BMW 7-serie (G11)

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Re: BMW 7-serie (G11)
15-06-2015 19:40
Da's de L, ik wil de standaard versie. cool smiley
Re: BMW 7-serie (G11)
15-06-2015 19:42
Die is zo krap achterin.winking smiley
Anonieme bezoeker
Re: BMW 7-serie (G11)
15-06-2015 19:45
Zo'n wagen rij je toch zelf? spinning smiley sticking its tongue out
Re: BMW 7-serie (G11)
15-06-2015 20:00
Gloeiende spijt. Had ik maar de L versie besteld....
Re: BMW 7-serie (G11)
15-06-2015 20:26
2018 duurt toch wel erg lang...
Re: BMW 7-serie (G11)
19-06-2015 09:27
Ik heb de configurator ook ontdekt, maar krijg 'm maar niet naar mijn zin. Velgendesigns zijn niet chic, saaie kleuren en die chroomstrip bij de dorpel krijg ik maar niet weg. nut smiley Als je Shadow Line selecteert blijft die zelfs aanwezig! Bij een niet-L is het schuif-/kanteldak ook best klein, zo lijkt het.

Wellicht komen er later wat meer mogelijkheden beschikbaar. Sowieso komen er meestal enkele Individual kleuren in de configurator beschikbaar.
Anonieme bezoeker
Re: BMW 7-serie (G11)
19-06-2015 10:45
Quote


Best een hoog Lexus LS460 gehalte...

Re: BMW 7-serie (G11)
19-06-2015 11:19
Quote
Phaeton W12
En profil doet deze auto me ook wel denken aan de Audi A8 (en ook het sierlijstje door de achterlichten doet aan de A8 denken).


Quote
Phaeton W12
Best een hoog Lexus LS460 gehalte...


Eerst lijkt ie op de A8, en nu ineens op de LS460 ?? confused smiley
Tuurlijk....

Wat mij betreft in alle opzichten gewoon een echte BMW.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-06-2015 11:19 door R W D.
Anonieme bezoeker
Re: BMW 7-serie (G11)
19-06-2015 11:23
Is inderdaad een mix van de Audi A8 en de Lexus LS 460. Geen schande, want dat zijn beide zeer mooie wagens. De invloed van de Lexus is zichtbaar in de lijnen die van de achterdeuren naar de achterlichten lopen. Ook het kofferdeksel is er op een zelfde manier opgeplakt. Maakt niet uit, want het blijft het mooie auto.
Re: BMW 7-serie (G11)
19-06-2015 11:30
Quote
Phaeton W12
Is inderdaad een mix van de Audi A8 en de Lexus LS 460.

Nu je het zegt...
Re: BMW 7-serie (G11)
19-06-2015 11:33
Dat zie je dan niet goed.



De LS460 heeft juist nog het opliggende kofferdeksel (afgekeken van de E65), bij de F01 en G11 is het deksel weer netjes geïntegreerd.
Anonieme bezoeker
Re: BMW 7-serie (G11)
19-06-2015 11:58
De LS heeft altijd al een sterk mercedes of bmw uiterlijk gehad, vind ik.
Anonieme bezoeker
Re: BMW 7-serie (G11)
19-06-2015 12:53
Ik vindt het ontwerp erg goed geslaagd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-09-2015 20:51 door pieterese.
Anonieme bezoeker
Re: BMW 7-serie (G11)
24-06-2015 18:32
Re: BMW 7-serie (G11)
24-06-2015 20:10
Schitterende bagagebox: Thule? grinning smiley
Anonieme bezoeker
Re: BMW 7-serie (G11)
13-07-2015 08:54
Anonieme bezoeker
Re: BMW 7-serie (G11)
28-08-2015 10:01
Quote

2016 BMW 7 Series: M Performance Tuning and everyday accessories

The new 2016 BMW 7 Series promises luxury at the highest level and will not only impress with its lightweight concept Carbon Core, but also with significantly improved material quality and craftsmanship compared to its predecessor. Even before the official world premiere at the 2015 Frankfurt Motor Show, the Munich-based automaker now presents some new components of the official BMW Accessories Program, which should deliver to customers an even better experiences aboard their luxury sedan.

