Officieel: Ford S-Max

Gepost door Flipje1977 
Mooi! Dicht bij de concept gebleven ook. Al zien we hier natuurlijk ook wel het topmodel.

Ford S-MAX 2014 revealed

New seven-seat 2014 Ford S-MAX revealed ahead of Paris Motor Show debut

Ford has revealed the all-new seven-seat S-MAX, featuring fresh engines, premium features and a sportier design. It all adds up to a car that Ford says boasts class-leading driving dynamics and fuel economy. Previewed by the S-MAX Concept, the newcomer takes on board many of the styling cues seen on the facelifted Fiesta and Focus models, including the chrome trapezoidal grille and sculpted headlights.

It’s the same size as the old car but now boasts more practical features, like power-folding seats in the second and third rows – Ford says that’s a segment-first. What’s more, Ford has made the S-MAX safer for those in the second row of seats, thanks to new side airbags. A hands-free tailgate, first seen on the Kuga, is also available, allowing owners to wave their foot underneath the bumper to open the boot.

As for keeping all the occupants comfortable, Ford has added a few more segment-firsts to the S-MAX. The steering column can now be electrically adjusted and buyers can even opt for heated and cooled multi-contour massage seats.

Based on the next-generation Mondeo platform – due later this year – the S-MAX is hoping to uphold its reputation as the sharpest MPV in its class. To that end Adaptive Steering is available, which changes the quickness of the steering rack depending on speed. That should make it more manoeuvrable at low speeds, too.

Safety is boosted by a range of technologies, such as a new-generation active parking system that can now drive in to perpendicular parking spaces as well as parallel spots. The system can also help you reverse out again by warning of crossing traffic. Lane-keeping assist, blind spot monitoring and automatic braking are also among the suite of safety options.

Ford hasn’t given away too many details on the engine front but we know to expect a 118bhp 2.0 TDCi with a six-speed manual. There are also 148bhp and 177bhp 2.0 TDCi units with either a six-speed manual or a dual-clutch transmission. There’s a new 1.5-litre EcoBoost engine with 158bhp and a 237bhp 2.0-litre EcoBoost, too. Ford has introduced four-wheel drive to the S-MAX for the first time.

The new seven-seat MPV will be unveiled at the Paris Motor Show in early October, before going on sale in summer of 2015 for around £24,000.

Read more: [www.autoexpress.co.uk]
[www.autoexpress.co.uk]
Blijft een strak model al denk ik dat ik het "oude" model toch nog wat sportiever vind. Mooi interieur trouwens!
Re: Officieel: Ford S-Max
14-09-2014 21:37
Is dit niet gewoon een zware face lift? Die raamlijn lijkt ongewijzigd?
Het interieur is wel 100x mooier dan het steriele van de nieuwe Mondeo.
Mooie wagen, zoals hij al was!
Nette evolutie. Hij lijkt een stuk langer geworden.
14-09-2014 21:53
Ik vind de oude mooier. Wat mij betreft ogen Ford's van de laatste tijd een beetje goedkoop/plastiekerig en deze S-MAX lijkt daarop geen uitzondering. Ik vind 'm een beetje Nissan-achtig. De meeste merken hebben wat mij betreft een geslaagdere huisstijl met hoogwaardiger ogende modellen. Neem bijvoorbeeld Opel, Peugeot of Kia. Het interieur oogt nog steeds niet heel hoogwaardig qua materiaalgebruik, qua design vind ik het bovendien achterhaald.

Ik vind het heus een aardige auto in een weinig competitief segment, maar toch hoop ik dat Ford's design een andere koers gaat varen. Meest belangrijke concurrent wordt de nieuwe Renault Espace, die meer de S-MAX lijkt te gaan beconcurreren dan de Galaxy. Die laatste heeft de Volkswagen Sharan/Seat Alhambra als concurrent en tot zover de fullsize MPV's, de Lancia Voyager krijgt immers vast geen opvolger, tenzij Chrysler terugkeert in Europa.
in de zomer 2015 pas leverbaar in de UK.. eye rolling smiley
Wordt winter 2016 voordat NL aan de beurt is?
Anonieme bezoeker
15-09-2014 02:07

Tegenvaller zeg. Mist de cleane lijnen van de concept. Weer die lompe handgrepen en vouwen dat ook de C-max kenmerkt
Anonieme bezoeker
15-09-2014 06:44

