Suzuki Ignis

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Suzuki Ignis
30-09-2015 10:40












3700×1660×1595mm. Verder nog geen info. Ook een opgeleukte Ignis Trail Concept:





De Ignis is het productiemodel van de iM-4 Concept



Re: Suzuki Ignis
30-09-2015 10:50
Leuk! Ook Europese verkoopplannen?
Re: Suzuki Ignis
30-09-2015 10:50
Die is behoorlijk dicht bij het concept gebleven thumbs up
Re: Suzuki Ignis
30-09-2015 10:55
Leuk! Alles valt of staat met de prijs, maar als ze 'm mooi in de markt kunnen zetten, wordt het wel een klein succesje denk ik.

Heeft ie trouwens achterwielaandrijving, of vierwielaandrijving? Ik zie een differentieel op de derde foto.
Re: Suzuki Ignis
30-09-2015 11:01
Wat een ontzettend leuk dingthumbs up Hopelijk komt hij ook hierheen...
Re: Suzuki Ignis
30-09-2015 11:10
Eind volgend jaar hier leverbaar aldus AutoWeek:
[www.autoweek.nl]
Re: Suzuki Ignis
30-09-2015 11:17
Vind Autoweek niet zo'n betrouwbare bron eerlijk gezegd.
Anonieme bezoeker
Re: Suzuki Ignis
30-09-2015 11:24
Meestal bellen ze dan even de importeur op om het te vragen..
Re: Suzuki Ignis
30-09-2015 14:25
Deze crossover was al bevestigd voor Europa (productieversie van de iM-4). Inderdaad een erg leuk ding, het is een moeilijk te plaatsen model (wat zijn nu concurrenten?), maar dat maakt verder ook niet uit. Leuk ook dat Suzuki de namen Ignis, Baleno en Vitara (zonder toevoeging Grand) heeft laten terugkeren, maakt het des te vreemder dat de naam Alto in Europa moest wijken voor Celerio.

Ik zie dat de Ignis beschikt over een 1,2-liter motor, dan reken ik op de 1.2 DualJet mild-hybrid die in de Baleno een CO2-uitstoot van 93 g/km heeft. Ik ben benieuwd naar de prijzen, aan de CO2-heffingen zal het niet liggen mochten die ongunstig uitpakken.
Re: Suzuki Ignis
30-09-2015 21:33
Kijk, dát is nou een leuke opvolger voor m'n Alto.
We gaan sparen.........

(Vrouw vond m ook meteen leuk. Da's belangrijk tongue sticking out smiley )
Re: Suzuki Ignis
30-09-2015 21:36
Quote
Rembrandt

(Vrouw vond m ook meteen leuk. Da's belangrijk tongue sticking out smiley )

Leuk, dat andermans mening er ook toe doet!winking smiley
Geinig autootje vind ik overigens, mag van mij meteen hier rond rijden!
Re: Suzuki Ignis
30-09-2015 23:19
Na de enorm suffe Celerio en Baleno is dit een opvallend leuk gestyled ding thumbs up.
Anonieme bezoeker
Re: Suzuki Ignis
03-10-2015 09:36
Het Suzuki gamma in 2016:
De Celerio: no nonsense autootje, een echte A-segmenter. De ruimste of in elk geval een van de ruimste in zijn klasse. Uiterlijk is niet flitsend maar daar zijn andere A-segmentertjes voor
De Ignis: stoer bakkie, leuk interieur, leuk uiterlijk (behalve de achterkant die ik maar matig kan waarderen). Weet iemand al iets van de afmetingen overigens?
De Swift: Oud gediende. Redelijk uiterlijk (al vind ik de generatie 2005 - 2010 beter geslaagd). Vier niet al te grote volwassen kunnen hier goed in reizen. Grootste minpunt: de veel te kleine bagageruimte. Ben benieuwd waar de nieuwe generatie Suzuki Swift komt te staan. Blijft dit een auto van 3,70 / 3,80 meter lengte? Heel veel auto's zijn er niet die tussen het A en het B segment vallen.....
De Baleno: Prima B-segmenter met een ruim interieur, grote kofferbak. Echt een gezinsauto voor mensen die prijs en milieubewust zijn. Knap van Suzuki om een B-segmenter te kunnen aanbieden die maar 900 kilo weegt.
De Vitara: Deze auto heeft naar mijn idee een veel stoerder uiterlijk dan bijvoorbeeld de hoogmodieuze Captur van Renault. Lekker hoekig, modern maar met nog een "ouderwetse" 1600 die in de praktijk overigens wel erg zuinig blijkt. Diesel is mogelijk Automaat is mogelijk, 4 wielaandrijving is mogelijk. Voor elk wat wils.
De S-cross: deze wordt in 2016 gefacelift. Hopelijk weten ze de onrustige besturing aan te pakken en wellicht komt er een motorische update. De facelift zal deze wagen goed doen. Deze S-cross is tot nu toe nog geen groot succes.

