en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Anonieme bezoeker
Suzuki Ignis 30-09-2015 10:40 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3700×1660×1595mm. Verder nog geen info. Ook een opgeleukte Ignis Trail Concept: ![]() ![]() De Ignis is het productiemodel van de iM-4 Concept ![]() ![]() |
Re: Suzuki Ignis 30-09-2015 10:50 |
Leuk! Ook Europese verkoopplannen? |
Re: Suzuki Ignis 30-09-2015 10:50 |
Die is behoorlijk dicht bij het concept gebleven ![]() |
Re: Suzuki Ignis 30-09-2015 10:55 |
Leuk! Alles valt of staat met de prijs, maar als ze 'm mooi in de markt kunnen zetten, wordt het wel een klein succesje denk ik. Heeft ie trouwens achterwielaandrijving, of vierwielaandrijving? Ik zie een differentieel op de derde foto. |
Re: Suzuki Ignis 30-09-2015 11:01 |
Wat een ontzettend leuk ding![]() |
Re: Suzuki Ignis 30-09-2015 11:10 |
Eind volgend jaar hier leverbaar aldus AutoWeek: [www.autoweek.nl] |
Re: Suzuki Ignis 30-09-2015 11:17 |
Vind Autoweek niet zo'n betrouwbare bron eerlijk gezegd. |
Anonieme bezoeker
Re: Suzuki Ignis 30-09-2015 11:24 |
Meestal bellen ze dan even de importeur op om het te vragen.. |
Re: Suzuki Ignis 30-09-2015 14:25 |
Deze crossover was al bevestigd voor Europa (productieversie van de iM-4). Inderdaad een erg leuk ding, het is een moeilijk te plaatsen model (wat zijn nu concurrenten?), maar dat maakt verder ook niet uit. Leuk ook dat Suzuki de namen Ignis, Baleno en Vitara (zonder toevoeging Grand) heeft laten terugkeren, maakt het des te vreemder dat de naam Alto in Europa moest wijken voor Celerio. Ik zie dat de Ignis beschikt over een 1,2-liter motor, dan reken ik op de 1.2 DualJet mild-hybrid die in de Baleno een CO2-uitstoot van 93 g/km heeft. Ik ben benieuwd naar de prijzen, aan de CO2-heffingen zal het niet liggen mochten die ongunstig uitpakken. |
Re: Suzuki Ignis 30-09-2015 21:33 |
Kijk, dát is nou een leuke opvolger voor m'n Alto. We gaan sparen......... (Vrouw vond m ook meteen leuk. Da's belangrijk ![]() |
Re: Suzuki Ignis 30-09-2015 21:36 |
Leuk, dat andermans mening er ook toe doet! ![]() Geinig autootje vind ik overigens, mag van mij meteen hier rond rijden! |
Re: Suzuki Ignis 30-09-2015 23:19 |
Na de enorm suffe Celerio en Baleno is dit een opvallend leuk gestyled ding ![]() |
Anonieme bezoeker
Re: Suzuki Ignis 03-10-2015 09:36 |
Het Suzuki gamma in 2016: De Celerio: no nonsense autootje, een echte A-segmenter. De ruimste of in elk geval een van de ruimste in zijn klasse. Uiterlijk is niet flitsend maar daar zijn andere A-segmentertjes voor De Ignis: stoer bakkie, leuk interieur, leuk uiterlijk (behalve de achterkant die ik maar matig kan waarderen). Weet iemand al iets van de afmetingen overigens? De Swift: Oud gediende. Redelijk uiterlijk (al vind ik de generatie 2005 - 2010 beter geslaagd). Vier niet al te grote volwassen kunnen hier goed in reizen. Grootste minpunt: de veel te kleine bagageruimte. Ben benieuwd waar de nieuwe generatie Suzuki Swift komt te staan. Blijft dit een auto van 3,70 / 3,80 meter lengte? Heel veel auto's zijn er niet die tussen het A en het B segment vallen..... De Baleno: Prima B-segmenter met een ruim interieur, grote kofferbak. Echt een gezinsauto voor mensen die prijs en milieubewust zijn. Knap van Suzuki om een B-segmenter te kunnen aanbieden die maar 900 kilo weegt. De Vitara: Deze auto heeft naar mijn idee een veel stoerder uiterlijk dan bijvoorbeeld de hoogmodieuze Captur van Renault. Lekker hoekig, modern maar met nog een "ouderwetse" 1600 die in de praktijk overigens wel erg zuinig blijkt. Diesel is mogelijk Automaat is mogelijk, 4 wielaandrijving is mogelijk. Voor elk wat wils. De S-cross: deze wordt in 2016 gefacelift. Hopelijk weten ze de onrustige besturing aan te pakken en wellicht komt er een motorische update. De facelift zal deze wagen goed doen. Deze S-cross is tot nu toe nog geen groot succes. De Jimny: sympathieke 4WD'er die alleen zwaar achterhaald is. Zou wel eens kunnen verdwijnen als de Ignis inderdaad ook met 4-WD gaat geleverd worden. |
