Bentley Bentayga

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Re: Bentley Bentayga
15-09-2015 13:36
Bashen? Niemand hoeft zich aangevallen te voelen door wat RWD zei, behalve de ontwerper
Anonieme bezoeker
15-09-2015 13:42
Ah, nieuwe pagina. smiling smiley

Bentley Bentayga set to become priciest SUV

Automotive News Europe
September 9, 2015 13:17 CET -- UPDATED: Sep. 9 15:48 CET - Adds video
LONDON -- The Bentley Bentayga will be the most expensive SUV on the market when it goes on sale early next year.

The ultraluxury brand's first-ever SUV will start at $229,100 in the U.S., which is likely to be its biggest market. UK prices will start at 160,200 pounds and in Germany the model will start at 208,500 euros, Bentley said. Global deliveries begin early next year.

The Bentayga’s price is likely to be eclipsed by Rolls-Royce’s new SUV, which is codenamed “Project Cullinan." The Rolls-Royce SUV will launch in 2018 and could cost as much as $400,000, reports say. Currently, the most expensive SUVs are the $218,000 Mercedes-Benz G65 AMG and the $200,000 Land Rover Range Rover SV Autobiography. Similarly priced offerings are planned, such as the Lamborghini Urus, Aston Martin DBX and Maserati Levante.

Bentley today released more details of the Bentayga ahead of its debut at this month’s Frankfurt auto show.

The car will be powered by a twin-turbocharged version of parent Volkswagen Group’s 12-cylinder gasoline engine making 608hp.

Bentley says the Bentayga will be the fastest SUV available with a top speed of 301 kph (187 mph), about 17 kph faster than Porsche’s Cayenne Turbo S, 21 kph faster than the Mercedes-Benz GLE 63 S AMG and 51 kph faster than a Range Rover.

The Bentayga sprints from 0-60 mph in 4.0 seconds (0-100 kph in 4.1 seconds). It has CO2 emissions of 292 grams per km.

Bentley confirmed that it will launch diesel and hybrid variants of the Bentayga. A spokesman said the hybrid will likely arrive in 2018 with the diesel before that.

Technology on the Bentayga includes an optional electric active roll control device developed with Audi that draws power from a 48v electrical system. The brand said the active roll bar technology finds the perfect balance between body control and ride comfort to give class-leading cabin stability and handling.

The Bentayga has eight different drive settings with four different ride heights accessed via control dial on the center console, four for off-road driving and four for on-road. “The combination of off-road performance and on-road performance is best of any SUV in the world,” Keith Sharp, director of chassis engineering, said in statement.

The Bentayga makes wide use of aluminum in its chassis and body panels to save 236kg compared to traditional body construction, according to Bentley. The car weighs 2422kg, less than the Bentley Continental GT convertible.

The five-seater cabin is finished with 15 separate pieces of wood veneers to help create what Bentley describes as “the finest automotive interior in the world.”

The leather front seats have 22-way electric adjustment and feature massaging, ventilation and heating.

“The Bentayga redefines luxury in the SUV sector,” Wolfgang Duerheimer, CEO of Bentley, said in a statement.

Bentley has previously said it hopes to sell around 3,500 of the Bentayga in a full year, pushing the brand’s annual sales to around 15,000 by 2018. Bentley sold 11,020 cars last year, a new record for the brand.

China and Russia are also target markets for the Bentaga, since rough roads and other geographical and safety hazards can characterize their driving conditions.

[europe.autonews.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-09-2015 13:42 door JP2010.
Anonieme bezoeker
15-09-2015 13:49
MC W
Bashen? Niemand hoeft zich aangevallen te voelen door wat RWD zei, behalve de ontwerper

Ook de ontwerper hoeft zich niet aangevallen te voelen.
15-09-2015 13:56
Phaeton W12
MC W

Ook de ontwerper hoeft zich niet aangevallen te voelen.

Precies, die kan het beschouwen als opbouwende kritiek en er bij de facelift z'n voordeel mee doen winking smiley
R W D
P. Klieder
@JP2010; doorzichtig is ie hè? smileys with beer nut smiley

En natuurlijk meldt 'triest-figuur-nummer-2' zich ook weer grinning smiley

Meteen maar even een melding gemaakt.
15-09-2015 19:59
Precies. We gaan het maar eens vriendelijk en on-topic houden.

