JAC Refine S2/iEV7S/SOL (v.a. €29.900)

Gepost door Rutger DC 
De Chinese autofabrikanten veroveren de laatste tijd een steeds groter deel van de lokale markt. Het geheim achter het succes: de crossover. De Chinese autofabrikant Haval van Great Wall in de eerste drie maanden van het jaar van alle crossovers maar liefst 160.000 exemplaren wist af te zetten, terwijl Jianghuai Auto (JAC) het met ruim 53.000 stuks van alleen de compacte Refine S3 meer dan uitstekend doet. Succes dat naar meer smaakt, want de Refine-serie krijgt in de vorm van de S2 uitbreiding naar onderen. Een 1,5-liter benzinemotor met 113 pk en 146 Nm gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak of CVT zorgt voor de aandrijving. Dat alles hoeft in China niet meer dan net geen 50.000 RMB te kosten, ofwel iets meer dan €7.000,-.



















Meer foto's: [db.auto.sohu.com]



5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-01-2021 12:43 door Rutger DC.
Een SUV met verborgen handgrepen voor de achterdeuren...
Vergeleken bij de rest is dit nog een kek karretje. Hier en daar uiteraardkopiegedrag, maar een stuk minder dan de andere fabrikanten.
Stoer logo. Net de ster van Mercedes maar dan met 2 stralen extra. Dat moet dus wel goed gaan .....!!!
Re: JAC Refine S2 (CN)
03-08-2015 17:25
Anonieme bezoeker
Re: JAC Refine S2 (CN)
03-08-2015 17:37
Vooral een hoog Hyundai ix35 gehalte

Quote

Stoer logo. Net de ster van Mercedes maar dan met 2 stralen extra. Dat moet dus wel goed gaan .....!!!

oude Chrysler logo maar dan rond
En ik krijg er een Toyotagevoel van en dan iet de kwaliteit.....
De iEV6S is de elektrische variant.









Live @ Auto China Beijing:



Meer foto's: [photo.bitauto.com]

De iEV6S heeft drie Samsung lithium-ion-accu's. Het batterijpakket bereikt maximaal 33 kWh. De actieradius bedraagt 251 km, bij een constante snelheid van 60 km/u moet de auto 300 km ver komen. De topsnelheid is 130 km/u en de acceleratie van 0-50 km/u neemt 3.9 seconde in beslag. Er kan worden gekozen uit drie oplaadmodi, via snelladen is in anderhalf uur 80% van de capaciteit opgeladen.
De JAC Refine S2 is vernieuwd voor 2018 en heeft een nieuwe voorbumper met andere grille en andere achterbumper gekregen.













Fotogalerij: [photo.bitauto.com]

De Brazilianen hebben de JAC Refine S2, aldaar JAC T40, vergeleken met de Chevrolet Onix Activ, Hyundai HB20X en Renault Sandero Stepway.





1. JAC T40 3.2 / 5.0
2. Renault Sandero Stepway 3.1 / 5.0
3. Hyundai HB20X 3.0 / 5.0
4. Chevrolet Onix Activ 2.8 / 5.0

Vergelijkingstest: [motorshow.com.br]
Ziet er van buiten best leuk uit. Het interieur ziet er super goedkoop uit.
Quote

Moreover, global brands need Chinese partners now more than before.

Beijing is set to enact a California-style carbon credit program next year to goad automakers operating in China to ramp up output of alternative energy vehicles: electric vehicles, plug-in hybrids and fuel cell vehicles.

Unable to meet the requirements on their own in such a short time frame, Volkswagen Group and Ford Motor Co. each has incorporated a joint venture with a third local partner to produce and sell EVs under new brands.

VW has paired with Jianghuai Automobile Co. and Ford has partnered with Zoyte Automobile Co.

The new partnerships will tap JAC and Zoyte to churn out low-priced small EVs. By doing so, VW and Ford can quickly accrue carbon credits and at the same time avoid undermining brand images.

To quickly earn carbon credits, General Motors started selling a Baojun-badged micro electric car assembled under its light-vehicle joint venture with SAIC Motor Corp. in the southwest China city of Liuzhou late last year.

Bron: [www.autonewschina.com]

Met dat in het achterhoofd heeft Volkswagen een nieuwe elektrische auto voor China gepresenteerd. De techniek komt kant-en-klaar van JAC. Oorspronkelijk had Volkswagen plannen om de auto als Seat op de markt te brengen, wat nog goed te zien is aan de buitenkant (familiegezicht en kleurstelling), maar dat mocht blijkbaar niet.