De Jimny: sympathieke 4WD'er die alleen zwaar achterhaald is. Zou wel eens kunnen verdwijnen als de Ignis inderdaad ook met 4-WD gaat geleverd worden.
Re: Suzuki Ignis
03-10-2015 09:42
Ik denk niet dat de Jimny gaat verdwijnen. Daar is hij veel te sympathiek en klassiek voor.
Re: Suzuki Ignis
03-10-2015 12:47
Quote
verlichting
De Ignis: stoer bakkie, leuk interieur, leuk uiterlijk (behalve de achterkant die ik maar matig kan waarderen). Weet iemand al iets van de afmetingen overigens?
Staat, een beetje verstopt, tussen de foto's hierboven: 3700 × 1660 × 1595mm. Een hoge Swift, makkelijk voor wie wat strammer wordt.
Re: Suzuki Ignis
21-01-2016 15:20
De Suzuki Ignis heeft zijn Japanse marktdebuut beleefd.

















Meer foto's:
[car.watch.impress.co.jp]
[carview.yahoo.co.jp]
[car.watch.impress.co.jp]

De Ignis beschikt dus over de 1.2 Mild Hybrid benzinemotor uit de Swift met 67 kW/91 pk en 118 Nm koppel.
Re: Suzuki Ignis
21-01-2016 16:09
Te veel metaal op de achterhand, maar verder een leuk praktisch model.
Re: Suzuki Ignis
21-01-2016 16:09
Ziet er prima uit, maar wat staan die voorwielen een beetje in een O-stand (1e foto)?
Re: Suzuki Ignis
21-01-2016 16:11
Lijkt me niet meer dan optisch bedrog.
Re: Suzuki Ignis
21-01-2016 16:28
Filmpjes uit Indiase bron:

Krijgt ook vierwielaandrijving, dus toch weg met de Jimny? Op de beurs in Tokyo met CVT en flippers, maar dat is in het Japanse verkeer logisch.
Re: Suzuki Ignis
21-01-2016 16:58
In di filmpje wordt als alternatieve motor de 1.o liter driecilinder Boosterjet genoemd:
(onderdeel van een hele reeks filmpjes over de Ignis - waaronder een van het vorige model Ignis dat zich ergens in Oost-Europa dankzij 4WD en sneeuwkettingen een weg baant door hier nauwelijks denkbare omstandigheden).
Anonieme bezoeker
Re: Suzuki Ignis
22-01-2016 18:43
Leuk wagentje, maar waarom nou net die witte blokken in de achterlichten op verschillende hoogtes zitten?
Re: Suzuki Ignis
24-01-2016 13:26
Heel erg leuk, maar eind dit jaar pas leverbaar? Kom op Suzuki, we leven in 2016.

