, Mercedes had net bij de facelift een vernieuwde E350 gepresenteerd, maar heeft deze nu alweer geschrapt. Vermoedelijk om meer PHEV’s te kunnen fabriceren.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-09-2020 18:16 door SportLeicht.
(oh nee daar krijgen we gedoe mee)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-09-2020 17:45 door DeeTwee.
Wat een nietszeggend ontwerp zo.

Bron: [www.drive.ru]
Die koplampen, why?? Ik kan niet begrijpen dat ze die koplampen in die vorm hebben getekend. Wat was het idee? Welke uitstraling zochten ze?
Nette verbetering van de oude, irl net een stukje statigere moderner. Zou Audi nog A6-en verkopen? Lijkt me dat M-B en BMW daar gehakt van maken, met hun updates.
In Duitsland is de A6 nipt ingehaald in de verkoopstatistieken door de E-klasse, maar staat nog voor de 5-serie. In China is de A6 het populairst en de E-klasse het minst populair. Valt me tegen van je, Roder. Als een ander verantwoordelijk was voor jouw reactie, had je die op een prettige wijze gewezen op het etaleren van zulke onwetendheid.

Buiten dat vind ik de Audi A6 met afstand het beste ontwerp.
Opleiding bij Windesheim gekocht?

Buiten dat vind ik de Audi A6 met afstand het beste ontwerp.

Yep, afgezien van steriel interieur vind ik er niks op aan te merken.

Zeker als Avant een strak ding. De estates bij MB vind ik er echt niet uitzien
Ben ook geen fan van de facelift, het oorspronkelijke ontwerp is teveel gewijzigd waardoor het totale plaatje niet meer klopt. Maar het is en blijft een fantastische auto, waarvan de Duitsers de kwaliteiten blijkbaar het beste op waarde weten te schatten.

De A6 is een mooie auto, maar eenmaal ingestapt wordt het een ander verhaal. Geen mooi interieur en een ondoordachte bediening. Dat hebben BMW en Mercedes veel beter voor elkaar. Ook qua rijeigenschappen en comfort legt de A6 het af tegen de concurrenten.
Maar zo mislukt als deze facelift is het gelukkig ook weer niet grinning smiley

Een hoekige auto met ronde vormen in de neus vond ik echt geen porum. Ik vind de nieuwe koplampen en grille niet mooi maar de ronde, zachte vormen van de huidige smatchen nog altijd wel met de huidige E-klasse. Als AMG Line vind ik 'm nog wel te pruimen want die Elegance grille is echt gigantisch mislukt
Nee de facelift van de W212 was ook geen hoogstandje. Ook teveel veranderd waardoor het totale plaatje niet meer klopt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-10-2020 10:36 door Sport Leicht.
Wat een bullebak die AMG. En nee, dat is niét bewonderend bedoeld.
Mercedes-Benz was eens een merk dat respect afdwong door de statige verschijning van haar wagens, nu moet dat blijkbar op een agressieve manier? Autodesign ontspoort en samen met de toenemende verkeersdrukte maakt dit soort ontwerpen het alleen onaangenamer op de weg.
iDS
Mercedes-Benz was eens een merk dat respect afdwong door de statige verschijning van haar wagens, nu moet dat blijkbar op een agressieve manier? Autodesign ontspoort en samen met de toenemende verkeersdrukte maakt dit soort ontwerpen het alleen onaangenamer op de weg.

Dan bestel je toch geen AMG(-pakket)?
Carfanatic
iDS

Altijd lachen inderdaad, dat soort reactiesnut smiley.

Net als de 'wat een donker interieur zeg, ga er nooit een afschaffen' reacties. Zijn er serieus mensen die niet weten hoe het samenstellen van ene nieuwe auto werkt, of is het niet meer dan jaloezie en stappen ze daarna weer in hun Opel Astra?