The matte black BMW M Performance rear spoiler, for example, adds a sporting touch. It was designed exclusively for the BMW 7 Series and blends in perfectly with the vehicle’s shape.

The BMW M Performance rear spoiler is quick and easy to fit and requires no TÜV inspection. If desired, the spoiler can be painted in a preferred color prior to being fitted.

The BMW M Performance side sill foil offers a further sporty design enhancement for the new BMW 7 Series, provided it is equipped with an M Sport Package or an M Aerodynamics Package. The high-grade door sill foil, which is available in glossy black, features a coloured BMW M Performance inscription, is carwash-resistant and highly durable. Thanks to the enclosed fitting templates, the BMW M Performance foil can be quickly and easily fitted onto the side sills.

Inside the car, BMW M Performance premium steel pedal covers emphasizes the sporty note of the new BMW 7 Series. The stainless steel covers are tightly fitted around the standard pedals, providing them with an extremely high-class look.

BMW M Performance front grille slats with decorative black surround bestow the front of the new BMW 7 Series with an even sportier look. They are made of tear and impact-resistant plastic, have the same geometry as the side slats and are therefore easy to replace.

A further sporty feature are the exclusive, elaborately handcrafted BMW M Performance carbon door mirror caps, which also provide the luxurious new BMW 7 Series with a touch of racing flair. Due to the application of several layers of paint followed by high-gloss polishing, they boast a sporty and elegant depth effect. The carbon door mirror caps can be easily replaced by standard caps.

The high-quality, 21-inch BMW M Performance light alloy, double spoke forged wheels 650 M are characterised by their perfectly matching bicolour look and optimized weight. Being around two kilos lighter than comparable standard aluminum cast wheels they contribute significantly towards a reduction in unsprung masses. This on the other hand enhances the vehicle’s agility and steering behavior. The wheels are exclusively finished in high-gloss black, the visible sides burnished. A glossy clear finish gives the wheel the final exclusive touch. The BMW M logo makes the wheel look even more attractive. The wheels feature run-flat tires, which allow the vehicle to be driven over a certain distance even in the event of tire pressure loss, thus enhancing safety.

Wireless charging as a retro-fit solution with snap-in adapter.

Those who use a smartphone with a wireless charging function or wish to upgrade their smartphone with this technology can now also use this comfortable charging method in BMW vehicles. The snap-in wireless charging adapter available as an original BMW accessory offers wireless charging, whilst serving as a safe and stable storage system for the mobile phone. An integrated LED display provides continuous information on the charging process and the status of the mobile phone when it is not in use. The stainless steel/matt black plastic retaining clip ensures that the mobile phone is held firmly in place. The rubberized underside of the retaining clip protects the display from scratches. The inductive connection with the external aerial guarantees optimum network coverage and reduces the level of radiation inside the car. The snap-in wireless charging adapter can be used in all BMW vehicles fitted with a base plate.

Wireless charging also for the Apple iPhone.

The new wireless charging case from the original BMW accessory range permits wireless charging of Apple iPhones (5, 5S, 6 and 6 Plus) in the new BMW 7 Series with the wireless charging option or in all other BMW models with the snap-in wireless charging adapter. The attractive wireless charging case in BMW design is a one-piece unit with a fold-up lid and is used in a similar way to a conventional mobile phone protective case. When the iPhone is put into the case, it is compatible with all Qi-certified chargers – whether at home, at the office or out and about.

The high-quality BMW travel blanket turns motoring into a feel-good experience.

Comfort and well-being when driving are increasingly appreciated by customers – not only in the new BMW 7 Series. BMW has taken this development as a reason to include a BMW travel blanket in the range of original BMW accessories for the first time. It is made entirely of high-quality, extra fine merino wool, is beige on one side, dark brown on the other and features the typical BMW diamond pattern. The blanket is woven entirely from renewable raw materials using the sophisticated Jacquard technique and is extremely versatile.





















