BMW X1 [F48]

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
BMW X1 [F48]
02-06-2015 21:38

The 2016 BMW X1 has leaked to the web, ahead of its official debut later tonight.
Set to go on sale later this year, the redesigned X1 has a sportier front bumper and a prominent grille that is flanked by slender headlights. Moving further back, we can see plastic body cladding, a dynamic greenhouse and a gently sloping roofline. Other notable highlights include a tailgate-mounted spoiler and wraparound taillights.
The interior is a little dull but features a three-spoke steering wheel, metallic accents and a freestanding infotainment system. The model also has features an assortment of wood and aluminum trim as well as gloss black accents on the center console. Detailed specifications will be released shortly but the model is slated to feature adjustable rear seats that can travel up to 13mm front to back.

https://www.worldcarfans.com/115060294710/2016-bmw-x1-leaked

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-06-2015 22:46 door JP2010.
Re: BMW X1
02-06-2015 21:56
Niet slecht en een hele verbetering ten opzichte van zijn voorganger, zelfs al heeft de X1 nu in de basis voorwielaandrijving. Om de een of andere reden doet het ontwerp me wat aan de Volvo XC60 denken.
02-06-2015 22:17
Op de neus na vind k 'm ook best wel aardig! Ben geen groot fan van de X1, maar hij stoort me ook niet. Ben benieuwd naar de auto in het echt!
02-06-2015 22:21
Hij doet mij vooral aan een Mazda CX-5 denken. Maar dat hoeft geen nadeel te zijn.
Anonieme bezoeker
02-06-2015 22:27
Beetje Tucson/Santa Fe achtig. Niet onaardig, stuk beter dan de ielige X1 van nu. Op spy shots leek het een opgepompte 2 AT maar valt op zich wel weer mee. Toch spreekt mij de huidige designtaal van BMW mij niet zo erg aan
02-06-2015 22:28
---GT---
Hij doet mij vooral aan een Mazda CX-5 denken. Maar dat hoeft geen nadeel te zijn.

Vanuit welke hoek dan, als ik vragen mag?
Re: BMW X1 [F48]
02-06-2015 22:57
Zoek de verschillen met een X3...

02-06-2015 23:01
Rob0032
---GT---

Vanuit welke hoek dan, als ik vragen mag?

02-06-2015 23:01
Eerst even zoeken naar de overeenkomsten.

Ah, twee nieren! winking smiley
02-06-2015 23:05
Best netjes.
Al lijkt ie op foto 2 en 3 wel wat spacers te kunnen gebruiken.

En het vergelijk met de X3: deze nieuwe is wat minder "stijfjes" dan de X3.
02-06-2015 23:17
De X3 is een gedrocht apart met zijn vier kreukels in de achterste raamlijn. De letter die de naam daadwerkelijk aanduidt doet het even niet op mijn pc, dus dan maar zo omschreven. De X1 is overigens ook niet klein. De BMW 1 en 3-serie delen hetzelfde platform. Bij de X1 is dat anders, maar hij is er niet kleiner op geworden
03-06-2015 05:55
BMW X1 schiet met scherp op Audi Q3

De X1 die je momenteel in de showroom van BMW vindt, stamt alweer uit 2009. Zin in iets moderners? Ren dan niet meteen naar de concurrent, want zojuist heeft BMW het doek getrokken van de nieuwe X1!

De nieuwe generatie X1 is uiteraard trouw gebleven aan het concept van het uitgaande model, maar is met z'n nieuwe koets - waar wat vleugjes Active Tourer in te bespeuren zijn - helemaal een kind van z'n tijd. Zaken als optionele led-verlichting in de koplampunits draagt daar aan bij. De X1 is liefst 5,3 centimeter hoger dan z'n voorganger, centimeters die ten goede komen aan het interieur. De zitpositie is volgens BMW beduidend hoger dan voorheen. De X1 groeit niet alleen in de hoogte, hij is namelijk achterin ruimer. De bagageruimte groeit met liefst 85 liter tot 505 liter. Met de achterbank plat is 1.550 liter aan spul mee te nemen. Standaard levert BMW zaken als airco, audio met USB- en AUX-aansluiting, iDrive en een op het dashboard geplaatst 6,5-inch metend display.

