Chevrolet Malibu (VS) | Nieuw: facelift

Gepost door Wouter82 

Nieuwe Chevrolet Malibu ook als hybride

Chevrolet preseneert in New York de nieuwe Malibu, de negende generatie sinds 1964. De ‘midsize sedan’ is er nu ook met hybride aandrijflijn. Die is afkomstig uit de nieuwe Volt, dus een 1,8-liter viercilinder benzinemotor gecombineerd met een elektromotor, met z’n tweeën goed voor 185 pk. Op alleen de batterijen en elektromotor haalt de hybride 88 km/h. Volgens Chevrolet is het gecombineerde verbruik ‘meer dan 45 miles per gallon’, oftewel 6,3 l/100 km. Wie wat meer pit wil, kan kiezen voor een 2,0-liter turbo van 253 pk en 350 Nm. De instapper is een 1,5-liter turbomotor van 163 pk en 250 Nm. Die heeft een zestrapsautomaat, de 2.0 krijgt een nieuwe achttrapsautomaat.

De Malibu van modeljaar 2016 oogt een stuk strakker dan het huidige model, met dank aan een scherper gesneden front, subtiele ‘vouwen’ op de flanken en een compleet andere achterkant met nieuwe lichtunits. Daarnaast is de nieuwe Malibu langer dan z’n voorganger en heeft-ie een bijna 10 cm langere wielbasis, waardoor de beenruimte achterin met 33 mm toenam. Het wagengewicht nam af met ongeveer 135 kilogram.

Slecht nieuws voor avontuurlijke tieners: met ‘Teen Driver’ kunnen de ouders via het MyLink-systeem de escapades van hun kroost in de gaten houden, zoals de gereden topsnelheid en of de actieve veiligheidssystemen in actie hebben moeten komen. Aan actieve en passieve systemen en andere hulpjes geen gebrek, overigens. Zo heeft de nieuwe Malibu zaken als Front Pedestrian Alert, Lane Keep Assist met Lane Departure Warning, Side Blind Zone Alert met Lane Change Alert, Forward Collision Alert met Following Distance Indicator, Rear Cross Traffic Alert, Front and Rear Park Assist, Intellibeam met automatische grootlichtfunctie, Adaptive Cruise Control met Front Automatic Braking en Automatic Parking Assist.

De nieuwe Malibu, de negende generatie sinds het model in 1964 op de markt kwam (foto 8), beleeft deze week z’n primeur op de NYAIS-autoshow in New York, in het vierde kwartaal van 2015 gaat-ie in de verkoop in de VS. De productie vindt plaats in GM’s Fairfax Assembly Plant in Kansas City.
[www.autoweek.nl]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-04-2018 19:04 door Wouter82.
Re: Chevrolet Malibu
01-04-2015 09:41
Oei, dat is wel heel veel Audi en Tesla. Beetje jammer, maar het is zeker geen lelijke auto. Ik zou 'm weleens in het echt willen zien!
Re: Chevrolet Malibu
01-04-2015 10:36
Ik zie er geen Audi of Tesla in. De neus is zelfs heel goed herkenbaar als Chevrolet door de dubbele grill.
Nette auto thumbs up
Anonieme bezoeker
Re: Chevrolet Malibu (VS)
01-04-2015 15:01
Lijkt veel op de Impala.. ik snap de toegevoegde waarde van dat model nu niet meer

Wel mooie auto die Malibu! Alleen achterlampen niet zo mooi
01-04-2015 16:33
@ Markie Markie
1) Welkom trouwens...
2) impala zit een klasse hoger. Dit is mid size (of te wel D segment) in de VS vanaf 22000 dollar. De impala start vanaf 27000 dollar.

Dus:

Spark
Aveo
Cruze
Malibu
Impala
Aveo heet daar Sonic volgens mij. En what about the Volt?
Ik vind de Malibu mooier dan de Impala, en veel kleiner lijkt ie mij ook niet.
Anonieme bezoeker
04-04-2015 11:40
Ami
@ Markie Markie
1) Welkom trouwens...
2) impala zit een klasse hoger. Dit is mid size (of te wel D segment) in de VS vanaf 22000 dollar. De impala start vanaf 27000 dollar.

Dus:

Spark
Aveo
Cruze
Malibu
Impala

Weet ik maar ze ogen vrijwel hetzelfde, ook qua formaat
Voor een typisch gebruiks voorwerp is de Chevy Malibu zeer fraai gemodelleerd.
oef.......zo zo GM....jullie zijn eindelijk het juiste pad ingeslagen vermoed ik......duurt ff........
21-11-2015 23:28
In China worden nogal eens verschillende generaties van een model naast elkaar verkocht. De vorige Malibu is exclusief voor China nogmaals vernieuwd, maar dat wil niet zeggen dat de Chinezen niet de nieuwe Malibu krijgen: die heet daar Malibu XL.

