Renault Kadjar Update: Foto's en informatie van Genève op p3

Gepost door adinsx 
Persbericht valt net op de mat en daarmee de eerste officiële uiting vanuit Renault over het nieuwe model. Tijd voor een nieuw topic in 'nieuwe auto's' thumbs up

Naam onthulling met uitgebreide social mediacampagne
KADJAR, DE NIEUWE C-SEGMENT CROSSOVER VAN RENAULT

SCHIPHOL-RIJK – Renault presenteert de KADJAR, de nieuwe crossover van Renault in het C-segment. Met de KADJAR geeft Renault een vervolg aan zijn offensief in de markt van crossovers.

KADJAR is een ludieke samenstelling van de woorden KAD- en -JAR en is geïnspireerd op de wereld van quads. De spelling en de uitspraak geven een exotisch en avontuurlijk gevoel. De beginletter accentueert het robuuste karakter van de Renault KADJAR en de volledige naam benadrukt de familiebanden met de populaire crossover Renault Captur.

Renault start op 26 januari onder de naam #KADJAR een grootschalige social mediacampagne* die consumenten de gelegenheid biedt de Renault KADJAR stap voor stap te ontdekken. Dagelijks worden foto’s en video’s gedeeld totdat Renault de KADJAR op 2 februari officieel onthult.

* ONTDEK DE NIEUWE RENAULT #KADJAR VIA:
- Facebook: www.facebook.com/RenaultNederland
- Twitter: @Renault_NL
- Instagram: instagram.com/Renault_NL
- YouTube: www.youtube.com/renaultnl

Edit: Op Twitter plaatste Renault net nog deze vreemde MP4-animatie:
Are you ready to dive? #Renault #Kadjar
[pbs.twimg.com]

9 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2015 14:23 door adinsx.
Anonieme bezoeker
Re: Renault Kadjar (C-segment Crossover)
26-01-2015 09:00
adinsx
[pbs.twimg.com]

Een douchekop smiling smiley
Ik vind het nu al een kansloos project. Hip doen om het hip zijn, betekent niet hip zijn. De naam doet me vooral denken aan een Indiaas gerecht, enigszins zoet van smaak. Toch ben ik wel benieuwd naar de auto. Met de Twingo en Captur heeft Renault bewezen niet alleen lelijke auto's meer te maken. Gelukkig kan ik me beheersen tot 2 februari en kan ik m'n Facebook vrij houden van Renault-reclame...
Anonieme bezoeker
26-01-2015 09:31
Sjongejonge, Rob. Zit t je allemaal zo diep? smiling smiley
JP2010
Sjongejonge, Rob. Zit t je allemaal zo diep? smiling smiley

Zullen we het anders gewoon over de auto hebben?
Anonieme bezoeker
26-01-2015 09:51
Ik heb nog geen auto gezien, Rob. smiling smiley
Gelukkig praat er na introductie van deze midi-SUV meer over de naam Opel Mokka grinning smiley

Maar ben wel benieuwd wat ze er van maken. Over het algemeen ben ik niet zo'n Renault fan (Captur vind ik erg plastic achtig ogen), maar ondanks het missen van een model in de hogere middenklasse (Laguna) doen ze het toch best netjes kwa verkopen.
"Beetje Kadjar erbij Meneel" drinking smiley

Nee, ik moet ook nog even wennen moet ik zeggen. Dat was ook bij Captur, maar in de commercials kwam al snel 'Captur life' en dan klinkt het wel.
We moeten Kadjar gewoon even wat vaker horen zeg maar. grinning smiley

JP2010
adinsx
[pbs.twimg.com]

