en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [www.autoweek.nl] Productieversie van de XBA. 5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-10-2020 20:23 door Wouter82. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 20-05-2015 09:48 |
Leuk wagentje! 4200 - 5600 euro?? ![]() 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-05-2015 09:49 door JP2010. |
Re: Renault Kwid (IN) 20-05-2015 09:50 |
Zeker. Maar ook erg goedkoop, met een enkele ruitenwisser, drie wielmoeren en een wel heel basic interieur. Ben benieuwd of de Indiërs daar genoegen mee nemen en of de auto als Dacia kans maakt in Europa. Ja, zonder BPM en dat soort ongein ![]() Gvd pokkeforum, ik moet dit bericht 6x wijzigen om slechts 3 aanpassingen door te voeren ![]() 2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-05-2015 09:52 door Wouter82. |
Re: Renault Kwid (IN) 20-05-2015 09:53 |
Wat een leuk ding! Netjes qua vormgeving, niet super spannend misschien, maar wel leuk en harmonieus. Ook de cockpit en dashboard vind ik voor een budgetwagen best erg goed geslaagd! Lekkere stoere neus ook, en sluit in mijn ogen enigszins aan bij de "onze modellen". Ik zeg breng 'm maar naar Europa! |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 20-05-2015 11:25 |
'Gvd pokkeforum, ik moet dit bericht 6x wijzigen om slechts 3 aanpassingen door te voeren angry smily' lol! |
Re: Renault Kwid (IN) 20-05-2015 11:48 |
Welke Indiër gaat wakker liggen van een 4e wielmoer als hij airco, navigatie, elektrische ramen en multimedia in de plaats krijgt? Hoeveel mensen waren er niet gelukkig in een R4 of 2CV die zlefs dit plastic niet in hun wagen hadden maar enkel gelakt staal...maar ze reden/rijden fantastisch zonder dat de weg er als een biljartlaken moet bijliggen. |
Re: Renault Kwid (IN) 20-05-2015 12:24 |
Ik vind het best een leuk ogend dingetje, eigenlijk![]() |
Re: Renault Kwid (IN) 20-05-2015 12:33 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() filmpje: Quick Look: Renault Kwid 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-05-2015 12:35 door Carfanatic. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 20-05-2015 13:13 |
Hoe waar, hoe waar! ![]() |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 20-05-2015 13:17 |
Maar er moet chrome op. MOET! Indiërs WILLEN chrome strips, een chrome grille. Anders stappen ze liever in hun tjoek tjoek. Of op de fiets. |
Re: Renault Kwid (IN) 20-05-2015 14:21 |
De Tata Nano is geflopt omdat het té goedkoop was en te weinig auto. Men bleef liever op de brommer zitten. Daarbij meen de ik elders gelezen te hebben dat Renault niet heel succesvol is in India.
Ja volstrekt logisch om er auto's uit de jaren 40/50 bij te halen ![]() |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 20-05-2015 15:18 |
Ken je klassiekers: - het merendeel van de R4jes reed in de 70tiger jaren rond. - de status van het huidige Indiase wegennet is op veel plaatsen Jaren 40/50 bij ons. |
Re: Renault Kwid (IN) 20-05-2015 15:27 |
Ik zou het niet weten, ik heb die jaren niet meegemaakt. |
Re: Renault Kwid (IN) 20-05-2015 19:27 |
Ik wel, beroerd. Denk België, voor een groot deel dan :-). Denk overigens dat als die Kwid ook hierheen komt, de bodemvrijheid verkleind zal worden. Lijkt me overigens van binnen kleiner dan de Twingo, vooral ook smaller. . |
Re: Renault Kwid (IN) 20-05-2015 20:25 |
Link 2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-05-2015 20:28 door JW01 (vanaf een Appel). |
Re: Renault Kwid (IN) 20-05-2015 22:10 |
SUV? Dit is toch gewoon een hatchback? Als dit ook al als SUV wordt gezien, dan snap ik echt niks meer van de verschillende segmenten. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 20-05-2015 23:00 |
Gelijk heb je - is gewoon een hatchbekkie, nix SUV. Net iets hoger gezet om niet bij iedere kuil in het wegdek de carterpan stuk te rijden. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 21-05-2015 08:52 |
Dan zou ik 'm eerder een crossover noemen:[nl.wikipedia.org] |
Re: Renault Kwid (IN) 21-05-2015 08:57 |
Zalig de armen van geest, zij zullen het licht zien ![]() |
Re: Renault Kwid (IN) 21-05-2015 10:12 |
Halleluja! |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 21-05-2015 21:58 |
Daarom heet het dus crossover.. geen SUV Aardig model, maar dan alleen als ie als Dacia komt |
Re: Renault Kwid (IN) 24-05-2015 10:32 |
