Opel Astra K / Buick Verano | Nieuw: Astra facelift 2020

Gepost door Wouter82 

Opel houdt Astra niet binnenboord!

Opel had de hagelnieuwe Astra graag tot de IAA in Frankfurt onder de pet gehouden, maar dankzij de Italiaanse media kunnen we Opels nieuwe C-segmenter nu al bekijken. De Italiaanse website Carpassion heeft een hele rits afbeeldingen van de splinternieuwe Opel Astra te pakken gekregen. Nieuwe details heeft de website niet kunnen melden, vandaar dat we het nog even moeten doen met wat we al weten. De Astra is 2,6 centimeter lager dan het uitgaande model en zelfs z'n wielbasis neemt af, en wel met 2,5 centimeter. Ondanks de kleinere buitenmaten zegt Opel dat de passagiers op de achterbank bijna 3,5 centimeter extra ruimte 'voor de kniën' hebben. Verder weten we dat de vijfde generatie Astra tot 200 kilo afslankt en dat we onder de kap nieuwe motoren kunnen verwachten. Een 105 pk 1.0-liter Ecotec driecilinder en een nieuwe 145 pk en 235 Nm sterke 1.4-liter turbomotor staan in ieder geval op de rol. Er komen in de Astra vooralsnog geen motoren groter dan 1,6 liter te liggen.
[www.autoweek.nl]

7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-07-2019 19:43 door Wouter82.
Re: Opel Astra K
01-06-2015 09:35
dit ziet er prima uit thumbs up
01-06-2015 09:39
Een vlotte verschijning, zeker in deze rode kleur. En voldoende onderscheidend (ook door de fraaie C-stijl), en herkenbaar.
Gaat het vast goed doen ! thumbs upthumbs up
Ik vind juist lijken of ze erg naar de Italiaanse concurrentie hebben gekeken. (Giulietta/Delta)
Vanbinnen ziet 't er wel goed uit. thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-06-2015 09:48 door JW01 (vanaf een Appel).
01-06-2015 09:53
Ziet er goed uit, beetje mix van Citroën (C-stijl/zwevend dak) en Mercedes. De spitse neus doet wat afbreuk aan het ontwerp, maar misschien ziet dat er in het echt beter uit.

Het dashboard is wat nietszeggend en zou van ieder merk kunnen zijn. Het lijkt wel alsof dashboards steeds meer op elkaar gaan lijken.
Anonieme bezoeker
01-06-2015 09:53
Zo, da's een enorme lek zeg!
01-06-2015 10:40
Mooie eigen look voor de Astra thumbs up Natuurlijk wel wat stijlinvloeden van andere merken, maar dat is inmiddels bijna niet te voorkomen.
Het totaalplaatje is erg netjes: strakke lijnen, leuke details. Minst sprekend is verrassend genoeg de voorkant: zal wel komen omdat het toch wel aardig afwijkt van het huidige familiegezicht van Opel.
01-06-2015 10:45
Sanoma
Minst sprekend is verrassend genoeg de voorkant: zal wel komen omdat het toch wel aardig afwijkt van het huidige familiegezicht van Opel.

Juist de voorkant vind ik heel duidelijk des Opels. Niet dat gekke te-grote-grillen-gedoe of op een Aston Martin willen lijken, maar gewoon strak en herkenbaar zonder saai te zijn thumbs up.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-06-2015 10:45 door R W D.
01-06-2015 10:51
Het is natuurlijk altijd verleidelijk om in een bepaald ontwerp andere ontwerpen te herkennen, maar hoe ik naar deze auto kijk, hoe meer het een mengelmoes van andere modellen wordt. Delta C-stijl, Giulietta achtige achterlichten, Peugeot 3008 a-stijl (incl. hoe de chromen lijst loopt) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ben vooralsnog niet overtuigd van het ontwerp.
Anonieme bezoeker
01-06-2015 10:53
Sanoma
afwijkt van het huidige familiegezicht van Opel.

Ik snap de neus ook niet helemaal. Ik was in de veronderstelling dat de neus en vooral de grill meer op de corsa en monza concept zou gaan lijken.
Het is nog wel een beetje een rommeltje wat de Opel neus betreft, de Karl wijkt al helemaal af.

