Alfa Romeo Giulia (952)

Gepost door Rob0032 
Aangezien de eerste fabrieksfoto's er zijn (gelekt), een officieel topic. Welkom Giulia!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-01-2016 22:40 door Rob0032.
Niet lelijk, maar niet zo mooi als de Alfa's van de laatste jaren.
Maar even copy-pasten uit het andere topic:

In deze (top?)uitvoering toch wel een erg tof apparaat, eigenlijkthumbs up
Re: Alfa Romeo Giulia
24-06-2015 17:01
JW01 (vanaf een Appel)
Niet lelijk, maar niet zo mooi als de Alfa's van de laatste jaren.

Welke?
Ohja, ze hebben nog de 4C gemaakt! winking smiley

Ik vind 'm echt prachtig. Zelfs de donkere velgen kunnen mij bekoren. Ben zeer benieuwd naar minder gezegende uitvoeringen, maar dit belooft al veel goeds. Wat een prachtbak zeg! Alfa Romeo, welkom terug! smileys with beer
Een driftende Alfa.... Hiermee nemen ze dus afscheid van een tijdperk wat teruggaat tot 1988. Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen.

Mooie auto, beetje overstyled imo maar dat hoort bij Alfa.
Ik hoorde gezever over dat de auto zo op andere auto's zou lijken, afgezien van een wat Maserati-achtige achterzijde vind ik dat best wel meevallen.
24-06-2015 17:22
der Magistrat
Ik hoorde gezever over dat de auto zo op andere auto's zou lijken, afgezien van een wat Maserati-achtige achterzijde vind ik dat best wel meevallen.

Ik vind dat de achterkant veel weg heeft van de Mazda3 sedan en de zijkant van de 3-serie, maar het staat 'm prima. Liever dit dan de achterkant van een C-klasse en zijkant van een Picanto. winking smiley
Anonieme bezoeker
24-06-2015 17:27
Sorry hoor maar wat is die neus ongelooflijk lelijk. Die laaggeplaatste kingsize koplampen.. die hele neus lijkt sowieso uit proportie. De rest is een leuke mix tussen de 3-serie en Kia Optima. Ben benieuwd hoe de minder potente versies er uitzien
24-06-2015 17:31
WAUW, wat is ie mooi zeg!

Natuurlijk heb ik een gigantisch zwak voor alles wat Italiaans is, maar dit super mooie ontwerp laat me meteen weer zien waarom. Een kloppende verschijning, met sportieve lijnen, die prachtig is, zonder schreeuwerig te zijn.

Super mooie neus, prettige zijkant en ook de billen vind ik fraai! Plus achterwielaandrijving, (ondanks dat ik mezelf geen purist noem), "eindelijk weer een echte Alfa" smileys with beer

Geweldig hoe het zo gehypt is,aan de ene kant overdreven, maar eerlijk is eerlijk, in mijn ogen is dit de mooiste auto van zijn klasse, misschien wel het mooiste ontwerp van het jaar..

Ik kan dan ook niet wachten tot ik de, zoals Rob zo mooi omschreef, de minder gezegende broers te zien!
Anonieme bezoeker
24-06-2015 17:32
Volgens mij zijn het trouwens screenshots van een video, geen persfoto's.

Jammer dat het niet meer op dit lijkt. Hier kan je hooguit wat Maseratie in zien maar verder een echte fraaie Alfa Romeo, niet dit koddig rood ding

Via Twitter:
- Wagen wordt leverbaar met keramische kermmen,
- carbon/aluminium in o.a. deuren/motorkap,
- dubbele wishbones voor,
- torque vectoring,
- 'Beste stijfheidswaarde in zijn klasse voor de koets'
[twitter.com]
24-06-2015 17:34
Sowieso gaaf, want Alfa winking smiley

Maar oprecht, ik vind er oprecht weinig mis mee, zit wel dicht tegen de 3 en met name de XE aan, waarbij hij wel wat spannender oogt dan laatstgenoemde.

