SsangYong Tivoli (facelift v.a. € 22.750)

Gepost door Rutger DC 
SsangYong heeft de eerste afbeeldingen van de nieuwe kleine crossover Tivoli vrijgegeven. De auto werd intern met de codenaam X100 geduid en krijgt de beschikking over twee 1,6-liter motoren: een benzine en een diesel. De 1.6 benzinemotor heeft een CO2-uitstoot van tussen de 140 en 150 gram, de 1.6 dieselmotor van tussen de 110 en 120 g/km. Vermogens en prestaties worden pas bekend gemaakt bij de presentatie van de Tivoli begin 2015. Leveringen van de Tivoli starten begin 2015 in Zuid-Korea en medio 2015 volgt de rest van de wereld.

De Tivoli is ongeveer 4.20 meter lang en moet het opnemen tegen een snel uitdijend aanbod van de concurrentie: uit Frankrijk de Citroën C4 Aircross, Peugeot 2008 en Renault Captur, uit Duitsland de Opel Mokka, uit Tsjechië de Skoda Yeti, uit Zuid-Korea de Kia Soul, uit de Verenigde Staten de Ford EcoSport en Jeep Renegade, uit Japan de Mazda CX-3, Nissan Juke en Suzuki Vitara, uit Italië de Fiat 500X, uit het Verenigd Koninkrijk de Mini Countryman en dan moeten er nog diverse verschijnen. Mogelijk komt er ook een sportieve driedeurs als tegenhanger van de Mini Paceman en toekomstige Peugeot 2008 Coupé.

Het platform van de Tivoli is in samenwerking met moederbedrijf Mahindra ontwikkeld, die het ook voor de eigen line-up zal gebruiken. SsangYong Nederland is bijzonder optimistisch over de kansen van de Tivoli:

SsangYong Nederland heeft veel vertrouwen in de Tivoli. Ad de Bruijn van SsangYong Nederland laat in een interview met AutoWeek weten dat SsangYong verwacht volgend jaar in totaal zo'n 2.000 auto's te verkopen. Ter vergelijk: dit jaar werden ongeveer 200 stuks verkocht.

Nu moet er wel een wonder gebeuren wil SsangYong hier zulke aantallen daadwerkelijk halen, maar het optimisme betekent ongetwijfeld dat men het serieus aanpakt bij SsangYong. Een actuele website zou een goed begin zijn, die is nu zeer achterhaald qua informatie.

12 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2020 20:35 door Rutger DC.
Anonieme bezoeker
Re: SsangYong Tivoli
25-12-2014 09:40
Het ontwerp is in mijn ogen een combi van een Kia Soul (voorkant, raamstijlen) en de wilde lijnen van een Hyundai iX35. Maar het ziet er prima uit en moet wel verkoopbaar zijn in Nederland.

Verkoopdoelstelling van 2.000 auto's in 2015? Onrealistisch. Laat het er 500 zijn op jaarbasis en dan nog 100 van de andere modellen en dan doet Ssang Yong het helemaal niet verkeerd.

Ik zou deze wel voor mijn deur willen!
25-12-2014 16:35
Apart, die Dracula-voorbumper. Valt op de livefoto stevig op. Verder wel een net ontwerp, ik ben benieuwd wat 't model voor SsangYong kan betekenen.
01-01-2015 13:57

Bronnen:
[www.bobaedream.co.kr]
[www.bobaedream.co.kr]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-01-2015 13:57 door D-C.
Wel knap hoe SsangYong zo terugkrabbelt na de problemen die ze hadden (ik meen dat ooit zelfs het leger is gekomen om de orde in de fabriek terug te brengen?). Ik vind het echter geen heel fraaie auto, hij heeft een wat hoog MG-gehalte en kwalitatief gezien vind ik die maar zo-zo (qua uitstraling). De nieuwe Kia KX3 is deze (voormalig) landgenoot m.i. ver vooruit.
09-01-2015 00:38

