Renault Kwid (IN/CN) | City K-ZE (CN) | Nieuw: Dacia Spring Electric (EU)

Gepost door Wouter82 

maar ze worden niet minder verkocht vanwege het feit dat ie ook als deelauto wordt ingezet.

Dat wordt óók niet beweerd

De wereld is groter dan Nederland

Voor je allemaal commentaar geeft zou je eens goed moeten lezen. Dit zei Durashift:

Hopelijk wordt de deelauto versie niet het waterloo van dit model op de NL markt
MCDubbellU

Hopelijk wordt de deelauto versie niet het waterloo van dit model op de NL markt

Zoals gezegd, ook dat is ongefundeerd. Er worden niet minder auto's van een model verkocht, of 'het Waterloo', doordat ze ook als deelauto 'verkrijgbaar' zijn.
Volgens mij valt het hem alleen op dat veel deelauto's als normaal verkochte auto het niet goed doen, zoals de smart. Niet dat ze minder worden verkocht omdát als deelauto worden ingezet. Maar ik kan het mis hebben
Het kan ook een strategie zijn van de fabrikant om op deelauto's in te zetten. Het is een bepaald type auto dat daar het meest geschikt voor is en blijkbaar een goede afzetmarkt. Net als huurauto's of leaseauto's.
MCDubbellU
Volgens mij valt het hem alleen op dat veel deelauto's als normaal verkochte auto het niet goed doen, zoals de smart. Niet dat ze minder worden verkocht omdát als deelauto worden ingezet. Maar ik kan het mis hebben

Ook dat is dus niet zo, kijk maar naar de Renault Zoe, Mini's, BMW's compacte modellen en de Mercedes-Benz 'A' modellen. ShareNow/ZITY of andere deelauto's worden niet alleen in NL ingezetwinking smiley
dickey
Het kan ook een strategie zijn van de fabrikant om op deelauto's in te zetten. Het is een bepaald type auto dat daar het meest geschikt voor is en blijkbaar een goede afzetmarkt. Net als huurauto's of leaseauto's.

Precies. Het is ook lekker makkelijk qua productie: een grote serie van allemaal dezelfde auto's en je hebt direct al een mooi aantal geproduceerd.
Joop 5528328
MCDubbellU

Ook dat is dus niet zo, kijk maar naar de Renault Zoe, Mini's, BMW's compacte modellen en de Mercedes-Benz 'A' modellen. ShareNow/ZITY of andere deelauto's worden niet alleen in NL ingezetwinking smiley

Nee maar hij had het over Nederland. Wat snap je daar nou niet aan? eye rolling smiley Zelfde als je zou zeggen "de corona-regels in Nederland worden niet goed nageleefd" en jij zou reageren met "ja maar in andere landen wel!". Staat nog altijd los van wat er in Nederland gebeurd
Je moet het maar durven in zo’n Renault Kwid / Dacia Spring.

Zie de 2e auto in dit crashtest filmpje.

[youtu.be]

Zeer slechte botsveiligheid. Daar gaan doden vallen... Verbazend dat Renault dat durft te verkopen.

Edit: ik zie net dat dit in 2016 ook uitvoerig is besproken. Maar extra aandacht kan geen kwaad denk ik.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-10-2020 23:17 door SSander.
Ik neem aan dat Renault/Dacia de auto voor China/Europa wel een stuk veiliger heeft gemaakt. Een stevigere structuur met meer verstevigingsbalken, meer gebruik van staal met hoge sterkte en meer airbags en hulpsystemen kunnen een wereld van verschil maken. Ik verwacht niet dat de Spring meer dan drie Euro NCAP-sterren gaat halen, maar ik denk/hoop dat Renault/Dacia zich de slechte publiciteit graag bespaart en wel voor een (net) acceptabel veiligheidsniveau heeft gezorgd. We gaan het meemaken...

Upgrade:

According to a reader, in Hungary the VAT on vehicles is 27%, so before taxes the cost would be 14,025 euros, and adding the 21% we have in Spain would give us a price before incentives of about 16,900 euros.

16.900 zou een mooie prijs zijn voor Nederland. De goedkoopste Suzuki Ignis kost net zoveel. Maar inderdaad, er werd her en der 15 mille gefluisterd, dus die prijs zou wel een beetje tegenvallen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2020 11:24 door Rutger DC.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.