Ivanov
AutoWeek Moderator
15-09-2015 21:30

Oei, dit levert ongelukkige gezichten op bij Mansory: hieraan valt niks meer te verknoeien, ziet er zo al niet uit. Dus niks aan te verdienen voor de tuner. grinning smiley

En toch een mooi detail: verwarmingsschakelaars uit de C4 drinking smiley
15-09-2015 21:57
iDS

Oei, dit levert ongelukkige gezichten op bij Mansory: hieraan valt niks meer te verknoeien, ziet er zo al niet uit. Dus niks aan te verdienen voor de tuner. grinning smiley

Onvoorstelbaar makkelijk heeft VAG zich er vanaf gebracht bij de ontwikkeling van dit model. Ze nemen een mix van Touatrekker, Koe7 en Gayenne en plakken er een Bentleyneus op. Dat doet BMW toch echt veel beter met Rolls, als er t.z.t. een Rolls SUV op de markt komt dan is dat ook een Rolls Royce en geen opgewaardeerde X5.
Anonieme bezoeker
15-09-2015 23:50
Waarom quoten zoveel mensen toch altijd precies dezelfde foto nog een keer? nut smiley Zo onnodig
16-09-2015 00:42
MC W
Waarom quoten zoveel mensen toch altijd precies dezelfde foto nog een keer? nut smiley Zo onnodig

Mensonterende toestanden inderdaad! Kan er niet iemand ingrijpen? Geen moderator, maar Amnesty zou moeten optreden. Een beetje meer dan een keer een foto van het de auto waarover dat het topic gaat posten... DE SCHANDE!
@ R W D, dank je voor wederom je asociale PM bericht. thumbs down
16-09-2015 11:30
MC W

Inderdaad! Ik stel een nieuwe forumregel voor:
àlle foto's worden verzameld in de openingspost en netjes genummerd.
Als je een reactie schrijft verwijs je gewoon naar de foto die van toepassing is. Dat zou pas opgeruimd en netjes zijn.drinking smiley
Anonieme bezoeker
16-09-2015 11:57
Nee, ik zou het anders doen!
Ik zou alle reacties die betrekking hebben op een foto en dat groeperen in een eigen topic! Nog super overzichtelijker grinning smiley
16-09-2015 12:49
Dan moet je wel een overzichtstopic maken waarin alle foto's verzameld staan , anders moet je alle topics gaan aflopen om de juiste foto te vinden
Anonieme bezoeker
16-09-2015 15:55
Ja JP2010, jij bent ook goed in.. "mooie klokkenwinkel" terwijl erboven de foto al is geplaatst. Alsof we niet weten welke klokkenwinkel je bedoelt in een topic over 1 auto..
Anonieme bezoeker
Re: Bentley Bentaygan
16-09-2015 18:40
MC W
Ja JP2010, jij bent ook goed in.. "mooie klokkenwinkel" terwijl erboven de foto al is geplaatst. Alsof we niet weten welke klokkenwinkel je bedoelt in een topic over 1 auto..

Ja, maar soms wil je een specifieke foto aanhalen om je reactie kracht bij te zetten.
Ik zie het probleem verder ook niet hoor. smiling smiley
Anonieme bezoeker
16-09-2015 18:47
Wel als iedereen het zou doen... we moeten al genoeg scrollen met al die foto's die worden geplaatst. Hou het een beetje overzichtelijk smiling smiley
Anonieme bezoeker
16-09-2015 18:49
T gaat volgens mij al jaaaaarne zo. Lighten up, voetveeg winking smiley

Edit: trouwens, er is bij jou ook geen pijl op te trekken wat je nou wel en niet goed vindt. Want, toen je hier een paar maanden terug nog als markie markie rondliep, en je net overswitchde naar je mc w naam, had je commentaar op mijn grote foto's waarvan ik ook nog teveel postte. Maar zelf doe je dat net zo. Gisteren bv nog, in het nissan z concept topic.
Ik denk dan, je hebt kritiek op een ander maar doet t zelf net zo.

Snap ik dan niet helemaal...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-09-2015 18:52 door JP2010.
Anonieme bezoeker
16-09-2015 18:54
Omdat ik foto's plaats van alle hoeken (voor, schuinvoor, zijkant, schuinachter, achter) en wat interieurfoto's en het daar doorgaans bij laat terwijl jij altijd een graflading aan foto's plaatst, vooral van scoops van auto's die niet eens camouflage hebben verloren. Talisman en Megane topic prop je ook vol met elke foto die je kunt vinden.
Anonieme bezoeker
16-09-2015 18:58
MC W
Omdat ik foto's plaats van alle hoeken (voor, schuinvoor, zijkant, schuinachter, achter) en wat interieurfoto's en het daar doorgaans bij laat terwijl jij altijd een graflading aan foto's plaatst, vooral van scoops van auto's die niet eens camouflage hebben verloren. Talisman en Megane topic prop je ook vol met elke foto die je kunt vinden.