Of dit ontwerp de tand des tijds net zo goed doorstaat als een 147, GT, 156 of 166 betwijfel ik echter. Daarvoor ligt ie denk ik net iets te makkelijk op het netvlies, net als de Giulietta. Maar goed, dat is iets te persoonlijk misschien.
Anonieme bezoeker
24-06-2015 17:42
Anonieme bezoeker
24-06-2015 17:46
De koplampen vind ik zo op de foto wat eigenaardig, wellicht dat ik de vorm ervan meer kan waarderen nadat ik de wagen (vaker) op de weg heb zien rijden.
De achterlichten vind ik te saai, beetje 'vorig modeljaar', die hadden wat meer bijdetijdser en mogen zijn, wat mij betreft.
Anonieme bezoeker
24-06-2015 17:52
De Giulia van deze intro-foto's is vast niet de Giulia die de leasers onder ons kunnen bestellen.
Dit lijkt meer op een deelnemer aan een Tourwagen Meisterschaf.
24-06-2015 17:56
Ben Goossen
De Giulia van deze intro-foto's is vast niet de Giulia die de leasers onder ons kunnen bestellen.
Dit lijkt meer op een deelnemer aan een Tourwagen Meisterschaf.

Waarom zou je die niet kunnen leasen? confused smiley

Goede foto's, JP! thumbs up
24-06-2015 18:07
Best een elegante verschijning, maar dit is dan ook wel de dikste uitvoering. Ik vind de neus (net als MC W) niet geslaagd. Te veel koplamp. Ik had gehoopt dat we de - in mijn ogen - designmisser om koplampen vanaf de grill tot de A stijl door te trekken, nu wel achter ons hadden gelaten.
Anonieme bezoeker
24-06-2015 18:18
Anonieme bezoeker
24-06-2015 18:28
Ok, ik heb een mening (voldoende foto's): mooi ding. Een tikkeltje anoniem wel, maar zo uitgesproken was bijvoorbeeld de 156 nu ook weer niet. Ik ben benieuwd naar de 'reguliere' uitvoeringen.
24-06-2015 18:58
Speculatief mss maar als ik dit zie lijkt dit zich te kunnen meten met de top.
24-06-2015 18:59
Prachtige auto!
Vraag me af of er wel 'reguliere' uitvoeringen komen, en of die veel zullen verschillen. Volgens mij wil Alfa duidelijk hogerop en is 'standaard' daardoor al meteen een sportieve uitvoering.
Nog wat foto's:

Bocelli mocht ook nog even z'n kunstje doen

Ik ben nooit echt een fan van de 'sportwagen' versies van gewone auto' (zoals AMG's en M's) omdat ze zo overdreven ogen, met al die gaten e.d. in de bumpers. Deze QV bevestigt dat alleen maar. Ik ben heel erg benieuwd naar de reguliere uitvoering. Misschien dat ik die mooier vind. Tot nog toe valt 'ie tegen, want te inwisselbaar. Alleen de grille maakt 'm herkenbaar als een Alfa eigenlijk, en dat is gewoon doodzonde.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2015 19:17 door Lancia Lover.
24-06-2015 19:21
Lancia Lover
(...) Tot nog toe valt 'ie tegen, want te inwisselbaar. Alleen de grille maakt 'm herkenbaar als een Alfa eigenlijk, en dat is gewoon doodzonde.

Volledig mee eens. Op deze foto vind ik 'm zelfs ronduit lelijk.
Volgens AW 3pk/kg, oftewel 1530kg voor de 510pk-versie. Ter vergelijking: de Ghibli weegt (liefst) 1810k, de C63 S AMG 1630kg.
Nu, het officile gewicht is nog niet bekendgemaakt, maar het lijkt erop dat het vele marketinggeblabla over 'laag gewicht' waarheid wordt. De 50:50-gewichtsverhouding vind ik ook indrukwekkend.
Motorgeluid:
[www.autojunk.nl]
Mmm, na het zien van meer foto's begin ik toch weer te twijfelen. Zo vind ik op onderstaande foto de kont namelijk veel te dik, en de achterlichten te ver doorgetrokken:

Edit: wat een gigantische tankdop trouwens!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2015 19:38 door D. Elzinga.
Anonieme bezoeker
24-06-2015 19:43
Promo filmpje:

[m.youtube.com]

En een filmpje van die witte:
[www.youtube.com]

Vind m steeds beter, achterkant ziet er zo op de video lekkerder uit dan op fotos, wel vind ik de neus nog wat zwaar ogen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2015 19:46 door JP2010.
Anonieme bezoeker
24-06-2015 19:43
[www.hdmotori.it] die neus is toch compleet uit verhouding getrokken? Ik zie hier echt geen meerwaarde in ivm een 3 serie, XE of Infiniti Q50
D. Elzinga
Mmm, na het zien van meer foto's begin ik toch weer te twijfelen. Zo vind ik op onderstaande foto de kont namelijk veel te dik, en de achterlichten te ver doorgetrokken:

Edit: wat een gigantische tankdop trouwens!