Re: Suzuki Ignis 03-10-2015 09:42 |
Ik denk niet dat de Jimny gaat verdwijnen. Daar is hij veel te sympathiek en klassiek voor. |
Re: Suzuki Ignis 03-10-2015 12:47 |
Staat, een beetje verstopt, tussen de foto's hierboven: 3700 × 1660 × 1595mm. Een hoge Swift, makkelijk voor wie wat strammer wordt. |
Re: Suzuki Ignis 21-01-2016 15:20 |
De Suzuki Ignis heeft zijn Japanse marktdebuut beleefd.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Meer foto's: [car.watch.impress.co.jp] [carview.yahoo.co.jp] [car.watch.impress.co.jp] De Ignis beschikt dus over de 1.2 Mild Hybrid benzinemotor uit de Swift met 67 kW/91 pk en 118 Nm koppel. |
Re: Suzuki Ignis 21-01-2016 16:09 |
Te veel metaal op de achterhand, maar verder een leuk praktisch model. |
Re: Suzuki Ignis 21-01-2016 16:09 |
Ziet er prima uit, maar wat staan die voorwielen een beetje in een O-stand (1e foto)? |
Re: Suzuki Ignis 21-01-2016 16:11 |
Lijkt me niet meer dan optisch bedrog. |
Re: Suzuki Ignis 21-01-2016 16:28 |
Filmpjes uit Indiase bron: Krijgt ook vierwielaandrijving, dus toch weg met de Jimny? Op de beurs in Tokyo met CVT en flippers, maar dat is in het Japanse verkeer logisch. |
Re: Suzuki Ignis 21-01-2016 16:58 |
In di filmpje wordt als alternatieve motor de 1.o liter driecilinder Boosterjet genoemd: (onderdeel van een hele reeks filmpjes over de Ignis - waaronder een van het vorige model Ignis dat zich ergens in Oost-Europa dankzij 4WD en sneeuwkettingen een weg baant door hier nauwelijks denkbare omstandigheden). |
Anonieme bezoeker
Re: Suzuki Ignis 22-01-2016 18:43 |
Leuk wagentje, maar waarom nou net die witte blokken in de achterlichten op verschillende hoogtes zitten? |
Re: Suzuki Ignis 24-01-2016 13:26 |
Heel erg leuk, maar eind dit jaar pas leverbaar? Kom op Suzuki, we leven in 2016. EDIT: Kan iemand mij het doel van die afschuwelijke hoofdsteunen uitleggen? In de nieuwe Baleno zitten ze ook al. Afgrijselijk. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-01-2016 13:33 door Jamiro. |
Re: Suzuki Ignis 24-01-2016 15:37 |
Wat een leuk ding zeg! Die achterlichten zijn wel een beetje teveel jaren-90, dat is wel jammer. |
Re: Suzuki Ignis 25-01-2016 11:32 |
Ondersteuning bieden aan het hoofd en bescherming in geval van een aanrijding teneinde een whiplash te voorkomen. Ik vind het ook een erg leuke auto, het is een soort olijke opvolger van de Suzuki Splash. |
Re: Suzuki Ignis 14-03-2016 22:49 |
Afgebeeld is de 4x4, waardoor de koffervloer hoger ligt. Daarin zit inderdaad de 1.2 liter viercilinder. Zie dit Japanse filmpje: |
Re: Suzuki Ignis 08-05-2016 14:09 |
Op 28 april door Thomas Schlijper in Amsterdam gesnapt: [schlijper.nl] (2 foto's). Zie de achterlichten. |
Re: Suzuki Ignis 23-09-2016 10:39 |
De Europese versie:![]() ![]() ![]() [www.autoweek.nl] |
Re: Suzuki Ignis 23-09-2016 10:41 |
Crizus! Wat een afzichtelijk hok. Lijkt wel een speelgoed auto. Oh wacht, hij is wel origineel. |
Re: Suzuki Ignis 23-09-2016 15:18 |
alleen de 90pk 1.2? dat doet mij het ergste vrezen voor de prijs. |
Re: Suzuki Ignis 23-09-2016 22:46 |
...én, al genoeg gespaard? ![]() |
Anonieme bezoeker
Re: Suzuki Ignis 23-09-2016 22:48 |
Leuk karretje, maar die achterlichten, waarom??? |
Re: Suzuki Ignis 23-09-2016 22:52 |
Ik vind hem geweldig.. kennelijk dit topic gemist want voor mij was deze Ignis geheel nieuw.![]() Al vrees ik wel voor de bandenmaat.. en verhouding.. als ik de rode 'echte' foto's mag beoordelen.... zijn de banden wel wat smal. Ongetwijfeld gunstig voor de CO2 reductie.. maar maakt de auto wat ielig volgens mij. Nette grille ook. ![]() |
