Suzuki Baleno

Gepost door FCVolvo 
Re: Suzuki Baleno
10-04-2016 18:07
D-C
De Duitse prijzen zijn nu eindelijk bekend gemaakt:

1.2 Dualjet v.a. € 13.790 (Base); € 14.790 (Club); € 17.590 (Comfort)
1.0 Boosterjet v.a. € 17.990 (automaat + € 1.500)

De Baleno staat vanaf 4 juni bij de Duitse Suzuki-verkooppunten.

Bron: [auto-presse.de]

Wanneer deze prijzen worden aangepast naar Nederlands niveau zal die Dualjet dus minimaal € 15.500 ,- gaan kosten en de nieuwe Boosterjet vanaf zo'n € 20.000 ,- . Berichten dat deze nieuwe Suzuki zo goed geprijsd zou zijn tussen de concurrentie gaat dus totaal niet op waarmee de verkoopkansen ook meteen een stuk minder zullen worden . Ook met het gewicht is hij niet zo onderscheidend als beloofd...de voor mij aantrekkelijke Boosterjet versie weegt gewoon 980 kilo conform zijn klasse dus niks voordeliger in MRB .
Ook ik had deze auto op mijn lijstje staan om over een klein jaartje mijn huidige auto te gaan vervangen maar als deze prijzen de waarheid blijken te zijn valt hij meteen af want voor dit geld is beters en vooral mooiers te koop ! i20 , Mazda 2 en Jazz zijn dan voor mij aantrekkelijker....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-04-2016 18:09 door 714.
12-05-2016 15:38

PRIJZEN SUZUKI BALENO BEKEND

INSTAPPEN VANAF 14.999 EURO. Met de Baleno gaat Suzuki weer vol in de aanval met een no-nonsense hatchback. De nieuweling met oude naam staat vanaf 14.999 euro in de showrooms. Voor net geen 15 mille krijg je van Suzuki een Baleno met 90 pk sterke 1.2 Dualjet viercilinder onder de motorkap. Het betreft de Comfort uitvoering die standaard is voorzien van airco, elektrisch bedienbare ramen voor, centrale deurvergrendeling en Led-dagrijverlichting. Wie zichzelf op meer luxe wil trakteren, kan kiezen voor de Baleno Exclusive. Voor 16.199 euro krijg je onder andere 16-inch lichtmetalen wielen, mistlampen aan de voorzijde, xenonverlichting, stoelverwarming, een met leer bekleed stuurwiel en een radio/cd-/mp3-speler met Bluetooth. De buitenspiegels zijn elektrisch verstelbaar én verwarmbaar. De 1.2 Dualjet Executive is er ook met CVT-transmissie en kost dan 18.199 euro. Voor wie het allemaal niet weelderig genoeg kan, heeft Suzuki de High Executive bedacht. Deze topversie kent een prijskaartje van 18.699 euro. Als extra's krijg je climate control, keyless start, een navigatiesysteem, DAB+, een achteruitrijcamera, Adaptive Cruise Control en Radar Brake Support. De 1.2 High Executive is er alleen als Smart Hybrid. Ook staat een krachtigere 1.0 Boosterjet turbomotor met 112 pk op de bestellijst. De 1.0 is er alleen als High Executive en kost 19.699 euro. Met CVT komt de totaalprijs uit op 21.699 euro.
[www.autoweek.nl]

1.2 Comfort € 14.999
1.2 Exclusive € 16.199
1.2 Exclusive CVT € 18.199
1.2 Smart Hybrid High Executive € 18.699
1.0 Boosterjet High Executive € 19.699
1.0 Boosterjet High Executive CVT € 21.699
12-05-2016 18:16
Het is maar goed dat er gauw een nieuwe Swift aan komt, want de Baleno heeft vergelijkbare prijzen. Vergelijkbare uitvoeringen (in ieder geval in naam):

Swift 5-deurs
1.2 Comfort € 14.449
1.2 Exclusive € 17.399

Goedkoop is de Baleno niet, maar de uitrusting steekt ongetwijfeld gunstig af tegen sommige vergelijkbaar geprijsde concurrenten. Een verkoopknaller zal het niet worden, maar ach: Suzuki heeft dus ook nog de binnenkort te vervangen Swift in de aanbieding. Wel opvallend trouwens dat de Baleno nu de enige Suzuki is die uit India komt en niet zoals vroeger de kleinste Suzuki.