[www.bmwblog.com]
353 nieuwe foto's op de bmw media site (onderaan de pagina)
Anonieme bezoeker
Re: BMW 7-serie (G11)
28-08-2015 10:51
Quote


New BMW 7 series focuses on comfort to beat S class

Christiaan Hetzner Twitter
Automotive News Europe | August 28, 2015 06:01 CET



LAMEGO, Portugal -- BMW believes its latest 7-series offers levels of comfort that will help it close the gap with the segment-leading Mercedes-Benz S class, especially in the key China market where wealthy executives prize comfort features above driving dyanmics.

For the latest-generation of BMW's flagship sedan, engineers were tasked with delivering a more refined vehicle with a smoother ride than the current model, without losing the brand' s characteristic agility and handling.

The end result is what the company calls the lightest, most dynamic and fuel-efficient car of its class. “We’ve packed everything into this car that we could think of in terms of innovation, luxury and comfort,” said Klaus Froehlich, BMW's head of research and development at BMW, during a press launch for the car here.

BMW has sold about 370,000 of the current, fifth-generation sedan since sales began in 2008 and the automaker expects to beat that total with the new version, which will go on sale October 24. “We are confident that it [sales] will be even more with the new one,” Froehlich said.

BMW sold 48,480 units of the 7 series globally in 2014, less than half the 101,428 units of the S class sold by Mercedes, but more than the 37,158 Audi A8s sold that year, according to market research firm IHS automotive. Whether BMW’s new flagship can outsell the S class going forward, however, remains in doubt.

China important

“In the U.S., it’s a neck-on-neck race,” said one company source. “So basically it comes down to China, a lot depends on that market.”

BMW wants to regain leadership of the luxury sedan segment in the U.S. Mercedes led the segment last year with S-class sales of 25,276, beating not only the 7 series but the Lexus LS.

But China is the key market. Roughly every second 7 series that runs off the assembly line in Dingolfing, Germany, is destined for China where handling and performance are less in demand, especially in an executive sedan, compared to comfort and a soft, luxurious ride. These strengths more closely associated with the stately Mercedes S class.

BMW has borrowed a few ideas from their Stuttgart rival as a result. Just as Mercedes did with the S class, BMW started by designing the long-wheelbase variant of the 7 series first and then deriving the 140mm shorter wheelbase version from this, since only 20 percent of customers – almost exclusively Europeans - choose the smaller version. They also introduced extras such as diffusible fragrances for the interior that are popular with Chinese customers, a feature Mercedes has already introduced.

The new 7 Series Long, which accounts for all the models sold in China and the U.S., comes with the optional Executive Lounge Seating, which BMW says provides a “superlative standard of travel comfort” comparable to flying first class.

At the touch of a button, the front occupant’s seat (typically empty for large, chauffeur-driven sedans) moves an extra 90mm forward, the back folds forward to maximize leg room, and a footrest pops down. The rear seat also declines nearly 43 degrees and an assortment of massage programs can be selected. Other features include a removable command tablet that controls the infotainment options for the 10-inch rear displays that can play blue-ray quality films.

“The new 7 series defines tomorrow’s luxury today. It’s the flagship of the brand and will contribute to the future success of BMW,” Froehlich said.

Lightweight tech

BMW also focused on improving comfort in the 7 series through innovations in the vehicle’s engineering.

One solution was to incorporate more lightweight materials in the car. The carmaker has used carbon fiber reinforced plastic (CFRP) rods inside structural elements in the body such as the roof, a technology BMW dubs “carbon core.” Reducing the weight of the roof, for example, lowers the car’s center of gravity, improves handling and boosts fuel efficiency. Roughly a third of the maximum 130kg weight reduction stems from the use of CFRP, according to BMW.

Another major feature is the Executive Drive Pro. Together with the new 2-axle air suspension and adaptive dampers that come standard, this feature allows roll forces to be equalized faster and more precisely when cornering at high speeds thanks to electromechnical stabilization that replaces the previous hydraulic system.