Concept was inderdaad cleaner. smiling smiley
Anonieme bezoeker
15-09-2014 23:29
Begin volgend jaar ben ik aan vervanging toe.
Mijn voorkeur gaat uit naar een uitgekiende nieuwe/verbeterde technologie zoals de Golf GTE/A3 e-tron.
Daarnaast heb ik vrienden die Ford-dealer zijn en wil ik met veel plezier hen eens een plezier doen + dat ik van huize uit (lang geleden) Ford met de paplepel ben ingegeven maar dat ik daarna zelf ook Ford altijd sympathiek ben blijven vinden. Tot ze in mijn ogen sinds enkele jaren de pedalen van een eigenheid aan het verliezen zijn gegaan. Ik twijfel niet aan de rijcapaciteiten, absoluut niet. Maar het ook en het gevoel wil ook wat. En daar slaat Ford de laatste jaren de bal mis (persoonlijk).
Voor de opvolging zijn er in het Ford-kamp enkele gegadigden:
- de Mondeo Energi - echter al op voorhand geannuleerd wegens enkel de (lelijke en totaal buiten proportie) 4-deurs
- de gefacelifte Focus: leuke auto, verschrikkelijke neus hebben ze aangepakt (mooi), echter de lelijke vinger-achterlichten zijn gebleven - gemiste kans
- de S-max die tot nu toe een goed bewaard geheim was - ik ben speciaal ervoor naar Frankfurt geweest vorig jaar - prachtige concept- reëele kanshebber voor mij......tot vandaag....wat een ontgoocheling...wat een oubollig ontwerp tov de agressieve strakgelijnde concept - die achterkant zeg, zo lelijk!
Ik vind dit heel jammer, ik was hier toch wel enigszins hard naar aan het uitkijken, en helaas heeft Ford hier de mooie concept weten te verknoeien (ik ging een minder sympathiek woord gebruiken maar ik vrees dat de moderator hier niet ging kunnen om lachen....).
Ford, zeer gemiste kans.
De e-tron komt nu wel heel erg dichtbij (wat ik helemaal niet betreur hoor...maar ik hoor mijn vrienden Ford-dealer al in de verte alweer....)

En dan nu officieel: Ford S-Max!

Ford wilde de nieuwe S-Max eigenlijk pas volgende week vrijgeven, maar na lekkage op internet beseften ze in Keulen dat het weinig zin had om nog langer geheimzinnig te doen. En dus kunnen we je nu alles over de nieuwe generatie van de MPV vertellen.

Ford belooft aardig wat voor z'n tweede generatie S-Max: de auto moet 'stijlvol zeven personen vervoeren en daarbij de wendbaarheid en het rijplezier van een kleinere auto bieden'. De S-Max komt als vijf- en als zevenzitter beschikbaar. De nieuweling biedt in dat laatste geval 32 interieurconfiguraties. De tweede en derde zitrij zijn bovendien volgens het Easy-Fold-principe weg te toveren. De ontwerpers hebben sowieso veel aandacht aan het binnenste van de S-Max geschonken. De stoelen zijn bijvoorbeeld extra dun voor meer beenruimte, er is een groot panoramadak beschikbaar en de zachte materialen zijn extra getest op 'familiebestendigheid'. Als de kleine dus een keer z'n flesje Punica omgooit op de achterbank, dan hoef je in de nieuwe MPV dus niet te vrezen dat je een grote schadepost hebt.

Primeurs
De Europese S-Max krijgt het debuut van Adaptive Steering Technology. Dit systeem reduceert het verbruik, zonder dat dit ten koste van het stuurgevoel gaat. Intelligent All-Wheel Drive komt als optie beschikbaar. Torque Steer Compensation en Active Nibble Compensation (onderdeel van de elektrische stuurbekrachtiging) scherpen het rijgedrag verder aan. Andere primeurs zijn dynamische led-koplampen en Pre-Collision Assist Technology. Dat systeem is noodzakelijk voor een vijfsterren-waardering bij de crashtests van EuroNCAP. De S-Max is natuurlijk een behoorlijk grote auto, en dus heeft Ford ook veel aandacht besteed aan de parkeerhulpsystemen. Het palet bestaat uit Perpendicular Parking (een soort Active Park Assist), Park-Out Assist, Side Parking Aid en Cross Traffic Alert voor auto's die aan komen snellen tijdens het in- en uitparkeren.

