Renault Talisman (Samsung SM6@pag 12)

Gepost door Anonieme bezoeker 
iDS
Net ook een vergelijking in 'de Autogids' gelezen:
Mazda 5 wint het consumentengidsgewijs als de wagen met de beste prijs/kwaliteitverhouding
Goede 2e de Talisman als ruime, comfortable en dynamische stationwagen.

Wat een vreemde test dan, een MPV tegen een stationwagon. Weinig serieus te nemen dus...
Anonieme bezoeker
Re: Renault Talisman (Samsung SM6@pag 12)
17-07-2016 15:36
Roder
iDS
Mazda 5 wint het consumentengidsgewijs als de wagen met de beste prijs/kwaliteitverhouding

Wat een vreemde test dan, een MPV tegen een stationwagon. Weinig serieus te nemen dus...

Dat doe ik sowieso. Zou goed zijn al de meesten dat doen. En dat doen ze ook, anders reed iedereen in een #$%^&*(*&^%$
Kloptwinking smiley Lees/zie vaak genoeg mensen die hun oordeel baseren op een test van een 'journalist' van een blaadje als bijvoorbeeld Autoweek. En dan achteraf jammeren dat het toch niet zo is als verwacht...
Roder
iDS

Gecorrigeerd....maar je had er zelf ook wel achter kunnen komen dat de 6 bedoeld werd. Wel serieus te nemen dus smileys with beer
Anonieme bezoeker
17-07-2016 16:16
iDS
Roder
iDS

Gecorrigeerd....maar je had er zelf ook wel achter kunnen komen dat de 6 bedoeld werd. Wel serieus te nemen dus smileys with beer

Lekker, een vergissing op een ander afschuiven. grinning smiley
Originele test niet gelezen - vond het al een curieuze "vergelijking".
Des te meer geldt/gold: Zelf oordelen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-07-2016 16:27 door Thiago.
Tja, ik moet wel nog met mezelf door een deuropening kunnen, he.
Thiago
iDS
Roder
iDS

Tiepies IDS, het probleem bij een ander neerleggen.

winking smiley

@iDS: Had je zelf inderdaad ook achter kunnen komen, dat de 5 iets totaal anders is dan de 6.
Anonieme bezoeker
17-07-2016 16:29
iDS
Tja, ik moet wel nog met mezelf door een deuropening kunnen, he.

Originele test niet gelezen - vond het al een curieuze "vergelijking".
Des te meer geldt/gold: Zelf oordelen.
Anonieme bezoeker
17-07-2016 17:06
Nastoot tav auto'testen' / auto'journalisten':

Vroeguhh had een land een PAAR mensen die auto's beoordeelden namens een PAAR blaadjes.

Tiep nu,zeg, Talisman in bij JouwKanaal en er zijn honderden die hun mening - al dan niet als (pseudo-)journalist - geven.
Wat zou een gast van 28 die een ticket heeft bemachtigd om namens Renault Zlirgizië de TLSM te testen meer weten dan ik?

Nada, nop, zero, zilch. Nix dus.

.
Waar komt die rare gewoonte vandaan om de auto TLSM te noemen i.p.v. Talisman? App-taal ofzo? Doet me vooral denken aan irritante tieners die de moeite niet willen nemen fatsoenlijk Nederlands te gebruiken. Maar dat terzijde drinking smiley.

Gisteren even de Talisman van een collega bekeken.
Ruimte auto, ook achterin. Het interieur viel qua ruimtelijk effect nogal tegen vind ik, maar dat werd vooral door de donkere kleurstelling (zwart) veroorzaakt. Daarmee oogt vrijwel elke auto klein vanbinnen.
Verder ziet het er netjes uit hoor, maar niet echt bijzonder. Daar helpen een aan-/uitschakelaar voor de cruisecontrol uit de oude Megane en loze knoppen voor elektrische stoelverstelling ook niet aan mee. Vooral dat laatste vond ik lachwekkend. De knoppen zijn zelfs te bewegen maar doen niets. Is dit normaal?
Anonieme bezoeker
28-07-2016 16:32
voiture
Waar komt die rare gewoonte vandaan om de auto TLSM te noemen i.p.v. Talisman? App-taal ofzo? Doet me vooral denken aan irritante tieners die de moeite niet willen nemen fatsoenlijk Nederlands te gebruiken. Maar dat terzijde drinking smiley.