Ja, vind ik ook. Gek ook dat FCA ineens de tankdop aan de linkerkant plaatst. De 500x heeft 't ook. Denk dat bij Fiat de 127 de laatste was, en bij Alfa...., de Giulia!

MC W
[www.hdmotori.it] die neus is toch compleet uit verhouding getrokken? Ik zie hier echt geen meerwaarde in ivm een 3 serie, XE of Infiniti Q50

Daarom hoop ik ook dat de gewone Giulia's een andere bumper hebben en een grille met chromen spijltjes. Zal al heel anders staan denk ik.
24-06-2015 20:02
@MCW: de Infiniti scoort nu niet direct op vlak van rij-eigenschappen. Ik denk dat de Alfa op dat vlak zeker een meerwaarde in het segment betekent. De verhouding vermogen/gewicht is op dat vlak ook een goeie indicatie.

Ik dacht toch dat hij bij zo'n wagen niet enkel over de neus gaat. Bovendien is het perspectief van de foto die jij aanhaalt vervormd door de positie van de fotograaf.

Ik vind het een geslaagde wagen, trouwens eerder aansluitend bij de S-type van Jaguar wat de vorm van de koets betreft dan bij de 3-serie die sommige BMW die-hards er in herkennen.
De koplampen zijn nog even wennen, vind ik op het eerste gezicht niet zo mooi. Ze hebben dan ook iets weg van de BMW 1-serie winking smiley
Anonieme bezoeker
24-06-2015 20:02

Alfa unveils high-performance Giulia

The Giulia has large air intakes in the lower part of the nose as well as two heat outtakes on the carbon fiber engine hood.

TURIN The Alfa Romeo Giulias most sporty version will offer more power than rival models from BMW and Mercedes-Benz because it will use Maserati's Ferrari-derived 510-hp V-6 engine.

Dubbed the Giulia Quadrifoglio, the car was unveiled today at the Alfa Romeo museum in Arese, Italy, outside Milan. It will be the first Giulia variant to go on sale as Alfa emphasizes performance in a bid to gain an edge over its German premium rivals.

The Giulia embodies the core elements which have made Alfa Romeo one of the world's best-loved automotive brands -- distinctive Italian design; innovative powertrains, perfect weight distribution, unique technical solutions and the best weight-to-power ratio," Alfa Romeo said in a statement.

The Giulia Quadrifoglio (cloverleaf in Italian) is powered by twin-turbocharged 3.0-liter engine used in the Maserati Quattroporte and Ghibli sedans.

The Giulia Quadrifoglio delivers 85 hp more power than the BMW M3 (425 hp), which also is powered by a twin-turbocharged 3.0-liter engine.

The hottest variant of the Mercedes-Benz C class, called AMG C63 S, has the same power as its Alfa rival but uses a much larger engine: a twin-turbocharged 4.0 liter V-8.

The C class with an engine comparable in size to the Giulia Quadrifoglio's is the C-450 AMG, which has a 3.0-liter V-6 turbocharged engine that delivers 367 hp.

Audi does not offer a direct competitor to the Giulia Quadrifoglio at the moment.

The Giulia Quadrifoglio has the fastest acceleration in its class. The car goes 0 to 100kph (62mph) in 3.9 seconds, compared with the BMW M3s 4.1 seconds and 4 seconds for the Mercedes AMG C63 S.

The Giulia Quadrifoglio's aggressive rear is dominated by four exhaust pipes and a thin carbon fiber spoiler above the trunk lid.

The Alfa will be offered only with rear-wheel drive and a manual transmission. A carbon fiber hood and roof help reduce weight to about 1,500kg.

The Giulia Quadrifoglio will go on sale in Europe early next year and in the U.S. a few months later. Other Giulia versions will follow later including all-wheel-drive models and diesels for Europe.

The sedan is the first model in Fiat Chrysler Automobiles 5 billion euro relaunch plan for Alfa that aims to increase the money-losing brand's annual global sales to 400,000 by 2018 from 70,000 last year.