Bronnen:
[www.bobaedream.co.kr]
[www.bobaedream.co.kr]

Inmiddels is er ook wat meer bekend over de benzinemotor: het gaat om een atmosferische 1.6 MPI met 93 kW/126 pk en een maximaal koppel van 157 Nm. Standaard is een handbak, de zestrapsautomaat komt van Aisin. In de brochure schept SsangYong op over de remmen: een Tivoli zou eerder tot stilstand moeten komen dan de Chevrolet Trax en met name de Samsung QM5/Renault Captur.
Anonieme bezoeker
09-01-2015 20:19
Qua uiterlijk kan de Tivoli dan misschien meekomen met de concurrentie maar met een atmosferische 1600 met slechts 157Nm aan koppel gaan ze de concurrentiestrijd echt niet winnen. Jammer want ik denk dat de auto wel een succesje verdient.

Laten we hopen dat een downsize turbo-blok snel zal volgen. Ik denk dat vooral de uitstoot van het atmosferische blok zal tegenvallen waardoor de prijs in Nederland ten opzichte van de concurrentie zal tegenvallen.

En een scherpe prijs is wat deze auto nodig heeft. Er zijn genoeg mensen die het merk Ssang Yong helemaal niks zegt, met een scherpe prijs zal de potentiële autokoper eerder worden wakker geschud dan met een prijs die op of zelfs boven die van de concurrentie ligt.
14-01-2015 18:40

Alle details SsangYong Tivoli

SsangYong plaagde al eerder met de Tivoli, nu weten we alle details van de compacte cross-over. Het merk gaat lekker los in het persbericht: "De Tivoli heeft een dynamische urban look met een eigentijds silhouet, en omarmt de ritmische beweging van SsangYongs Nature-Born 3 Motion-designtaal, ritmisch, dynamisch en waardig." Juist. SsangYong mikt met de Tivoli op auto's als de Renault Captur en Mazda CX-3. De Koreaan staat op 16-, 17- of 18-inch lichtmetaal. Onder de kap ligt een 1,6-liter benzinemotor met 124 pk en 157 Nm. Later volgt nog een eveneens nieuwe 1,6-liter turbodiesel. De Tivoli heeft de beschikking over het zogenaamde Smart Steer-systeem. Dit biedt de keuze uit drie instellingen voor de gevoeligheid van de besturing: Normal, Comfort en Sport. De cross-over biedt verder (al dan niet optioneel) uitrusting als spiegelkappen met carbonlook, smart key, parkeerhulp, airconditioning met twee klimaatzones, ondersteuning voor HDMI en een achteruitrijcamera. SsangYong meldt dat het 42 maanden heeft gedaan over de ontwikkeling van de Tivoli. Het merk heeft zo'n 350 miljard won (275 miljoen euro) geïnvesteerd in het project. De Tivoli beleeft z'n Europese debuut op de salon van Genève in maart. Voor de zomer verschijnt de auto bij de dealers.
[www.autoweek.nl]
14-01-2015 20:30
Ze hebben een karakter bakje van gemaakt thumbs up

Goed, ik geloof niet dat dit ooit een succes gaat worden, maar als het bakje naar NL komt, dan denk ik wel dat we hem net zo vaak gaan zien dan bijvoorbeeld de tweede generatie Rio. Dat was ten opzichte van de eerste generatie een achteruitgang, geen succes, maar zeker niet verkeerd gedaan.
Inderdaad, een kwestie van tijd, net als bij de Koreanen, auto ziet er prima uit!
14-01-2015 22:01
speedtouch
Inderdaad, een kwestie van tijd, net als bij de Koreanen, auto ziet er prima uit!