Klopt. Jij doet t op jouw manier, ik doe t op mijn manier. smiling smiley
Anonieme bezoeker
16-09-2015 19:00
Ik heb 1 modem, jij waarschijnljk 3 winking smiley
Anonieme bezoeker
16-09-2015 19:19
Misschien heb ik er wel 10. Anyway, deze discussie hebben we al eerder gevoerd, ik ga t er niet nog een keer met je over hebben. Wat mij betreft terug naar deze lelijke Bentley smiling smiley
Anonieme bezoeker
16-09-2015 19:52
Ander kleurtje en wat extra spoilertjes en dingetjes

Meer foto's: [www.carscoops.com]
En hier ook: [www.worldcarfans.com]

Tja als je de snelste en meest luxe SUV wilt ontkom je niet aan deze Bentley. Ik zou dat spoilerpakketje wel er af laten. Staat 'm echt niet

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-09-2015 19:54 door MC W.
16-09-2015 20:11
Alsof hij er zonder dat spoilerpakket wel goed uitziet...
vind dat meegespoten vlakje in het knipperlicht(?) eigenlijk nog wel het lelijkst.
16-09-2015 20:15
Dit ontwerp is echt de zwangenzang van de designafdeling bij VAG. Wat een tergend inspiratieloos ontwerp zeg. Kunnen ze bij VAG wel in 3D ontwerpen? Een auto bestaat uit meer dan 4 zijdes!
Anonieme bezoeker
16-09-2015 20:33
Misschien interessant, de designer van deze wagen is Sang Yup Lee.

g Yup Lee is an American-based Korean-born industrial designer. In 1995 he came to America to study Transportation design at the Art Center in Pasadena. He would later take a job with Porsche and Pininfarina in Europe before moving back stateside to work at General Motors. He had a 10-year tenure at GM, producing such works as the 50th Anniversary Stingray concept and the 2004 Buick Velite Concept. His most notable work, however, is the 2010 Chevrolet Camaro. He has since moved to the Volkswagen/Audi Advanced studio in California as Chief Designer of Exterior.

[automobile.wikia.com]
16-09-2015 20:40
Carfanatic
vind dat meegespoten vlakje in het knipperlicht(?) eigenlijk nog wel het lelijkst.

Exact!! Die trekt mijn aandacht ook voortdurend..

Wat ik wel mooi vind is de kleur, EN het feit dat de frontspoiler dat grijze beschermingsvlak heeft doen verdwijnen..
Anonieme bezoeker
16-09-2015 21:29
Ah ben ik niet de enige! Ik snap die sticker in de buitenste lampen ook niet. Ook staat het opgeplakte carbonpakket erg goedkoop op zo'n dikke bak, alsof je gewichtsbesparing wilt. Hier nog een filmpje:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-09-2015 21:29 door DolomiteGreyTT.
16-09-2015 21:50
Dat zal vast een sticker zijn ja...
16-09-2015 21:57
Rob0032
Dat zal vast een sticker zijn ja...

Waarschijnlijk is het inderdaad geen sticker, maar zo op de foto's snap ik wel dat mensen dat plaatje voor een sticker aanzien....
Anonieme bezoeker
20-09-2015 12:26

2017 Bentley Bentayga Finds Its First Customer and She's a Real Queen - Video

The 2017 Bentley Bentayga has finally had its official launch these past days in Frankfurt. It marked the first ever Bentley SUV model and, as Bentley is so quick to point out, the first ultra-luxury SUV.

Having seen the car, we stand by their position, with the added comment that it is surprisingly small. For a Bentley, that is.

At the time this video was recorded, the Bentley official featuring in it (Michael Winkler, chief of Bentley US) was reluctant to say it loud and clear, but in the meantime, the news has come out: the new Bentley SUV is completely sold out for 2016, even though it costs $229,000 in its basic form. And almost nobody outside the company has yet driven the car.

But in his interview for Bloomberg, he also gives us another important info. Well, maybe not important, but very relevant for figuring out what this car is all about.

The first man - or rather woman - to receive a 2017 Bentley Bentayga is none other than Elizabeth the Second, who rules over England and the whole Commonwealth in her spare time.

We shouldn't be too surprised, as the Queen is known to be a bit of a petrolhead, and above that, the current official Royal Limousine is also a Bentley. The explanation given by Michael Winkler is that she owns a big estate in Scotland, and she will use the Bentayga for her hunting expeditions on the property (we did say it was big).

