Chevrolet Camaro Mk VI | Nieuw: facelift

Gepost door Wouter82 




















Quote

Nieuwe Chevrolet Camaro, ook met viercilinder!

Chevrolet heeft de huidige Camaro na ruim vijf jaar achter de geraniums geparkeerd. Vandaag kunnen we de zesde generatie van de muscle car bewonderen die behalve met vertrouwde V6- en V8-motoren ook leverbaar wordt met een viercilinder! Chevrolet heeft na een hele rits teasers eindelijk de hagelnieuwe zesde generatie van de Camaro gepresenteerd. Vooral onder de kap hebben de Amerikanen noviteiten gestopt. De nieuwe Camaro is namelijk - net als rivaal Ford Mustang - leverbaar met een geblazen vierpitter. De basisversie beschikt over een 2,0-liter turbomotor die 270 pk en 393 Nm koppel naar de achterwielen stuurt. Een sprintje naar de 100 km/h is 'in minder dan 6 seconden' achter de rug. Z'n gemiddeld verbruik - in het geval van de viercilinder extra belangrijk - ligt op 'minder dan 9,4 l/100 km'. Een trede hoger staat een eveneens nieuwe 3,6-liter V6 met directe inspuiting en variabele kleptiming. Met cilinderuitschakeling (Active Fuel Management) is hij helemaal bij de tijd. Het blok levert 330 pk en 386 Nm koppel.

Bovenaan de voedselketen heeft Chevy de 6,2-liter V8 gezet die we kennen van de Corvette Stingray. Het blok levert om en nabij de 440 pk en 610 Nm. Deze SS-versie beschikt bovendien over Magnetic Ride Control. Alle motoren zijn zowel met een handgeschakelde zesbak als met een achttrapsautomaat te krijgen. Hoe rap de Camaro met V6 en V8 is, meldt Chevrolet nog niet.

De nieuwe Camaro is met z'n lengte van 4,78 meter een maatje kleiner dan de huidige (4,84 meter) en weegt - afhankelijk van de uitvoering - minimaal 90 kilo minder dan z'n voorganger. In het interieur vinden we een aanpasbaar instrumentarium en Chevrolet geeft z'n Mustang-rivaal onder andere Drive Mode Selector mee, een systeem waarmee de rijmodus valt in te stellen. Er valt te kiezen uit Snow/Ice, Tour en Sport en voor de SS-versie is de stand Track beschikbaar. Brembo-remmen zijn op elke Camaro aanwezig om de boel fatsoenlijk tot stilstand te krijgen.

In de eerste helft van 2016 is de zesde generatie van de Camaro ook in Europa te krijgen.
[www.autoweek.nl]



5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-04-2018 17:58 door Wouter82.
Hopelijk zorgt die viercilinder ervoor dat de auto in Nederland weer een beetje betaalbaar wordt als de Cadillac/Chevrolet-importeur die variant hier gaat leveren. De auto vind ik hoe dan ook geslaagd, lijkt sterk op zijn voorganger, terwijl het interieur als vanouds plastiekerig oogt. Maar ach, daar zijn de prijzen dan ook naar.
Re: Chevrolet Camaro Mk VI
17-05-2015 11:03
Quote
D-C
De auto vind ik hoe dan ook geslaagd, lijkt sterk op zijn voorganger, (...)

Mee eens, het model is op een goede manier bijgepunt.
Anonieme bezoeker
Re: Chevrolet Camaro Mk VI
19-05-2015 13:19
Prachtig vind ik hem. Vond de vorige generatie ook al prachtig!
Niet verkeerd, maar vind de vorige eigenlijk mooier; De scherpe, herkenbare, kantjes zijn er wat vanaf.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-05-2015 14:55 door FrankdCI.
Anonieme bezoeker
Re: Chevrolet Camaro Mk VI
22-06-2015 21:26
Mooie evolutie. Net wat strakker en moderner







Anonieme bezoeker
Re: Chevrolet Camaro Mk VI
24-06-2015 15:21












Wallpapers en info: [www.netcarshow.com]

Prachtig big smile smiley
Chevrolet is in Genève aanwezig met een aantal Camaro's en Corvettes. De nieuwe generatie heeft er zijn Europese première. Die moet het natuurlijk opnemen tegen de populaire Ford Mustang.

Quote

Viercilinder
Maar de Europeanen zullen vooral verbaasd zijn wanneer de motorkap van de basisversie opengaat. Daarin zit namelijk geen V6 meer en al zeker geen V8. Neen je vindt er een 2.0 turbo viercilinder met 276pk en 400Nm koppel. Een viercilinder in de Camaro? Die is er ooit nog eens geweest en de Mustang heeft het ook – zo’n ramp hoeft het dus niet te zijn. Vooral niet omdat er natuurlijk nog steeds een 6,2-liter V8 met 461pk en 617Nm is.

Hoeveel?
En toch is de viercilinder niet onbesproken. In Duitsland bijvoorveeld zal hij evenveel als de vorige V8 kosten. De prijzen starten er bij € 39.900. Dat is € 90 minder dan voorheen, maar dat is dan ook wel vier cilinders minder. Tegen de zomer komt de Chevrolet Camaro naar Europa. Alleen een dealer vinden, wordt wat lastig. Er zijn er slechts een handvol voorzien.