Nieuwe aandrijflijnen
De basismotor is een 1,5-liter Ecoboost-viercilinder met een vermogen van 160 pk. Dit blok is gekoppeld aan een handbak. De topaandrijflijn is een 2,0-liter Ecoboost met 240 pk en een automatische transmissie. Liever een diesel? Dan zit je per definitie aan een blok met een cilinderinhoud van twee liter vast. De instapdiesel is een 120 pk sterke versie met handbak. Daarboven zijn er exemplaren met 150 en 180 pk. Die zijn zowel met een handbak als met een Powershift-automaat te krijgen. De nieuwe S-Max verschijnt in de loop van 2015 bij de dealers. De prijzen zijn nog niet bekend.
[www.autoweek.nl]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-09-2014 16:51 door Alexander Inia.
16-09-2014 17:47
Gewijzigd door Alexander Inia??? Nieuw forumlid? grinning smiley
Huh, dat is maf nut smiley Ik heb het bericht zelf 1x gewijzigd en ik zie volgens mij geen verschillen met die versie confused smiley
Ik vind de S-Max niet echt moderner dan zijn voorganger, maar de 'fouten' zoals de te schuine voorportieren zijn er wel uitgehaald. Al met al is hij wat correcter en behoudender geworden.
Anonieme bezoeker
16-09-2014 20:34
---GT---
Ik vind de S-Max niet echt moderner dan zijn voorganger, maar de 'fouten' zoals de te schuine voorportieren zijn er wel uitgehaald. Al met al is hij wat correcter en behoudender geworden.

Je moet echt eens een gt-wiki uitbrengen, gt. Met alle fouten in design zoals hoe jij ze ziet winking smiley
Ach ja, een mening is een mening. Ik kijk naar de nieuwe S-Max als een gecorrigeerde vorige S-max. Alle kritiekpunten zijn aangepakt. Alleen sommige misschien iets te fors, als ik de meningen over het interieur lees...
BoringBeu
wat een ontgoocheling...wat een oubollig ontwerp

BoringBeu
De e-tron komt nu wel heel erg dichtbij

De S-Max afwijzen wegens oubollig en dan wel de e-tron kiezen? grinning smiley
Anonieme bezoeker
16-09-2014 23:32
De uiteindelijke versie tov de concept is maar één woord voor: idd oubollig.
Al het sportieve/strakke/agressieve van de concept is gesmolten als sneeuw voor de zon.

En juist, de A3 sb kan je ook niet meteen hypermodern noemen, maar ik vind hem wel strak (in de juiste uitvoering) en modern.
Tijdloos zou ik zeggen.
Maar het gaat em hier voor mij vooral om de techonolgie.
En Audi situeert zich met deze e-trom meteen op de voorste rij (tot spijt van al de prius- en co-fanaten).
Waar het mij dus vooral om gaat: mijn voorkeur gaat uit naar de e-tron tenzij Ford mij alsnog kan overtuigen voor de ik weet niet Mondeo/Focus/C-Max/S-Max/...
En de
Mondeo was al njet wegens (persoonlijk) lelijk/lomp/en ja hoor (nu al) opnieuw oubollig :-)
Focus - vinger achterlichten zijn voor mij nog altijd een afknapper - wordt dus ook niks - als je 30000-4000 euro geeft aan een auto mag ie je wel HELEMAAL aanstaan
S-Max - concept: prachtig - productieversie: zoals gezegd oubolllig - helemaal niet de (r)evolutie als bij de vorige

Wat ik maar wil zeggen: Ford kan me enkel overtuigen met een 'overtuigend' product - en dat hebben ze niet - ook niet met de S-max.
Jammer.
Bijtelling? In dit segment valt nog best een slag te slaan, de 5008 kan je niet met acceptabele motor en 20 procent krijgen.. Dat percentage op een echte fullsize als de Galaxy, Espace, 807 is natuurlijk te hoog gegrepen zonder hybride techniek, maar hier zou het nog moeten kunnen. Wanneer ze de 150pk TDCI weten aan te passen, zou het wel eens een knaller kunnen worden. Aardig wat leaserijders die ook in dit segment kunnen shoppen!

Dit is het dashboard van de Ford Edge.

Dit is het interieur van de nieuwe S-Max.

Ford lijkt het dashboard wel rechtstreeks te hebben overgenomen uit de Edge. Op zich niets mis mee, want met het dashboard van de Edge is niets mis mee. Maar smaken verschillen natuurlijk.
11-03-2015 12:21
Duitse prijzen: [www.autobild.de]

De prijzen liggen in Duitsland maar iets boven die van zijn voorganger. In Nederland zullen de prijzen ongetwijfeld onder de 40 mille kunnen beginnen en daarmee ruimschoots onder die van de Espace.
Vind hem toch wel erg Aziatisch ogen. Niet verkeerd maar ook niet echt Ford.