Keuze zat
Onder de kap legt BMW de nieuwe reeks viercilinders. Er zijn twee benzine- en twee dieselversies beschikbaar. Op benzinegebied vinden we onderaan de ladder de sDrive20i. Deze 192 pk sterke voorwielaandrijver levert 280 Nm en is in staat om in 7,7 seconden naar de 100 km/h te sprinten. Z'n topsnelheid ligt op 225 km/h en wie rustig met z'n rechtervoet omgaat, moet een verbruik van 5,9 tot 6,0 (afhankelijk van de transmissie) l/100 km kunnen halen.Dezelfde krachtbron als xDrive gaat in 7,3 tellen naar de 100 km/h maar levert 2 km/h op z'n topsnelheid in. Ook ligt het verbruik met 6,3-6,4 l/100 km iets hoger. De voorlopig krachtigste benzineversie is de xDrive25i, die 231 pk en 350 Nm levert. In 6,5 tellen staat de 100 km/h op de klok en pas bij 235 km/h gooit hij de handdoek in de ring. Z'n verbruik ligt op 6,4-6,6 l/100 km. Alle motoren zijn gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of een achtrapsautomaat, beide transmissies zijn nieuw voor de X1. Verder meldt BMW dat de xDrive vierwielaandrijving lichter is en nu gebruikmaakt van een elektro-hydraulisch gestuurde meerplatenkoppeling.

20 procent in 2015
Uiteraard kan er ook gedieseld worden. De sDrive18d met handbak stoot slechts 109 gram per kilometer uit, en is daarmee de schoonste van het stel. Deze is dit jaar dus nog goed voor 20% bijtelling. Je krijgt 150 pk en 330 Nm, goed voor een 0-100-sprint in 9,2 seconden en een top van 205 km/h. Het gemiddeld verbruik ligt op 4,1-4,3 l/100 km. Een trede hoger staat de xDrive20d met 190 pk en 400 Nm. Met een sprinttijd van 7,6 seconden naar de 100 km/h is hij behoorlijk rap, maar wie dat al te veel uitprobeert haalt het verbruik van 4,9-5,1 l/100 km natuurlijk niet. De xDrive25d met 231 pk en 450 Nm sterke 2.0-liter viercilinder zwaait de dieselscepter. In 6,6 seconden heb je de 100 km/h op de klok staan. Bij 235 km/h stopt het versnellen en het gemiddeld verbruik ligt op 5.0-5,2 l/100 km.

Geen nieuw model zonder nieuwe gadgets. BMW geeft de X1 optioneel ConnectDrive mee, bestaande uit zaken als een headup-display, Driving Assistant Plus, Active Cruise Control, Lane Departure Warning, Traffic Jam Assistant, Collision Warning en Pedestrian Warning met City Braking-functie.

Eind oktober is de nieuwe X1 in de showrooms te vinden. Prijzen worden in de zomer bekendgemaakt.
03-06-2015 08:17
Leuke auto, en de verhoudingen kloppen beter dan bij z'n voorganger thumbs up.
Benieuwd of ie nou veel duurder zal worden dan een 2AT, qua ruimte zullen ze niet veel verschillen en dan oogt deze X1 toch wel 10x lekkerder.
Anonieme bezoeker
03-06-2015 08:24
Ik vind de achterkant goed gelukt, lekker dik.
De voorkant vind ik daarentegen lelijk. Ziet er gewoon tuttig uit.
BMW was nooit sterk in achterkanten, maar het probleempunt lijkt zich nu verschoven te hebben naar de voorkant.

03-06-2015 08:46
Ook de voorkant vind ik er prima uitzien, en zeker niet 'truttig'.

Dit vind ik pas truttig:

Anonieme bezoeker
03-06-2015 09:01
R W D

Dit vind ik pas truttig:

Oja, vergeten. Ik mag van jou nooit kritisch zijn op BMW.
En je haalt àltijd Audi erbij, in negatieve zin.
03-06-2015 09:04
JP2010

Oja, vergeten. Ik mag van jou nooit kritisch zijn op BMW.
En je haalt àltijd Audi erbij, in negatieve zin.

Tsss.... nut smiley
Toevallig is dit dé auto waarmee de X1 vergeleken moet worden. En maak je niet druk, dit is slechts MIJN bescheiden mening. smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2015 09:05 door R W D.
R W D

Dit vind ik pas truttig:

Freud kom er maar in, waarom lees je 'truttig'?

