Volvo S90/V90

Gepost door Anonieme bezoeker 
Re: Volvo S90/V90
21-12-2016 23:25
Dat de V60 het beter doet, verbaast me niet. Maar bedenk wel dat de C-klasse gloednieuw is, de 3-serie ook recent opgefrist en de A4 is ook al gloednieuw... En ja, Volvo deed het altijd wel iets minder dan die drie. Om nou te zeggen dat 'ie geflopt is... Daarvoor zie ik 'm eigenlijk nog een tikkeltje te vaak En vergeet niet dat 'ie al bijna zeven jaar meegaat!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-12-2016 23:25 door RobEU.
21-12-2016 23:40
RobEU
Maar bedenk wel dat de C-klasse gloednieuw is
Alweer bijna 3 jaar op de markt winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-12-2016 11:16 door Wouter82.
22-12-2016 00:04
Pa heeft er 2 van besteld en op de weg gezet. Heerlijke auto!

Maar ontopic, hij had een uitnodiging van zijn dealer om even een stukje te gaan rijden en te proeven aan de nieuwe S90/V90
Vanwege pa zijn voorkeur voor een station, werd het dus een V90. Ik ben geen fan van het touchpad, niet in de verste verte. Het is niet zo dat het onnozel werkt. Maar de knoppen en het hele instrumentarium in de V60 is veel fijner, die 4 kloeke draaiknoppen en dat numpad ga ik wel missen in de toekomstige Volvo generaties. En ja de XC90 heeft die ook maar die heb ik nooit bereden en alleen wat mee gespeeld op de RAI destijds.
Maar ja, datzelfde vind ik van een digitaal cluster, heb ik ook liever analoog maar ik kan niet alles hebben. De controle die je over de radio hebt en wat andere basale knopjes zijn wel weer erg goed!

De stoelen! Magnifiek maar dat had ik ook niet anders verwacht, leer is soepel en heel erg te vergelijken met de ocean race van pa. Zitten erin is prima! Verstelbaarheid ook en dat ze veilig zijn geloof ik ook direct.
Alle veiligheidssystemen, BLIS, lane departure, de cruisecontrol zijn allemaal wel bekend. Hoefde we beiden niet mee te goochelen, maar goed dat het er allemaal standaard op zit en niet in een pakket. Puntje erbij voor Volvo. Verder voelt het interieur ook weer zeer hoogwaardig aan, net een klein stapje hoger dan de V60, maar die is ook al heel goed!

Ruimte, ja ruimer dan de V60....duh, ruimer dan de Kangoo? Nee nog niet eens, wel stukken langer! Dus ja.....ga je voor een kort en hoog busje met een indeling die altijd handig is? Of de luxe lange ruimte van de V90.

Maar dan het rijden, zitpositie is voor mij, met mijn lengte altijd wel ff zoeken. Ik voel me altijd in een dergelijke auto heel erg klein! Dat heb ik al met de V60, nog veel meer met de V90. V40 is mijn ideale maat! Heerlijke wagen. tongue sticking out smiley Maar ik kan hem door de goede verstelbaarheid altijd vinden! Zo ook hier. Na 3 kwartier (overdreven) zat ik prettig en kon ik de D4 inscription aanzwengelen. Bekend blok! 190 pk en 400 nm voldoen ruimschoots gekoppeld aan de 8 traps Aisin dubbele koppeling automaat. Maar waar de V60 nog redelijk sportief ergens heen te sturen is viel me dat met de V90 toch wel wat tegen. Hij is heerlijk soepel, maar wil je snel? Nee niet doen, het is geen langzame auto, integendeel! Maar wel een die inderdaad heel erg op comfort gericht is. Een snelle bocht bij de oprit van de snelweg voelt dus ook altijd wat enger aan dan in de V60 het geval is. En dat terwijl die niet eens heel veel zwaarder (120 kg) is dan de V60.
Maar stuurgevoel is goed, hij ligt heerlijk als een blok op de weg, weinig correcties benodigd om hem in zijn baan te houden. ACC is een uitkomst en 1 van de weinige redenen dat ik een automaat zou willen overwegen. Met de hand schakelen gaat overigens op een zeer prettige manier. De D4 is ruim voldoende voor de auto. En wil je meer? Niet doen!

Foto's zonder pa of mezelf erop heb ik niet dus excuses daarvoor! Maar de huidige V60 blijft mijn favoriet. Mooie verschijning de V90, en heel erg goed als je hem koopt. Maar te groot voor mij. winking smiley
22-12-2016 00:17
RobEU
Daarvoor zie ik 'm eigenlijk nog een tikkeltje te vaak En vergeet niet dat 'ie al bijna zeven jaar meegaat!
Die S60 zie ik werkelijk alleen bij hoge uitzondering. De oude S60 zie ik vaker. Je kan het gewoon in de verkoopcijfers zien. Alleen de eerste 2 jaar aardig verkocht (en een duidelijke boost t.o.v. vorige model), en het derde jaar meteen 65% eraf. En daar is het bij benadering op gebleven tot op heden (en structureel ver onder de laagste verkoopaantallen van de eerste generatie S60).