En eeh noemt Ford het tegenwoordig DSG??
11-03-2015 20:24
Flipje1977

Dit is het dashboard van de Ford Edge.

Dit is het interieur van de nieuwe S-Max.

Ford lijkt het dashboard wel rechtstreeks te hebben overgenomen uit de Edge. Op zich niets mis mee, want met het dashboard van de Edge is niets mis mee. Maar smaken verschillen natuurlijk.

Dit is wel het dashboard uit de Edge versie 2015. Tevoren zag het er heel anders uit.
Misschien heeft Ford voor de Faceliftvan de Edge het ontwerp van de S-Max gerecupereerd.
11-03-2015 23:37
Een beetje vergelijkbaar met Volkswagen, dat het interieur van de Golf Plus in de Tiguan schroefde. Ford zelf trouwens ook, met de (Focus) C-MAX en eerste Kuga. Ik vind het interieur niet bepaald inspirerend en zelfs gedateerd ogen, de enige pre is dat het geen totale bende is van vormen en lijnen zoals bij oudere Ford-interieurs. Ik ben benieuwd of de nieuwe Galaxy ook hetzelfde dashboard meekrijgt (waarschijnlijk wel).
D-C
Ik vind het interieur niet bepaald inspirerend

En waartoe moet een interieur dan inspireren?
13-03-2015 14:07
sierrra

Het is niet mooi strak, bijzonder, modern of hoogwaardig kijkende naar de eerste recensies met de Edge, waar Ford goedkope materialen op de middenconsole toepast.
D-C
sierrra

Het is niet mooi strak, bijzonder, modern of hoogwaardig kijkende naar de eerste recensies met de Edge, waar Ford goedkope materialen op de middenconsole toepast.

Prima, maar wat heeft dat met inspirerend te maken? Je bedoelt te zeggen dat dit interieur niet aanzet tot.......?
10-07-2015 15:03
S-MAX vergeleken met Grand C-MAX-tegenhanger BMW 2-serie Gran Tourer: [www.auto-motor-und-sport.de]

De verrassende uitslag: de BMW is hoogwaardiger, maar de Ford biedt meer plaats en variabiliteit.

@ der Magistrat: graag gedaan smiling smiley
Dashboards bij Ford blijven wat mij betreft een heikel punt. Teveel soorten materiaal, te veel verschillende vormen.
11-07-2015 11:34
De ziekte die Audi tot voor kort had: de indruk van kwailteit wekken door chroomacenten allerhande waardoor het dashboard er als een onsamenhangend rommeltje gaat uitzien.

S-Max stuk goedkoper dan Galaxy

De nieuwe Ford S-Max is inmiddels te bestellen en wij hebben nu al de prijzen voor je. De vanafprijs van de S-Max is 37.560 voor de 1.5 Ecoboost Trend. De prijslijst loopt door tot 53.890 euro voor de 2.0 TDCi Powershift 210 pk Titanium. Het palet aandrijflijnen bestaat uit een 1.5 Ecoboost met 160 pk (alleen met handbak), 2.0 Ecoboost 240 pk (alleen met Powershift automaat), 2.0 TDCi 150 pk (handbak of Powershift automaat), 2.0 TDCi 180 pk (handbak of Powershift automaat) en 2.0 TDCi 210 pk (alleen met Powershift automaat). De standaarduitrusting van de Trend omvat onder meer 17-inch stalen wielen, dual-zone automatische airconditioning, elektrisch inklapbare buitenspiegels, keyless start, MyKey, een radio/cd-speler met acht luidsprekers en een met leder bekleed stuurwiel. De Titanium voegt daar nog onder meer het volgende aan toe: 17-inch lichtmetaal, Auto High Beam, licht- en regensensor, Ford SYNC 1.1, Intelligent Speed Assistance en Lane Keeping Assist.

