en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Renault Espace | Nieuw: facelift 2020 25-09-2014 09:04 |
![]() ![]() ![]() [www.autoweek.nl] 4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-11-2019 21:32 door Wouter82. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 09:06 |
Re: Renault Espace 25-09-2014 09:09 |
Neuh, nog niet echt mooi vind ik. Idioot grote wielen, die chromen dingetjes in de achterbumper, dat chromen plukje dat nergens echt op aansluit op de D-stijl... |
Re: Renault Espace 25-09-2014 09:09 |
Persbericht valt net op de mat en ik dacht: Gaaf! |
Re: Renault Espace 25-09-2014 09:13 |
net een kleine en nu al een suv/mpv al als gaaf betitelen? wel een gaaf ding ![]() |
Re: Renault Espace 25-09-2014 09:14 |
Gooi S-Max, 5008 & Clio Estate in een blender, en je krijgt dit... Waar is de tijd van de "créateur d'automobiles"??? |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 09:23 |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 09:30 |
Re: Renault Espace 25-09-2014 09:39 |
Lijkt mij een enorme auto die men enigszins in proportie heeft willen brengen door er 20+ inch onder te zetten. Ik vind hem hoe dan ook zeker niet lelijk. Maar de naam Espace blijft dus toch behouden? |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 09:45 |
Valt op zich wel mee, hij is iets hoger dan de huidige espace en even lang als de huidige grand espace. ![]() |
Re: Renault Espace 25-09-2014 09:48 |
Gewoon schitterend! Ben benieuwd naar het interieur. Toch knap hoe ze die Espace altijd weer de fraaiste en vooruitstrevendste in z'n klasse weten te houden (vind ik dan). |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 09:57 |
Het zijn overigens Dunlop 235/55R19 banden. ![]() |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 09:59 |
[media.renault.com] Er komen 5- and 7-seater versies. |
Re: Renault Espace 25-09-2014 10:05 |
Je zult geen daverend uitzicht hebben op de 3e rij. Verder kan ik er nog niet echt enthousiast van worden maar hij staat me ook niet tegen. Ben benieuwd hoe die er in het eggie uit zal zien. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 10:05 |
Filmpje: |
Re: Renault Espace 25-09-2014 10:29 |
Mooi hoor, al zijn de wielen wmb wat te groot, maar er zullen vast ook kleinere formaten leverbaar worden. Doet me nu een beetje teveel hieraan denken:![]() |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 10:42 |
Re: Renault Espace 25-09-2014 10:52 |
Ze spreken niet meer van een MPV, maar van een cross-over. M.i. hebben ze dat laatste vooral met de grote wielen willen bereiken. Paar maatjes kleiner en er staat weer een "normale" Espace. Maar zeker geen lelijke en duidelijk weer een nieuw model tov de vorige (overigens schitterend tijdloos ontworpen) Espace. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 10:58 |
Ik ook hoor! ![]() |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 11:02 |
Stuiter regelmatig van mijn 3-wieler als er zo'n frisse Clio, Captur, Cactus of de C4 Picasso langszoeft. Met deze Espace is er wéér een Franse auto die het straatbeeld heftig opfleurt. Klasse design van Laurens c.s. |
Re: Renault Espace 25-09-2014 11:11 |
Ik vind 'm juist echt heel erg gaaf! Herkenbaar Renault, maar toch vooruitstrevend. De conservatieve (en soms ietwat zure) reacties hierboven tonen al aan dat deze auto een spraakmakend design heeft, of je het nu mooi vindt of niet. Renault kan wel steeds een Espace 2.0 blijven maken, maar de markt slikt die grote dingen niet meer en kan voor een zevenzits MPV ook terecht bij een maatje kleiner. Door de wagen iets hoger te zetten krijg je die crossover, en dat willen 'we' tegenwoordig wel graag. Goede zet in mijn ogen van Renault, net als het meenemen van mooie designelementen van andere modellen en het thuis laten van de lelijke. Wat ik me wel afvraag is hoe houdbaar dit design is. De Espace uit 1997 vind ik nog altijd een mooie, moderne auto die nog steeds niet verouderd aandoet. Maar of dat over twintig jaar ook voor dit model geldt... |