EDIT:

Kan iemand mij het doel van die afschuwelijke hoofdsteunen uitleggen? In de nieuwe Baleno zitten ze ook al. Afgrijselijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-01-2016 13:33 door Jamiro.
Re: Suzuki Ignis
24-01-2016 15:37
Wat een leuk ding zeg! Die achterlichten zijn wel een beetje teveel jaren-90, dat is wel jammer.
Re: Suzuki Ignis
25-01-2016 11:32
Quote
Jamiro
Kan iemand mij het doel van die afschuwelijke hoofdsteunen uitleggen? In de nieuwe Baleno zitten ze ook al. Afgrijselijk.

Ondersteuning bieden aan het hoofd en bescherming in geval van een aanrijding teneinde een whiplash te voorkomen.

Ik vind het ook een erg leuke auto, het is een soort olijke opvolger van de Suzuki Splash.
Re: Suzuki Ignis
14-03-2016 22:49
Quote
D-C
De Suzuki Ignis heeft zijn Japanse marktdebuut beleefd.
[foto's]
De Ignis beschikt dus over de 1.2 Mild Hybrid benzinemotor uit de Swift met 67 kW/91 pk en 118 Nm koppel.
Afgebeeld is de 4x4, waardoor de koffervloer hoger ligt. Daarin zit inderdaad de 1.2 liter viercilinder. Zie dit Japanse filmpje:
Re: Suzuki Ignis
08-05-2016 14:09
Op 28 april door Thomas Schlijper in Amsterdam gesnapt: [schlijper.nl]
(2 foto's). Zie de achterlichten.
Re: Suzuki Ignis
23-09-2016 10:39
De Europese versie:







Quote

In detail: nieuwe Suzuki Ignis

Vrolijke Japanner debuteert in Parijs. Suzuki had hem al aangekondigd, maar nu hebben we nagenoeg alle details van de splinternieuwe Ignis te pakken! Suzuki neemt de nieuwe Ignis mee naar de Autosalon van Parijs die volgende week losbarst, de auto waarop we in de vorm van de iM-4 Conceptvorig jaar al een voorproefje kregen. De Ignis krijgt een 90 pk sterke 1.2 DualJet viercilinder onder de kap gemonteerd, een blok dat we al kennen uit de Baleno. Op de bestellijst staat ook een tweede variant van die viercilinder, een blok met SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki)-techniek. Daarmee is die versie geen volwaardige hybride, maar een elektromotor ondersteunt de Ignis wel degelijk. Tijdens het remmen opgewekte energie wordt in een accu opgeslagen en gebruikt voor diverse elektronische onderdelen. Daarmee wordt de dynamo ontzien en kan brandstof worden bespaard. Allgrip-aandrijving is beschikbaar voor bepaalde versies. Een gerobotiseerde handbak (AGS) staat ook op de bestellijst. De compacte vijfdeurs heeft een verschuifbare achterbank, handig voor als je wilt kiezen tussen veel been- of bagageruimte. In januari staat de splinternieuwe Ignis bij de dealers. Bijgevoegd hebben we een afbeelding van het interieur van een rechtsgestuurde variant van de Ignis. Beeld van het binnenste van een linksgestuurde variant hebben we nog niet.
[www.autoweek.nl]
Re: Suzuki Ignis
23-09-2016 10:41
Crizus! Wat een afzichtelijk hok. Lijkt wel een speelgoed auto. Oh wacht, hij is wel origineel.
Re: Suzuki Ignis
23-09-2016 15:18
alleen de 90pk 1.2? dat doet mij het ergste vrezen voor de prijs.
Re: Suzuki Ignis
23-09-2016 22:46
Quote
Rembrandt
Kijk, dát is nou een leuke opvolger voor m'n Alto.
We gaan sparen.........

(Vrouw vond m ook meteen leuk. Da's belangrijk tongue sticking out smiley )

...én, al genoeg gespaard?

winking smiley
Anonieme bezoeker
Re: Suzuki Ignis
23-09-2016 22:48
Leuk karretje, maar die achterlichten, waarom???
Re: Suzuki Ignis
23-09-2016 22:52
Ik vind hem geweldig.. kennelijk dit topic gemist want voor mij was deze Ignis geheel nieuw.eye rolling smiley

Al vrees ik wel voor de bandenmaat.. en verhouding.. als ik de rode 'echte' foto's mag beoordelen.... zijn de banden wel wat smal.
Ongetwijfeld gunstig voor de CO2 reductie.. maar maakt de auto wat ielig volgens mij.