Waar komt SsangYong volgens jou dan vandaan? winking smiley

Best een mooie auto, maar op detailniveau nogal rommelig. Het interieur oogt goed. Hopelijk beginnen de prijzen ruim beneden de 20.000 euro. Voor 18 mille heb je immers al een kale Suzuki SX4 S-Cross 1.6 en voor 19k een Mitsubishi ASX 1.6, auto's die ietsjes groter zijn.
D-C
speedtouch

Waar komt SsangYong volgens jou dan vandaan? winking smiley

Best een mooie auto, maar op detailniveau nogal rommelig. Het interieur oogt goed. Hopelijk beginnen de prijzen ruim beneden de 20.000 euro. Voor 18 mille heb je immers al een kale Suzuki SX4 S-Cross 1.6 en voor 19k een Mitsubishi ASX 1.6, auto's die ietsjes groter zijn.

Foutje!winking smiley Ik dacht ten onrechte aan China!
07-03-2015 23:46
Live @ Autosalon van Genève:

Meer foto's: [www.omniauto.it]
Hoe zit dat met de logo's?

In Genève was SsangYong ook aanwezig met de elektrische Tivoli EVR Concept:

di 10 mrt 2015, 16:29
SsangYong EVR Concept met range-extender

door Bart Oostvogels
SsangYong had nog een kleine verrassing in petto op de Autosalon van Genève: een Tivoli EVR Concept. De afkorting EVR staat voor electric vehicle with range extender.

Range-extender
De Tivoli EVR maakt gebruik van een 127 pk sterke elektromotor. Aan boord bevindt zich ook een benzinemotor die als range-extrender fungeert. Volgens de Koreaanse autobouwer kan het model een kleine 130 kilometer elektrisch rijden of met de brandstofmotor (range-extender modus) ingeschakeld ongeveer 500 kilometer. De gemiddelde CO2-uitstoot bedraagt 40 g/km. De topsnelheid komt uit op 150 km/h.
SsangYong lanceert in mei dit jaar de normale Tivoli op de Europese markt met een 1.6 benzine- en 1.6 dieselmotor. De fabrikant onderzoekt aandachtig of dit EV-model kans van slagen heeft.

Bron: [www.telegraaf.nl]

Eerste rijtest met de Tivoli:

Rijtest: [www.autoexpress.co.uk]

vr 10 apr 2015, 10:50
SsangYong Tivoli vanaf kleine 22 mille

door Bart Oostvogels | Autovisie
AMSTERDAM - SsangYong stapt met de Tivoli in het B-segment van cross-overs. Het model krijgt een prijskaartje van een kleine 22 mille. Voorlopig is de Tivoli alleen met benzinemotor te bestellen.

De Koreaanse autobouwer levert de Tivoli voorlopig alleen met een e-XGi 160-benzinemotor met 124 pk en 157 Nm gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Het programma krijgt uitbreiding in september met de komst van een 1.6 diesel en de mogelijkheid om vierwielaandrijving te bestellen. Tegen die tijd is er ook een automaat leverbaar.

Drie uitrustingniveaus
Voorlopig moeten potentiële kopers het alleen doen met de voorwielaangedreven 1.6 benzinemotor. Er is keuze uit drie uitrustingniveaus. De eerste is de Crystal-versie met standaard airco en een vanafprijs van 21.950 euro. De Quartz-versie is net wat uitgebreider en kost 24.950 euro. De Tivoli Sapphire moet minimaal 26.950 euro opbrengen.

Bron: [www.telegraaf.nl]