Re: Renault Espace 25-09-2014 11:23 |
Een S Max op 22 inch wigger wielen. Stylish! |
Re: Renault Espace 25-09-2014 11:37 |
Nounou, dat valt toch wel mee? |
Re: Renault Espace 25-09-2014 12:11 |
Het zijn echt hele grote wielen die onder de Espace zitten. 19 inch velgen zegt nog niet alles. Het gaat ook om de band zelf. Er zit namelijk nog heel wat rubber om heen. Lekker comfie ![]() |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 12:16 |
129mm wang, totale hoogte wiel is 61,6cm ![]() [www.autobanden-365.nl] 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-09-2014 12:16 door JP2010. |
Re: Renault Espace 25-09-2014 12:39 |
Wat een vreselijke kermis ![]() |
Re: Renault Espace 25-09-2014 12:56 |
Ik snap niet dat er zo moeilijk gedaan wordt over die wielen. De Espace IV in een luxe uitvoering staat op 18 inch met 245 breed. Zo'n groot verschil is dit dus niet. |
Re: Renault Espace 25-09-2014 13:03 |
Dan snap jij het het niet, Poekoek wat ik net schreef : de wielen (velgen en banden bijelkaar dus) zijn qua diameter een stuk groter dan dan vorige Espace. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 13:11 |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 13:17 |
Ik denk dat deze Espace V een betere Vel Satis poging is dan de Vel Satis zelf. Als je snapt wat ik bedoel ![]() |
Re: Renault Espace 25-09-2014 13:35 |
Eens. Renault heeft de maatstaf weer gezet met dit design. Ik denk dat er ook een goede reden voor is om niet meer met klassieke busjes te werken; de markt is er niet meer voor. Meen me te zoiets te herinneren bij de presentatie van de Initiale Paris concept car; het gaat nu meer om 'beleving' en 'luxe'. Enige minpuntje qua design vind ik de horizontale 'lobben' van de achterlichtunits die in de achterklep doorlopen. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 14:21 |
Zelfs in rioolbuisgrijs onder het altijd dodelijk saaie TL licht staat ie te stralen. Knap werk van Laurens. Achterdeur/klep is ff wennen. Forse naad ook tussen klep en omliggend plaatwerk. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 14:35 |
Inderdaad, ik gooi het erop dat dit een preproductiemodel is. Overigens ontbreekt op dit model de naam achterop. ![]() |
Re: Renault Espace 25-09-2014 14:41 |
Ik vind het wel wat. Weer eens wat anders. Het dashboard komt wat druk over, maar dat went vast nog wel. |
Re: Renault Espace 25-09-2014 15:15 |
Als Vel Satis-rijder ben ik het daar natuurlijk NIET mee eens.... ![]() |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 15:20 |
lol. ![]() Ik denk dat de Vel Satis z'n tijd te ver vooruit was (en daardoor geflopt is). Het concept van deze Espace V is vergelijkbaar met die van de Vel Satis: minder MPV, meer een hogere, comfortabele en luxueuzere 4/5 zitter. Net dus als de Vel Satis. Dus in zekere zin is deze Espace V meer een Vel Satis dan een Espace IV opvolger. ![]() (overigens zal deze Espace ook in 5- en 7-zitter worden geleverd). Dat de Vel Satis z'n tijd te ver vooruit was kun je zien aan de crossovers van nu. De Vel Satis was ook een crossover. Alleen was men er toen nog niet klaar voor. 3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-09-2014 15:29 door JP2010. |
Re: Renault Espace 25-09-2014 15:31 |
En zou dat enkel daardoor komen? Volgens mij doen grote Fransozen het sowieso niet zo heel goed, laat staan met 'apart' design. Of dat nu een crossover is of niet. In die klasse moeten auto's Duits zijn, liefst met lagere bijtelling, hoge restwaarde en 'premium uitstraling'. Volvo en Jaguar doen hierin nog enigszins mee, daarbuiten maar nauwelijks, crossover of niet. |
Re: Renault Espace 25-09-2014 15:38 |