Ben overigens geen fan van de zwarte c-stijl, die je ook bij meer merken ziet. Het wordt wat rommelig door de kort opelkaar geplaatste achterste raamstijlen.
01-06-2015 11:55
Tamelijk fraai ontwerp, interessante motoren, en flink afgevallen. Primathumbs up
01-06-2015 11:57
JP2010
Ben overigens geen fan van de zwarte c-stijl, die je ook bij meer merken ziet. Het wordt wat rommelig door de kort opelkaar geplaatste achterste raamstijlen.

Ben ik met je eens. Het verstoort in mijn ogen de lijnen van de auto en het voegt echt helemaal niets toe, zowel praktisch als qua design.
Verder vind ik het wel een aardige auto, ondanks de Giulietta-achterkant. Jammer, want Opel kan zelf ook best mooie achterkanten maken. Deze foto's doen me vooral benieuwen naar de overigen Astra's. Bij de Golf is dat meestal wel voorspelbaar, maar bij Opel een heel stuk minder.
01-06-2015 12:29
Lancia Lover
Het is natuurlijk altijd verleidelijk om in een bepaald ontwerp andere ontwerpen te herkennen, maar hoe ik naar deze auto kijk, hoe meer het een mengelmoes van andere modellen wordt. Delta C-stijl, Giulietta achtige achterlichten, Peugeot 3008 a-stijl (incl. hoe de chromen lijst loopt) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ben vooralsnog niet overtuigd van het ontwerp.

Dat kun je ook niet voorkomen, elk lijntje is inmiddels wel ontdekt en ooit toegepast in auto-ontwerpen. Maar t.o.v. alle door jou genoemde modellen wijkt de Astra af, nergens is exact dezelfde belijning toegepast. Nee, dan zijn er wel talloze auto's op te noemen waar kopieergedrag veel sterker aan de orde is.
01-06-2015 13:23
Die grille die een beetje de bumper in is gezakt, doet mij enigszins denken aan de Kadett E big smile smiley
Ook leuk dat Opel vasthoudt aan de knipperlichtjes in de zijschermen in plaats van in de spiegel.
Anonieme bezoeker
01-06-2015 13:29
Wouter82
Ook leuk dat Opel vasthoudt aan de knipperlichtjes in de zijschermen in plaats van in de spiegel.

Lekker 'old-skool' grinning smiley
01-06-2015 14:39
Weer een auto met C-stijl verbinding zij-ruit achter-ruit. Begint afgezaagd te worden.
Net als andere na-apertjes als handgreeploos achterportier.
01-06-2015 14:47
Valt mij nu op dat de haaienvinantenne niet in kleur is gespoten sad smiley
Anonieme bezoeker
01-06-2015 15:03

Misschien iets minder apart maar ik vind de huidige vooralsnog mooier. De neus lijkt net een facelift (grille is weer meer als de Astra H) en die rommelige C-stijl vind ik echt niks. Mooi gejat van o.a Nissan en die hoekige achterlampen vind ik niet bij het ontwerp passen. De Astra K was weer een Leon/Mazda3 kopie, ik hoopte nu toch op wat originelers. Interieur wel heel erg fraai en hoogwaardig (denk ik) maar zeer inwisselbaar.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-06-2015 16:11 door Markie Markie.
Anonieme bezoeker
01-06-2015 15:23

Als je je achtergrond eens wilt veranderen dan kan je hier grote foto's vinden: [www.netcarshow.com]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-06-2015 16:12 door Markie Markie.
01-06-2015 16:41
Opel heeft een erg fraaie Astra neergezet. op www.netcarshow.com zijn ook erg fraaie (hoge resolutie) afbeeldingen van het interieur te vinden, zo op het eerste gezicht ziet dat er zeer fraai uit. Mooie materialen (zo lijkt het vanaf de foto) en fraaie vormgeving van het dashboard, mooi leer voor de stoelen, middenconsole en stuurwiel, ook. Prima, goed dat Opel weer zo overtuigend bezig is na de in mijn ogen zeer geslaagde Mokka, Karl en Adam.
01-06-2015 16:54
Best een mooie auto, al vind ik de neus wat te saai (en teveel lijken op zijn voorganger).

Interieur is wel een vooruitgang. Hoewel het stuur wat druk is, met al die knopjes, is de rest van het dashboard een stuk rustiger geworden.
Want wat is dat een zoekplaatje in de huidige.angry smily
01-06-2015 17:35
Mooie auto, al vind ik 'm een beetje lomp zo op het eerste gezicht. De C-stijl vind ik te gekunsteld, terwijl het front en de achterkant juist fraai ogen. Bij de A-stijl moest ik meer aan de Ford Focus denken dan aan de Peugeot 3008, hoewel er bij nader inzien meer overeenkomsten zijn met het monster van Peugeot. Het interieur oogt hoogwaardig en lijkt op dat vlak mee te kunnen met bijvoorbeeld de Peugeot 308 en Volkswagen Golf.