U.S. challenge

The Giulia will undoubtedly help Alfa significantly. The challenge is most significant in the U.S. market where the brand has almost no existing image in the eyes of U.S. consumers and no exclusive retail network, market researchers at IHS Automotive said ahead of the launch event. IHS forecasts annual sales in the mid-40,000s for the Giulia once it is available in all its markets.

The Giuilia Quadrifoglio has the cloverleaf badge that Alfa uses on its most sporty models.

The Giulia launch will be followed by Alfa's first SUV early in 2017 and a full-sized sedan in late 2017 as FCA broadens Alfas lineup beyond the Giulia compact, Mito subcompact and and the limited-run 4c sports car.

An Alfa Skunkworks of engineers, designers and stylists has developed a new rear-wheel-/all-wheel-drive platform called Giorgio for the models.

Alfa touts technical innovations such as a double-clutch Torque Vectoring system that allows the rear differential to control the torque delivery to each wheel independently, improving traction in low grip conditions without having to run up against an invasive stability control system.

An electromechanical brake system combines stability control and a traditional servo brake for instantaneous brake response and what Alfa says are record-breaking stopping distances.

The Giulia also has a new Alfa system to modify the car's dynamic behavior according to the driver's selection: Dynamic, Natural, Advanced Efficient (a new energy-efficiency mode) and Racing for high performance versions.

[europe.autonews.com]
24-06-2015 20:06
Lancia Lover
Nog wat foto's:

[/size]

Tot nog toe valt 'ie tegen, want te inwisselbaar. Alleen de grille maakt 'm herkenbaar als een Alfa eigenlijk, en dat is gewoon doodzonde.

Ik zie er toch een pak 156 in. Ik vraag me ook af wat dan een typisch Alfa Romeo design dan moet zijn. Behalve emotie hebben de vormen van zijn voorgangers erg weinig gemeen (behalve de grille natuurlijk en ook die evolueert sterk doorheen de geschiedenis): vergelijk de 75 eens met de 156 of de Giulietta met de 159???

Voor mij wel graag een versie met iets minder extreme velgen en voorspoiler!
Anonieme bezoeker
24-06-2015 20:17
Leuk om te bedenken dat VAG achter Alfa Romeo aan zat..
24-06-2015 20:22
iDS
Ik zie er toch een pak 156 in. Ik vraag me ook af wat dan een typisch Alfa Romeo design dan moet zijn. Behalve emotie hebben de vormen van zijn voorgangers erg weinig gemeen (behalve de grille natuurlijk en ook die evolueert sterk doorheen de geschiedenis): vergelijk de 75 eens met de 156 of de Giulietta met de 159???

Wat ze gemeen hebben? Een hoog oplopende kont, de grille, een gedrongen uiterlijk, horizontale achterlichtunits (op de oude Giulietta na)...
24-06-2015 20:26
iDS
@MCW: de Infiniti scoort nu niet direct op vlak van rij-eigenschappen. Ik denk dat de Alfa op dat vlak zeker een meerwaarde in het segment betekent winking smiley

Dat is maar wat je verwacht van rijeigenschappen. De rijeigenschappen van een infiniti zijn over het algemeen erg comfortabel. Totaal iets anders dan een BMW of deze Alfa Giulia, maar niet per definitie slechter.

In topic: ik ben maar matig enthousiast. Lijnen zijn niet elegant en weinig spectaculair (behalve een paar anonieme spoilers). Ook niet helemaal in balans. Ik mis de Italiaanse styling. Niet te vergelijken met bv de Alfa 156. Wel mooi dat de Giulia weer RWD is. Ik ben heel benieuwd hoe deze Alfa het gaat doen. Nu ik haar gezien heb... Mondjesmaat....helaas!
Gaat Alfa nu ook al de verlichtingsknop linksachter de stuurrand verstoppen? sad smiley En jammer voor de die-hard drifters: een automatische parkeerrem.

Rob0032
iDS

Wat ze gemeen hebben? Een hoog oplopende kont, de grille, een gedrongen uiterlijk, horizontale achterlichtunits (op de oude Giulietta na)...