Helemaal juist. Had de koffie nog niet op denk ik. grinning smiley
Snap alleen het verband 'ready to dive' en de douchekop dan nog niet, maar wellicht moet ik nog even een bak koffie zetten. winking smiley
Koleos was al een verschrikkelijke typenaam, terwijl de auto beslist te pruimen was.
Kadjar is helemaal te beroerd voor woorden. De Turkse stam, die in de middeleeuwen
Iran tiranniseerde. Lekker om in deze tijd van liquidaties zo'n naam te kiezen.
Had er dan maar Babi Ketjap van gemaakt.
Opel Karl, Opel Adam, Opel Mokka, Volkswagen Touareg, Fiat Croma;
waarom willen fabrikanten nu toch beslist zo veel negatieve emoties oproepen !?
Wat is er in vredesnaam mis met een fatsoenlijke typenaam !?
Juist een fabrikant in Frankrijk heeft de keus uit zoveel prachtige en stoere
landstreken, waar je inspiratie kan opdoen om de nieuwe SUV een fatsoenlijke
naam te geven.
Kijk hoe Seat dat doet met de Toledo, Ronda, Altea, Ibiza, Alhambra !
Prachtig allemaal.
Anonieme bezoeker
26-01-2015 10:10
adinsx
"Beetje Kadjar erbij Meneel" drinking smiley

Nee, ik moet ook nog even wennen moet ik zeggen. Dat was ook bij Captur, maar in de commercials kwam al snel 'Captur life' en dan klinkt het wel.
We moeten Kadjar gewoon even wat vaker horen zeg maar. grinning smiley

JP2010
adinsx
[pbs.twimg.com]

Helemaal juist. Had de koffie nog niet op denk ik. grinning smiley
Snap alleen het verband 'ready to dive' en de douchekop dan nog niet, maar wellicht moet ik nog even een bak koffie zetten. winking smiley

Misschien omdat ze het 'avontuurlijke' willen vertalen naar het alledaagse? winking smiley
Een social-mediacampagne kondig je niet aan, die dóé je.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-01-2015 11:21 door Darkhorse.
Beetje weinig officiële foto's voor een "nieuw auto"-topic eye rolling smiley
Anonieme bezoeker
26-01-2015 12:15
rzasa
Wat een lelijke naam.

Inderdaad, wie heet er nu Rzasa? grinning smiley
Volvo 444
Opel Karl, Opel Adam, Opel Mokka, Volkswagen Touareg, Fiat Croma;
Niks mis met deze namen.

Karl en Adam zijn namen uit de Opel geschiedenis.
Mokka is een havenstad in Jemen, waarom de namen van Seat die naar plaatsen verwijzen wel mooi en deze niet?
Touareg verwijst naar vermeende terein vaardigheden van de auto.
En Croma is italiaans voor snelle muzieknoten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-01-2015 12:51 door Wheel Critic.
Mick R.
rzasa
Wat een lelijke naam.

Inderdaad, wie heet er nu Rzasa? grinning smiley

grinning smiley
Anonieme bezoeker
26-01-2015 13:08
Wouter82

Officiële informatie van een fabrikant over een nieuw model plaats je bij Nieuwe Auto’s. De aanduiding ‘Officieel:’ is hierbij niet meer nodig.
[www.autoweek.nl]

'Informatie', dat kan oa zijn: foto's, tekst... winking smiley

Wellicht weinig toevoeging, maar toch:

Een grotere versie smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-01-2015 13:10 door JP2010.
Anonieme bezoeker
26-01-2015 13:31
Qashqai (QQ), dat kon nix wezen met zo'n naam. Bleek een giga succes.

Kadjar (KJ), bekt goed, vind ik. Krachtig. Betekenisvol.
Moet aanslaan in de wijde, wijde wereld.