To achieve better grip on the road, BMW also reduced the weight of the car’s unsprung mass by up to 15 percent. This also helps to lower vibrations in the passenger compartment for which the car’s suspension has to compensate, thereby further boosting comfort.

First time options in the new 7 series that were already revealed in June include laser-powered headlights, a limited form of remote control parking via the key fob, gesture control for the front seat occupants, inductive charging for smartphones and active aerodynamics in the BMW-signature kidney grille to reduce drag.

The model starts at 81,900 euros in Germany including tax for the six-cylinder 730 diesel, roughly 150 euros more than the equivalent S class.

[europe.autonews.com]
Anonieme bezoeker
Re: BMW 7-serie (G11)
14-09-2015 09:38
Re: BMW 7-serie (G11)
14-09-2015 09:50
Pure klasse die nieuwe 7 thumbs upthumbs up. Een prachtig vervolg op een roemrijke historie zoals de E38, destijds ook net zo'n topper!
Lastige keuze tussen de S-Klasse en de 7-Serie, ik ben er nog niet over uit naar welke mijn voorkeur uitgaat.
Re: BMW 7-serie (G11)
18-09-2015 12:09
Fein gemacht BMW! Optisch eher Evolution denn Revolution, hat der
7er beim Fahrkomfort einen großen Schritt nach vorn gemacht. Zudem begeistert er mit zahlreichen Technik-Highlights und setzt sich somit deutlich vor den älteren Audi.









Bron: automotorundsport.de
de 7er mag dan wel wat nieuwere technieken hebben, de a8 vind ik een stuk fraaier en tijdlozer.
Re: BMW 7-serie (G11)
18-09-2015 13:21
Ik niet. De 7er lijkt ook in een volle klasse hoger te opereren dan de A8, vooral zo naast elkaar ziet laatstgenoemde er een stuk kleiner en simpeler uit.
Quote

De 7er lijkt ook in een volle klasse hoger te opereren dan de A8

ah, de vrijdagmiddagborrel is al begonnen. smiling bouncing smiley
Re: BMW 7-serie (G11)
18-09-2015 13:45
Quote
Carfanatic
de 7er mag dan wel wat nieuwere technieken hebben, de a8 vind ik een stuk fraaier en tijdlozer.
Quote
Carfanatic

ah, de vrijdagmiddagborrel is al begonnen. smiling bouncing smiley

Nou, inderdaad smiling bouncing smiley
Anonieme bezoeker
Re: BMW 7-serie (G11)
18-09-2015 13:46
Quote
Carfanatic
ah, de vrijdagmiddagborrel is al begonnen. smiling bouncing smiley

lol



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-09-2015 13:47 door JP2010.
Die chromen strip die door de achterlichten heen loopt is wel erg gelijkend! eye popping smiley
Anonieme bezoeker
Re: BMW 7-serie (G11)
20-01-2016 22:16
Teaser van de Alpina B7:
Anonieme bezoeker
Re: BMW 7-serie (G11)
21-01-2016 15:42
Quote
R W D
Ik niet. De 7er lijkt ook in een volle klasse hoger te opereren dan de A8, vooral zo naast elkaar ziet laatstgenoemde er een stuk kleiner en simpeler uit.

Dat gevoel krijg ik ook altijd als ik een S-klasse naast een 7-serie zie; in dat segment staat de S op eenzame hoogte. Zeker nu de 7-serie dat cheap-ass chromo overal gekregen heeft.
Re: BMW 7-serie (G11)
22-01-2016 09:40
Ik vind ze allebei schitterend
Re: BMW 7-serie (G11)
22-01-2016 11:29
Aangezien de vrijmilu zodadelijk al begint: Wat een nondescript kreng is die nieuwe 7. Ziet BMW zelf ook in, getuige alle -al dan niet verchroomde- hulpstukje die het ontwerp gekregen heeft. Interieur vind ik ook een grote tegenvaller. Weer allemaal glimmers, en terwijl je redelijkerwijs aan mag nemen dat het metaal betreft, ziet het eruit als plastic. Maar voor de A8 is het qua uiterlijke uitstraling een prima match, dat dan weer wel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-01-2016 11:30 door [D2].
Re: BMW 7-serie (G11)
22-01-2016 11:52
Quote
Bimmert
Ik vind ze allebei schitterend

Ik ook.