Ik denk inderdaad dat als Alfa ervoor had gekozen om de kentekenplaat achter in de bumper te monteren en de achterlichten horizontaler had gehouden het ontwerp van achteren al veel meer 'des Alfa's' was geweest. Wat mij betreft hadden ze ook de handgreep weer weggemoffeld. Is misschien niet praktisch en niet altijd even mooi, maar wel typisch Alfa.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2015 20:37 door Lancia Lover.
Anonieme bezoeker
24-06-2015 20:35
D. Elzinga

Waarom post je dat Mazda 6 dashboard??
grinning smiley
24-06-2015 20:44
Lancia Lover
Gaat Alfa nu ook al de verlichtingsknop linksachter de stuurrand verstoppen? sad smiley En jammer voor de die-hard drifters: een automatische parkeerrem.

Rob0032
iDS

Ik denk inderdaad dat als Alfa ervoor had gekozen om de kentekenplaat achter in de bumper te monteren en de achterlichten horizontaler had gehouden het ontwerp van achteren al veel meer 'des Alfa's' was geweest. Wat mij betreft hadden ze ook de handgreep weer weggemoffeld. Is misschien niet praktisch en niet altijd even mooi, maar wel typisch Alfa.

Dan had 'ie inderdaad al een stuk minder op de 3 sedan geleken, maar misschien weer meer op de Astra sedan. Ben het met je eens dat de horizontale lijnen van de achterlichten beter tot z'n recht waren gekomen. Die weggewerkte handgrepen mis ik dan weer totaal niet. Vond dat bij de 156 juist wat kaal staan en bij de 159 gewoon goed.

startknop op het stuur?! loze knopjes, altijd jammer, zeker bij zo'n topmodel.
24-06-2015 20:48
Rob0032
iDS

Perfecte beschrijving van de nieuwe Giulietta dus. Dus inwisselbaar...met een andere Alfa Romeo.

En op basis van die beschrijving met dit wel een Fiat zijn:

Hij mist trouwens ook die typische verborgen deurkruk drinking smiley
Anonieme bezoeker
24-06-2015 20:51
-edit- fotos waren al gepost smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2015 20:52 door JP2010.
24-06-2015 20:54
iDS
Rob0032
iDS

Perfecte beschrijving van de nieuwe Giulietta dus. Dus inwisselbaar...met een andere Alfa Romeo.

[www.movitcars.com]

Ik zou er nog oudere Alfa's bij halen om je punt te maken. Bovendien is dit een Alfa 6, een model dat in de grotere klasse (164, 166) valt. Hier hebben we het over de Giulietta, 75, 155, 156, 159... Of wil je er ook de Mito bij gaan halen?
Anonieme bezoeker
24-06-2015 20:58
Rob0032
iDS
Rob0032
iDS

[www.movitcars.com]

Ik zou er nog oudere Alfa's bij halen om je punt te maken. Bovendien is dit een Alfa 6, een model dat in de grotere klasse (164, 166) valt. Hier hebben we het over de Giulietta, 75, 155, 156, 159... Of wil je er ook de Mito bij gaan halen?

Niet zo opgefokt. Hij geeft enkel zn mening. smiling smiley
Ami
In topic: ik ben maar matig enthousiast. Lijnen zijn niet elegant en weinig spectaculair (behalve een paar anonieme spoilers). Ook niet helemaal in balans. Ik mis de Italiaanse styling. Niet te vergelijken met bv de Alfa 156. Wel mooi dat de Giulia weer RWD is. Ik ben heel benieuwd hoe deze Alfa het gaat doen. Nu ik haar gezien heb... Mondjesmaat....helaas!

Daar sluit ik me bij aan.

Ik vind het opzich een mooie auto, maar mis ook wat. Kan me vinger er nog niet precies op leggen, maar het is hem gewoon net niet voor mij.
24-06-2015 21:01
Carfanatic

Da's trouwens de Alfa Romeo niet maar een Audi-onderdeel!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2015 21:04 door iDS.
Anonieme bezoeker
24-06-2015 21:02
JP2010
Waarom post je dat Mazda 6 dashboard??
grinning smiley

Ik herinner mij nog wel de reacties op het eerste Mazda3 en Mazda6 dashboard.. grinning smiley
24-06-2015 21:04
In het algemeen een mooie auto, als Alfa vind ik hem tegenvallen. Maar misschien willen ze bij Alfa Romeo gewoon weer eens een auto die goed verkoopt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close