Celerio: Thailand
Ignis: Japan?
Swift: Hongarije
Baleno: India
Jimny: Japan
Vitara: Hongarije
SX4 S-Cross: Hongarije
12-05-2016 21:03
Oogt groter dan ie is. Ik dacht eerst dat het c segmenter was (bv Cactus zonder airbumps). Maar deze Baleno is geen 4 meter. Net iets kleiner dan een Clio. Binnenruimte vergelijkbaar met een Sandero. Prijs is aan de hoge kant.
Zal wel een heel betrouwbaar autootje zijn. En gewoon lekker een 4 cilinder.
Maar ja... Wie gaat dit kopen? Vooral ouderen/gepensioneerden denk ik... Die nog moeten oppassen op een paar kleinkinderen... drinking smiley Die kunnen er prima in!
Ik moet toch weer eens wat vaker op deze site komen, want ik had de komst van de nieuwe Baleno volledig gemist. Daarom keek ik net ook zo raar op toen ik hem bij de Suzuki verdeler zag staan.

21-05-2016 08:56
interieur/dashboard valt zo wel tegen zeg, erg 2006.
18-06-2016 11:49
Fragment uit een test van Autozine met de Baleno 1.2 Smart Hybrid:

In de praktijk is daarom niets te merken van de Smart Hybrid-aandrijving. Behalve dan dat het verbruik bijzonder laag is! Na een volle week rijden noteerde de boordcomputer een gemiddeld verbruik van 4.2 liter per 100 km en dat is een uitstekende waarde voor een auto als deze. Tel daarbij op dat Suzuki niet voor een driecilinder motor (ruwe loop, trillingen, laag verbruik) kiest, maar voor een viercilinder (rustige loop, maar hoger verbruik) en het is duidelijk dat de Smart Hybrid in zijn opzet slaagt.

Volledige rijtest: [autozine.nl]

Op die manier kost het weinig moeite om sympathie te ontwikkelen voor de Baleno! thumbs up Leuke concurrent voor de Yaris Hybrid of Polo 1.0 TSI BlueMotion.
4.2l/100 km voor een hybride B-segmenter vind ik nu niet direct "bijzonder laag". Wel een leuk karretje om te zien, alhoewel ik persoonlijk eerder voor de i20 zou gaan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-06-2016 12:38 door Zadelsnuiver.
18-06-2016 13:24
Zadelsnuiver
4.2l/100 km voor een hybride B-segmenter vind ik nu niet direct "bijzonder laag". Wel een leuk karretje om te zien, alhoewel ik persoonlijk eerder voor de i20 zou gaan.

Het is dan ook geen volhybride zoals een Yaris Hybrid, slechts een mild hybrid. Een praktijkverbruik van 4.2 l/100 km vind ik erg laag voor een auto die waarschijnlijk nog niet ingereden is, temeer autojournalisten doorgaans minder zuinig rijden dan mogelijk is.

Ik vind de i20 als driedeurs ook leuker overigens, de vijfdeurs vind ik dan weer heel flets.
18-06-2016 13:41
D-C
Zadelsnuiver

Het is dan ook geen volhybride zoals een Yaris Hybrid, slechts een mild hybrid. Een praktijkverbruik van 4.2 l/100 km vind ik erg laag voor een auto die waarschijnlijk nog niet ingereden is, temeer autojournalisten doorgaans minder zuinig rijden dan mogelijk is.

Ik vind de i20 als driedeurs ook leuker overigens, de vijfdeurs vind ik dan weer heel flets.

AW reed met een Yaris Hybrid gemiddeld 5.1l/100km
[www.autoweek.nl]

of 5.3l/100km met een Prius.
[www.autoweek.nl]

Prima Uitstekende cijfers voor de Baleno.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-06-2016 13:41 door Carfanatic.
Carfanatic
D-C
Zadelsnuiver

[www.autoweek.nl]

[www.autoweek.nl]

Maar zou je het zelf écht bijzonder laag noemen? Voor een B-segmenter? Wetende dat een Prius (met inmiddels 8 jaar oude techniek aan boord) in de praktijk makkelijk hetzelfde haalt?