Bron: [www.autoweek.nl]
die ziet er best leuk uit. (de laatste dan)
Ik zie er inderdaad een Seat in. Was dit ontwerp bedoeld als Arona?
Arona? Dit model heeft 100% JAC-techniek en ook een JAC-koets met wat Seat-accenten. Ik denk niet dat de auto helemaal het VW-Seat-niveau haalt... JAC is hooguit verder met elektrische auto's dan Volkswagen.
JAC heeft de iEV7S op de Belgische en Nederlandse markt geïntroduceerd. Waar er een professionele organisatie schuilt achter MG Nederland (Van Mossel), is dat bij JAC allerminst het geval: het Belgische Leie Mobility Group. Kennelijk wordt de auto ook bij een dealer in Apeldoorn aangeboden. Er is ook een website voor België.


De iEV7S is een compacte crossover die het moet opnemen tegen de grotere MG ZS EV en hatchbacks als de Renault Zoe en Opel Corsa-e. De Belgische vanafprijs bedraagt € 32.210, de Nederlandse dealer noemt een prijs van € 32.950. De auto beschikt over een elektromotor die 85 kW/114 pk aan vermogen levert en een 39 kWh accupakket aan boord heeft. Laten we eerlijk zijn: die prijzen zijn lang niet scherp genoeg voor een nogal gedateerde SUV van een onbekend merk zonder solide organisatie erachter.

Totale afmetingen (L x B x H) (mm) 4135 x 1750 x 1560
Vermogen 85 kW (114 pk)
Wielbasis (mm) 2490
Leeggewicht (kg) 1460
Maximale hellingsgraad ≥30%
Top snelheid 132 km/u
Actieradius 240 km – 300km
Batterij capaciteit: 39 kWh
Batterij type: SAMSUNG ternary lithium batterij
Acceleratie tijd: 0-50km/u ± 4,5s
Acceleratie tijd: 0-100km/u ± 12 sec
Oplaadtijd 0-100%: 8u
Oplaadtijd 15%-80%: <5u
Zitplaatsen 5
Koffer 250 liter

Inclusief alle opties
Multifunctioneel aanpasbaar lederen stuur
Anti-verblinding binnenspiegel
Achteruitrijcamera
Stoelverwarming langsvoor
Isofix
Lederen sportstoel
360° camera
ECO modus
Carkit
Centrale vergrendeling
Automatische airco
Elektrische ruiten
LED dagrijverlichting
Powerknop
Aanraakscherm
USB
Radio/Tuner
Bluetooth
Dakrails voor en achter
Armsteun bestuurdersstoel





Tja, de toegevoegde waarde is natuurlijk 0 maar ik vind het wel erg leuk dat er eindelijk eens een nieuw merk daad bij het woord voegt thumbs up
In Tsjechie is de JAC iEV7S al enige tijd verkrijgbaar. Een vergelijkingstest met de Kona 39kWh eindigt in een nipte overwinning voor de Kona, maar het verschil is opmerkelijk klein.

[www.auto.cz]
(In Tsjechisch, te vertalen met Google, test beslaat meerdere pagina's)
Engelstalige review

Filmpje uit Oostenrijk
Volgens Autoweek is deze auto pas nu leverbaar in NL en wel via een Mitsubishi-dealer in Sittard. Hij kost € 29.900 en het aantal dealers zou moeten groeien naar 25. Ook zullen er meer modellen verschijnen.
[www.autoweek.nl]


[www.autogelissen.nl]
Volgens mij dienen alle tien tot nu toe geregistreerde exemplaren als demomodel. Dat gaat lekker. De MG ZS EV lijkt me dan ook een veel betere koop: wel een gedegen dealernetwerk/solide organisatie erachter, wel toekomstperspectief in Europa, dus ongetwijfeld een betere restwaarde, een betere veiligheidsuitrusting, ook een iets grotere auto die wat mij betreft stukken beter/actueler oogt en door de regelmatige acties ook al gauw iets goedkoper dan de JAC.

Hier een rijtest:









+ Handige laadindicator op dashboard
+ Sportieve stoelen met armsteun
+ Display geeft veel info weer
– Actuele actieradiusinfo valt weg
– Infotainment in steenkolenengels
– Stoelverwarming

Complete test: [www.dagelijksauto.nl]
Dat het ontwerp inmiddels in de basis al redelijk wat jaren oud is zie je er ook wel duidelijk aan af...
Quote
Rutger DC
+ Display geeft veel info weer
– Actuele actieradiusinfo valt weg
Dit klinkt enigszins tegenstrijdig nut smiley
De volgende JAC voor Nederland schijnt de e-S4 te worden of wat de Nederlandse naam ook moge luiden. Dat model stamt uit 2018 en is dus een stuk verser. Het verwarrende is dat de naam JAC in China vrijwel is uitgefaseerd ten faveure van Sehol. Aangezien Volkswagen nu een controlerend belang in JAC (Sehol) heeft, ben ik benieuwd of dat gevolgen heeft voor de export naar Europa.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.