Re: Suzuki Ignis 24-09-2016 22:34 |
Op onderstaande link een wat minder dik aangeklede versie. Minder chroom, wieldoppen, geen mistlampen, geen led-dagrijverlichting, knipperlichten niet in de buitenspiegels, geen climatecontrol..... 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-09-2016 22:39 door MV84. |
Re: Suzuki Ignis 25-09-2016 01:23 |
Soms komt er iets anders op je weg dat nóg meer (spaar)geld kost. En het kan er zelfs nog voor zorgen dat de tweede auto eruit gaat. De Alto wordt nu al nauwelijks gebruikt. Maar ik blijf het wel een leuke bak vinden. Betere opvolger van de Alto dan die suffe Celerio. |
Re: Suzuki Ignis 30-09-2016 18:00 |
Live @ Mondial de l'Automobile Parijs:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Meer foto's en informatie: [www.autokopen.nl] Typisch Japans allemaal. Heerlijk. |
Re: Suzuki Ignis 30-09-2016 18:10 |
Vind ik ook, Japans design is weer helemaal terug bij de Japanse merk, veel durf in de ontwerpen, Toyota, Nissan, Honda en nu ook Suzuki. Ik hoop dat de markt het gaat vertalen in meer verkopen. |
Re: Suzuki Ignis 30-09-2016 18:11 |
Vind ik ook, Japans design is weer helemaal terug bij de Japanse merken, veel durf in de ontwerpen, Toyota, Nissan, Honda en nu ook Suzuki. Ik hoop dat de markt het gaat vertalen in meer verkopen. |
Re: Suzuki Ignis 30-09-2016 21:42 |
|
Re: Suzuki Ignis 26-11-2016 20:45 |
Ik zag de nieuwe Ignis vandaag voor het eerst rijden in Vianen. Kenteken KS-677-D. Echt een heel leuk model om te zien vanuit alle hoeken. In mijn ogen prima verhoudingen en leuke details: Lekker brutale neus met de chromen lijst om de koplampen en grille toen deze achter me reed, later op de dag kwam deze zelfde rode Ignis voorbij rijden en zag ik de achterkant met de speelse sleufjes opzij en mooie achterlichten.. Niet bepaald goedkoop als ik de catalogusprijs zie op RDW op basis van kenteken: € 17.948,-. Zal wel een lekker vlot karretje zijn met 90pk op 810 kg. |
Re: Suzuki Ignis 26-11-2016 21:28 |
Zeker een heel leuke auto alleen valt me de prijs wel tegen als een beetje een leuk uitgevoerd exemplaar al 17 mille moet kosten. Ik was eigenlijk van plan om binnenkort eens te kijken bij de dealer. Zou evt. tzt een leuke vervanger kunnen zijn van onze Swift. Voor 17.000 koop ik echter ook een zo goed als nieuwe Swift Sport 5-deurs. |
Re: Suzuki Ignis 27-11-2016 10:20 |
18k ![]() wat klinkt het allemaal nog blikkerig (vanaf 4:55) |
Re: Suzuki Ignis 27-11-2016 13:00 |
@Carfanatic Filmpje van het Suzuki Test Drive Channel: [www.youtube.com] Veel gepraat, maar met Engelse ondertiteling (van Google Translate kwaliteit ...). De man heeft wel wat punten van kritiek, maar tamelijk subjectief: stuur zou ook axiaal versteld moeten kunnen worden, voor de buitenlandse markt; stuur zou wat kleiner en meer direct moeten zijn; er moeten, zeker in de duurste versie, minstens 6 luidsprekers in zitten; er worden standaard geen dakrails gemonteerd; en als je de achterbank omklapt is de vloer niet vlak - wat lastig is als je in de auto wil slapen, b.v. als je gaat kamperen. De prijs hier scheelt overigens niet eens zoveel met die in Japan. Wat het stuur betreft kan de man gelijk hebben, maar anderzijds: als je hier ziet hoeveel er in gewoon Japans verkeer aan gezwengeld moet worden vermoed ik toch dat de gemiddelde klant liever een licht stuur heeft: |
Re: Suzuki Ignis 28-11-2016 11:45 |
prijslijst: [www.suzuki.nl] |
Re: Suzuki Ignis 28-11-2016 12:12 |
Heel leuk autootje, zo te zien. Beetje retro maar toch niet oubollig. Maar lijkt me vrijwel kansloos met dat prijskaartje eraan. |
Re: Suzuki Ignis 28-11-2016 12:18 |