Als je naar die AW tests kijkt lijken de cijfers beter, alhoewel je er donder op kunt zeggen dat AW niet op exact dezelfde manier test als Autozine dus wat dat betreft moeten we wachten op de AW test om echt een goed beeld te kunnen vormen. Iets zegt me dat het AW team aardig doorkachelen want ik haal echt zonder enige moeite 4.2 met de Prius en zelfs als ik een keer haast heb kom ik nog niet boven de 5.0

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-06-2016 14:28 door Zadelsnuiver.
18-06-2016 14:42
Zadelsnuiver
Carfanatic
D-C
Zadelsnuiver

[www.autoweek.nl]

[www.autoweek.nl]

Maar zou je het zelf écht bijzonder laag noemen? Voor een B-segmenter? Wetende dat een Prius (met inmiddels 8 jaar oude techniek aan boord) in de praktijk makkelijk hetzelfde haalt?

Als je naar die AW tests kijkt lijken de cijfers beter, alhoewel je er donder op kunt zeggen dat AW niet op exact dezelfde manier test als Autozine dus wat dat betreft moeten we wachten op de AW test om echt een goed beeld te kunnen vormen. Iets zegt me dat het AW team aardig doorkachelen want ik haal echt zonder enige moeite 4.2 met de Prius en zelfs als ik een keer haast heb kom ik nog niet boven de 5.0

tja dan is het resultaat van de baleno niet zo bijzonder, maar misschien rijd jij met een baleno nog wel veel zuiniger dan autozine winking smiley
18-06-2016 14:58
Journalisten rijden doorgaans niet zuinig met een auto, het vergelijken van het eigen verbruik met het testverbruik vind ik niet zo relevant. Ik denk dat de Baleno in de praktijk dus ook in staat moet zijn tot een nog beter praktijkverbruik. De Prius heeft dan wel acht jaar oude techniek, maar nogmaals: je kunt de techniek van de Prius en Baleno SH niet met elkaar vergelijken, de Prius is een echte volhybride, de Baleno heeft een elektromotortje die de auto wat zuiniger maakt, maar niet meer vermogen biedt dan de gewone Baleno 1.2, de elektromotor in de Prius zorgt voor 37 pk extra vermogen. De Baleno is niet met al te complexe techniek uitgerust, de kracht zit 'm waarschijnlijk vooral in het leeggewicht: de auto is bijna 200 kg lichter dan de Yaris Hybrid, de instap Baleno weegt ongeveer 100 kg minder dan een gewone Yaris of Mazda2 (en 200 kg minder dan een i20; 250 kg minder dan een Corsa...).

Ik vermoed dat er weinig auto's op de markt zijn die zuiniger met brandstof omspringen dan de Baleno.
Hij is inderdaad erg licht, vergeleken met de door mij eerder genoemde i20 is de Baleno goedkoper, sneller, lichter en zuiniger. Begrijp me niet verkeerd, vind het een meer dan prima auto, ik viel alleen over de term "bijzonder laag verbruik".
18-06-2016 16:01
Volgens mij heeft Autozine maar een testredacteur. Ik heb even de praktijkcijfers van de geteste concurrenten erbij gepakt: [www.autozine.nl]

Suzuki Baleno 1.2 Smart Hybrid 1 op 23,8
Toyota Yaris Hybrid 1.5 1 op 23,3
Honda Jazz 1.5 1 op 22,2
Kia Rio 1.2 1 op 21,7
Suzuki Swift 1.2 1 op 21,7
Nissan Micra 1.2 DIG-S 1 op 21,3
Opel Corsa 1.0 Turbo 90pk 1 op 21,3
Toyota Yaris 1.0 1 op 19,6
Dacia Logan MCV 0.9 TCe 1 op 19,6
Volkswagen Polo 1.0 75pk 1 op 19,6
Hyundai i20 1.2 84pk 1 op 19,2
Toyota Yaris 1.3 1 op 19,2
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 140pk 1 op 18,5
Fiat Punto TwinAir 1 op 17,9
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk 1 op 17,5
Mazda2 1.5 SkyActiv 90pk 1 op 17,5
Nissan Micra 1.2 1 op 17,5
Nissan Note 1.2 DIG-S 1 op 17,5
Audi A1 1.0 TFSI Ultra 1 op 17,0
Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 pk 1 op 17,0
Skoda Fabia 1.0 75pk 1 op 17,0
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 1 op 14,7
Alfa Romeo MiTo TwinAir 1 op 13,9