Well, from what we know, the Queen used to drive her Land Rover products when going off-road up to this point, including Range Rovers and even a Land Rover Defender. The Bentley Betayga, on the other hand, should take the level of luxury to a whole new level, one that, for a hunting expedition, is a bit too high even for a Queen, if you ask us. But, hey, at least now the dogs will get to ride in the Range Rover.

[www.autoevolution.com]
Anonieme bezoeker
25-11-2015 04:45

De eerste rijtesten zijn reeds op internet te vinden. Hier bv een video: [www.youtube.com]
Anonieme bezoeker
25-11-2015 09:58
Ik heb hem vorige week gezien, en het is in het echt gewoon een fraaie auto.
Die zal denk ik best veel worden verkocht.
de achterspoiler valt me nu pas op thumbs down
Gullwing
Ik heb hem vorige week gezien, en het is in het echt gewoon een fraaie auto.
Die zal denk ik best veel worden verkocht.

De man van AutoExpress zei dat Bentley 3500 stuks verwachtte te verkopen (ik denk per jaar) en dat er reeds van >5.000 wordt uitgegaan. Ik denk dus dat je gelijk gaat krijgen.
Anonieme bezoeker
25-11-2015 13:17
Lijkt wel heel erg op een Audi Q7. Maar dat is geen schande, want dat is gewoon een fraaie auto.
25-11-2015 20:08
Carfanatic
de achterspoiler valt me nu pas op thumbs down

Is ook niet standaard aanwezig. Het is een onderdeel van de Styling Specification Package.
25-11-2015 21:06
Imposante voorkant. Zijkant moet het naar mijn idee vooral hebben van de uitgebouwde wielkasten. Hoe dan ook een indrukwekkende verschijning. Prima dat Bentley dit segment nu eindelijk ook durft te betreden. thumbs up
Best een mooie wagen. Maar ik vind de koplampen niet passen in het geheel.
Anonieme bezoeker
15-12-2015 00:01
15-12-2015 00:26
De auto heeft een "achteraf gecreeerde luxe" uitstraling, in mijn ogen volledig over de top. Veel bling bling en een stiknaad hier en daar. Echt een auto voor de Russische en Aziatische nouveau riche en enkele profvoetballers.
Anonieme bezoeker
15-12-2015 00:38
Niks mis mee toch? Die geven ten minste wel geld uit. Als je het van de Nederlanders moet hebben, ben je als auto fabrikant toch wel mooi de sjaak.

En wat is er mis met nieuwe rijken? Die hebben hun geld zelf verdient, en niet van hun grootouders die het met slavenhandel, of ander soort van uitbuiting hebben buit gemaakt. Ja, ze geven het vaak wat opzichtig uit, maar dat deden de nieuwe rijken 200 /400 jaar geleden ook met bijvoorbeeld een groot kasteel, jacht verblijf, enorme kunst collectie en 30 bijvrouwen.
15-12-2015 00:45
Geen kritiek, maar een duiding van de doelgroep. Als je veel vliegt en in hotels in bepaalde oorden komt haal je de potentiele kopers er zo uit. Niet mijn type mens, maar dat is persoonlijk uiteraard.
Anonieme bezoeker
15-12-2015 01:08
Anonieme bezoeker
15-12-2015 01:14
Oh, en ocean club hier bij mij beneden, idd. Ook niet helemaal mijn ding, maar ze geven wel geld -heel veel- geld uit. En dat Is gewoon goed voor iedereen. Als je ziet hoeveel vrachtwagentjes bij oc voor komen rijden elke dag (in de zomer). Daar eten toch tientallen gezinnen van. Laat zo'n Arabier dan maar lekker showen, 5 min later is iedereen hem toch weer vergeten.

Alhoewel dat eigenlijk alleen criminelen zijn ipv normale ondernemers.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-12-2015 01:17 door Gullwing.
15-12-2015 10:20
De auto voegt niets toe, het is van een authentieke Q7 verworden tot een gepimpte poseursauto voor proleten.
15-12-2015 11:20
In de Q7 zie ik ook genoeg proleten rijden. Prima toch dat er voor proleten (en andere lieden) met wat meer geld ook keuze voor een suv is in een iets duurder en luxer segment? Zo veel keuze is daar nog niet, dus voegt wel degelijk wat toe naar mijn idee. In het donkergroen nog best stijlvol! thumbs up
Anonieme bezoeker
15-12-2015 11:22
Dat mensen droog kunnen beweren dat deze Bentley niets toevoegt. Die staren zich volgens mij alleen blind aan het uiterlijk. Er is geen SUV op de markt met zoveel luxe en power als deze Bentayga..
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.