@ D2: Als je zelf een Ford Mondeo gewend bent moet het qua "glimmers" in een BMW 7 nogal meevallen lijkt mij winking smiley. En of het er als plastic uitziet, loop eens binnen bij een BMW-dealer en stap eens in de nieuwe 7, je zult zien dat het weldegelijk goed zit qua materiaalgebruik en afwerking in de nieuwe 7.
Re: BMW 7-serie (G11)
22-01-2016 13:43
Quote
R W D
Quote
Bimmert
Ik vind ze allebei schitterend

Ik ook.

@ D2: Als je zelf een Ford Mondeo gewend bent moet het qua "glimmers" in een BMW 7 nogal meevallen lijkt mij winking smiley. En of het er als plastic uitziet, loop eens binnen bij een BMW-dealer en stap eens in de nieuwe 7, je zult zien dat het weldegelijk goed zit qua materiaalgebruik en afwerking in de nieuwe 7.

De Mondeo heeft niet zoveel glimmers in het interieur hoor. Wat echt glimt is bijvoorbeeld het spul op het stuur en de deurgrendels, maar dat is dan ook metaal. De grijze banen op de middenconsole en de deuren hebben een heel zachte glans, valt niet in de categorie "glimmers" wat mij betreft. Al het metaalkleurige materiaal in de BMW vind ik echt veel meer opvallen. Maar itt de Ford heb ik die nog niet IRL (en van binnen) gezien.

Maar je hebt wellicht een punt, de Mondeo oogt in werkelijkheid minder lelijk van binnen dan op de foto, en dat zal ongetwijfeld voor deze 7 ook opgaan.



Maar zullen we zo'n burgerlijk Fordje gewoon niet gaan vergelijken met een Dikke BM-oeW?

Re: BMW 7-serie (G11)
22-01-2016 15:25
Gisteren de auto lange tijd kunnen bekijken in het echt, rijdend in de file. De auto is kleiner dan ik had verwacht. Eerst dacht ik een 5 Serie te zien, dat zal vooral komen omdat ik de nieuwe 7 Serie nog niet verwacht had op de weg. Overall maakte de auto geen indruk, zoals de S-Klasse dat wel maakt.

Het betrof trouwens een auto met chauffeur. Ik dacht dat de BMW 7 nog door de directeur zelf gereden werd. smiling smiley
Re: BMW 7-serie (G11)
24-01-2016 10:05
Ik denk dat meerdere factoren van invloed zijn op de mate waarin een auto indruk maakt op de weg. Kleur en uitvoering doen veel, velgen, maar ook of de auto schoon is of niet. Met de weersomstandigheden van afgelopen week is de glans er bij de meeste auto's wel vanaf, en zien ze er gelijk een stuk grauwer en minder indrukwekkend uit. Maar ook zag ik laatst een zilvergrijse S met korte wielbasis, en hoewel ik weg ben van de W222 dacht ik op dat moment "mwoah".
Re: BMW 7-serie (G11)
25-01-2016 10:24
Het was een donkergrijze, met grote wielen. Donkergrijs is wat saai, maar verder was het wel een dikke uitvoering. De auto glom als een keutel in de maneschijn. Wellicht net afgeleverd.