Is het dan niet terecht om te spreken over een bijzonder laag verbruik?
De Jazz scoorde overigens beter dan de fabrieksopgave. Efficiënte motortjes bouwen kunnen die Japanners wel, jammer dat dat er bij de Europese testcyclus niet altijd uitkomt.
14-07-2016 18:32

1. Hyundai i20 Blue 1.0 T-GDI - 525/750 punten
2. Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet - 501/750 punten
3. Mazda2 Skyactiv-G 115 i-ELOOP - 496/750 punten

Vergelijkingstest: [www.autobild.de]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-07-2016 18:32 door D-C.
14-07-2016 18:45
Eerlijk gezegd vind ik de Baleno het leukst van de 3, ik geloof dat ze ergens kwalitatief niet voor elkaar onder doen.
14-07-2016 21:18
D-C
Volgens mij heeft Autozine maar een testredacteur. Ik heb even de praktijkcijfers van de geteste concurrenten erbij gepakt: [www.autozine.nl]

Suzuki Baleno 1.2 Smart Hybrid 1 op 23,8
Toyota Yaris Hybrid 1.5 1 op 23,3
Honda Jazz 1.5 1 op 22,2
Kia Rio 1.2 1 op 21,7
Suzuki Swift 1.2 1 op 21,7
Nissan Micra 1.2 DIG-S 1 op 21,3
Opel Corsa 1.0 Turbo 90pk 1 op 21,3
Toyota Yaris 1.0 1 op 19,6
Dacia Logan MCV 0.9 TCe 1 op 19,6
Volkswagen Polo 1.0 75pk 1 op 19,6
Hyundai i20 1.2 84pk 1 op 19,2
Toyota Yaris 1.3 1 op 19,2
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 140pk 1 op 18,5
Fiat Punto TwinAir 1 op 17,9
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk 1 op 17,5
Mazda2 1.5 SkyActiv 90pk 1 op 17,5
Nissan Micra 1.2 1 op 17,5
Nissan Note 1.2 DIG-S 1 op 17,5
Audi A1 1.0 TFSI Ultra 1 op 17,0
Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 pk 1 op 17,0
Skoda Fabia 1.0 75pk 1 op 17,0
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI 1 op 14,7
Alfa Romeo MiTo TwinAir 1 op 13,9

Is het dan niet terecht om te spreken over een bijzonder laag verbruik?
De Jazz scoorde overigens beter dan de fabrieksopgave. Efficiënte motortjes bouwen kunnen die Japanners wel, jammer dat dat er bij de Europese testcyclus niet altijd uitkomt.

Het is wel vermeldenswaardig dat de (praktijk)verbruikscijfers bij Autozine misschien niet erg accuraat zijn. Lees: representatief voor de (harde) werkelijkheid. Zie deze zin uit de test van de Baleno:
"Na een volle week rijden noteerde de boordcomputer een gemiddeld verbruik van 4.2 liter per 100 km en dat is een uitstekende waarde voor een auto als deze."