Meer foto's: [auto.163.com]
Anonieme bezoeker
08-12-2015 03:02
Dit ziet er toch wel erg gaaf uit hoor

Interieur kan op details wel nog beter, beetje Hyundai niveau nog. En de dubbele grille komt niet zo lekker uit de verf vind ik
@MCW

Ik ben het helemaal met je eens, prachtige wagen met een mooie gestrekte lijnvoering, ook een echt Amerikaanse uitstraling. De Nieuwe Buick Lacrosse vind ik ook een plaatje. Gebruikte materialen in het interieur zijn een stuk beter dan de voorganger (heb ik vaak als huurauto gereden in de USA) maar nog steeds niet van Europees niveau maar dat kan ook niet voor het geld. Dit zijn wagens die in de USA vanaf zo'n USD 23.000 te koop zijn en de topmodellen kosten zo'n 35.000, met een dikke 6 cilinder…. en alle opties. Deze wagen valt in de klasse van de Toyota Camry (zeer populair in de USA en ook recent vernieuwd) en diverse Hyundai's, Nissan's. Jammer dat dit soort wagens kansloos zijn in Europa en erg jammer dat Opel/GM geen afgeleide aanbied als nieuwe Opel Senator. Opel komt wel met een duurder model naast de Insignia maar dit wordt een SUV, bah! Erg jammer!
Opel logo erop en daar staat een nieuwe Omega...
Dan dient er nog een hoop te worden 'versaaid'. Dit ontwerp is veel te spannend voor een Opel.
General Motors is echt goed bezig. Deze Chevrolet ziet er erg goed uit en de nieuwe Buicks zijn dat ook. Ook de interieurs zien er zeer smaakvol uit. Zelfs Cadillacs vind ik tegenwoordig schitterende auto's. Keep up the good work!
Facelift:

With an upscale new front fascia, and some minor updates to the cabin, the Chevrolet Malibu has been refreshed and restyled for the 2019 model year. Most of the same familiar design cues carry over, admittedly; the front and rear fascia, grilles, exhaust tips, taillights, and headlights are amongst the most thorough updates, with the latter available as LEDs in the Premier trim exclusively.

If it’s something different you’re after in the 2019 Malibu, though, opt for the new RS trim. Spy photos captured the package testing back in January, but now we get our first real look at the brand-new trim in full. The 2019 Malibu RS is the fifth vehicle to adorn the sporty nameplate, and borrows cues from the Traverse RS and the Cruze RS before it. Features like a black sport grille, unique 18-inch wheels, black bowtie emblems, a rear spoiler, and a dual-outlet exhaust have been added to the exterior.

Similar styling elements can be found in the cabin, too. The steering wheel and shifter are now wrapped in leather, and black cloth seats come standard, as does an 8-inch touchscreen system with Chevy’s new Infotainment 3. The tech update includes better Bluetooth connectivity, faster processing, more apps, and improved graphics, as well as the same Apple CarPlay and Android Auto compatibility, and a 4G LTE wi-fi hotspot.

Unfortunately, even with the aggressive new look, the Malibu RS doesn’t get any updates in the power department. The same 1.5-liter turbocharged engine is found under the hood, now producing 163 horsepower (121 kilowatts) and 184 pound-feet (249 Newton-meters) of torque and paired to a CVT. If you want the larger 2.0-liter engine, which pumps out 250 hp (186 kW) and 260 lb-ft (352 Nm), you’ll have to opt for the Premier trim.

Even though the Malibu RS isn’t any more powerful, it will be pretty affordable. Chevy promises a price tag of "about $25,000" when it goes on sale. The goal is to undercut both the Accord Sport and range-topping Toyota Camry.

Malibu XL Redline voor China:

Fotogalerij: [chezhan.bitauto.com]
Voor de Koreaanse markt is de vernieuwde Malibu er met een nieuwe motor die niet in Noord-Amerika wordt geleverd: een 1,3-liter turbo benzinemotor (GM noemt 'm 1.35) met een cilinderinhoud van 1341 cc en 115 kW/156 pk vermogen. De CO2-uitstoot is met 126 g/km concurrerend. Daarnaast zijn er in Zuid-Korea 2.0T benzine en 1.6-liter dieselmotoren beschikbaar.

Meer foto's: [global-autonews.com]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.