Datzelfde zie ik gaan gebeuren met de S90, als je het vergelijkt met modellen van andere merken die de E segmenter af hebben laten wijken van de gangbare traditionele sedan.
22-12-2016 08:26
Nico GTR
8 traps Aisin dubbele koppeling automaat.

Heeft ie niet gewoon de 8 traps ZF?
22-12-2016 10:01
P. Klieder
Nico GTR

Nee.
24-01-2017 18:22
2 collega's hebben een "90" besteld.

Collega met nu een A5 Sportback S-line 2.0 TDI heeft een S90 D3 R-design genomen met het Launch Pack (navi, Bower & Wilkins audio en nog wat goodies). Geen leder interieur, werd te duur en hij hecht daar geen belang aan.

De collega met de Galaxy Ghia 1.6 diesel nut smiley heeft een V90 D3 Momentum besteld met enkele packs, deze heeft wel een lederen interieur.

Levering is voorzien medio mei.
25-01-2017 08:50
Nico GTR
P. Klieder
Nico GTR

Nee.

De ZF-bak past volgens mij niet op een dwarsgeplaatste motor. Maar die Aisin-bak heeft volgens mij geen dubbele koppeling, maar een koppelomvormer net als de ZF.

BMW gebruikt de Aisin-bak trouwens ook op de X1 en de 2-serie busjes, waarschijnlijk om de zelfde reden als Volvo.
25-01-2017 09:40
Ik meen te weten dat het idd geen dubbele koppeling bak is. Al dan niet van Aisin of ZF.
25-01-2017 14:00
Het is 100% Aisin. Maar hij heeft inderdaad een vloeistofkoppeling.

Ik had echt de indruk dat het deze was. Maar sorry voor mijn misinformatie die ik neer zette als feit.
25-01-2017 14:46
Je had wel gelijk dat het een Aisin bak was. smiling smiley
Anonieme bezoeker
Re: Volvo S90
06-02-2017 12:57
Dat is zo, maar ik heb gereden in de T6 met 320 pk..geen laf ding zeg, man man man wat een snel ding. Maar goed ik dwaal af, die 5 en 6 cilinders blijven toch wel heerlijk hoor
28-12-2017 14:08
maurice123!
Dat is zo, maar ik heb gereden in de T6 met 320 pk..geen laf ding zeg, man man man wat een snel ding. Maar goed ik dwaal af, die 5 en 6 cilinders blijven toch wel heerlijk hoor

Welke 5 en 6 cilinders? T5 is een 2ltr 4 cilinder met turbo, T6 is een 2ltr 4 cilinder met turbo en supercharger.
28-12-2017 15:45
British Racing Green
Het Nieuwsblad.be: Federale wegpolitie koopt 121 op maat gebouwde voertuigen en die kosten maar liefst 76.000 per stuk

Als je de prijs voor een vergelijkbare "normale" V90 bekijkt, is 76.000 EUR een koopje winking smiley

Onbegrijpelijk dat in Nederland is gekozen voor een Audi als opvolger van de v70's. Zeker met alle omkoopschandalen waar bij betrokken was. Zelfs in Duitsland kiezen diverse korpsen voor de V90, bron, zie voorlaatse uitgave van Autobild.
28-12-2017 16:31
dca492
British Racing Green
Het Nieuwsblad.be: Federale wegpolitie koopt 121 op maat gebouwde voertuigen en die kosten maar liefst 76.000 per stuk

Als je de prijs voor een vergelijkbare "normale" V90 bekijkt, is 76.000 EUR een koopje winking smiley

Onbegrijpelijk dat in Nederland is gekozen voor een Audi als opvolger van de v70's. Zeker met alle omkoopschandalen waar bij betrokken was. Zelfs in Duitsland kiezen diverse korpsen voor de V90, bron, zie voorlaatse uitgave van Autobild.

1-pon heeft geschikt, je zal er toch een keer een streep onder moeten zetten.
2-misschien voldeed de v90 wel niet aan de eisen zoals in de aanbesteding beschreven.
28-12-2017 16:35
Carfanatic
dca492
British Racing Green

1-pon heeft geschikt, je zal er toch een keer een streep onder moeten zetten.
2-misschien voldeed de v90 wel niet aan de eisen zoals in de aanbesteding beschreven.