Ja, wacht ff.. wat Autoweek er niet bij schrijft is dat het rijklaar prijzen betreft. Dat doet Suzuki.nl wél. Kortom, voor een juiste prijsbeleving is het, denk ik, wel zaak om appel en appels te vergelijken.. ondanks de nieuwe regelgeving. Voor minder geld koop je dus eenzelfde maat wielbasis als bij de huidige Swift.. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-11-2016 12:21 door Durashift. |
Re: Suzuki Ignis 28-11-2016 12:40 |
Nou, die prijzen vallen toch helemaal niet tegen. Ongeveer hetzelfde instaptarief als een Dacia Sandero Stepway (inclusief afleveringskosten?) en een Ford Ka+ met airco en 85 pk kost 500 euro meer. Die zijn weliswaar wat groter, maar Suzuki kennende is het ruimtegebruik in de Ignis heel efficiënt. |
Re: Suzuki Ignis 07-12-2016 00:35 |
De prijzen zijn hier in Polen ook bekend gemaakt (prijs in € tegen dagkoers toegevoegd): Ignis 2WD 1.2 DualJet 2WD 5MT Comfort 49 900 zl = € 11.340,- 1.2 DualJet 2WD 5MT Premium 54 900 zl = € 12.477,- 1.2 DualJet 2WD 5MT Elegance 61 900 zl = € 14.068,- 1.2 DualJet 2WD AGS* Premium 58 900 zl = € 13.385,- ALLGRIP AUTO (4WD) 1.2 DualJet ALLGRIP AUTO (4WD) 5MT Premium 61 900 zl = € 14.068,- 1.2 DualJet ALLGRIP AUTO (4WD) 5MT Elegance 68 900 zl = € 15.660,- Ignis SHVS 2WD 1.2 DualJet SHVS ENG A Stop 2WD 5MT Elegance 68 900 zl = € 15.660,- Metallic lak: € 475,- Metallic two tone: € 700,- 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-12-2016 00:37 door Jazzik. |
Re: Suzuki Ignis 07-12-2016 07:55 |
De lichtste Ignis weegt nog geen 800kg. Met Allgrip weegt ie ook maar 860kg! Bijzonder! |
Re: Suzuki Ignis 10-12-2016 15:44 |
Ik heb vandaag de Ignis bij de nieuwe Suzuki dealer in Almere (Freeroad) bekeken. Ik vond het al een leuke auto maar na het bekijken van de auto ben ik helemaal enthousiast geworden. De auto wordt in de pers vergeleken met een Kia Picanto of een Fiat Panda maar dat is mijn ogen echt onterecht. De kleine Suzuki is qua lengte nauwelijks langer dan deze twee autootjes maar biedt veel meer ruimte. Door de hoge bouw zit je redelijk rechtop achter het stuur waardoor er voor mij in elk geval heel makkelijk een goede zitpositie kan worden gecreëerd. Als ik dan achter mij zelf ga zitten (lang bovenlichaam en wat korte benen) dan heb ik op de achterbank voldoende hoofdruimte (er kan nog een hand tussen mijn hoofd en het dak) en ik kan bijna met gestrekte benen gaan zitten. Dat is dan wel met de achterbank in de achterste stand. Als je de bank een stuk naar voren schuift en je loopt dan helemaal naar achter dan zie je wat voor voordelen zo'n verschuifbare achterbank heeft. Ik overdrijf niet maar de Suzuki Ignis is 30 centimeter korter dan mijn i20 maar de auto is daadwerkelijk ruimer. Geen van alle A-segmentertjes krijgt dit voor elkaar. Verder staat er natuurlijk een volwassen 1200 cc vier cilinder in het vooronder waar bijna alle A segmenters het moeten doen met een drie cilinder en een enkele zelfs met een twee cilinder. Vergelijken met een Fiat 500 of een Opel Adam kan ook weer niet want deze twee modieuze autootjes halen het niet qua praktische bruikbaarheid. Ik was benieuwd naar het te realiseren verbruik. De verkoopster die ik sprak gaf aan dat de fabriekscijfers niet gehaald zouden worden maar dacht aan een praktijkverbruik van ongeveer 1 op 18 tot 1 op 20 voor de versie met SHVS. Zijn er dan helemaal geen nadelen in de zitproef? Ja die zijn er wel. De kleine wagenlengte wreekt zich bij het instapgemak op de achterbank. Ik stootte mijn hoofd bij het instappen aan de C-stijl. Een directe concurrent is er naar mijn idee niet. En leuk van de Almeerse dealer: ik kreeg spontaan een proefrit aangeboden. Omdat ik het echt een leuke auto vind denk ik dat maar eens binnenkort te gaan doen. Als dat gebeurd zal ik in dit topic mijn bevindingen delen. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-12-2016 15:46 door verlichting2. |