Nette grille ook. thumbs up
Re: Suzuki Ignis
24-09-2016 22:34
Op onderstaande link een wat minder dik aangeklede versie. Minder chroom, wieldoppen, geen mistlampen, geen led-dagrijverlichting, knipperlichten niet in de buitenspiegels, geen climatecontrol.....




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-09-2016 22:39 door MV84.
Re: Suzuki Ignis
25-09-2016 01:23
Quote
Durashift
Quote
Rembrandt
Kijk, dát is nou een leuke opvolger voor m'n Alto.
We gaan sparen.........

(Vrouw vond m ook meteen leuk. Da's belangrijk tongue sticking out smiley )

...én, al genoeg gespaard?

winking smiley

Soms komt er iets anders op je weg dat nóg meer (spaar)geld kost. En het kan er zelfs nog voor zorgen dat de tweede auto eruit gaat.
De Alto wordt nu al nauwelijks gebruikt.

Maar ik blijf het wel een leuke bak vinden. Betere opvolger van de Alto dan die suffe Celerio.
Re: Suzuki Ignis
30-09-2016 18:00
Live @ Mondial de l'Automobile Parijs:













Meer foto's en informatie: [www.autokopen.nl]

Typisch Japans allemaal. Heerlijk.
Re: Suzuki Ignis
30-09-2016 18:10
Vind ik ook, Japans design is weer helemaal terug bij de Japanse merk, veel durf in de ontwerpen, Toyota, Nissan, Honda en nu ook Suzuki. Ik hoop dat de markt het gaat vertalen in meer verkopen.
Re: Suzuki Ignis
30-09-2016 18:11
Vind ik ook, Japans design is weer helemaal terug bij de Japanse merken, veel durf in de ontwerpen, Toyota, Nissan, Honda en nu ook Suzuki. Ik hoop dat de markt het gaat vertalen in meer verkopen.
Re: Suzuki Ignis
30-09-2016 21:42
Quote
MV84
Op onderstaande link een wat minder dik aangeklede versie. Minder chroom, wieldoppen, geen mistlampen, geen led-dagrijverlichting, knipperlichten niet in de buitenspiegels, geen climatecontrol...../quote]
En toch in Japan deze versie met een prijs van bijna 1,6 miljoen yen, d.w.z. zo'n 15.000 euro. Het is geen weggevertje.

Het valt me op dat Japanners een CVT krijgen terwijl wij (en in India) het moeten doen met een handbak of een robotbak als optie.
Re: Suzuki Ignis
26-11-2016 20:45
Ik zag de nieuwe Ignis vandaag voor het eerst rijden in Vianen. Kenteken KS-677-D. Echt een heel leuk model om te zien vanuit alle hoeken. In mijn ogen prima verhoudingen en leuke details: Lekker brutale neus met de chromen lijst om de koplampen en grille toen deze achter me reed, later op de dag kwam deze zelfde rode Ignis voorbij rijden en zag ik de achterkant met de speelse sleufjes opzij en mooie achterlichten..

Niet bepaald goedkoop als ik de catalogusprijs zie op RDW op basis van kenteken: € 17.948,-. Zal wel een lekker vlot karretje zijn met 90pk op 810 kg.
Re: Suzuki Ignis
26-11-2016 21:28
Zeker een heel leuke auto alleen valt me de prijs wel tegen als een beetje een leuk uitgevoerd exemplaar al 17 mille moet kosten.
Ik was eigenlijk van plan om binnenkort eens te kijken bij de dealer. Zou evt. tzt een leuke vervanger kunnen zijn van onze Swift.
Voor 17.000 koop ik echter ook een zo goed als nieuwe Swift Sport 5-deurs.
Re: Suzuki Ignis
27-11-2016 10:20
18k nut smiley aan de andere kant zit een beetje up! tsi ook op zo'n bedrag.