Sterkere naam dan - heeft u even - Tiguan, Mokka, Glassex, Micra, Croma, Move, ML, X, Insignia, Mobilio, Vezel en, sorry, Cactus.
Heb ik het nog niet eens over een triljoen bizarre Chinese / Japanse modelnamen als Brio, Pikap, Agja, Pride, Tiba, Amulet, Very, Bonus, Tiggo, Smiley, Carnaval, Shengdafei, Alivio, Trumpchi, Joyear, Besturn, Surui, Great Wall en natuurlijk niet te vergeten de klapppper van de maand, de Yuexiang.
Wouter82

We varen mee met de campagne Wouter grinning smiley
Elke dag een stukje meer drinking smiley
JP2010
Wouter82

Officiële informatie van een fabrikant over een nieuw model plaats je bij Nieuwe Auto’s. De aanduiding ‘Officieel:’ is hierbij niet meer nodig.
[www.autoweek.nl]

'Informatie', dat kan oa zijn: foto's, tekst... winking smiley

Ah mooi, dan kunnen we ook alvast een topic openen over bv. de Audi Q1. Of over de nieuwe Astra, die gaat ongetwijfeld weer Astra heten.
Anonieme bezoeker
26-01-2015 15:03
Wouter82
Ah mooi, dan kunnen we ook alvast een topic openen over bv. de Audi Q1. Of over de nieuwe Astra, die gaat ongetwijfeld weer Astra heten.

Prima hoor, als jij daar behoefte aan hebt. Ik heb de regels niet verzonnen. smiling smiley
Wouter82

Ik mis gelijkenissen, want hier roept geen enkele fabrikant iets. M.b.t. de mooie link onder de Q1:
"Volgens Automotive News Europe heeft Audi een officieel verzoek gestuurd naar Alfa Romeo, maar daar is volgens de Duitsers nooit op gereageerd. De Italianen zeggen op hun beurt nooit iets van Audi vernomen te hebben."

Het zweeft dus nog rond, dus het kan nog steeds Q2 worden.
Zonder gekheid, je snapt het best. winking smiley

Nieuwe modellen staan niet ineens zomaar meer op het net, daar gaat eerst een teaser en tegenwoordig een gedetailleerd plan aan vooraf.
Ik word voorlopig nog niet wijs uit deze tweets bijvoorbeeld:

Klaar voor een ritje: [twitter.com]

Klaar om te rennen: [twitter.com]

Maar ongetwijfeld gaat het iets van betekenis zijn uiteindelijk. Over een week weten we het. drinking smiley
Ik heb die behoefte ook zeker niet en daarom vind ik het ook jammer dat die regel zo bestaat smiling smiley
Anonieme bezoeker
26-01-2015 15:33
Wouter82
Ik heb die behoefte ook zeker niet en daarom vind ik het ook jammer dat die regel zo bestaat smiling smiley

Ik niet, zoals adinxs al aangeeft, je snapt t best. Officiele info van een fabrikant en geruchten zijn 2 verschillende zaken. smiling smiley
Zou er ook een Tjampoer-uitvoering komen? En vanaf wanneer staat ie bij de toko? spinning smiley sticking its tongue out
Mick R.

Sterkere naam dan - heeft u even - Tiguan, Mokka, Glassex, Micra, Croma, Move, ML, X, Insignia, Mobilio, Vezel en, sorry, Cactus.
Heb ik het nog niet eens over een triljoen bizarre Chinese / Japanse modelnamen als Brio, Pikap, Agja, Pride, Tiba, Amulet, Very, Bonus, Tiggo, Smiley, Carnaval, Shengdafei, Alivio, Trumpchi, Joyear, Besturn, Surui, Great Wall en natuurlijk niet te vergeten de klapppper van de maand, de Yuexiang.

De Glassex, welk model is dat??? confused smiley
Renault kennende zal dit zeker weer een succesnummer worden, zoals bijna alle Renaults. En wat de naam betreft, ach de wereld is iets groter dan Nederland....

@volvo444
Niks mis met de namen van Opel hoor, althans het kan je smaak niet zijn, maar er zijn geen negatieve connotaties bij.

@wheel critic
Touareq is niet precies positief: dit is namelijk ook de naam van een nogal gewelddadige nomadenstam in Noord-Afrika die herhaaldelijk dood en verderf zaait. Tegenwoordig nog steeds zelfs....