@ Genève:





Chevrolet stand: [www.omniauto.it]

In Nederland is de 2.0 Turbo extra interessant, omdat de CO2-uitstoot daarvan zoveel lager is dan de V8. De prijzen zullen vast wel iets boven die van de Mustang met 2.3 EcoBoost komen te liggen.
Quote

Chevrolet Camaro ZL1: heel veel extra pk’s
Autonieuws • 16 maart 2016 • Tekst: Bob Kroese

Chevrolet heeft de Camaro ZL1 onthuld. Die heeft met 640 pk maar liefst 200 pk meer vermogen dan de tot nu toe krachtigste Camaro.

De Chevrolet Camaro ZL1 is terug. Met 640 pk vermogen is hij krachtiger dan ooit. De cijfers liegen er niet om: 60 pk meer vermogen dan zijn voorganger, 108 Nm koppel meer en een gewicht dat ruim 90 kilogram lager ligt. Dat zorgt uiteraard voor zeer aansprekende prestaties, maar die cijfers geeft Chevrolet later pas vrij.

De 6.2 V8-motor in de Camaro ZL1 is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of een tientraps automaat. Die laatste is een primeur voor Chevrolet. De topuitvoering is verder voorzien van het actieve veersysteem Magnetic Ride, een uitgebreid tractiesysteem en een limited slip differentieel. Wegsprinten bij het stoplicht is kinderspel met Launch Control en weer tot op tijd tot stilstand komen doe je dankzij het Brembo-remsysteem.

De Camaro ZL1 ziet er agressief uit, maar de aanpassingen dienen ook een aerodynamisch doel. De stroomlijn, neerwaartse druk en de koeling zijn verbeterd dankzij de extra luchtinlaten, spoilers en splitters. De motorkap is gemaakt van koolstofvezel. In het interieur zijn racestoelen en een stuur met afgeknotte onderkant te vinden, daarnaast zijn diverse onderdelen bekleed met Alcantara.

De Camaro ZL1 debuteert op de autoshow van New York. Wanneer de sportieve topversie naar Europa komt is nog niet bekend, eerst moeten de reguliere versies van de zesde generatie Camaro maar eens in de showrooms worden gezet.











Bron: [www.autokopen.nl]
Quote

Chevrolet Camaro nu in Nederland te koop
Autonieuws • 20 september 2016 • Tekst: Ellen Kole

De nieuwste generatie Chevrolet Camaro is nu ook in Nederland te koop. Er is keuze uit een viercilinder turbomotor en een dikke V8.

Nadat 'ie al in Noord-Amerika verkrijgbaar was komt de nieuwe Chevrolet Camaro nu ook hier op de markt. Zowel de coupé als de cabrio staat inmiddels bij de Nederlandse dealers. De prijzen vind je in de tabel onderaan.

Er is keuze uit twee motoren. Wil je het brandstofverbruik binnen de perken houden dan kies je voor de tweeliter viercilindermotor met turbo; theoretisch heeft deze uitvoering een gemiddeld benzineverbruik van 1 op 12,8. De motor levert maximaal 275 pk vermogen en 400 Nm koppel. De viercilinder wordt altijd gecombineerd met een achttraps automaat.

Ga je voor maximale prestaties dan bestel je de 6,2 liter V8-krachtbron, die zowel met handbak als automaat leverbaar is. Deze benzinemotor kan een monstervermogen van 453 pk en 617 Nm trekkracht genereren.

De topsnelheid van de viercilinder Camaro ligt op minimaal 240 km/u, afhankelijk van de uitvoering waarin je rijdt. De snelste combinatie, de V8 met automaat, kan binnen 4,4 seconden vanuit stilstand de 100 km/u bereiken. De Convertible heeft 0,2 tellen meer nodig.

Prijzen Chevrolet Camaro 2016
Coupé
2.0L 8-automaat 57.050 euro
6.2L 6-handbak 116.533 euro
6.2L 8-automaat 99.453 euro
Convertible
2.0L 8-automaat 63.570 euro
6.2L 6-handbak 118.187 euro
6.2L 8-automaat 108.277 euro

Om het 50-jarig jubileum van de Camaro te vieren verschijnen alle uitvoeringen ook als 50th Anniversary Edition. Deze is ruim 5.500 euro duurder, vanaf 62.703 euro. Het jubileummodel wordt geleverd inclusief een Stripe Package, speciale 20 inch wielen, een zwart lederen interieur en meer. De turbo-uitvoering krijgt bovendien standaard Comfort & Technology Package en oranje remklauwen mee, de V8-uitvoering Magnetic Ride Control en een dubbele uitlaatset.

Bron: [www.autokopen.nl]
Beetje vreemde keus de Chevrolet-strik op de SS lager te plaatsen. De neus lijkt er veel hoger door, zo op de foto tenminste.
Geen vooruitgang en de SS is knap verpest met die grotendeels zwarte neus. Dat past meer op een Silverado dan een sportieve coupé...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.