Het lijkt de eerste Opel sinds tijden met een volledig modern motorenaanbod (inclusief 1.0 Turbo en 1.6 diesel met 160 pk): de focus zal in Nederland vast op de 1.0 Turbo en 1.6 diesels komen te liggen. Volgend jaar komen auto's met een CO2-uitstoot van maximaal 105 gram in aanmerking voor 20% bijtelling, de dieselmotoren zullen toch gemakkelijk onder die grens moeten zitten, voor de 1.0 Turbo wordt het nog spannend. Op dit moment komen alleen de C-segmentmodellen van Ford (Focus 1.0 Ecoboost 100 pk), Peugeot (308 1.2 e-THP 110 pk), Seat (Leon 1.0 EcoTSI 115 pk), Toyota (Auris 1.2T 116 pk) en Volkswagen (Golf, Golf Sportsvan 1.0 TSI 115 pk) in die klasse in aanmerking voor de lagere bijtelling.
01-06-2015 18:57
Doorsnee wegvulling. Verzet geen bakens, maar spreekt ook geen behoudend publiek aan zoals de golf. Wat is van deze auto het usp?
01-06-2015 18:58
Ik kan geen enkele auto in het C-segment bedenken met een usp.
01-06-2015 19:08
Golf: behoudend/degelijk ontwerp
1serie: rwd
Guillietta: design

Om maar wat te noemen
01-06-2015 19:09
Auris/ct200: hybride, bijtelling
01-06-2015 19:12
Focus: rij-eigenschappen

Bij de Astra kan ik niet vinden waar hij in uitblinkt.
01-06-2015 19:34
dickey
Golf: behoudend/degelijk ontwerp
1serie: rwd
Guillietta: design

Om maar wat te noemen

Golf: is geen usp. Pure kwestie van interpretatie en een i30 kan daar net zo goed aan voldoen.
1-serie: soit, daar kan ik me in vinden.
Giulietta: Astra, 308, Delta, Leon, A-klasse... hebben ook allemaal design, dus geen usp.
Auris/CT200h: niet uniek dus. Bovendien is de Golf er ook als hybride. En de Focus.

Focus: Mazda3 schijnt net zo lekker te rijden. Of wat te denken van 1-serie? Geen usp dus.
01-06-2015 19:47
Best aardig, maar ben geen fan van de trend om de c-stijl zo vorm te geven (zie o.a. i20 en CX-3). Spuit die c-stijl in kleur en er staat niets meer dan een iets scherper getekende Astra J.
01-06-2015 19:50
De USP bij de Golf is de binnenruimte bij compacte buitenmaten. Door de vierkante vorm kan er veel meer in dan bij modepopjes met een schuine achterklep.

Dat de Mazda3 goed rijdt, zal wel een erfenis van het voormalige Focus-verleden zijn. Of De BMW1 goed rijdt? Niet iedereen kan met RWD omgaan.
01-06-2015 20:06
---GT---
De USP bij de Golf is de binnenruimte bij compacte buitenmaten. Door de vierkante vorm kan er veel meer in dan bij modepopjes met een schuine achterklep.

Dat de Mazda3 goed rijdt, zal wel een erfenis van het voormalige Focus-verleden zijn. Of De BMW1 goed rijdt? Niet iedereen kan met RWD omgaan.

Ik heb de AW-vergelijker er eens bij gepakt en, bijvoorbeeld, de Leon is vrijwel identiek qua binnenruimte. Een centimetertje meer of minder voor de een of ander daargelaten. Grootste verschil is de lengte van de achterbankleuning: 4 cm om precies te zijn. Oh en als de bank plat gaat, gaat er net iets meer in de Golf. Niet echt een usp, is het wel?
Anonieme bezoeker
01-06-2015 20:09
Komen Opel dashboards soms (deels) bij Faurecia vandaan?
Bovenstaande oogt enigszins als een gemoderniseerde 508 variant.