Ik heb maar even een stukje tekst rood gemaakt. Boordcomputers zijn, voor wat betreft verbruikscijfers niet echt betrouwbaar. Het zijn helaas notoire jokkebrokken. grinning smiley
Ik hield/houd op Spritmonitor het verbruik bij van mijn vorige en huidige auto. Het verschil tussen werkelijk verbruik en wat de boordcomputer aangaf bij de vorige auto, gemeten over 56.000 km. was ongeveer 0,35 liter/100 km. Bij de huidige auto, gemeten over ruim 30.000 km. is het verschil zo'n 0,45 liter/100 km. (da's véél, ja...).
En raad eens: ze waren beiden wat "optimistisch". Het werkelijk gemeten verbruik lag (ik zou bijna zeggen uiteraard) hoger dan wat de boordcomputer aangeeft.
Daarbij komt dat de boordcomputers van verschillende auto's ook verschillende afwijkingen hebben. Dit impliceert dus al dat die gegevens een enigszins onbetrouwbaar beeld opleveren voor wat betreft gemiddeld werkelijk verbruik... En dan heb je het nog maar over het verbruik van 1 (één) auto over een beperkte afstand.

Voor een meer betrouwbare indicatie (en ook niet meer dan dat) van werkelijk gemiddeld verbruik kun je beter gebruik maken van, bijvoorbeeld, Spritmonitor. En dan zie je opvallende verschillen...

Als voorbeeld maar even 2 auto's uit het lijstje hierboven gepakt (allemaal leek me wat veel werk):

De Toyota Yaris Hybrid volgens de test van Autozine: 1:23,3.
Volgens Spritmonitor (ruim 600 auto's, ieder gemeten over minimaal 10.000 km.) 4,82 l/100 km. = 1:20,7.
[www.spritmonitor.de]

En een beetje groter verschil kan ook... Kia Rio 1.2 volgens Autozine: 1:21,7.
Spritmonitor (53 auto's ook ieder gemeten over minimaal 10.000 km.) 6,52 l/100km. = 1:15,3.
[www.spritmonitor.de]

Dus zo'n lijstje aan de hand van de test van 1 auto...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-07-2016 21:20 door Jazzik.
14-07-2016 21:49
D-C

Als die rode ook grijs was geweest, hadden er drie identieke auto's gestaan... Waar is de fantasie toch gebleven?
15-07-2016 00:57
s velthuis
Als die rode ook grijs was geweest, hadden er drie identieke auto's gestaan... Waar is de fantasie toch gebleven?

Je kunt Mazda veel verwijten, maar niet dat de modellen geen eigen uitstraling hebben. Wat mij betreft zijn auto's helemaal niet meer op elkaar gaan lijken in de loop der decennia, zeker omdat de autofabrikanten tegenwoordig eigen designers hebben en er geen designhuizen worden ingehuurd met grootheden als Pininfarina of Giorgetto Giugiaro aan het roer die in belangrijke mate bepalend zijn geweest voor autodesign. Tegenwoordig lijkt merkidentiteit belangrijker dan ooit.
15-07-2016 01:02
D-C
s velthuis

Je kunt Mazda veel verwijten, maar niet dat de modellen geen eigen uitstraling hebben. Wat mij betreft zijn auto's helemaal niet meer op elkaar gaan lijken in de loop der decennia, zeker omdat de autofabrikanten tegenwoordig eigen designers hebben en er geen designhuizen worden ingehuurd met grootheden als Pininfarina of Giorgetto Giugiaro aan het roer die in belangrijke mate bepalend zijn geweest voor autodesign. Tegenwoordig lijkt merkidentiteit belangrijker dan ooit.

Nou... Hoe langer ik kijk, hoe meer ze op elkaar lijken. Die laatste in het rijtje heeft iets afwijkende achterlichten, maar verder? Ik neem aan dat ze op hetzelfde platform staan, maar dan nog. Koplampen lijken zo inwisselbaar, reflectoren in de achterbuper, portiergrepen, beglazinghandgreepuitsparing in de achterbumper, etc, etc. Zonder badges zou ik ze absoluut niet uit elkaar houden

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-07-2016 09:49 door s velthuis.
15-07-2016 01:15
Qua koplamp design heb je misschien een punt.
Tegenwoordig ook de LED verlichting.. Nu heeft elk merk wel een beetje hun eigen design.. maar dan nog.

Verder vind ik de auto's toch best een eigen design hebben.. Gelukkig normale deurgrepen op de achterportieren.. ipv ter hoogte van de C-stijl.