Nou goed, die prijzen vallen alvast tegen. De marketingafdeling van SsangYong Benelux faalt volledig voor wat betreft de Nederlandse operaties, nog altijd is de website ssangyong.nl niet geüpdatet, er is nog niets te lezen over de vernieuwde Korando (al ruim een jaar op de markt), Rodius (idem) of Tivoli. Op de AutoRAI is SsangYong weliswaar aanwezig met twee Tivoli's, maar op deze manier gaat het SsangYong natuurlijk nooit lukken om 2.500 auto's op jaarbasis te verkopen (250 ook niet trouwens). Als je al ziet hoeveel moeite Infiniti moet doen om een handjevol Q50's en Q70's aan de man moet brengen... Onvoorstelbaar.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-04-2015 18:26 door D-C.
Anonieme bezoeker
Re: SsangYong Tivoli (prijzen bekend)
10-04-2015 21:04
Ik vind het de ultieme underdog. Bijna niemand kent het merk, de prijzen liggen (te) hoog voor een onbekend merk maar de eerste rijtest is zeer ëzeker niet negatief. Wel schandalig dat er nog helemaal niks op de officiële sites van het merk is te vinden. Je wil het publiek toch warm maken voor je nieuwe product?

Ik ga volgende week zaterdag naar de AutoRai en ik ga de Tivoli zeker bekijken. Voor de AutoRai heb ik mij voorgenomen vooral te gaan kijken naar het B-segment en de compacte crossover. Ik weet nog niet of ik een camera ga meenemen. Liefst neem ik zo weinig mogelijk mee. De Tivoli verdient naar mijn idee een serieuze kans en ik ben benieuwd hoe deze auto zich zal verhouden tot bijvoorbeeld een Juke, een CX-3 of een Captur.

Vind underdogs altijd interessant.
SsangYong had naast twee concept cars veel klein nieuws op de IAA Frankfurt: de 2,0-liter dieselmotor in de Korando, Rexton en Rodius heeft plaatsgemaakt voor een 2,2-liter dieselmotor met 178 pk en CO2-emissies van 139 g/km voor de Korando tot 189 g/km voor de laatste twee modellen. De Tivoli met dieselmotor is nu ook geïntroduceerd: de e-XDi 160 met 85 kW/115 pk. Die is met een CO2-emissie van 109 g/km voor de tweewielaangedreven variant met ISG start/stop-systeem veel schoner dan de versie met benzinemotor, de vierwielaangedreven variant stoot 10 g/km meer uit en de versies met automaat met 146-156 g/km nog teveel. Wellicht dat de Tivoli diesel dan wel tegen redelijk aantrekkelijke prijzen kan worden aangeboden. Ook de toekomstige Tivoli Long met 720 liter bagageruimte wordt leverbaar met deze dieselmotor. Al met al wordt de Tivoli zo weer een beetje aantrekkelijker in Nederland, al is er met de huidige importeur natuurlijk geen land te bezeilen. De website is exemplarisch voor de amateuristische bende die in Alblasserdam lijkt te zetelen.
Een Tivoli wordt nooit aantrekkelijk....
Anonieme bezoeker
Re: SsangYong Tivoli (prijzen bekend)
07-10-2015 22:45
D-C
De website is exemplarisch voor de amateuristische bende die in Alblasserdam lijkt te zetelen.

Op de homepage staat inderdaad weinig over de Tivoli maar je wordt er wel doorverwezen naar www.ssangyongtivoli.nl

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2015 22:45 door Skeep ©.
SsangYong heeft de prijzen van de uitvoeringen met dieselmotor en instapper Base met benzinemotor bekend gemaakt:

Benzine
e-XGi 160 Base € 19.950
e-XGi 160 Crystal € 21.950
e-XGi 160 Crystal automaat € 25.950
e-XGi 160 Quartz € 24.950
e-XGi 160 Quartz automaat € 28.950
e-XGi 160 Sapphire € 26.950
e-XGi 160 Sapphire automaat € 30.950

Diesel
e-XDi 160 Crystal € 22.950
e-XDi 160 Crystal 4WD € 26.950
e-XDi 160 Quartz € 25.950
e-XDi 160 Quartz 4WD € 29.950
e-XDi 160 Sapphire € 27.950
e-XDi 160 Sapphire 4WD € 31.950