OT: Ik vind de achterkant helemaal niet zo geslaagd, die ziet er mijns inziens namelijk teveel als een 2AT-SUV/Crossover uit (wat het ook is, maar soit).
03-06-2015 10:43

Prachtig interieur, en zo op het eerste oog zelfs beter afgewerkt (lees: mooiere materialen, minder hard plastic) dan de 3-Serie!
03-06-2015 10:52
Echt onwijs knap dat je op de foto's kunt zien hoe hard de plastics zijn. Wie heeft AW-redacteuren nog nodig als je de foto's hebt?!
03-06-2015 11:05
Rob0032
Echt onwijs knap dat je op de foto's kunt zien hoe hard de plastics zijn. Wie heeft AW-redacteuren nog nodig als je de foto's hebt?!

Ja goed hè ?? spinning smiley sticking its tongue out

Nou jongen, dan zal ik je maar uitleggen wat ik bedoel. Ken je dat paneel rondom de versnellingspook in de 3-Serie? Nee? Nou, zoek dat dan eerst eens ergens op en meld je dan weer. Foto's zeggen soms genoeg.

En bovendien, de Autobild-redacteuren zijn doorgaans iets sneller dan de AW-redacteuren. Die hebben de X1 al uitvoerig bekeken en beoordeeld, en kwamen ook tot de conclusie dat de afwerking van de X1 op hoog niveau is.

"Ein ganz neues Erlebnis, das sich endlich auch am Cockpit widerspiegelt. Feine Kunststoffe, Klavierlack, satt rastende Schalter und mattes Holz heben das kompakten BMW-SUV nun auf das hohe Niveau von Audi und Mercedes."
03-06-2015 11:12
R W D
Rob0032

Ja goed hè ?? spinning smiley sticking its tongue out

Nou jongen, dan zal ik je maar uitleggen wat ik bedoel. Ken je dat paneel rondom de versnellingspook in de 3-Serie? Nee? Nou, zoek dat dan eerst eens ergens op en meld je dan weer. Foto's zeggen soms genoeg.

Jongen? Ik ben je zoon niet, noch een bekende van je, dus je mag me gewoon bij naam noemen en je semi-badinerende woordgebruik voor je houden, dankje.
Jij beweert op de foto's te kunnen zien hoe hard plastic is. Volslagen onzin natuurlijk, weet je zelf ook best.
03-06-2015 11:20
Ik neem tenminste aan dat je een jongen bent ... nou ja.. ach laat maar zitten grinning smiley

Maar je begrijpt hem blijkbaar nog niet, dus ik zal het plaatje er even bijzetten.

Bij de 3-Serie grijs plastic rondom de automaatpook, in de X1 zie ik een hoogglans zwarte afwerking (pianolak), komt veel hoogwaardiger over.
Nogmaals ik vind het een prachtig interieur, ook qua belijningen mooier dan de F30. Minpuntje is overigens de wel erg lange pook, ze hadden de middenconsole wellicht wat hoger moeten maken en de pook korter.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2015 11:45 door R W D.
03-06-2015 11:24
Ik vind de X1 wel een verbetering, moeders mooiste is ie niet... Maar wat ik wel vind, is dat ie herkenbaar is als BMW.
In mijn bescheiden opinie is een BMW een lage auto, sedan OF coupé.. Sportief gelijnd en niet lomp, beetje lang ook.

Natuurlijk kan je dat niet van iedere BMW zeggen, maar zo zie ik ze, wat ze uitstralen, en ondanks dat deze X1 zijn carrosserie-form in mijn ogen niet mee heeft (SUV en sportief? naah) oogt ie in mijn ogen wel dynamisch en leuk, ben wel benieuwd naar zijn echte voorkomen!

Mooi en typisch BMW dashboard!

Waar iemand de neus niet mooi vond, en de kont wel, daar ben ik het dan weer niet mee eens.. de neus is typisch BMW, maar de kont vind ik juist lomp en niet zo fraai EN vooral niet dynamisch!
Anonieme bezoeker
03-06-2015 14:02
Promotievideo: [www.facebook.com]

Ziet er goed uit. Verhoudingen kloppen, inderdaad beetje zoals de CX-5
03-06-2015 16:18
Markie Markie

Met de beste wil van de wereld, ik zie er eigenlijk geen CX-5 in. Daarom vroeg ik al aan GT vanuit welke hoek dat dan zou zijn. Het was in ieder geval niet bedoeld om te sneren of iets dergelijks.
03-06-2015 16:33
Ja hoor, weer een lelijke bmw. Zijn goed bezig in Bayern.......
03-06-2015 16:41
Ik zie de CX-5 ook niet. Ja, het zelfde concept maar that's it.