Ben het inhoudelijk ook met je eens. Wat overigens echt fantastisch is aan de Vel satis is de rijpositie: geen MPV, geen normale sedan, maar wel net iets hoger, meer ruimte etc... rijd je langere tijd een Vel, dan wil je op een gegeven moment niets anders meer.... Deze is Espace is, denk ik, voor het grotere publiek wel wat toegankelijker dan de Vel Satis, die er toch wat meer 'quirky' uitziet. Dus wie weet... een nieuwe zit even niet 'in mijn achterzak', maaruh wie weet over een paar jaar een tweede hands, maar wel met 235/60 r 18 bandjes graag! |
Re: Renault Espace 25-09-2014 15:42 |
Ik vind 'm eigenlijk wel geslaagd. Ze zijn, te zien aan bijv. de rechte achterkant, de praktische aspecten niet uit het oog verloren. Wat ik wel jammer vind is dat het dashboard nu niet meer zo ruimtelijk oogt als in IV. Dit komt met name door de flinke middenconsole, terwijl de IV amper een middenconsole heeft. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 15:57 |
Speelt inderdaad in grote mate ook mee. ![]() |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 16:13 |
Toch kende NL een lange periode dat grote(re) Franse sedans het goed deden. Beste voorbeeld was de jarenlange top 10 notering van de P504. De flop van de Vel Satis - onderschatte auto - was z.g. mede te wijten aan de 5-de deur. Geen koper (lees geen Duitser) wilde daar in gezien worden. Werd spottend over gedaan. En kijk nu eens - meerdere Teutoonse premium jongens (bv BMW GT, Audi A7) zijn 5-deurs en verkopen prima. |
Re: Renault Espace 25-09-2014 16:22 |
Klopt, want aan de styling kon het echt niet liggen.... ![]() |
Re: Renault Espace 25-09-2014 16:34 |
Klopt. Maar dat was ook een tijd waarin grote Franse sedans zich nog konden onderscheiden t.o.v. de Duitse concurrentie. Het veercomfort van de Peugeot 504 stond bijvoorbeeld op eenzame hoogte, vooral door de onafhankelijk geveerde achteras. Ook was de 504 achterwiel-aangedreven. Tegenwoordig weet een grote Fransoos zich eigenlijk in niets meer te onderscheiden t.o.v. de vergelijkbare Duitsers. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 16:40 |
Die is helaas wat boven budget... Maar het is mooie auto, en dat is het. |
Re: Renault Espace 25-09-2014 17:02 |
Maar niets is voor altijd. Zo waren er ook jaren dat BMW langs het randje van de afgrond balanceerde. Ik heb wel een gevoel dat we een nieuwe tijd in gaan de komende jaren. Het zal voor diverse (ja ook zeker Franse) concerns het 'erop of eronder' zijn. Maar ook andere (premium) automerken/concern moeten oppassen, want opeens kan alles anders zijn. Kijk bv naar Nokia in de telecombusiness of Microsoft of IBM in de computerbusiness. Tegelijkertijd geloof ik ook dat aanduidingen als premium, segmenten en klasses de langste tijd gehad hebben. Door de vele crossovers, maar ook pogingen om van concerns zich breder positioneren (DS label, maar ook Mercedessen in het C segment met voorwielaandrijving ![]() Deze nieuwe Espace kan het weleens heel goed (weer) gaan doen, zeker omdat de Espace in het verleden het altijd goed gedaan heeft. |
Re: Renault Espace 25-09-2014 17:18 |
Wel is het zo dat een "goedkope" voorwielaangedreven Mercedes populair wordt, terwijl een dure Citroën weer niet goed verkoopt. Dus gedowngrade premiums verkopen gewoon goed (Mercedes A klasse). Een geupgrade mediaan wordt lastiger (VW Phaeton). Daar is het moeilijker om markt te winnen. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 17:47 |
Pardon? Er zijn geen grote Fransozen. De enige was de Espace - en die bleek tamelijk onderscheidend. Idem de Vel Satis en C6. TE onderscheidend zelfs. En was overigens ook een 504L, met starre as. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-09-2014 17:48 door rickm. |
Re: Renault Espace 25-09-2014 17:53 |
Ik bedoel dan ook de 508, C5 en Laguna, en van even geleden de 607. De 504 L had je ook, maar die zag je niet veel. Veruit de meest verkochte 504's waren GL, GLD en TI. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Espace 25-09-2014 18:49 |
Re: Renault Espace 25-09-2014 18:58 |
Dus? Ik zie een paar gelijke designelementen (schuine C-stijl en extra ruitje in A-stijl), maar daar houdt het grotendeels toch echt wel bij op, dus wat is je punt? |