en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Dat wordt óók niet beweerd
Voor je allemaal commentaar geeft zou je eens goed moeten lezen. Dit zei Durashift:
|
Zoals gezegd, ook dat is ongefundeerd. Er worden niet minder auto's van een model verkocht, of 'het Waterloo', doordat ze ook als deelauto 'verkrijgbaar' zijn. |
Volgens mij valt het hem alleen op dat veel deelauto's als normaal verkochte auto het niet goed doen, zoals de smart. Niet dat ze minder worden verkocht omdát als deelauto worden ingezet. Maar ik kan het mis hebben |
Het kan ook een strategie zijn van de fabrikant om op deelauto's in te zetten. Het is een bepaald type auto dat daar het meest geschikt voor is en blijkbaar een goede afzetmarkt. Net als huurauto's of leaseauto's. |
Ook dat is dus niet zo, kijk maar naar de Renault Zoe, Mini's, BMW's compacte modellen en de Mercedes-Benz 'A' modellen. ShareNow/ZITY of andere deelauto's worden niet alleen in NL ingezet ![]() |
Precies. Het is ook lekker makkelijk qua productie: een grote serie van allemaal dezelfde auto's en je hebt direct al een mooi aantal geproduceerd. |
Nee maar hij had het over Nederland. Wat snap je daar nou niet aan? ![]() |
Open anders even een deelauto topic. ![]() |
Je moet het maar durven in zo’n Renault Kwid / Dacia Spring. Zie de 2e auto in dit crashtest filmpje. [youtu.be] Zeer slechte botsveiligheid. Daar gaan doden vallen... Verbazend dat Renault dat durft te verkopen. Edit: ik zie net dat dit in 2016 ook uitvoerig is besproken. Maar extra aandacht kan geen kwaad denk ik. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-10-2020 23:17 door SSander. |
Ik neem aan dat Renault/Dacia de auto voor China/Europa wel een stuk veiliger heeft gemaakt. Een stevigere structuur met meer verstevigingsbalken, meer gebruik van staal met hoge sterkte en meer airbags en hulpsystemen kunnen een wereld van verschil maken. Ik verwacht niet dat de Spring meer dan drie Euro NCAP-sterren gaat halen, maar ik denk/hoop dat Renault/Dacia zich de slechte publiciteit graag bespaart en wel voor een (net) acceptabel veiligheidsniveau heeft gezorgd. We gaan het meemaken... |
Prijs in Hongarije 17.800 euro Se filtra el precio del Dacia Spring. Desde 17.800 euros antes de ayudas Új Dacia Spring 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2020 12:49 door Volt. |
16.900 zou een mooie prijs zijn voor Nederland. De goedkoopste Suzuki Ignis kost net zoveel. Maar inderdaad, er werd her en der 15 mille gefluisterd, dus die prijs zou wel een beetje tegenvallen. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2020 11:24 door Rutger DC. |