Bestellen kan per direct. De volledige prijslijst is als volgt:

Model Prijs
S-Max 1.5 Ecoboost Trend €37.560
S-Max 1.5 Ecoboost Titanium €39.810
S-Max 2.0 Ecoboost Powershift Titanium €46.810
S-Max 2,0 TDCi 150 pk Trend €42.940
S-Max 2.0 TDCi 150 pk Titanium €45.190
S-Max 2.0 TDCi 150 pk Powershift Titanium €48.190
S-Max 2.0 TDCi 180 pk Titanium €48.040
S-Max 2.0 TDCi 180 pk Powershift Titanium €51.040
S-Max 2.0 TDCi 210 pk Powershift Titanium €53.890
[www.autoweek.nl]
04-03-2016 20:18
S-MAX Vignale @ Genève:

Meer foto's:
[www.autokopen.nl]
[www.omniauto.it]
Ford heeft de S-MAX en Galaxy (topic is vergaan) vernieuwd. De auto's, die zullen debuteren op het autosalon van Brussel in januari, hebben nieuwe voorbumpers met grotere grille gekregen. Ook nieuw:

The Trend and Titanium variants of the two minivans pack new 18-way adjustable front seats. Elsewhere, the S-Max and Galaxy feature Wi-Fi hotspot capability via the optional FordPass Connect, which also includes the FordPass mobile app that allows users to find the vehicle, check the fuel level, oil life and alarm, and remotely lock and unlock the doors. The new Local Hazard information functionality informs drivers of a potentially dangerous situation on the road ahead, independent to the sat-nav and based on data sourced from emergency services, local authorities and other vehicles connected.

Het motorenaanbod bestaat slechts uit EcoBlue-dieselmotoren, reden waarom de modellen hier niet meer worden geleverd. Er is keuze uit een 150, 190 en 240 pk sterke 2,0-liter turbodiesel. De eerste heeft standaard een handbak, maar is tegen meerprijs te verkrijgen met een 8-traps automaat die in de krachtigere varianten standaard is. Vierwielaandrijving is op de twee sterkste varianten een optie.

Meer foto's: [www.carscoops.com]

Toch jammer dat deze auto's, anders dan de foto's met Rotterdam als decor doen vermoeden, hier niet meer worden geleverd, althans ze staan niet meer officieel in de prijslijsten, wie bij de Ford-dealer aanklopt zal er ongetwijfeld toch een kunnen krijgen via een buurland. Met de hybride-aandrijflijn uit de Mondeo zouden er hier ook klanten voor moeten zijn, maar ja, dat zou dan vast weer ten koste zijn gegaan van de derde zitrij en dat is toch waar het om gaat bij deze grote MPV's. Kennelijk vindt Ford het de investeringen ook niet waard om ze uit te rusten met de nieuwe 1,5-liter turbo driecilinder benzinemotor.

New Ford Galaxy and S-Max hybrids arriving in 2021
by Felix Page
17 January 2020

Ford has invested £36.7 million in preparing its production facility in Valencia, Spain for the introduction of hybrid versions of the S-Max and Galaxy.

As part of the investment, the factory will gain two new assembly lines for the production of lithium ion battery packs for the electrified MPVs and hybrid and plug-in hybrid variants of the new Kuga SUV.

The new versions of the Galaxy and S-Max will use the same powertrain as the Kuga, mating a 2.5-litre Atkinson cycle four-cylinder petrol engine to a 48v electric motor and an underfloor battery pack. Power is sent to the front wheels through an eight-speed automatic gearbox.

Performance details are unconfirmed, but Ford claims the MPV duo have a target output of 197bhp and 155lb ft and will emit around 140g/km of CO2. Both will be capable of running in electric-only mode for short journeys.

Regenerative braking will capture up to 90% of usually wasted energy to charge the battery, while electrically assisted steering, air conditioning, cooling and vacuum systems are said to reduce strain on the engine.

The S-Max will continue to be available in five and seven-seat configurations, while the Galaxy gets seven as standard. The hybrid models can be expected to command a premium over their conventionally fuelled counterparts, which start at £30,490 and £33,210 respectively.

The hybrids will go on sale in 2021, following the completion of the Spanish battery production facility. They're part of Ford’s commitment to introduce 14 electrified models to its European line-up by the end of 2022.

Ford’s European president Stuart Rowley said: “With electrification fast becoming the mainstream, we're increasing our investment in Valencia to provide even more electrified models and powertrain options for our customers. By making it easier than ever to transition into an electrified vehicle, we expect the majority of our passenger vehicle sales to be electrified by the end of 2022.”

The Ford Mondeo, which is currently produced at the Valencia plant, is expected to be reinvented in 2021 as a compact crossover to sit above the new Puma.

Bron: [www.autocar.co.uk]

Goed nieuws dat Ford in de grote MPV's blijft investeren! Tegen die tijd zijn ze wel al oud, maar hopelijk keren ze weer terug op de Nederlandse markt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.