De ANWB heeft al gereden met de Tivoli diesel en noemt 'm stevig geprijsd. Da's echter onzin, de Tivoli diesel is wel degelijk een goede aanbieding. De Suzuki Vitara en SX4 S-Cross met 1.6 dieselmotor beginnen namelijk bij € 25.499, de Peugeot 2008 met BlueHDi 100 dieselmotor bij € 22.780 (lease) en € 23.800, de Renault Captur dCi 110 bij € 24.790 en de andere concurrenten zijn nog vele duizenden euro's duurder. Al met al best interessant voor wie een goede trekauto voor niet te veel geld zoekt.
Op de IAA in Frankfurt heb ik de moeite genomen om de Tivoli eens uitgebreid te bekijken. Prima te doen want het is geen auto waar drommen mensen omheen staan en in gaan zitten en als eerste een duim in het dashboard drukken.
Ik was eigenlijk best verrast door de kwaliteiten van deze auto. Mooi of niet, maar in ieder geval wel anders. Eens een auto zonder groot gapend gat in de voorzijde. Prima zittende stoelen en heel veel ruimte. En het interieur ziet er netjes en verzorgd uit. Misschien wat hardere kunststoffen? Zolang het niet rammelt of kraakt vind ik dat niet interessant.
Als trekauto voor de caravanbezitter vind ik de Tivoli diesel nog zo gek niet. Helaas zit op dit moment de diesel een beetje in het verdomhoekje en met politici die nu al schreeuwen om lastenverzwaring en centrumverboden weet ik niet of het verstandig is om je spaargeld in een nieuwe diesel te steken om er vervolgens een jaar of 10 mee te gaan rijden. Een SsangYong na een jaar of 3 weer inruilen lijkt mij ook een financieel risico.
Toch zouden er mensen moeten zijn die dit doen, want een jonge gebruikte Tivoli lijkt mij prijstechnisch zeer interessant.

SsangYong Tivoli krijgt beetje meer
Autonieuws • 15 februari 2016 • Tekst: Bob Kroese

SsangYong komt met een verlengde versie van de Tivoli. Dankzij 23,5 centimeter meer lengte groeit de bagageruimte naar 720 liter.

Voor iedereen die de Tivoli een leuke auto vindt maar iets te klein, komt ssangYong met een oplossing. Op de autosalon van Genève volgende maand presenteert het merk namelijk de Tivoli XLV. Dat is een Tivoli, maar dan met extra bagageruimte.

De wielbasis van 2,60 is ongewijzigd, de centimeters zijn achter de C-stijl aangebracht. Dat betekent dat de ruimte voor inzittenden gelijk is gebleven, maar de 23,5 centimeter grotere overhang achter zorgt voor meer bagageruimte. In plaats van 423 liter heeft de XLV maar liefst 720 liter.

SsangYong zegt dat de kenmerkende styling van het model nagenoeg onaangetast is. Het ‘zwevende’ dak is behouden gebleven op de verlengde versie, zoals de te zien is op de schetsen die het merk heeft vrijgegeven.

Het motoraanbod is gelijk aan dat van de korte versie, al is nog niet bekend welke uitvoeringen SsangYong naar Nederland haalt. Een 1.6 benzinemotor, een 1.6 dieselmotor, een handgeschakelde zesbak, een automaat, voorwielaandrijving en vierwielaandrijving: het behoort allemaal tot de mogelijkheden.