Bij de S-Klasse hebben de wielen enorme impact op de uitstraling. Eigenlijk geldt dat voor alle auto's in deze klasse.
Re: BMW 7-serie (G11)
25-01-2016 20:15
vanmiddag bij de dealer de 7 nog eens goed bekeken, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een baas van een auto vind. Afwerking is echt top, en van buiten is ie absoluut dik. Hij stond naast een 5 Touring, en dan ziet laatstgenoemde er toch ineens wat klein en bescheiden uit.
Re: BMW 7-serie (G11)
26-01-2016 11:23
Dat verbaasd me niet. winking smiley Ik ben benieuwd wat je er in het echt van vindt, in het dagelijkse verkeer in plaats van in de showroom. Ik ben ook benieuwd naar de binnenkant.
Re: BMW 7-serie (G11)
26-01-2016 11:30
Ik heb eigenlijk best zin om het oude model als demo eens te proberen. Die zijn nu leuk geprijsd, in elk geval zie ik er twee bij mijn voormalige huisdealer Keram. De nieuwe vind ik overigens erg mooi, mits in de juiste kleur. Donkergrijs zou ik nooit kiezen.
Re: BMW 7-serie (G11)
26-01-2016 13:30
Azuritschwarz thumbs up

Jammer dat dat een xDrive is.
Re: BMW 7-serie (G11)
26-01-2016 13:54
Dat vind ik dan wel weer een voordeel. Er staat ook nog een 730Ld. Dat is ook leuk. Het lijkt er alleen op dat ze daar vergeten zijn de zwarte dakhemel aan te vinken, en dat vind ik dan weer een afknapper.
Re: BMW 7-serie (G11)
26-01-2016 19:25
Nadeeltje van een gebruikte auto, je bent afhankelijk van de keuzes van de 1e eigenaar. En meestal is die wel iets "vergeten" aan te vinken.




[www.auto.cz]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-01-2016 09:47 door Carfanatic.
Anonieme bezoeker
Re: BMW 7-serie (G11)
27-01-2016 15:27
Het dashboard heeft m.i. echt te weinig uitstraling voor een auto uit dit segment; past beter bij het E-segment.
Van buiten blijf ik er bij: te veel chroom opsmuk. Jammer.
Anonieme bezoeker
Re: BMW 7-serie (G11)
27-01-2016 16:38
Quote

2016 BMW 7 Series Gains New Entry-Level Four-Cylinder Gasoline Engine Version

BMW’s 7 Series offering in Turkey now includes a new four-cylinder gasoline turbocharged engine.

The 2.0-liter four-cylinder direct injection gasoline engine delivers 258 HP and 400 Nm (295 lb-ft) of torque and is available for the 730i and its long-wheelbase version, the 730Li.

The new engine offered in the 7 Series range is available only with an eight-speed automatic gearbox supplied by ZF. In the company of its four-cylinder engine, the 730i goes from 0 to 100 km/h (0-62 MPH) in 6.3 seconds, Paultan informs.

The top speed is limited to 250 km/h (155 mph), the same level as the higher power versions of the car. Compared to the 740i, the 0-100 km/h acceleration time is only 0.8 seconds slower.

Regarding fuel economy and emissions, the four-cylinder 7 Series has a 5.8-liter average fuel consumption (40.5 mpg) in the European mixed cycle, while the CO2 emissions are rated at 134 grams/kilometer.

This version of the luxury sedan is not exactly the first 7 Series to be offered with a four-cylinder engine. The same unit has been fitted to the 7 Series on its plug-in hybrid variant, where the resulting car is called 740e/740Le and the internal combustion engine is augmented by an electric motor.

The four-cylinder unit bears the code B48 and is featured both in the BMW and MINI lineups, making it the first engine ever to be featured in a 7 Series and a MINI.

Initially, this engine version was only supposed to be available in China, but it appears that the company’s board has decided to offer it on the Turkish market as well. BMW has not issued a press release referring to the launch of the model.

We do not expect the Germans to offer this version in many other markets, but all bets are off, as companies can change such decisions pretty quickly. There is also a possibility for a three-cylinder engine to find its way under the hood of a 7 Series in the future, but don't expect such a move to happen very soon.
[www.autoevolution.com]
Re: BMW 7-serie (G11)
29-01-2016 10:41
Ach, in de vorige S-klasse werd een viercilinder diesel aangeboden, was het niet? Ik denk dat een soepele, stille viercilinder benzine dan beter past eigenlijk. De prestaties op papier valt wat mij betreft weinig over te klagen. Als je 'm maar niet hoort winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.