Wél is binnen het automerk de familitaal vaak een belemmering om elk model een eigen 'gezicht' te geven.. Ik vind de 2 qua front niet veel vertschillen van de 3.. Het Baleno front zou ook min of meer op de Vitara kunnen..
Ach, tippen aan Audi of Renault design taal doet het nog niet...
15-07-2016 01:28
Durashift

Wél is binnen het automerk de familitaal vaak een belemmering om elk model een eigen 'gezicht' te geven..

Familiegezichten vind ik de grootste blunder die ze ooit in de autodesign hebben kunnen uithalen. Neem een fabriek als Fiat. Hebben ze een guitig karretje genaamd 500, blijkt dat ding een succes te worden en voila, Fiat produceert alleen nog maar Fiat 500's in tig formaten. Gevolg? De hele 500 interesseert me geen fluit meer. Ik heb echt minstens een minuut naar die drie auto's hierboven staan staren en ik zie dan wel wat detailverschillen, vooral omdat ze rechtstreeks naast elkaar staan. Maar verder?
Toevallig vanmiddag nog op de snelweg: van Audi houd ik tegenwoordig echt niets meer uit elkaar, op de A1 na. Maar goed, ik werd ingehaald door een dunne Audi, gevolgd door een iets dikkere. Waarmee ik vermoedelijk een A4 en daarna een A6 heb gezien. Hoewel die eerste ook een A3 sedan kan zijn geweest, maar goed. Een A6 dus. Waarop ik concludeerde dat de auto 50 meter voor me daar dan de station-uitvoering van moest zijn. Het duurde echt even een paar seconde tot ik me realiseerde dat de vermeende A6 station voor me een VW badge droeg. Was wel nieuw aan het kenteken te zien, maar dan moet dat dus een Passat zijn geweest. Ten minste, als er geen Jetta station is? Maar in die grijze saaiheid (hoewel deze alle drie dan weer zwart waren), is weinig lolligs meer te ontdekken. Vorige week kwam ik er achter dat ik van een Volvo V50 station blij werd omdat dat ding echt een mooie kleur blauw had. Zie je ook niet zo veel meer, auto's met een echte kleur. Nee, ik kan er niet meer warm of koud van worden, wat dat betreft.
15-07-2016 01:43
Met Audi heb ik ook moeite.. interesseert mij niet zoveel meer inderdaad..

Qua kleurstelling kom je nog weleens wat aparts tegen.. maar wel minder inderdaad.

Wat mij laast opviel was een nieuw model Astra Station, die net uit is.. En profiel vond ik hem niet heel anders dan het model dat opgevolgd is..
Dit terwijl dat effect bij de hacthback duidelijker aanwezig is, naar mijn mening.
15-07-2016 02:19
Laat ik nou weinig moeite hebben om Honda's uit elkaar te houden of van andere merken te onderscheiden.
Ook bij Toyota heb ik dat probleem eigenlijk niet.

Maar ja... dan roept de goegemeente dat die zóóó lelijk* zijn en dat die Japanners eens een ontwerper in dienst moeten nemen...

Om eenheidsworst te ontwerpen* zeker...

*lelijk - anders.
*ontwerpen hier te lezen als ehhh... kopiëren en plakken.
16-07-2016 00:24
Is de Baleno mooi? Ik vind van niet. Presteert de Baleno bovenmatig? Ik vind van niet. Maar 880kg leeggewicht vind ik een heel sterk aankooppunt, waar een gemiddelde Corsa al meer dan 1100kg weegt. Dat merk je elke maand in de portemonnee en ik denk dat de Baleno ruimer is dan een Corsa.
13-01-2017 19:58
Sinds afgelopen maandag rijd ik (tijdelijk) in een Baleno voor het werk. Ik had er zelf meer van verwacht. De auto is best ruim, maar ook licht. Op de snelweg vind ik hem aandoen als een kleine lichte auto, echt een wereld van verschil met mijn eigen Golf V. Het model is best aardig, maar de uitwerking minder. Het is allemaal nogal blikkerig en budget. Niet mijn auto zo'n Baleno!
13-01-2017 23:19
Maar de Golf V zit toch in een heel andere klasse? Logisch dat jij zo'n verschil constateert.
14-01-2017 01:17
Beste Mach1, je vergelijking is wel héél apart!