Wat betreft de vergelijking met de X3 zie ik hier het verschil wel (Of ze moeten een surf dude van 2.20m hebben ingehuurd winking smiley)

Best een toffe auto als je <€50k een stevige auto zoekt. Qua ontwerp op het eerste oog tig-keer beter dan zijn Audi rivaal of een 2serie Active Tourer.
Anonieme bezoeker
03-06-2015 22:17
Rob0032
Markie Markie

Met de beste wil van de wereld, ik zie er eigenlijk geen CX-5 in. Daarom vroeg ik al aan GT vanuit welke hoek dat dan zou zijn. Het was in ieder geval niet bedoeld om te sneren of iets dergelijks.

De BMW oogt als een BMW, de Mazda als een Mazda. Maar de verhoudingen zijn erg hetzelfde. Terwijl de vorige X1 maar ook bv de Q3, XC60 andere verhoudingen hebben, hebben de nieuwe X1 en CX-5 beide een wat traditionele koets. Denk dat GT dat bedoeld.
05-06-2015 13:52
Vergelijk met z'n concurrenten:

Wat mij betreft staan ze op de foto's (toevallig?) in de goede volgorde:

1) BMW X1
2) Mercedes Benz GLA
3) Audi Q3
05-06-2015 13:57
Is de GLA ook wel echt een concurrent voor de X1? Is toch meer een opgehoogde A?
Ik vind ze alle drie eigenlijk wel fraai. Sowieso fraaier dan de klasse erboven, met X3, GLK en Q5.
Anonieme bezoeker
05-06-2015 14:03
De huidige X1 is inderdaad enorm opgeknapt.
Het rijtje zou bij de vorige X1 als volgt zijn:
1) Mercedes GLA
2) Audi Q3
10439) BMW X1

Leluuk grinning smiley
05-06-2015 14:09
De vorige X1 was zo ontworpen dat hij als stationwagon op kenteken kwam te staan. Om bepaalde redenen was dat gunstig en BMW gebruikte dat ook als soort usp. Gezien de groeistuip, met name in de hoogte, neem ik aan dat dit niet meer kan voor de nieuwe.
Anonieme bezoeker
05-06-2015 14:11
Dus een stationwagen moet per se een lelijke neus hebben? smiling smiley
05-06-2015 14:29
Markie Markie

De BMW oogt als een BMW, de Mazda als een Mazda. Maar de verhoudingen zijn erg hetzelfde. Terwijl de vorige X1 maar ook bv de Q3, XC60 andere verhoudingen hebben, hebben de nieuwe X1 en CX-5 beide een wat traditionele koets. Denk dat GT dat bedoeld.

Als je de foto's van de X1 en CX-5 over elkaar legt, vallen de meeste lijnen over elkaar. Alleen de derde zijruit verschilt. Het kan zijn dat in het echt de CX-5 langer of hoger is, maar dat waag ik te betwijfelen.
Anonieme bezoeker
05-06-2015 14:43
---GT---
Markie Markie

Als je de foto's van de X1 en CX-5 over elkaar legt, vallen de meeste lijnen over elkaar. Alleen de derde zijruit verschilt. Het kan zijn dat in het echt de CX-5 langer of hoger is, maar dat waag ik te betwijfelen.

Mwa, ik zie wel wat meer verschillen dan alleen de derde zijruit. Bv langere overhang voor, kortere overhang achter.
Tuurlijk, ze lijken qua vorm en positie van diverse elementen op elkaar, maar doe eenzelfde vergelijking met sedannen van diverse merken, en je komt op tzelfde uit, toch? smiling smiley
05-06-2015 14:54
JP2010
De huidige X1 is inderdaad enorm opgeknapt.
Het rijtje zou bij de vorige X1 als volgt zijn:
1) Mercedes GLA
2) Audi Q3
10439) BMW X1

Leluuk grinning smiley

En nu? We hebben het namelijk over de nieuwe X1, achterom kijken heeft geen zin.
Anonieme bezoeker
05-06-2015 15:59
JP2010

Lelijke neus? Vanaf de D-stijl naar achteren was ie lelijk. De neus is toch gewoon normaal?
06-06-2015 11:24
Ziet er voor het type auto behoorlijk oké uit, die nieuwe X1. Zou er zelf een soort van enthousiast van worden! Maar waarom heeft deze als automaat nu ineens zo'n onhandige hoge pook ipv het bekende kleine joystickje dat in alle andere modellen te vinden is?
06-06-2015 11:42
Markie Markie
JP2010

Lelijke neus? Vanaf de D-stijl naar achteren was ie lelijk. De neus is toch gewoon normaal?