Renault kennende zal dit zeker weer een succesnummer worden

ja, de koleos was ook al zo'n succes nut smiley

en dan die quasi hippe marketing "dare to live". enigen die zo'n auto nog kopen zijn de oudjes die blij zijn dat ze nog leven grinning smiley
HenkP
@wheel critic
Touareq is niet precies positief: dit is namelijk ook de naam van een nogal gewelddadige nomadenstam in Noord-Afrika die herhaaldelijk dood en verderf zaait. Tegenwoordig nog steeds zelfs....

Kan je tegenwoordig ook zeggen van de IS van Lexus... tongue sticking out smiley
British Racing Green
Mick R.

De Glassex, welk model is dat??? confused smiley

Vast erg schoon grinning smiley

En deze naam ... Tsja, even wennen.
Nog een teaser tegengekomen op Youtube:

Ze mikken in ieder geval erg op de avontuurlijke kant
adinsx
Nog een teaser tegengekomen op Youtube:

Ze mikken in ieder geval erg op de avontuurlijke kant

Volgens mij mikken ze op een koude douche en een zeer hard afgeveerd onderstel...
Had het niet Renault Kajak moeten zijn?
929V6

Tja, ze hebben ook ooit een Frégate gehad big smile smiley
Als het maar geen sloep wordt...

Hoewel dat natuurlijk ook een feest kan zijn!
Ze moeten vooral niet het schip ingaan winking smiley
Anonieme bezoeker
27-01-2015 11:25

Renault poised for big boost from new SUV

Kadjar will share platform with segment-leading Nissan Qashqai

Bruce Gain
Automotive News Europe | January 27, 2015 06:01 CET

RENNES, France -- Renault's new Kadjar is expected to become a top-seller in Europe's key compact SUV segment.

Renault is forecast to sell 118,000 units of the Kadjar in 2016, its first full year of sales, which would rank it third in the segment behind the alliance partner Nissan's Qashqai and the Volkswagen Tiguan, according to data from IHS Automotive.

Renault revealed the car’s name on Monday but is withholding technical details and photos of the new model until a Feb. 2 press event. The SUV will make its public debut at the Geneva auto show in March.

A Renault spokesman confirmed that the Kadjar will share its underpinnings with the Qashqai, which continues to dominate its segment. Last year the Qashqai, which is now in its second generation, outsold the Tiguan 203,549 to 150,300 in Europe. The Kia Sportage rounded out the top three with sales of 96,333, according to data from JATO Dynamics (see sales figures, below).

“While the Kadjar and the Qashqai both stem from the same broader company, Renault needs to compete in popular segments in Europe, which will help it appeal to customers and support its manufacturing base,” IHS analyst Ian Fletcher said. “Renault is also likely to be looking to attract previous customers who have jumped ship as they didn’t have a competitive model in this segment before.”

Renault’s entry in the segment, the Koleos, has been a disappointment. In 2014 the car accounted for 7,423 European sales, a year-on-year decrease of 12 percent that dropped the SUV to No. 18 in the segment's rankings. The Koleos' struggles are in wide contrast to the success Renault has in the subcompact SUV segment, where the Captur is the best-seller.

Booming segment
Europe's compact SUV segment grew to an estimated 1.56 million sales last year from less than 500,000 in 2006, according to IHS, which sees the Kadjar eventually matching the Qashqai's annual European sales of more than 200,000 units.