Mercedes-Benz was eens een merk dat respect afdwong door de statige verschijning van haar wagens

Werd deze niet al snel gezien als een "kamperbak?" grinning smiley
Sport Leicht
[i.imgur.com]

mweh, toch wel een lekker ding zo hoor grinning smiley
Joop 5528328
Carfanatic
iDS

Altijd lachen inderdaad, dat soort reactiesnut smiley.

Net als de 'wat een donker interieur zeg, ga er nooit een afschaffen' reacties. Zijn er serieus mensen die niet weten hoe het samenstellen van ene nieuwe auto werkt, of is het niet meer dan jaloezie en stappen ze daarna weer in hun Opel Astra?

Rustig aan jopie, iDS zegt toch niks over aanschaffen? Hij vindt 'm gewoon lelijk. Mag dat niet meer?

En, als we dan een ouwe benz naast die E63 AMG willen zetten om te vergelijken, zou ik wel voor een wat meer equivalente uitvoering willen opteren, zoals deze 500E. Volgens mij mogen we dit understated noemen, misschien zelfs 'statig':

Overigens vind ik die E63 AMG er wel lekker uitzien hoor. De facelift is geen verbetering, maar de wat hogere neus tov de rest van het gamma kon 'ie altijd al goed hebben. Denk dat zoiets ook wel degelijk 'respect afdwingt', al kunnen we discussiëren over wat 'respect' precies is (daar is geloof ik al een beregezellig forumonderdeel voor ingericht).

edit: auto's uit die tijd horen oranje knippers te hebben...

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-10-2020 10:40 door DeeTwee.
MCDubbellU

Mercedes-Benz was eens een merk dat respect afdwong door de statige verschijning van haar wagens

Werd deze niet al snel gezien als een "kamperbak?" grinning smiley

Zeer zeker niet. De W124 stond destijds technisch en kwalitatief op eenzame hoogte (ver boven de BMW 5 of Audi 100/A6), kwam je daarmee voorrijden dan had je niets meer uit te leggen.

En de 500E was natuurlijk helemaal top, wat dat betreft is de E63 AMG een waardige opvolger.
Nou, ik vind een W124 500E een auto van een ander niveau dan zo'n proleterige E63 AMG. Het gaat naar mijn mening allemaal veel te ver, het wordt ook gewoon infantiel. Maar populair in wijken als Osdorp, Nieuw West, Kanaleneiland en ga zo maar door. Bij de nieuwe doelgroepers dus.
We hoeven imo niet eens zover als de W124 terug te gaan om een relatief bescheiden Benz in een dikke uitvoering te vinden, een W211 ziet er toch ook nog niet zo heel schreeuwerig uit? Maar dan die nieuwe modellen... een hoop gaas, carbon, en vaak gepresenteerd in een of andere matte tint of met allerlei stickers. Het is m'n indruk dat dit soort sportieve uitvoeringen meer dan vroeger "he, kijk mij eens!" moeten uitschreeuwen naar de buitenwereld.
Eens. Een W211 als E500 is ook fantastisch, maar ja een W124 500E heeft natuurlijk iets speciaal qua carrosserie en de Porsche-genen. Mijn standpunt is altijd kies voor het topmodel zonder de AMG of bij BMW de M badge, althans voor een gewone daily driver.
D Elzinga
Het is m'n indruk dat dit soort sportieve uitvoeringen meer dan vroeger "he, kijk mij eens!" moeten uitschreeuwen naar de buitenwereld.

Tja, we leven nu eenmaal niet meer in de jaren ‘90. Toen waren de uitgeklopte wielkasten en het verlaagde onderstel al voldoende om de 500E optisch te onderscheiden van een normale W124. Anno nu hebben de standaard versies van (eigenlijk alle) auto’s al grote luchthappers, grote wielen, nep uitlaatpijpen en ander uiterlijk vertoon. En dan moeten de top-versies daar nog eens een flinke schep bovenop doen. Een ontwikkeling die van mij ook niet had gehoeven maar het is nu eenmaal zo.

Maar zet mij maar een E63 AMG voor de deur hoor, fantastische auto in alle opzichten. Dat uiterlijk vertoon neem ik dan graag voor lief.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.