1. Dat ben ik met je eens, maar het blijft dan toch een recente schikking en vreemd m.i.,
2. Dat is uiteraard heel goed mogelijk.
28-12-2017 17:13
Wat een ontzettend lelijke uitvoering hebben ze daar van gemaakt zeg met die skibox uit 1980 op t dak.
21-02-2020 20:12

Alle pics S90: [www.netcarshow.com]
Alle pics V90: [www.netcarshow.com]
Alle pics V90 CC: [www.netcarshow.com]

Nieuwe voorbumper met chromen strip over de breedte, donkere achterlampen met dunnere LED verlichting en andere inzet onderbumper achter. Ik vind het nog steeds een fraaie auto. Zelfs de S90 met aparte kont vind ik altijd een chique verschijning en kijk ik ook altijd na. De V90 heeft wel echt goeie kleur en wielen nodig maar an sich vind ik het wel een fraaie auto. Gek genoeg vind ik de Cross Country compleet mislukt. Doordat de auto veel slanker/meer uitgerekt is dan zijn voorganger is de carrosserie te 'laag' voor de auto door die zwarte randen en (vaak) grote wielen
21-02-2020 20:48
Nieuwe achterlichten zijn een flinke verbetering thumbs up
21-02-2020 20:50
Blijft een imposante bak, zou mijn keuze zijn in dit segment.
21-02-2020 21:07
Chique, zeker met die chroomstrip in de breedte. Erg geslaagd thumbs up
21-02-2020 21:31
Barri
Chique, zeker met die chroomstrip in de breedte. Erg geslaagd thumbs up

Ik vind de chromestrip juist wat minder, maar wellicht valt het in het eggie wel mee.
15-03-2021 09:17
Volvo komt na een uitgebreide facelift in modeljaar 2021 opnieuw met een upgrade voor de populaire 90-serie. Voor modeljaar 2022 krijgen de S90, V90 en V90 Cross Country het nieuwe Android-infotainmentsysteem met Google-functies en een reeks nieuwe ADAS rijhulp- en comfortsystemen. Voor de Volvo XC90 is een B6 AWD Mild Hybrid motorvariant verkrijgbaar met een trekgewicht van liefst 2.700 kilogram. De Volvo S90, V90, V90 Cross Country en XC90 modeljaar 2022 zijn per direct te bestellen.

S90 en V90
Het Android-infotainmentsysteem met Google-functies debuteerde op de volledig elektrische Volvo XC40 Recharge P8 en is voor modeljaar 2022 voortaan standaard op de S90, V90 en V90 Cross Country. Ook de XC60 profiteert mee. Het samen met Google ontwikkelde systeem geeft een nieuwe invulling aan auto-infotainment. Het systeem heeft een gebruiksvriendelijke interface, biedt een ongeëvenaarde mate van connectiviteit en heeft geïntegreerde functies als Google Maps en Google Assistant stembediening voor nog meer gebruiksgemak. Google Play biedt een breed aanbod van apps voor in de auto.

Veiligheidssystemen
Behalve het nieuwe infotainmentsysteem wordt de S90, V90 en V90 Cross Country ook voorzien van de nieuwste geavanceerde bestuurdersassistentiesystemen (ADAS) die Volvo in samenwerking met Zenuity heeft ontwikkeld. Volvo introduceert voor nu twee nieuwe rijhulpsystemen, te weten Ready to Drive Notification en Emergency Stop Assist. Het eerste attendeert de bestuurder door middel van een geluid en signaal op het bestuurdersscherm als de voorligger gaat rijden. Het nieuwe Emergency Stop Assist kan de auto - indien de bestuurder niet meer reageert - zelfstandig tot stilstand brengen in dezelfde rijstrook en de alarmlichten activeren.

Aan de basis van ADAS staat een modern en schaalbaar actief veiligheidssysteem bestaande uit een reeks radars, camera’s en ultrasone sensoren. Deze schaalbare technologie maakt het mogelijk om in de nabije toekomst extra veiligheidssystemen te installeren. ADAS vormt tevens de basis voor toekomstige Autonomous Drive projecten.

Nieuwe Inscription Exclusive-uitvoering voor S90 en V90
De S90 en V90 zijn voor modeljaar 2022 ook leverbaar als Inscription Exclusive-uitvoering. De versie is gebaseerd op de rijk uitgeruste Inscription-variant, aangevuld met zeer gewilde opties. Denk aan nappa lederen bekleding met ventilatie en massagefunctie, Full LED-koplampen, head-up display, Harman Kardon Premium audio, 360-graden camera’s, het nieuwe Side Park assist en Advanced Air Cleaner. Bij de V90 is ook een panoramadak inbegrepen (voor S90 een schuifdak). De Inscription Exclusive-uitvoering heeft een meerprijs van slechts € 2.000. Het klantvoordeel loopt op tot wel € 7.000.

Prijzen Inscription Exclusive
S90 T8 Recharge € 69.995
V90 T6 Recharge € 69.995
V90 T8 Recharge € 72.995

Vanafprijzen S90 MY22
B4 € 57.495
B5 € 65.495
T8 Recharge € 67.99

Vanafprijzen V90 MY22
B4 € 60.495
B5 € 65.495
T6 Recharge € 64.995
T8 Recharge € 67.995

Vanafprijzen V90 Cross Country MY22
B5 AWD € 74.995
B6 AWD € 79.995

[www.media.volvocars.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-03-2021 09:20 door MCW.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.