Top 10 compact SUVs in Europe
2014 / 2013 / % change
1. Nissan Qashqai 203,549 201,379 +1%
2. VW Tiguan 150,300 143,122 +5.0%
3. Kia Sportage 96,333 90,366 +7%
4. Hyundai ix35 93,507 89,077 +5%
5. Ford Kuga 86,321 65,822 +31%
6. Skoda Yeti 63,220 57,687 +10%
7. Mazda CX-5 57,243 50,360 +14%
8. Toyota RAV4 53,653 47,659 +13%
9. Honda CR-V 48,934 47,848 +2%
10. Mitsubishi ASX 35,203 26,435 +33%
Source: JATO Dynamics

[europe.autonews.com]
Anonieme bezoeker
27-01-2015 11:39
JP2010

Renault poised for big boost from new SUV

Kadjar will share platform with segment-leading Nissan Qashqai

Bruce Gain
Automotive News Europe | January 27, 2015 06:01 CET

RENNES, France -- Renault's new Kadjar is expected to become a top-seller in Europe's key compact SUV segment.

Renault is forecast to sell 118,000 units of the Kadjar in 2016, its first full year of sales, which would rank it third in the segment behind the alliance partner Nissan's Qashqai and the Volkswagen Tiguan, according to data from IHS Automotive.

Renault revealed the car’s name on Monday but is withholding technical details and photos of the new model until a Feb. 2 press event. The SUV will make its public debut at the Geneva auto show in March.

A Renault spokesman confirmed that the Kadjar will share its underpinnings with the Qashqai, which continues to dominate its segment. Last year the Qashqai, which is now in its second generation, outsold the Tiguan 203,549 to 150,300 in Europe. The Kia Sportage rounded out the top three with sales of 96,333, according to data from JATO Dynamics (see sales figures, below).

“While the Kadjar and the Qashqai both stem from the same broader company, Renault needs to compete in popular segments in Europe, which will help it appeal to customers and support its manufacturing base,” IHS analyst Ian Fletcher said. “Renault is also likely to be looking to attract previous customers who have jumped ship as they didn’t have a competitive model in this segment before.”

Renault’s entry in the segment, the Koleos, has been a disappointment. In 2014 the car accounted for 7,423 European sales, a year-on-year decrease of 12 percent that dropped the SUV to No. 18 in the segment's rankings. The Koleos' struggles are in wide contrast to the success Renault has in the subcompact SUV segment, where the Captur is the best-seller.

Booming segment
Europe's compact SUV segment grew to an estimated 1.56 million sales last year from less than 500,000 in 2006, according to IHS, which sees the Kadjar eventually matching the Qashqai's annual European sales of more than 200,000 units.

Top 10 compact SUVs in Europe
2014 / 2013 / % change
1. Nissan Qashqai 203,549 201,379 +1%
2. VW Tiguan 150,300 143,122 +5.0%
3. Kia Sportage 96,333 90,366 +7%
4. Hyundai ix35 93,507 89,077 +5%
5. Ford Kuga 86,321 65,822 +31%
6. Skoda Yeti 63,220 57,687 +10%
7. Mazda CX-5 57,243 50,360 +14%
8. Toyota RAV4 53,653 47,659 +13%
9. Honda CR-V 48,934 47,848 +2%
10. Mitsubishi ASX 35,203 26,435 +33%
Source: JATO Dynamics

[europe.autonews.com]

Deze Ian Fletcher roeptoeterde 2,5 jaar terug dat Renault van de Captur in zijn beste jaar 103.271 stuks max zou verkopen.
Dat bleek in 2014 80% meer te zijn.

Grapjas.
Anonieme bezoeker
27-01-2015 11:56
Correct, de 2008 zou de Captur toppen qua verkopen.
Alleen, komt deze info van Renault of van de auteur? smiling smiley
Aangezien het een Renault-uitgave zal zijn van de Nissan QQ (zoals de Captur onderhuids een Juke is), neem ik aan dat ze de verkoop van dat model gaan kannibaliseren.
Wouter82
929V6

Tja, ze hebben ook ooit een Frégate gehad big smile smiley

Inderdaad ja.grinning smiley
Ik wil niet lullig doen, maar wat mij betreft kan deze informatie nog in de scooptopic zolang er geen officiële afbeeldingen zijn van de Kadjar smiling smiley
Anonieme bezoeker
27-01-2015 13:46
Mick R.