Om te beginnen jouw Golf 1.6 Trend van 2007 is een C-segmenter en had een nieuwprijs (toen al!) van zo'n € 25.500,-
De Baleno is een B-segmenter en kost nu in 2017 nieuw (nemen we maar even de duurste handgeschakelde 1.2) bijna € 9.000,- minder.
De prestaties liggen, ondanks wat minder vermogen en koppel, vrijwel gelijk aan jouw Golf. Het (praktijk)brandstofverbruik (rond de 1:20 volgens Spritmonitor) en belasting liggen een héél stuk lager
Nemen we dezelfde Baleno, maar nu met de 1.0 Boosterjet, is de nieuwprijs nu bijna € 6000,- lager dan jouw Golf in 2007, presteert 'ie met meer vermogen en koppel duidelijk beter dan die Golf. Die Baleno heeft ongeveer 10 pk en 20 Nm meer, topsnelheid ligt zo'n 20 km hoger en 0-100 gaat ruim een seconde sneller. En ook daarbij weer duidelijk lagere kosten (voor brandstof en belasting).

Daarbij moet je natuurlijk in aanmerking nemen dat Suzuki de Baleno (bewust) in de markt gezet heeft als een redelijk geprijsd ruim, functioneel en zuinig vervoermiddel voor alle dag en niet als een sportieve/dynamische auto.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-01-2017 01:51 door Jazzik.
14-01-2017 09:54
heeft het zin om alles zo te ontleden? de baleno zit dicht tegen het c-segment aan, qua prijs en formaat.
14-01-2017 10:00
Carfanatic
heeft het zin om alles zo te ontleden? de baleno zit dicht tegen het c-segment aan, qua prijs en formaat.

Volgens mij zijn zowel de buitenmaten als de prijzen geheel conform de norm in het B-segment.
Overigens klagen 'zelfs' veel Indiërs op het Team BHP forum over de blikkerige indruk die de Baleno maakt. De Baleno is een vedergewicht en dat komt ergens vandaan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-01-2017 10:01 door D-C.
14-01-2017 10:10
D-C
Carfanatic

Volgens mij zijn zowel de buitenmaten als de prijzen geheel conform de norm in het B-segment.

baleno/tipo/rapid vind ik net tussen b- en c-segment in zitten. dat mach1 dan de vergelijking met zijn golf vind ik niet zo raar.
14-01-2017 10:12
Jazzik
Beste Mach1, je vergelijking is wel héél apart!

Om te beginnen jouw Golf 1.6 Trend van 2007 is een C-segmenter en had een nieuwprijs (toen al!) van zo'n € 25.500,-
De Baleno is een B-segmenter en kost nu in 2017 nieuw (nemen we maar even de duurste handgeschakelde 1.2) bijna € 9.000,- minder.
De prestaties liggen, ondanks wat minder vermogen en koppel, vrijwel gelijk aan jouw Golf. Het (praktijk)brandstofverbruik (rond de 1:20 volgens Spritmonitor) en belasting liggen een héél stuk lager
Nemen we dezelfde Baleno, maar nu met de 1.0 Boosterjet, is de nieuwprijs nu bijna € 6000,- lager dan jouw Golf in 2007, presteert 'ie met meer vermogen en koppel duidelijk beter dan die Golf. Die Baleno heeft ongeveer 10 pk en 20 Nm meer, topsnelheid ligt zo'n 20 km hoger en 0-100 gaat ruim een seconde sneller. En ook daarbij weer duidelijk lagere kosten (voor brandstof en belasting).

Daarbij moet je natuurlijk in aanmerking nemen dat Suzuki de Baleno (bewust) in de markt gezet heeft als een redelijk geprijsd ruim, functioneel en zuinig vervoermiddel voor alle dag en niet als een sportieve/dynamische auto.

Goh, wat een analyse....

