Honda Pilot & Ridgeline (VS) | Nieuw: facelifts 2021

Gepost door Wouter82 

Compleet nieuwe Honda Pilot

Honda presenteert in Chicago de compleet nieuwe, derde generatie van de Pilot: een SUV naar oud recept. In 2003 presenteerde Honda in de Verenigde Staten de eerste Pilot, een auto die het daar opneemt tegen auto's als de Ford Explorer en Toyota Highlander. Generatie twee verscheen in 2009 en na een facelift is het nu tijd voor een compleet nieuwe generatie. In Chicago beleeft de SUV z'n publieksdebuut. De Pilot verliest z'n eenvoudige, hoekige uitstraling (foto 10) en krijgt een duidelijk modernere koets. Led-dagrijverlichting is uiteraard van de partij. Hetzelfde geldt voor led-koplampen, 20-inch lichtmetaal en - voor het eerst - een panoramadak. De Pilot moet ruimte bieden aan acht passagiers. Tegen meerprijs zijn luxueuze captain's seats te bestellen. Vergeleken met z'n voorganger is de Pilot zo'n 150 kilo lichter, wat het totaalgewicht op zo'n 1.800 kilo brengt. Onder de kap ligt een splinternieuwe 3,5-liter V6 met cilinderuitschakeling. Deze zomer staat de Pilot bij de Amerikaanse dealers.
[www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2020 22:31 door Wouter82.
Nogal lomp en karakterloos ogend ding, waarvan ik het ook wel had geloofd als beweerd zou worden dat hij al vijf jaar geleden op de markt was gekomen...
Anonieme bezoeker
Re: Honda Pilot (VS)
12-02-2015 19:47
Mooie people and dogs carrier. Prachtige auto als je veel te vervoeren hebt en een betrouwbare auto wil thumbs up
12-02-2015 20:14
Achterkant gaat nog enigszins, maar verder een nogal gedateerd ontwerp vind ik.
12-02-2015 20:51
Iets teveel een uit zijn verband getrokken CR-V. Kraak noch smaak. Doe mij dan maar een Hyundai Grand Santa Fe in dat segment.
De styling is een kwestie van smaak. persoonlijk vind ik hem echt wel mooi.
Super betrouwbaar zal ie ook wel zijn, zoals gewoonlijk. jammer dat ie niet naar EU komt..
Horrible. De smaak van andere werelddelen (JP en US)
13-02-2015 09:04
Dat interieur: ik weet het niet. Ik mis een 'grote lijn', een conceptueel uitgangspunt. De vormentaal sluit niet op elkaar aan; het zijn allemaal 'eilandjes'. Klokkenhuis is erg vierkant en Amerikaans, de middenconsole doet weer wat denken aan het stylistische van Audi, terwijl de deurpanelen wat Koreaans goedkoop plastic overkomen. Kortom, allegaartje, maar niet lelijk.
Live @ Chicago Auto Show:

Meer foto's: [www.carscoops.com]

Elaste
terwijl de deurpanelen wat Koreaans goedkoop plastic overkomen.

Dat terwijl de Koreanen (Hyundai en Kia althans) inmiddels bovengemiddeld mooie kunststoffen gebruiken in het interieur.

Live is de auto al veel beter te pruimen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2020 22:35 door Rutger DC.
*oeps, deze reactie was voor het Passport-topic bedoeld...

Dan gebruik ik dit bericht nu om de pre facelift Honda Ridgeline uit te lichten. De eerste foto's van de tweede generatie Ridgeline werden in januari 2016 vrijgegeven.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2020 22:08 door Rutger DC.
Honda heeft de Ridgeline vernieuwd, een pick-up op basis van de Pilot en Passport SUV's. Het originele topic was niet meer in de lucht, dus daarom plaats ik 'm hier.

Bron: [www.caranddriver.com]
Op 18 juni presenteerde Honda ook de vernieuwde Pilot, maar dat was me ontgaan:

Bron: [www.motortrend.com]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.