Waauw: Renault is toch goed bezig. En leert van andermans (Tata Nano) en eigen (Datsun Go) fouten. Ik voorspel dat dit karretje hoge ogen gaat gooien. En niet alleen in India, maar ook in de rest van de wereld. En ik hoop dat Renault deze 'budget À cross-over' ook in Europa gaat verkopen met Dacia-badge. Dan eindelijk een opvolger voor de Dacia Lastun... Gelijk een mooie naam voor dit autootje?![]() ![]() 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-05-2015 10:34 door Ami. |
Re: Renault Kwid (IN) 24-05-2015 10:50 |
En dan over de prijs. Gezien de feit dat er geen 'oude' techniek onder te kap zit kan de prijsstelling hier ook gunstig zijn. Afhankelijk of prijs netto of bruto zou de prijsstelling in NL zo kunnen zijn voor dit wagentje: vanaf prijs 4200 euro bij CO2 95 gram/100 km: BPM berekening 2015 catalogusprijs (netto) € 3.600 BTW (21,0%) € 756 BPM (0,0%) € 0 BPM brandstoftoeslag € 0 BPM toeslag energielabel € 0 BPM toeslag CO2-uitstoot € 1.564 catalogusprijs (bruto) € 5.920 ,- Of BPM berekening 2015 catalogusprijs (netto) € 4.200 BTW (21,0%) € 882 BPM (0,0%) € 0 BPM brandstoftoeslag € 0 BPM toeslag energielabel € 0 BPM toeslag CO2-uitstoot € 1.564 catalogusprijs (bruto) € 6.646, - Vanafprijzen van 6 à 7 k euro zijn dus heel realistisch. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 24-05-2015 17:12 |
98% van de Kwid is 'made in India' da's een nadeel. en een voordeel. welk nadeel en welk voordeel, daarover een andere keer. |
Re: Renault Kwid (IN) 25-05-2015 14:56 |
Ik heb een beetje het gevoel dat de Kwid de Twingo zou zijn geweest als het team van Van den Acker hem zelf had mogen tekenen. Zelfde belijning als de rest van de Renaults, beetje kleiner dan de Clio, motor voorin. Dat kon niet omdat de Twingo teveel moest delen met de Smart Foxrfour. Maar zoals hij nu is, is de Twingo eigenlijk alleen geschikt voor West-Europa, als stads- of boodschappenautootje. In de rest van de wereld moet een A-segmenter ook voor volwaardig vervoer zorgen, over doorgaans slechtere wegen dan hier; ook moet de techniek toegankelijker zijn dan nu in de Twingo het geval is. De Kwid wordt nu geïntroduceerd in een simpele uitvoering voor India, maar ik kan me voorstellen dat er voor elders bij voorbeeld een tweede ruitenwisser op gezet wordt en dat het dashboard meer richting Clio of Twingo gaat. Zet hem wat lager op zijn pootjes en je hebt een directe vervanger van de Twingo, die een leuk model is maar zo helemaal niet bij de rest van de huidige Renaults past. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 25-05-2015 18:47 |
Het lijkt me niet dat een ander team dan 'het team van vd acker' deze Kwid heeft getekend.. ![]() 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-05-2015 18:47 door JP2010. |
Re: Renault Kwid (IN) 25-05-2015 19:24 |
Dat zeg ik toch ook niet. Ik zeg dat de Kwid er uitziet zoals de Tingo eruit zou zien als die een Van den Acker-product was geweest. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 26-05-2015 07:12 |
De Kwid is een 'vd Acker-product' ![]() |
Re: Renault Kwid (IN) 26-05-2015 09:11 |
^^ synecdoche bedoelt juist dat de Twingo niet volledig een VdAcker-product is vanwege de beperkingen van de Smart-samenwerking. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 26-05-2015 09:48 |
Renault onderzocht in 2008 al de mogelijkheid een kleine wagen te bouwen met de motor achterin, om op die manier meer binnenruimte te creeeren. Tegelijkertijd was Daimler bezig met het bekijken van ideeen voor opvolgers van de 2 en 4-zits Smart. In 2010 besluiten Renault en Daimler samen te werken. Zie bv: [www.dafne.com] Dus dat traject liep al in een veel vroeger stadium dan deze Kwid. Daarnaast is deze Kwid een crossover, en geen conventionele hatchback, zoals we gebruikelijk zien in het A-segment. Ik denk dus niet dat deze Kwid de 'vd Acker-Twingo' zou zijn. ![]() |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 26-05-2015 10:23 |