Ruimte auto, ook achterin. Het interieur viel qua ruimtelijk effect nogal tegen vind ik, maar dat werd vooral door de donkere kleurstelling (zwart) veroorzaakt. Daarmee oogt vrijwel elke auto klein vanbinnen.
Verder ziet het er netjes uit hoor, maar niet echt bijzonder. Daar helpen een aan-/uitschakelaar voor de cruisecontrol uit de oude Megane en loze knoppen voor elektrische stoelverstelling ook niet aan mee. Vooral dat laatste vond ik lachwekkend. De knoppen zijn zelfs te bewegen maar doen niets. Is dit normaal?

Het was niet zo dat de auto niet op contact stond en dit alleen werkt als de auto wel op contact staat?
Is al van weer even terug, maar er rijdt een zwarte Talisman Estate in het dorp thumbs up

video: [www.youtube.com]
A3Sedition
voiture

Het was niet zo dat de auto niet op contact stond en dit alleen werkt als de auto wel op contact staat?

Nee. Bij de Megane waar ik onlangs in proef reed is dit overigens exact hetzelfde.
even zo uit het hoofd: er zitten volgens mij 2 knoppen aan de zijkant. Een dient iig voor de elektrische verstelbaarheid van de lendensteunen. En die werkt wel degelijk kan ik zeggen uit eigen ervaring.. Knop 2 durf ik zo niet te zeggen maar zal vast een functie hebben.
Shortcut stoelbediening R-link.
Anonieme bezoeker
21-08-2016 09:26
Onlangs de Talisman sedan weer eens kritisch bekeken. Blijft een schitterende auto. Een hatchback variant met vijfde deur zou de auto wat mij betreft goed doen.
Anonieme bezoeker
29-08-2016 12:25
[www.handelsblatt.com]

ADAC testte de Talisman (prima auto) en zijn uitlaatgassen (nix geen nox / uitstoot keurig binnen eisen): 4 uit 5 in de Ecotest
Anonieme bezoeker
29-08-2016 12:26
Had ik al gezegd dat er óók nog een mooie blau.... Nah laat maar grinning smiley
Anonieme bezoeker
05-09-2016 13:02
AMS test.
[www.auto-motor-und-sport.de]

De TLSM op #2
Met name weggedrag, motor en ruimte van de Renault worden als prima beoordeeld.
Tank is relatief klein, vreemd.

Machtig machien, zo'n full-options TSLM. Mooie kleur ook, hoewel daar verschillend over wordt gedacht.
Tsja. Als er een VW up had meegedaan was deze nog voor de Talisman geeindigd. Voor mij (en dan enkel alleen beoordelen op model) 1. Talisman 2. Mazda. En die andere 2 mogen het zelf uitvechten.
Vandaag in de ochtend een blauwe Estate, en later in de middag een blauwe Sedan. En beide keren had ik over de achterkant niet een 'wauw' gevoel. De voorzijde wel, er rijdt wel iets achter je met de ledverlichting en imposante neus. Nee, waar ik aan de achterzijde vooral over struikel is eigenlijk maar iets minimaals. De verlichting. Qua design vind ik het zeker mooi, maar waar ik me opnieuw weer aan stoorde is dat het niet allemaal op één sterkte brand. Delen zijn wat feller dan andere delen. Je zit een soort van lichtpuntje bij de stukken naar het midden van de klep.

Iemand dat ook opgevallen, of ben ik gek grinning smiley
Anonieme bezoeker
06-09-2016 22:43
Nee was mij ook opgevallen. Alsof je vlekken van verlichting binnen de buisjes hebt.
Dat hoort bij deze lichttechniek, maar sommige merken hebben het al wel beter weten te verwerken.
Gelukkig ben ik niet de enige. Vlekken inderdaad, zo kun je het het beste omschrijven. Zeker van een afstandje irritant. Op de Mégane IV zie ik het niet terug.
Anonieme bezoeker
07-09-2016 11:34
Wouter82
Dat hoort bij deze lichttechniek, maar sommige merken hebben het al wel beter weten te verwerken.