Bron: [www.autokopen.nl]
XLV

SSANGYONG TIVOLI XLV GEPRESENTEERD

TIVOLI MET VOORLIEFDE VOOR SJOUWWERK. De SsangYong Tivoli kennen we al, de XLV nog niet. Vandaag kunnen we kennismaken met de Tivoli met plek voor zeven. De Tivoli XLV - we kregen er al eens een teaser en een concept-car van te zien - staat op hetzelfde platform als de reguliere Tivoli en heeft daarmee dezelfde 2,6 meter lange wielbasis. Het is achter de achteras waar je extra centimeters tegenkomt, hier is de Tivoli liefst 23,8 centimeter langer dan zijn kleinere broer. De bagageruimte komt uit op 720 liter. De korte Tivoli kan 423 liter aan spul meezeulen. Geen zevenzitter dus, wel extra bagageruimte. Onder de kap legt SsangYong wederom een 128 pk en 160 Nm sterke 1,6-liter benzine- of een 115 pk en 300 Nm sterke 1,6-liter dieselmotor. De dieselversie blaast per gereden kilometer 117 gram CO2 de atmosfeer in. Schakelen gaat middels een handgeschakelde zesbak. Een zestrapsautomaat is optioneel leverbaar. Brake Assist, Hill Start Assist en Emergency Stop Signal zijn leverbaar op de ruimtelijke Koreaan. Ook vierwielaandrijving staat op de optielijst. In mei staat de XLV in de Europese showrooms.
[www.autoweek.nl]
Live @ Genève:

SsangYong stand: [www.omniauto.it]

Het front is al geslaagder dan bij de korte Tivoli, maar verder vind ik de auto bepaald niet fraai...
Ik vind het best meevallen. Lijkt mij een enorm ruime en praktische auto. Een SUV stationcar. Waar vind je zoiets.

SsangYong Tivoli XLV komt in de zomer naar Europa
Autonieuws • 31 mei 2016 • Tekst: Bob Kroese

SsangYong haalt de Tivoli XLV in de zomer naar Europa. De verlengde versie van de Tivoli heeft 720 liter bagageruimte.

Ssanyong heeft aangekondigd dat de Tivoli XLV in de zomer naar Europa wordt verscheept. De verlengde versie van de Tivoli heeft een kofferbak met een inhoud van maar liefst 720 liter. Dat is een toename van bijna 300 liter, die te danken is aan de 23,8 centimeter extra lengte van de XLV - ten opzichte van de gewone Tivoli.

SsangYong heeft alle centimeters achter de C-stijl aangebracht, dus tot en met de achterportieren is de XLV gelijk aan de ‘korte’ Tivoli. De ruimte op de achterbank is gelijk en er is vooralsnog geen mogelijkheid voor twee extra zitplaatsen.

SsangYong gaat de XLV waarschijnlijk alleen met de 115 pk sterke 1.6 dieselmotor leveren. Met die motor kun je nog wel diverse kanten op, want het merk biedt de keuze uit een handgeschakelde zeebak en een automaat. Daarnaast kun je nog kiezen voor vierwiel- of voorwielaandrijving.

De prijzen van de SsangYong Tivoli XLV zijn nog niet bekend.

Bron: [www.autokopen.nl]
met 2 extra zitplaatsen was het misschien nog wat, nu is het niks.
De vernieuwde SsangYong Tivoli:

Bronnen:
[www.rpm9.com]
[www.rpm9.com]

SsangYong Nederland eind 2014
SsangYong Nederland heeft veel vertrouwen in de Tivoli. Ad de Bruijn van SsangYong Nederland laat in een interview met AutoWeek weten dat SsangYong verwacht volgend jaar in totaal zo'n 2.000 auto's te verkopen. Ter vergelijk: dit jaar werden ongeveer 200 stuks verkocht.

smiling bouncing smileysad smiley
Tivoli facelift live @ IAA Frankfurt 2017:

SsangYong stand: [www.omniauto.it]
Gewoon een erg fijn ding, zo'n Tivoli. Inmiddels al anderhalf jaar werkzaam bij een Ssangyong dealer. Zeker als je een XLV neemt in Sapphire uitvoering (leder, stoelverwarming én koeling), met een dieselmotor, 4x4 én een automaat ben je spekkoper. We verkopen hier bijvoorbeeld ook Jeeps Renegade en zo'n XLV is dan echt méér auto. Voelt steviger en 'rijker' aan. 2.4 kuub laadruimte ook en goede techniek waaronder een Aisin transmissie.
Mahindra heeft recent de Alturas gepresenteerd, een SsangYong Rexton met andere grille die lokaal gebouwd wordt en het moet opnemen tegen de Toyota Fortuner en Ford Endeavour (= Everest). De auto volgt de oude SsangYong Rexton op, die in tegenstelling tot de Alturas dus als SsangYong aan de man werd gebracht. Mahindra is het moederbedrijf van SsangYong. Nu is het tijd voor de tweede SsangYong-afgeleide: de XUV300. Bij de XUV300 is Mahindra niet over een nacht ijs gegaan: ten opzichte van de Tivoli is de auto grondig herzien. De Tivoli is 4195 mm lang en zou daarmee een concurrent voor de Hyundai Creta kunnen vormen, maar Mahindra wilde in plaats daarvan het sub-4 meter segment bedienen (waarvoor belastingvoordelen gelden) en dat betekent dat het een alternatief moest worden voor auto's als de Suzuki Vitara Brezza, Ford EcoSport, Tata Nexon en Honda WR-V (een soort Jazz Cross). Mahindra heeft dus 20 cm van de auto moeten afsnoepen en dat lijkt vooral achter de achterbumper te zijn gebeurd, het resultaat is een nogal iele overhang achter. De achterkant lijkt geïnspireerd op de SsangYong Rexton (dus Mahindra Alturas). Ook heeft de auto compactere motoren: een nieuw ontwikkelde 1.2 Turbo en een 1.5 dieselmotor met 121 pk. De motoren kunnen we wellicht ook in de vernieuwde SsangYong Tivoli verwachten die volgend jaar debuteert.

Tweede facelift voor SsangYong Tivoli en deze keer een grondige:

SsangYong Tivoli onder het mes
Lars Krijgsman | 20 mei 2019 13:21

SsangYong voert in het thuisland een facelift door voor de Tivoli. De cross-over wordt niet alleen op cosmetisch vlak aangepakt.

De in 2015 op de Nederlandse markt gebrachte Tivoli werd in Zuid-Korea in 2017 al eens ietwat opgewaardeerd, maar nu voert het merk een échte facelift door bij z'n instapmodel. De auto krijgt een nieuwe neus, waarin niet alleen niet koplampen een plek krijgen, maar ook een nieuwe motorkap en een nieuwe voorbumper. Het ontwerp van die vernieuwde voorbumper sluit designtechnisch aan bij het exemplaar dat SsangYong voorop de nieuwe Korando schroeft. Ook is de zwarte strook tussen de koplampen net even anders vormgegeven. SsangYong kleedt het spits naar het midden toe lopende geheel onder andere aan met een chroomstrip.

Ook achterop enkele aanpassingen: SsangYong geeft de auto een andere achterbumper en achterlichtunits, die weliswaar hetzelfde van vorm zijn als de huidige, maar een andere indeling hebben. De achterklep is anders gevormd dan voorheen, onder modelnaam Tivoli is nu een 'deuk' zichtbaar. In het interieur zien we een volledig nieuw dashboard. Zowel het instrumentarium als de overkapping ervan, de middenconsole en het gedeelte voor de bijrijder zijn compleet anders van vorm. Het instrumentarium is, waarschijnlijk afhankelijk van de gekozen uitvoering, voorzien van wat SsangYong de Blaze Cockpit noemt: een nieuwe, digitale klokkenwinkel. De unit heeft een diameter van 10,25 inch. Op de middenconsole zien we een 9-inch display, dat bij het vernieuwde infotainmentsysteem hoort. Het geheel oogt allemaal net wat strakker, maar wellicht minder speels, dan in de Tivoli van voor de bijpuntsessie.

SsangYong maakt melding van de komst van een nieuwe geblazen 1.5-motor. Zeer waarschijnlijk is dat de 163 pk sterke 1.5 die het merk ook in de Korando hangt. Deze 1.5 vervangt de huidige 1.6. De 115 pk sterke 1.6 diesel blijft bestaan. Mogelijkerwijs krijgt de Tivoli in een later stadium ook een geblazen 1.2 onder de kap. Wanneer de vernieuwde Tivoli in Nederland beschikbaar is, is nog niet bekend.