en wat te denken van VellFire en Alphard (zo is fart een 'geurig' Engels woord voor de lucht die de tractus digestives weet te verlaten)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-01-2015 17:46 door Mick R..
Anonieme bezoeker
27-01-2015 13:51
D-C
Ik wil niet lullig doen, maar wat mij betreft kan deze informatie nog in de scooptopic zolang er geen officiële afbeeldingen zijn van de Kadjar smiling smiley

Ik wil ook niet lullig doen, maar De Forumregels geven aan dat officiele informatie in dit subforum gepost mag (moet) worden. Er staat niet 'officiele afbeeldingen'. smiling smiley
JP2010
Ik wil ook niet lullig doen, maar De Forumregels geven aan dat officiele informatie in dit subforum gepost mag (moet) worden. Er staat niet 'officiele afbeeldingen'. smiling smiley

Dan zijn de ongeschreven regels dus niet in overeenstemming met de incomplete forumregels. Geef toe, met deze gebrekkige informatie zou jij nooit een topic in 'Nieuwe auto's' hebben geopend.
Anonieme bezoeker
27-01-2015 16:18
Tekst only is ook bij mij een twijfelgeval, alhoewel De Regels dit wel toestaat (want officiele informatie).
Maar zelfs mèt foto's (interieurfoto's that is) krijg je nog commentaar
[www.autoweek.nl]

Heb ooit eens een topic over het openen van topics in dit subforum geopend:
[www.autoweek.nl]
winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-01-2015 16:20 door JP2010.
Anonieme bezoeker
27-01-2015 17:49
JP2010
Tekst only is ook bij mij een twijfelgeval, alhoewel De Regels dit wel toestaat (want officiele informatie).
Maar zelfs mèt foto's (interieurfoto's that is) krijg je nog commentaar
[www.autoweek.nl]

Heb ooit eens een topic over het openen van topics in dit subforum geopend:
[www.autoweek.nl]
winking smiley

Deze discussie nog 6 dagen volhouden jongens!
Dan worden jullie verlost (en de wereld verblijd) door de officiele pics v/d klasse KAA-DJAAR!

Can't wait.
Anonieme bezoeker
27-01-2015 19:26
Mick R.
Can't wait.

Lees jij je pm's? winking smiley
D-C
JP2010

Dan zijn de ongeschreven regels dus niet in overeenstemming met de incomplete forumregels. Geef toe, met deze gebrekkige informatie zou jij nooit een topic in 'Nieuwe auto's' hebben geopend.

Ok, ok, I'm guilty. Maar ik verwacht toch wel wat teasers waarop we de Kadjar al wat meer kunnen zien, en dat past best prima in dit topic.
Het is gewoon nog even wachten na het vorige officiële nieuws als de naam, waar ik inmiddels aan begin te wennen overigens thumbs up
Anonieme bezoeker
27-01-2015 20:07
adinsx
D-C
JP2010

Ok, ok, I'm guilty. Maar ik verwacht toch wel wat teasers waarop we de Kadjar al wat meer kunnen zien, en dat past best prima in dit topic.
Het is gewoon nog even wachten na het vorige officiële nieuws als de naam, waar ik inmiddels aan begin te wennen overigens thumbs up

Ahhhh ..... schuldig voelen is nou ook weer niet nodig.eye rolling smiley
50 push-ups en JP ("yep, zag je PM, thx"winking smiley een testrit in de Kadjar aanbieden en we lxllen nergens meer over. winking smiley

Over wennen aan KAA-DJAAR - schrijf het niet voor niets zo. Vind het een krachtige naam.
Mijn zoontje had Djeyo wel gaaf gevonden. Die naam circuleerde ook. 3 letters zitten in zijn voornaam.
Had 'm met die naam gelijk gekocht. Voor dat ventje. En voor mij.
Want het lijkt mij een goede auto te worden (mede door Nissan / MB invloed)
Maar Kadjar is de betere keuze van Renault. thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.