wat klinkt het allemaal nog blikkerig (vanaf 4:55)
Re: Suzuki Ignis
27-11-2016 13:00
@Carfanatic
Filmpje van het Suzuki Test Drive Channel: [www.youtube.com]
Veel gepraat, maar met Engelse ondertiteling (van Google Translate kwaliteit ...).
De man heeft wel wat punten van kritiek, maar tamelijk subjectief: stuur zou ook axiaal versteld moeten kunnen worden, voor de buitenlandse markt; stuur zou wat kleiner en meer direct moeten zijn; er moeten, zeker in de duurste versie, minstens 6 luidsprekers in zitten; er worden standaard geen dakrails gemonteerd; en als je de achterbank omklapt is de vloer niet vlak - wat lastig is als je in de auto wil slapen, b.v. als je gaat kamperen. De prijs hier scheelt overigens niet eens zoveel met die in Japan.
Wat het stuur betreft kan de man gelijk hebben, maar anderzijds: als je hier ziet hoeveel er in gewoon Japans verkeer aan gezwengeld moet worden vermoed ik toch dat de gemiddelde klant liever een licht stuur heeft:
Re: Suzuki Ignis
28-11-2016 11:45
Quote

Suzuki Nederland brengt vandaag de prijzen van de eigenwijze nieuwe Ignis naar buiten. Wie graag in zo’n hip cross-overtje gezien wil worden, moet daarvoor bijna 15.000 euro meebrengen.
De Ignis is de jouwe voor minimaal €14.499. Daarmee is de auto iets goedkoper dan de Baleno (15.791), die langer, smaller en flink 'gewoner' is. Wie voor de basisversie gaat, krijgt een 1.2 DuelJet benzinemotor mee. De Smart Hybrid, die door remenergie op te slaan de dynamo ontziet, is voor minimaal €17.999 de jouwe. Voor datzelfde bedrag kun je ook opteren voor een Ignis zonder Smart Hybrid-systeem, maar met vierwielaandrijving. Wie die Allgrip-variant wil combineren met de zuinige motorisatie, tikt minstens €19.999 af bij de Suzuki-dealer.

De uitrustingsniveau's van de Ignis deden we al eerder uitgebreid uit de doeken. Bijzonder is dat de basisversie vijf zitplaatsen meekrijgt, terwijl duurdere varianten het met vier plaatsen moeten doen. Om de komst van het model kracht bij te zetten, komt Suzuki me twee introductie-uitvoeringen. Standaard bieden deze versies onde rmeer een uitgebreider infotainmentsysteem met een touchscreen en navigatie. De feest-edities beginnen bij € 15.999.

prijslijst: [www.suzuki.nl]
Heel leuk autootje, zo te zien.
Beetje retro maar toch niet oubollig.
Maar lijkt me vrijwel kansloos met dat prijskaartje eraan.
Re: Suzuki Ignis
28-11-2016 12:18
Ja, wacht ff.. wat Autoweek er niet bij schrijft is dat het rijklaar prijzen betreft.
Dat doet Suzuki.nl wél.

Kortom, voor een juiste prijsbeleving is het, denk ik, wel zaak om appel en appels te vergelijken.. ondanks de nieuwe regelgeving.