Wat is die lichttechniek dan? smiling smiley
Een ledje aan de zijkant van een lichtgeleidende buis zodat die hele buis verlicht wordt. Als zo'n buis onderbroken wordt door bijvoorbeeld de kofferbak, moeten er dus aan beide zijden van de spleet ledjes geplaatst worden. Die zijn dan wat feller dan de rest van de buis waardoor je dus geen volledig egaal verlichte lijnen hebt.
Anonieme bezoeker
07-09-2016 13:08
ah dat zal t inderdaad verklaren. Je zou toch verwachten dat men de lichtopbrengst van zo'n ledje onder controle zou hebben.
Anderhalf uur ..... wat een zemelpartij.
Ga er dan ook onder liggen, en laat dat 4Wcontrol zien. Of desnoods de uitlaat. winking smiley

90minuten, in die tijd kan ik naar de Renoo dealer rijden, proefrit maken, huiswaarts keren, ben ik nog ruimschoots op tijd voor het slot v/d video.
Wat ik maar deed was de laatste minuut beluisteren. Scheelt toch 1.29 minuten levensvreugde.

Puike lease- / familiewagen overigens.
Ik zag vanmiddag bij een Renault dealer een Talisman sedan staan met '€ 6.000 korting', in wit, vol over de voorruit geplakt.

Gaat het niet zo naar verwachting met de Talisman verkoop dat er nu al naar het actie/prijswapen gegrepen wordt?
JP2010
ah dat zal t inderdaad verklaren. Je zou toch verwachten dat men de lichtopbrengst van zo'n ledje onder controle zou hebben.

Beter.. stoppen bij de achterklep opening. winking smiley
Durashift
Ik zag vanmiddag bij een Renault dealer een Talisman sedan staan met '€ 6.000 korting', in wit, vol over de voorruit geplakt.

Gaat het niet zo naar verwachting met de Talisman verkoop dat er nu al naar het actie/prijswapen gegrepen wordt?

Nee hoor, gewoon 'standaard' korting als er snel geregistreerd wordt.
Ja, dus is er kennelijk 'te veel' voorraad op de dealerstoep?
Hoeveel modellen denk je dat er zijn met €6000,- korting? Knap als je net jouw optiewensen weet te vindenwinking smiley
Roder
Durashift

Nee hoor, gewoon 'standaard' korting als er snel geregistreerd wordt.

Zo open en bloot "6000 pop" korting lijkt inderdaad een gevalletje "toe klant, neem 'm mee!". LIJKT!
Maar zo gaat het vaker in autoland.
In de US is de gemiddelde korting bijna $4000 per auto. Er zijn modellen die je met 15.000 korting mee krijgt. (trucks, grote sedans)
Daar spreken ze vaak van "Cash on the Hood", de korting ligt op de motorkap.

Bron: Autonews en GoodCar BadCar

VW kan alleen 20.000 Golfjes per maand in Duitsland verkopen met korting, vaak tot 20% (GTI's 24%)

FIAT dumpt in Italië, Ford in UK, Opel in Spanje, Renault aan het eind van een halfjaar, etc.

Uitzondering: Dacia. Krijg daar maar eens meer dan een kratje gratis bier winking smiley
Uitzondering: Peugeot. Dat mist in veel landen de stijging van de markten. Toch is de marge inmiddels hoger dan alle volume merken.
Reden: De bazen Tavares en Picat weigeren mee te doen aan de "korting-frenzy".

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-10-2016 22:21 door Tecumseh V12.
Heb je weer wat geraakt met je slingshot?
adinsx
Gelukkig ben ik niet de enige. Vlekken inderdaad, zo kun je het het beste omschrijven. Zeker van een afstandje irritant. Op de Mégane IV zie ik het niet terug.

en bedankt hé, nu ik dit las ben ik er zelf op gaan letten en valt mij idd ook op tongue sticking out smiley Ik stoor mij daar dus nu ook aan, dat had gewoon mooi egaal licht moeten zijn. maarja, er zijn ergere dingen te bedenken, ze mogen hem alsnog op de stoep zetten smiling smiley

Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

- Kleine modeljaarwijziging voor Renault Talisman en Talisman Estate
- Gelimiteerde uitvoering Série Signature Limousin aan aanbod toegevoegd
- Nieuwe Série Limitée met luxueuze uitrusting en gunstige prijsstelling

SCHIPHOL-RIJK – De Renault Talisman en Talisman Estate hebben een aantal kleine wijzigingen ondergaan, terwijl de gelimiteerde, luxe uitvoering Série Signature Limousin aan het aanbod is toegevoegd.