Fraaie layout.
01-06-2015 20:14
Een golf is de enige auto die er simpel/zakelijk/degelijktijdloos uitziet. Alle concurrentie probeert van model op model weer nieuwe ontwerpen uit, waar de golf dat, net als een 911 niet nodig heeft. Dat is zijn usp. Er zijn er vast nog meer te bedenken en er zijn vast net zoveel redenen te bedenken om het er niet mee eens te zijn, maar dat is off topic. Mijn vraag is: waarom zou ik een astra kopen in plasts van een andere (usp loze?) concurrent?
01-06-2015 20:19
Ik kan het wel waarderen dat Opel niet alleen een lichtere, maar ook een kleinere opvolger heeft ontworpen. Als de auto nog steeds voldoende ruim is, of beter, tot de ruimste van zijn klasse behoort, dan vind ik dat wel een usp in een tijd waarin auto's alleen maar groter worden.
01-06-2015 20:20
Was de vorige astra niet gewoon te zwaar en is opel nu weer op het niveau van de concurrentie?
01-06-2015 20:23
Rob0032

Ik heb de AW-vergelijker er eens bij gepakt en, bijvoorbeeld, de Leon is vrijwel identiek qua binnenruimte. Een centimetertje meer of minder voor de een of ander daargelaten. Grootste verschil is de lengte van de achterbankleuning: 4 cm om precies te zijn. Oh en als de bank plat gaat, gaat er net iets meer in de Golf. Niet echt een usp, is het wel?

Het gaat niet om liters of centimeters. Dat de Leon een schuine achterklep heeft, maakt hem meteen minder bruikbaar, als je hem tot het dak toe wilt volladen. Bij de meeste tests blijven ze tot onder de hoedenplank.
01-06-2015 20:23
dickey
Een golf is de enige auto die er simpel/zakelijk/degelijktijdloos uitziet. Alle concurrentie probeert van model op model weer nieuwe ontwerpen uit, waar de golf dat, net als een 911 niet nodig heeft. Dat is zijn usp. Er zijn er vast nog meer te bedenken en er zijn vast net zoveel redenen te bedenken om het er niet mee eens te zijn, maar dat is off topic. Mijn vraag is: waarom zou ik een astra kopen in plasts van een andere (usp loze?) concurrent?

Ik wil ook geen ellenlange discussie voeren of je de grond induwen of iets dergelijks, maar ik ben het gewoon echt niet met je eens. 'Hij lijkt op de vorige' vind ik niet echt een usp. Bovendien lijkt deze Astra behoorlijk op de huidige, dus uniek is dat ook niet meer.
Maar ik snap je wel, alleen denk ik dat GT het beter verwoordt: waar blinkt de Astra in uit? Nou, in mijn ogen nergens in. Zoals geen enkele generatie van de Kadett/Astra dat deed, en in mijn ogen geen enkele C-segmenter dat doet. Daarvoor is dit segment teveel beperkt door mode en accountants.
01-06-2015 20:26
Mooie auto! Maar dat vond ik van de vorige ook en daar was ik ook na een jaar al op uitgekeken (want saaaai..).
01-06-2015 20:37
Rob, dus de vraag is: wat is de bijtelling? Als die lager is dan de concurrentie, dan wordt het een hit. Zo niet, dan moet opel iets bieden waarom mensen niet een seat, peugeot of ford kopen. Als ie dat niet doet, dan zullen de verkopen net zo uitblinken als deze auto.
01-06-2015 20:51
dickey
Rob, dus de vraag is: wat is de bijtelling? Als die lager is dan de concurrentie, dan wordt het een hit. Zo niet, dan moet opel iets bieden waarom mensen niet een seat, peugeot of ford kopen. Als ie dat niet doet, dan zullen de verkopen net zo uitblinken als deze auto.

Klopt helemaal, daar hangt een hoop van af. Hopelijk voor Opel komt er iets met veel lagere bijtelling na, want op de Corsa 1.3 CDTI in het begin na, heeft Opel die winstboot volledig gemist. Daar kon die Ampera ook niets aan veranderen.
Overigens valt het me alleszins mee hoe de Astra mondiaal verkoopt, dat zou je niet zeggen. Hier in het Belgische zie ik de Astra namelijk niet buitengewoon vaak, noch in Nederland.
Anonieme bezoeker
01-06-2015 20:52
---GT---
Rob0032

Het gaat niet om liters of centimeters. Dat de Leon een schuine achterklep heeft, maakt hem meteen minder bruikbaar, als je hem tot het dak toe wilt volladen. Bij de meeste tests blijven ze tot onder de hoedenplank.

Ik heb nog nooit een tot aan t dak volgepakte Golf gezien.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-06-2015 20:53 door JP2010.
Anonieme bezoeker
01-06-2015 21:15

Een golf is de enige auto die er simpel/zakelijk/degelijktijdloos uitziet.