(Zg een) Quote van LvdA: "The aim was to create an even roomier and more agile city car, despite its smaller footprint, and this is how the idea of switching to a rear-mounted engine took form, in spite of the higher development costs this entailed. Ik geloof er geen sikkepit van. "Motor achterin" geeft meer binnenruimte? Aan me hoela. Voor 2/3 is het een beperking: De achterpassagiers en de bagageruimte. Waarom is de (destijds) complexe voorwielaandrijving door Renault ooit gecreeërd? Om de extra binnenruimte. Bovenstaande formulering is een marketing twist, een proforma PR kreet van Renault om te verklaren/rechtvaardigen dat ze met Daimler een mini gingen bouwen. Met <100.000 Twingo's p/j verdiende Renault nix. Idem Benz: Daimler zat al jaren te pielen met die verliesgevende achterwiel aangedreven Smart unit. Beiden zagen ongetwijfeld de economies-of-scale die PSA en Toyota hadden bereikt in Kolin: 100.000 budget karretjes p/j fabriceren is voor een individuele fabrikant niet rendabel te krijgen. Maar 100.000 107's, 100.000 C1's en 100.000 Aygo's samen maakt 300k jaarlijks. Schrijf je net zwarte cijfers. Gezien de fin. crisisjaren waarin de Smart II & Twingo III alliantie tot stand kwam is dit 'een moetje', een verplicht huwelijk, een industriële copycat van Kolin. Wat niet wil zeggen dat Benz en Renault niet hele goeie partners (kunnen) zijn - lijkt mij namelijk wel. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 26-05-2015 11:50 |
Dat zal. Maar anyway, terugkomend op de Kwid, ik denk niet dat deze Kwid de Twingo zou zijn zoals Acker 'm had willen zien. |
Re: Renault Kwid (IN) 26-05-2015 12:36 |
De tijd, en de verkoopcijfers, zullen het leren. Ik geef zelf de Twingo weinig kans buiten Europa. De Kwid daarentegen lijkt mij een goede aanbieding overal elders. Herkenbaar als een "echte" Renault, en praktisch zoals men dat van een A-segmenter verwacht. |
Re: Renault Kwid (IN) 26-05-2015 13:07 |
Als je kijkt wat er nu aan nieuwe A-segmenters rondrijdt, zijn het vooral de Toyota-PSA-drieling en de VAG-drieling. De Twingo lijkt een zeldzaamheid en zelfs de eeuwige testwinnaar, de Hyundai i10, komt nauwelijks in het straatbeeld voor. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 26-05-2015 13:29 |
Praktisch? Hoe kun je nu al uitspraken doen over de eigenschappen van de Kwid? Je hebt er toch nog niet in kunnen rijden? |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 26-05-2015 14:34 |
Renaults zien er toch wel wat hoogwaardiger en moderner uit. Dit schreeuwt Dacia |
Re: Renault Kwid (IN) 26-05-2015 15:41 |
Sorry, maar je typt echt onzin. De Kwid heeft een totaal andere doelgroep en 'idee' dan de Twingo. De Kwid had echt niet als Twingo door kunnen gaan. Die staat nog verder van de 'Twingo spirit' af dan de Twingo II. De Twingo III is eindelijk weer volgens de filosofie van de eerste en lijkt daar ook zodanig op. Tevens is de Twingo kwalitatief natuurlijk vele malen beter. Deze auto's zijn niet te vergelijken. Net als een Sandero en een Clio, op hun lengte/segment na, totaal net te vergelijken zijn. Over Dacia gesproken. Degene die dachten dat hij als Dacia zou komen kunnen dat hoogstwaarschijnlijk op hun buik schrijven. Helaas. [www.leblogauto.com] 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-05-2015 15:42 door Roder. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 26-05-2015 16:07 |
Klopt, alleen zei ghosn ook niet dat de Dacia Logan niet in Europe verkocht zou gaan worden? [en.wikipedia.org] |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 09-08-2015 19:16 |
De Kwid op de weg: [m.youtube.com] |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 17-08-2015 13:58 |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 17-08-2015 14:11 |
Krijg nou tietuh!! Zie ik het goed?? Chrome?? Da's precies wat ik - of een alter ego van mij hiero - eerder meldde: chrome & bling, that makes the Indian folks tick! (en de Chinezen) Edit: Prijsdingentje, Ami take note - > The Renault Kwid is confirmed to be priced between INR 3-4 lakhs, and will compete against entry-level hatchbacks like Maruti Alto and Hyundai Eon. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-08-2015 14:19 door Jesse Van Es. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 23-09-2015 22:03 |
Re: Renault Kwid (IN) 24-09-2015 08:21 |
*verkeerde topic* 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-09-2015 08:21 door adinsx. |
Re: Renault Kwid (IN) 24-09-2015 08:33 |
Domme naam (gaat het niet redden in Engeland), leuk autootje voor dat geld. |
Re: Renault Kwid (IN) 24-09-2015 16:09 |
Is niet bedoeld voor Engeland, dus wat maakt het uit? |
Re: Renault Kwid (IN) 29-09-2015 22:15 |
YouTube verblijdt mij met een proefrit uit India: [www.youtube.com] |
Re: Renault Kwid (IN) 20-11-2015 13:58 |
Re: Renault Kwid (IN) 20-11-2015 17:30 |
Zou een succes moeten worden gezien de conclusie:
|
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 29-12-2015 19:44 |
[www.autointernationaal.nl] |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kwid (IN) 03-02-2016 10:08 |
[www.ibtimes.co.in] ![]() |