Voor minder geld koop je dus eenzelfde maat wielbasis als bij de huidige Swift..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-11-2016 12:21 door Durashift.
Re: Suzuki Ignis
28-11-2016 12:40
Nou, die prijzen vallen toch helemaal niet tegen. Ongeveer hetzelfde instaptarief als een Dacia Sandero Stepway (inclusief afleveringskosten?) en een Ford Ka+ met airco en 85 pk kost 500 euro meer. Die zijn weliswaar wat groter, maar Suzuki kennende is het ruimtegebruik in de Ignis heel efficiënt.
Re: Suzuki Ignis
07-12-2016 00:35
De prijzen zijn hier in Polen ook bekend gemaakt (prijs in € tegen dagkoers toegevoegd):

Ignis
2WD
1.2 DualJet 2WD 5MT Comfort 49 900 zl = € 11.340,-
1.2 DualJet 2WD 5MT Premium 54 900 zl = € 12.477,-
1.2 DualJet 2WD 5MT Elegance 61 900 zl = € 14.068,-
1.2 DualJet 2WD AGS* Premium 58 900 zl = € 13.385,-
ALLGRIP AUTO (4WD)
1.2 DualJet ALLGRIP AUTO (4WD) 5MT Premium 61 900 zl = € 14.068,-
1.2 DualJet ALLGRIP AUTO (4WD) 5MT Elegance 68 900 zl = € 15.660,-

Ignis SHVS
2WD
1.2 DualJet SHVS ENG A Stop 2WD 5MT Elegance 68 900 zl = € 15.660,-

Metallic lak: € 475,-
Metallic two tone: € 700,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-12-2016 00:37 door Jazzik.
Re: Suzuki Ignis
07-12-2016 07:55
De lichtste Ignis weegt nog geen 800kg. Met Allgrip weegt ie ook maar 860kg! Bijzonder!
Re: Suzuki Ignis
10-12-2016 15:44
Ik heb vandaag de Ignis bij de nieuwe Suzuki dealer in Almere (Freeroad) bekeken. Ik vond het al een leuke auto maar na het bekijken van de auto ben ik helemaal enthousiast geworden.

De auto wordt in de pers vergeleken met een Kia Picanto of een Fiat Panda maar dat is mijn ogen echt onterecht. De kleine Suzuki is qua lengte nauwelijks langer dan deze twee autootjes maar biedt veel meer ruimte. Door de hoge bouw zit je redelijk rechtop achter het stuur waardoor er voor mij in elk geval heel makkelijk een goede zitpositie kan worden gecreëerd. Als ik dan achter mij zelf ga zitten (lang bovenlichaam en wat korte benen) dan heb ik op de achterbank voldoende hoofdruimte (er kan nog een hand tussen mijn hoofd en het dak) en ik kan bijna met gestrekte benen gaan zitten. Dat is dan wel met de achterbank in de achterste stand. Als je de bank een stuk naar voren schuift en je loopt dan helemaal naar achter dan zie je wat voor voordelen zo'n verschuifbare achterbank heeft. Ik overdrijf niet maar de Suzuki Ignis is 30 centimeter korter dan mijn i20 maar de auto is daadwerkelijk ruimer. Geen van alle A-segmentertjes krijgt dit voor elkaar.

Verder staat er natuurlijk een volwassen 1200 cc vier cilinder in het vooronder waar bijna alle A segmenters het moeten doen met een drie cilinder en een enkele zelfs met een twee cilinder. Vergelijken met een Fiat 500 of een Opel Adam kan ook weer niet want deze twee modieuze autootjes halen het niet qua praktische bruikbaarheid. Ik was benieuwd naar het te realiseren verbruik. De verkoopster die ik sprak gaf aan dat de fabriekscijfers niet gehaald zouden worden maar dacht aan een praktijkverbruik van ongeveer 1 op 18 tot 1 op 20 voor de versie met SHVS.

Zijn er dan helemaal geen nadelen in de zitproef? Ja die zijn er wel. De kleine wagenlengte wreekt zich bij het instapgemak op de achterbank. Ik stootte mijn hoofd bij het instappen aan de C-stijl.

Een directe concurrent is er naar mijn idee niet. En leuk van de Almeerse dealer: ik kreeg spontaan een proefrit aangeboden. Omdat ik het echt een leuke auto vind denk ik dat maar eens binnenkort te gaan doen. Als dat gebeurd zal ik in dit topic mijn bevindingen delen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-12-2016 15:46 door verlichting2.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.