De 308 is net zo saai, sorry simpel/zakelijk enz. Golf is en blijft echter wel een model zonder nadelen. Alles zit waar je het verwacht, hij is ruim doch compact, veel keuze, rijdt goed enz

Ik snap niet waarom we het nu opeens over usp's hebben. De huidige Astra was krapper en zwaarder dan de Golf maar toch verkocht de Astra best aardig. Met de nieuwe zal het niet anders zijn
01-06-2015 21:27
Ik denk dat een USP juist heel belangrijk is. Waarom zou je een nieuwe Astra boven een andere auto verkiezen? Hij is lichter, compacter en ruimer geworden dan de vorige. Dat mocht ook wel. Nu sluit hij zich weer aan bij de concurrentie, maar steekt nergens bovenuit.
01-06-2015 21:34
JP2010

Dan ken je mij nog niet. Elke auto is een potentiële bestelbus. In een Golf past heel veel bagage. Alleen de middenconsole voor de achterpassagiers zit in de weg.
Anonieme bezoeker
01-06-2015 21:51
---GT---
Ik denk dat een USP juist heel belangrijk is. Waarom zou je een nieuwe Astra boven een andere auto verkiezen? Hij is lichter, compacter en ruimer geworden dan de vorige. Dat mocht ook wel. Nu sluit hij zich weer aan bij de concurrentie, maar steekt nergens bovenuit.

Er staat een Opel op en de huidige vond men van binnen en buiten ook al mooi. Voor genoeg mensen reden om de Astra te kopen. Hoewel ik de nieuwe van schuinachter op basis van deze foto's echt niet mooi vind merk ik dat veel mensen juist de achterzijde geslaagd vinden. De rest lijkt op de huidige maar dan lichter en moderner dus voila, deze gaan we vaak terug zien. De werkelijke USP's bespreken vind ik namelijk nutteloos want verkoopcijfers zeggen toch weer wat anders. De 308 voegt werkelijk helemaal niets toe maar verkoopt als een tierelier, ondanks dat de stationwagon er niet uit ziet
01-06-2015 22:04
Markie Markie
---GT---

Er staat een Opel op en de huidige vond men van binnen en buiten ook al mooi. Voor genoeg mensen reden om de Astra te kopen. Hoewel ik de nieuwe van schuinachter op basis van deze foto's echt niet mooi vind merk ik dat veel mensen juist de achterzijde geslaagd vinden. De rest lijkt op de huidige maar dan lichter en moderner dus voila, deze gaan we vaak terug zien. De werkelijke USP's bespreken vind ik namelijk nutteloos want verkoopcijfers zeggen toch weer wat anders. De 308 voegt werkelijk helemaal niets toe maar verkoopt als een tierelier, ondanks dat de stationwagon er niet uit ziet
zuch
Door het enorme overgewicht van de huidige Astra, was er weinig reden om een Astra te kopen. Nu heeft de Astra zich verbeterd, maar is het genoeg?
Anonieme bezoeker
01-06-2015 22:06
---GT---
JP2010

Dan ken je mij nog niet. Elke auto is een potentiële bestelbus. In een Golf past heel veel bagage. Alleen de middenconsole voor de achterpassagiers zit in de weg.

Leuk dat jij zo'n hobby heb, maar er wordt hier niet gediscusseerd over jouw persoonlijke voorkeuren, maar over unique selling points in het algemeen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-06-2015 22:07 door JP2010.
Anonieme bezoeker
01-06-2015 22:10

Door het enorme overgewicht van de huidige Astra, was er weinig reden om een Astra te kopen

Toch waren er mensen die genoeg reden hadden op er een te kopen. Al verkochten ze in 1999 nog ruim 40.000, vorig jaar slechts ruim 3200. Ik vind het zelf niet zo interessant om het over de usp's te hebben want met zoveel concurrenten kan je er wel meer uitsluiten. De Astra heeft nooit een usp gehad volgens mij. Altijd een middelmatige, keurige auto

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-06-2015 22:13 door Markie Markie.
01-06-2015 22:13
Jouw taalfouten achterwege gelaten, zou ik toch liever voor een compacte ruime auto kiezen, dan voor welke Renault dan ook/ winking smiley
Anonieme bezoeker
01-06-2015 22:19
Dus dit gaat over jou..? Net als dat jij de bagageruimte tot de nok aan toe vult. Goeie discussie.. thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.