Zo zie je maar hoe smaken verschillen. Ik vind juist de neus erg lelijk, en de rest prima!

@D2,
Wat is er onhandig aan een pook? confused smiley
Anonieme bezoeker
06-06-2015 12:02

Ik vind juist de neus erg lelijk

Wat vind je er lelijk aan dan?
06-06-2015 12:37
Markie Markie

Ik vind juist de neus erg lelijk

Wat vind je er lelijk aan dan?

Zonder er een infantiele, semi-grappige descriptie erop te willen plakken, vind ik het net een boos kijkend varken. Met die grote nieren en zogenaamd boze koplampen, met achterlijke puist eronder. Vanuit geen enkele hoek vind ik het mooi. Vanaf de neus is het gewoon een doorsnee SUV/station van BMW, dus prima voor mij.
07-06-2015 12:09
Bij de introductie van de CX-5 werden er al vergelijkingen met de BMW X1 gemaakt, ditmaal kennelijk andersom. Maar inderdaad, op de lelijke neus na is het net een CX-5, Qashqai, Tucson, Kuga etc.: de standaard softroader uitstraling.

Ondanks dat de proporties er ontegenzeggelijk op vooruit gegaan zijn, is dat wel met verlies van merkwaarden en onderscheidend vermogen gepaard gegaan, iets dat overigens ook bij de andere premiummerken waarneembaar is. De A-klasse had ooit een uniek concept en is inmiddels een doorsnee hatchback, de A2 was eveneens een vernieuwende auto (voorsprong door techniek) in tegenstelling tot de volstrekt inwisselbare A1, bij BMW stapt men bij de volgende 1-serie, deze X1 en eerder al bij de 2-serie Active Tourer/Gran Tourer, een model met de visuele impact van een Kia Carens dat in vergelijkingstests wordt gedeclasseerd door de Citroën C4 Picasso op bijna alle vlakken inclusief 'premium' materiaalgebruik, over op voorwielaandrijving. Zo verwordt BMW steeds meer van een liefhebbersmerk tot een merk voor de massa met een klinkende naam.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-06-2015 23:06 door D-C.
07-06-2015 15:54
BMW zal altijd een liefhebbersmerk blijven, al geldt dat al lang niet meer voor alle modellen. Er komen steeds meer modelletjes bij voor de massa, maar dat zal wel moeten om als zelfstandig merk te kunnen blijven bestaan. Mercedes doet hetzelfde.
Maar voor de liefhebber is er altijd nog een 5-, 6 of 7-Serie, of bijvoorbeeeld de Z4.
07-06-2015 17:09
R W D
M-Pakket:

Wat is het nut van een bumper als er enkel nog wat gatenkaas van overblijft?
Of is dat voor de voetgangersveiligheid: word je door de X1 geschept dan ga je gewoon door de wagen heen.

Kort samengevat: de Duitsers mogen gaan ophouden met die vreselijke nepkoelopeningen. Dit wordt echt hilarisch.
07-06-2015 22:00
iDS
R W D
M-Pakket:

Wat is het nut van een bumper als er enkel nog wat gatenkaas van overblijft?
Of is dat voor de voetgangersveiligheid: word je door de X1 geschept dan ga je gewoon door de wagen heen.

Kort samengevat: de Duitsers mogen gaan ophouden met die vreselijke nepkoelopeningen. Dit wordt echt hilarisch.

Wat ben je weer enorm aan het bazelen. Blijkbaar kun je alleen waarderen wat uit Frankrijk komt, prima maar gelukkig denken de meesten daar anders over.

Ziet er goed uit met M-pakket, beter dan met de standaard bumper thumbs up
07-06-2015 22:50
Ik moet ook zeggen dat ik 'm ook niet fraai vind hoor. Dan vind ik de gewone bumper veel mooier en beter passen bij de auto. Het is geen sportauto, hoe groot je de gaten in de bumper ook maakt. Maar ik ben misschien wat conservatiever en vind eigenlijk alle M-pakketten geen porem.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.