Bron: [www.autoweek.nl]
Gelukkig zie je hem hier zelden rondrijden, het word tijd dat ze een nieuwe ontwerper gaan aannemen dit ziet er echt niet uit.

Ok, dit zijn dan de auto's op geel kenteken, maar dit is wel heel beroerd. Je produceert alleen SUV's en kan dat niet van de hype profiteren, wonderlijk.
De Nederlandse prijzen van de vernieuwde SsangYong Tivoli zijn bekend. De Tivoli is nu verkrijgbaar met drie motoren: een 1.2 T-GDi met 128 pk/230 Nm koppel, een 1.5 T-GDi met 163 pk/280 Nm en een 1.6 D met 136 pk/300 Nm koppel. Meest interessante uitvoering is ongetwijfeld de 1.2 benzine. Die heeft een CO2-uitstoot van 132 g/km (NEDC) / 145 g/km (WLTP) en is er in drie uitvoeringen:

1.2 T-GDi Crystal € 23.088
1.2 T-GDi Amber € 25.621,26
1.2 T-GDi Quartz € 27.023,44

Prijzen van de 1.5 T-GDi beginnen bij € 28.169, de 1.6 D is er vanaf € 33.147.

Bron: [www.ssangyong.nl]
Voor deze prijs en met deze motor kan het nog wel wat worden. Ssangyong wordt bijna hedendaags.thumbs up
Jammer genoeg is hun site dat niet. De prijzen kan je onderaan de site na wat zoeken terugvinden. Maar welke uitrusting elke uitvoering dan heeft? Het blijft gissen.
Ik dacht dat dit merk van de NL markt vertrokken was..confused smiley
Het moet niet gekker worden: sinds 1 juli (vandaag) wordt de BPM op basis van de CO2-cijfers volgens de WLTP-cyclus berekend en SsangYong heeft de nieuwe prijslijsten direct online staan! De Tivoli profiteert van iets minder BPM.

1.2 T-GDI Crystal € 22.750
1.2 T-GDI Amber € 26.750
1.2 T-GDI Quartz € 28.250
1.5 T-GDI Crystal € 27.000
1.5 T-GDI Amber € 30.750
1.5 T-GDI Quartz € 32.300
1.5 T-GDI Onyx € 33.750
1.5 T-GDI Sapphire € 35.750
Meerprijs automaat 1.5 T-GDi: ± €4.000
"Prijzen 4WD modellen op aanvraag"

Bron: [ssangyong.nl]

Bentley Arnage
Voor deze prijs en met deze motor kan het nog wel wat worden. Ssangyong wordt bijna hedendaags.thumbs up
Jammer genoeg is hun site dat niet. De prijzen kan je onderaan de site na wat zoeken terugvinden. Maar welke uitrusting elke uitvoering dan heeft? Het blijft gissen.

Nou, de instapprijs moet dan toch wel onder de 20 mille beginnen mijns inziens en zelfs dan zou de auto het nog niet gemakkelijk hebben. We hebben het over een merk met een zeer geringe naamsbekendheid dat er financieel slecht voor staat.

Onbegrijpelijk: zowel de 1.2 als de 1.5 hebben een maximaal aanhangergewicht van slechts 1.000 kg, da's wel heel beroerd voor een in het laatste geval 163 pk sterke SUV. Juist daarmee had SsangYong nog een soort USP kunnen hebben.
In Duitsland beginnen de prijzen bij €14k, of €15k als je ook een dab+ radio en airco wil.
[www.auto-medienportal.net]
Facelift voor SsangYong XLV, die voortaan Tivoli Grand heet:

Bron: [www.autoweek.nl]
Het wordt geheid een klassieker nu het. merk op omvallen staat.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.