De subtiel gewijzigde Renault Talisman is te herkennen aan de LED-mistlampen in de voorbumper (vanaf uitvoering Zen). Bij de uitvoeringen met het Bose Surround® premium audiosysteem is de onderzijde van de speakers nog beter afgewerkt.

Série Signature Limousin
De nieuwe Série Signature Limousin voor de Renault Talisman en Talisman Estate is gepositioneerd tussen de uitvoeringen Intens en INITIALE PARIS. Hij onderscheidt zich met zijn lederen bekleding in Rivièra ‘Gris Sable’ en specifieke 18-inch lichtmetalen ‘Grandtour’ wielen.

De standaarduitrusting is gelijk aan de uitvoering Intens, met als extra’s parkeersensoren voor, achter en opzij, een achteruitrijcamera, het Bose Surround® premium audiosysteem met Centerpoint 2®-technologie en zesvoudig elektrisch verstelbare voorstoelen met massagefunctie en stoelverwarming.

Prijzen en motoren
De Série Signature Limousin is leverbaar in combinatie met alle motorvarianten van de Renault Talisman en Talisman Estate, met uitzondering van de dCi 110 (EDC) dieselmotor.
De meerprijs bedraagt in alle gevallen 2.000 euro ten opzichte van de uitvoering Intens. De prijzen van de Série Signature Limousin beginnen bij 39.390 euro voor de Talisman TCe 150 EDC en lopen op tot 46.590 euro voor de Talisman Estate dCi 160 EDC.

Renault Talisman nu in sportieve S-Edition
Autonieuws • 10 maart 2018 • Tekst: Ellen Kole

De nieuwe S-Edition geeft de Renault Talisman (Estate) een sportievere look. Daar hoort natuurlijk een potente motor bij. De nieuwe 1,8 liter genereert 225 pk.

Renault breidt het gamma van de Talisman en Talisman Estate uit met een 'racey' S-Edition. De nieuwe uitvoering, die vanaf september in de verkoop gaat, bouwt voort op het uitrustingsniveau Intens. Onder meer het 4Control Pack (vierwielsturing) en Electronic Damper Control zijn standaard op de S-Edition.

De buitenzijde wordt verfraaid met zwarte 19 inch wielen in Alizarine-design, getint glas achteraan, Pure Vision Full Led-lichtunits vóór, chromen treeplanken en zwarte spiegelkappen. Het stuurwiel, de pookknop en deur-inzetstukken worden standaard in zwart leder uitgevoerd, de pedalen en andere elementen in aluminium. De naam S-Edition keert terug op diverse badges en borduursels.

Nieuwe TCe-benzinemotor

De Talisman S-Edition kan later dit jaar worden besteld met verschillende dieselmotoren. Daarnaast biedt Renault een geheel nieuwe benzinekrachtbron aan voor deze Talisman: de TCe 225 met, juist, 225 pk. De motor biedt daarnaast maximaal 300 Nm trekkracht, dit is dus een potente motor die geheel samengaat met de sportieve look van de nieuwe editie. Momenteel is op de Autosalon van Genève de afgebeelde Talisman Estate S-Edition te zien.

Bron: [www.autokopen.nl]

Alle foto's: [www.carscoops.com]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-02-2020 12:24 door MCDubbleU.
De Talisman deed het twee jaar lang verrassend goed op de Nederlandse markt (2016/2017), maar is sindsdien helemaal afgegleden. Helaas is dat het lot voor veel grotere Franse auto's. Ik hoop dat deze subtiele facelift 'm weer wat populairder maakt. Het blijft namelijk een prachtige, tijdloos vormgegeven auto die behoorlijk veel waar voor zijn geld biedt. Renault-oude-stijl-dashboards missen nog wat ambiance helaas. Bij Ford doet de Mondeo het sinds de komst van de hybride Wagon weer heel aardig ondanks dat het in veel opzichten een achterhaalde auto is met compromissen. Helaas heeft Renault niet gezorgd voor een nieuwe, schone aandrijflijn.
Eén van de mooiste in z'n klasse, nog een beetje mooier geworden. Hopelijk zet de upgrade van het multimedia systeem zoden aan de dijk.
Zeker een verbetering maar zo zou ik het ook geloven.

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.