Ik constateer alleen dat de Suzuki veel blikkeriger aandoet dan ik had verwacht. Ik had er gewoon meer van verwacht. Eerder ook een 2014 Fiesta en Corsa gehad voor het werk, maar het verschil tussen die auto's en mijn (bijna 10 jaar oude) Golf is echt vele malen kleiner.
14-01-2017 10:16
Carfanatic
D-C
Carfanatic

baleno/tipo/rapid vind ik net tussen b- en c-segment in zitten. dat mach1 dan de vergelijking met zijn golf vind ik niet zo raar.

Die beleving heb ik ook. De Baleno oogt best groot!
14-01-2017 10:20
Baleno: 3995 mm
Fabia: 3992 mm
Fabia Combi: 4257 mm
Rapid Spaceback: 4304 mm

De gemiddelde hatchback in het B-segment is zo'n vier meter lang, de Japanse B-segment hatchbacks zijn wellicht over het algemeen iets korter. Maar goed, de buitenmaten van de Baleno laten zich dus echt het beste met bijvoorbeeld de Fabia vergelijken en niet met een Rapid Spaceback!
14-01-2017 10:23
Ik ben het er ook wel mee eens, heb er bij de dealer even in gezeten. Best een ruime, redelijk geprijsde, en nette auto maar het voelt en oogt allemaal wel een beetje "budget"-achtig. Is op zich ook geen ramp natuurlijk, er is ongetwijfeld een markt voor.
14-01-2017 10:27
D-C
de Japanse B-segment hatchbacks zijn wellicht over het algemeen iets korter.

Een Swift is met 3850 mm duidelijk wat kleiner, inderdaad.
20-03-2017 16:50
Dit is de spectaculaire Baleno RS voor de Indiase markt. Deze hot hatch heeft de 1.0 Boosterjet motor met 102 pk, iets minder vergeleken met de 110 pk voor de exportuitvoering, die niet eens het sportpakket heeft van de RS. De prijzen zijn ook nog eens veel te hoog. Optisch wijkt de auto van de normale Baleno af door een set andere bumpers.

Rijtest: [www.team-bhp.com]
28-01-2019 13:16
Suzuki heeft de vernieuwde Baleno gepresenteerd voor India, waar de auto door Maruti-Suzuki wordt gebouwd. De Baleno voor Europa krijgt de auto uit dezelfde fabriek als India, dus logischerwijs kunnen we de facelift ook hier verwachten in tegenstelling tot de Celerio, waarvan de facelift wel is doorgevoerd voor India, maar niet in de Thaise fabriek die de Europese markt bedient. Echter is het nog niet helemaal duidelijk of Suzuki doorgaat met de Baleno in Europa, omdat de aantallen niet erg om over naar huis te schrijven zijn.

Bron: [www.autoweek.nl]
28-01-2019 13:19
Vind het niet echt een verbetering. En juist die suffige grille hebben ze ongemoeid gelaten...
28-01-2019 13:23
D Elzinga
Vind het niet echt een verbetering. En juist die suffige grille hebben ze ongemoeid gelaten...

De grille is nieuw, je kunt op foto's van het oude type zien dat de lijnen over de motorkap doorliepen in de grille, nu is de grille vloeiender geworden.

Ik vind het ook niks, de nieuwe voorbumper is veel te druk met al die openingen.

De afgeknotte achterkant is gebleven:

29-01-2019 12:07
Baleno RS facelift voor India:

Zoals eerder in dit topic gemeld is de Baleno RS er alleen voor India en anders dan de naam doet vermoeden niets spectaculairs: de auto heeft de 1.0 BoosterJet benzinemotor die voor India zelfs naar 102 pk is teruggeschroefd.

Ik geloof dat ik deze voorbumper trouwens minder lelijk vind dan die van de gewone Baleno facelift...
29-01-2019 13:07
Ik vind de Baleno sinds zijn introductie al gedateerd en suf, verandert de facelift niets aan
30-04-2019 11:27
Het was al even bekend dat Toyota op de Indiase markt een eigen variant van de Baleno uitbrengt: de Toyota Glanza. Die auto heeft dus niets te maken met de Starlet Glanza's van weleer. Gelukkig gingen de Toyota-ontwerpers niet over een nacht ijs, want de auto heeft niet alleen eigen logo's rondom, maar ook een ander grillemotief, jawel.

Bron: [www.team-bhp.com]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.